Naviják Mivardi Panther LX

Zařazení: Navijáky, Mivardi
Určeno pro: kaprařina

Společnost Mivardi uvedla v letošním roce na trh naviják Panther LX. Jedná se o kaprařský naviják kompaktní velikosti, který doplňuje řadu navijáků Panther.



Tělo navijáku je relativně malé, vyrobené z grafitu. Patka navijáku dobře sedí mezi prsty a uchycení navijáku do sedla nebude problém ani u tenčích prutů s menším sedlem. Rotor navijáku je robustnější, také z černě lakovaného grafitu. Překlapěč je na jedné straně kovový a na druhé straně grafitový (u uchycení rolničky). Oblouk překlapěče je vyrobený z asi 3 mm silného ocelového drátu. Rolnička má zlatou barvu a podle údajů výrobce je potažená titanem. Vlasec je ukládán na cívku precizně.


Klička je kovová a rameno kličky je vyfrézované z jednoho kusu materiálu. Knobka je velká a hodně odsazená od ramene kličky, takže nabízí prostor i pro skutečně velké prsty některých rybářů. Klička se dá sklopit povolením protilehlého šroubu. Vůle kličky jsou minimální.


Obě cívky dodávané s navijákem jsou hliníkové v kouřově šedé barvě. Odhozová hrana je zkosená pro lepší odvíjení vlasce. Cívky jsou vybaveny kovovým klipem na vlasec. Velikosti dodávaných cívek jsou 6000 a 7000, ale přesto mají velmi slušnou kapacitu srovnatelnou s cívkami navijáků velikosti 10 000


Panther LX je vybaven přední brzdou s technologií F.A.C.D, tedy rychlobrzdou - stačí jedno otočení k dotažení brzdy. Pro běžnou práci s brzdou postačí jen přibližně polovina otočky k zabrždění nebo povolení brzdy. Brzda je v cívce chráněna proti vnikání vody a nečistot systémem W.R.S. Matice brzdy je grafitová a její čelo je zkrášleno výplní z cross woven carbonu. Uvnitř matice je nerezový závit a cvrček brzdy. Cívka je uchycená na silné středové hřídeli z nerezové oceli.


Dobře je zde promyšlená ochrana proti spadnutí vlasce pod cívku - plastový rámeček, který je uprostřed uchycený na středové hřídeli a po stranách klouže v drážkách na rotoru. U některých navijáků je podobný systém často zdrojem velmi nepříjemného šoupavého zvuku, ale zde není slyšet žádné tření.


Po designové stránce je naviják velmi povedený, ať už se jedná o vzhled konstrukce, nebo o barevné provedení. Celý naviják je černý, jen cívka a oblouček překlapěče s pouzdrem rolničky jsou kouřově šedé. Malý, ale nepřehlédnutelný je hliníkový štítek na těle navijáku s názvem modelu.

Chod navijáku je hladký a tichý, o což se stará celkem 13 dvojitě zapouzdřených nerezových ložisek (12+1 jednocestné). Díky dobrému vyvážení rotoru se naviják při navíjení nechvěje. Převodový poměr je obvyklých 4,6 : 1 a na jedno otočení kličky se navine asi 85-90 cm, což je slušná hodnota.


Celkově se jedná o velmi zdařilý naviják. Nemám mu co vytknout. Jeho chod a práce brzdy jsou perfektní a design je podle mého gusta. Velikost navijáku je naprosto ideální pro většinu situací při lovu kaprů. S rozumnou velikostí se spojuje i váha, která je jen 550 g. A jak je u produktů Mivardy obvyklé, naviják má vzhledem ke kvalitě velmi příznivou cenu.


Technická data
Kapacita cívky 6000:
0,25 mm / 700 m | 0,30 mm / 530 m | 0,35 mm / 380 m
Kapacita cívky 7000:
0,25 mm / 850 m | 0,30 mm / 600 m | 0,35 mm / 490 m
Hmotnost:
550 g
Velikost cívek:
6000 / 7000
Počet ložisek:
12 + 1
Převodový poměr:
4,6 : 1
Počet náhradních cívek:
1 kovová o velikosti 7000
Technologie:
F.A.C.D - rychlé utažení brzdy jedním otočením | W.R.S. - voděodolná cívka

 
Klady a zápory
poměr kvality a ceny
design
spolehlivé fungování brzdy
náhradní cívka 7000 k základní 6000
Odkazy
O značce

Výrobce: Mivardi, Česká Republika

Dodavatel: Fish - Pro s.r.o.

O autorovi recenze: Jiří Jakeš, rybaří od roku 1992, vystudoval obor rybář na Střední rybářské škole v Třeboni a nástavbové studium podnikání v oboru na téže škole. Poté pracoval dva roky na rybí líhni a od roku 2007 pracoval jako redaktor magazínu Kapr, který později (2009-2012) vedl jako šéfredaktor. Od jara 2012 je redaktorem rybářského serveru MRK.cz. V roce 2014 se stal hospodářem MO Most.

 
Autor: fotojakes, 21.11.2016

Hodnocení uživatelů

Halen - Profil | Ne 27.11.2016 13:07:02

Moje hodnocení:

- hladký chod

- hmotnost

- vzhled

- kvalita návinu

- dobrá brzda

- nízká hmotnost

- gumová planžeta kolem matice způsobuje samovolné utahování brzdy. Řešením je problematické místo vyčistit a jemně máznout -to problém vyřeší

- nedodává se shallow cívka, pouze cívky s nesmyslně vysokou kapacitou na střední big pit

Navijáky jsem pořídil za 2500,- kus. Myslím si, že jde o vydařený výrobek, který je funkční a navíc potěší i oko. Vzhled je opravdu parádní, jak černé tělo, tak kouřové cívky. QD brzda je podařená a brzdná síla jde dobře dávkovat. Jediná snadno odstranitelná vada, co jsem objevil bylo samovolné utahování brzdy kvůli gumové manžetě, což jde opravit za minutku vyčistěním manžety a jejím lehkým máznutím. Chod navijáku je hladký, žádné "podezřelé" zvuky, klička se viklá jen minimálně. Celkem mi vadí, že se nedodává mělká "shallow" cívka, byl jsem kvůli tomu i v kontaktu se zástupcem Mivardi, který mi potvrdil, ža se mělké cívky neplánují. Je to škoda, naviják této velikosti je rozhodně určen k odhozu, takže na co kapacity ve stovkách metrů vlasce 0,35mm. Naviják nemá super-slow oscilaci, což jsem ani u téhle cenovky neočekával. Za mě povedený výrobek.