Na co ulovit amura na panenské vodě ???

Zdravím , oběvil jsem minulí rok menší rybníček okolo 1 ha a na hladině mě příjemně překvapili amuři kolem metru ale jedná se o panenskou vodu takže boilie je tam neznámé. Zkoušel jsem tam z hladiny kůrku to okolo toho jezdili ale nevzali to a ze dna kukuřici na panáčka o to nejevili zájem , pak třešně a totéž ani ťuk. Tak bych se chtěl zeptat jak na tyto amuři vyzrát když nejsou na hladině ? . uvítám každou radu . Děkuju.
Autor diskuse: pavel.5 - Profil , 25.2.2012 kaprařina - nástrahy, návnady
99 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

Nalien.rem - Profil | Út 14.8.2012 16:37:19

Zkus jestli tam je rákos, ho nalámat do vody a pak tam na jednu špičku dat pouze montáž s hačkem(bez olova a háček zapíchnou do posledních listu a vložit před trs mírně do vody )

NMalda512 - Profil | Út 14.8.2012 13:55:40

pavel.5 >> Pokud to má nějakou hráz a nebo trávu která roste ve vodě poblíž kraje tak je to zcela jednoduché. rohlík nebo chleba a metr od břehu klidně i 20cm .

NRybatorstr - Profil | Út 14.8.2012 13:33:28

pavel.5 - >> Na panenské vodě ho chytí jen panna :-))

Npavel.5 - Profil | Út 14.8.2012 13:18:12

Malda512 >> Tolstolobici to nejsou , chodím na ně od založení diskuze a vytáh jsem 2 amuři 75cm a 82 cm . Kamarád na mém zakrmeném místě chytl 102 cm na pop-up boilie jahoda. Jinak já jednoho na kukuřici na panáčka a druhého z hladiny.

NVencaXX - Profil | Po 13.8.2012 20:20:50

kuku z plechu sladka taky neuskodi ne?

NČík - Profil | Po 13.8.2012 19:59:23

Zcela souhlasím s barnym.Zkoušet krmit hodně kukuřice a to buď vařenou nebo kvašenou.Řekl bych,že kvašenou mají amuři ve větší oblibě.Pak pod háček 4-5 zrnek kuku nadlehčit pěnou a mělo by to klapnout.

NDawemaster - Profil | Po 13.8.2012 19:21:14

toliplzen >> Myslíš,že je klika chytit amura z hladiny? Já je takto chytám docela normálně,pro mne je spíš nemožné chytit ho ze dna nebo ze sloupce ale z hladiny fakt ne.. :D

Nbarny - Profil | Po 13.8.2012 18:52:28

Zdarec,nejsem přeborník na amury ,byl jsem na ně 2x cileně a mám na kontě cca10 ks amuru stoho 3 přes metr ,nejvědší 20,4 kg.Chci jen napsat,že skoro polovina amuru byla chycena na ruznou návnadu ,prostě se jen experimentovalo a vše ze dna .Něco se chytlo na napichlou meruňku ,něco na česnekovou kukus anizovou kuku a něco na pop ananas a anyzový boilis.Ja bych na 1 ha rybničku chytal klasikou a to ze dna na kuku ,hodně vnadit kukuřicí i 5 kg deně na tydenní chytačce .Věřím že se uspěch dostaví,jen záleží na osádce dané vody.Držím palec ,až ti to jezdí po amurovsku.

NMalda512 - Profil | Po 13.8.2012 15:40:10

Borkala >> Pleteš si pojmy a dojmy ...
pokud kukuřici uvaříš a pak ji necháš 14 dní odstat tak kukuřice nezakysne ale zfermentuje.

http://www.mrk.cz/r/atlasy/nastrahy_navnady/nastrah​y/rostlinne/obilniny_a_jine_plodiny/kvasena_kukuric​e_jako_nastra_i_navnada_/

http://www.agronavigator.cz/az/vis.aspx?id=92242

NBorkala - Profil | Po 13.8.2012 14:24:03

Malda512 >> Zakyslou myslím tak, že jí uvařim a pak ji nechám tyden nebo 14 dní odležet a na zakysne.

NMalda512 - Profil | Po 13.8.2012 9:14:26

pavel.5 - >> pavel.5 - >> Ono je také možné, že ti tvoji metroví amuři byli tolstolobici. Tím nechci říct, že nepoznáš ryby ,ale záměna je lehká. Protože moc neveřím tomu, že by na 1Ha kaluži plavali metroví amuři.

Pokud ano tak nikdy a nikomu neříkej kde to je,. Ani mámě doma.
Pokud to jsou amuři tak na ně vyraž za teplého počasí na večer. Pokud bude pofukovat větr a hladina bude zčeřená tak vol jednoznačně lov z hladiny. amur při tomto počasí ztrácí opatrnost a je lehčeji ulovitelný. Volil bych místo bud v okolí mělčiny / před ní ) a nej je místo u hráze .. tam bych to házel cca 1metr od kraje.
Amur se chytá ze dna perfektně když jsou velké vlny. To máš jistotu, že není pod hladinou a máš větší šanci na ulovek. Pokud chodíš na ryby jen občas tak satčí zakrmit masivně před lovem 2 místa a lovit. Jedno podél břehu a druhé zhruba na středu. aby jsi pokryl místa kudy mohou projíždět. Nástarhu bych volil kukuřici, řepku, obilí. Nadělej kule ze šrotu a namačkej do toho kukuřici, řepku, obilí a zakrm. Ve vlnách máš jistotu, že to bude ležet pěkně na dně. Nech si dařit a bud rád, že jsi našel takové místo k rybaření.

NMalda512 - Profil | Po 13.8.2012 9:03:15

Borkala >> Zakyslou máš na mysly asi zfermentovanou že? :-))

Naugustus12 - Profil | Ne 12.8.2012 23:49:12

ahoj, amury chytam od doby co mam prut v ruce, je to jiz par roku a mam taky jednu skoro panenskou vodu, je treba dlouho poorovat kde amuri vyskytuji, a hodne krmit, kdy myslim hodne tak hodne a ted je vubec nejlepsi doba. teple srpnove noci a rana jsou pro amury skvel, naber hodne svestek a mirabelek s kukurici a krm i tri kila denne,oni s ena to nauci a pak krm nekolik dni a pak tam sedni, nahod pul svetky a k tomu bud kukurici nebo chleba na hladinu a cekej cel den tu svestku tam nech i nekolik hodin nakonec to vezme, nejlip nd ranem, ale je potreba na tom miste sedet dyl, ja mam hodne amuru doslova vysedenych, ale po tech hodinach to za to stoji,prave sem dojel od vody a uspechy byly velmi dobre, zkus ovoce urcite neprohrajes ;)

NBorkala - Profil | Po 7.5.2012 13:19:41

zaplosak >> dávám normálně na vlas 4 kukučky.

NTavris29 - Profil | Ne 6.5.2012 20:28:35

pavel.5 - >> Pavlíku,Pavlíku,oparav si popisek. Jinak na amura bych šel s kukuřicí. Čím víc,tím líp. Na koule se v tomto případě vykašli. Mak bych ke kukuřici dal třeba ananasovou plovku

Nyvana - Profil | Ne 6.5.2012 20:25:00

LosPafkos >> No tak vidíš aspoň něco já z hladiny jenom boleny:-)

Nyvana - Profil | Ne 6.5.2012 20:23:47

zaplosak >> No tak u mě ten řetízek funguje nejlíp taky zkouším víc zrnek i různé příchutě a pěnu možná je to tím,že chytám v kamenitém dně.No jestli vnadíš kvaškou zkus dát tu kvašku pod háček a tu foukajdu na háček.letos už jsem zkoušela na hladinu rohlík jenom čistý háček a prošitý rohlík jo amuři neměli šanci všechno sežrali boleni ale neboj se ještě můžeme zkusit hlávkový salát nebo mladé výhonky rákosu.

NNiCi - Profil | Ne 6.5.2012 19:58:54

Ahoj zkus obyč kolečko rohlíku na mlaskačku je to o tom je najít (když je hyc a vyhřívaj se na hladině docala dobře ho sbíraj) jemnou montáž tak 0,20 vlasec malej háček schovanej v tom kolečku rohlíku jsou to docela všímavý ryby (jo spotřeboval jsem i 10 rohlíků za podvečer) je to adrenalin když z 10 kousků rohlíku tam zbyl ten tvůj poslední s háčkem amuří se valej 1m od něj a čekaj až rohlík spadne z háčku :-))

NKoly.P - Profil | Ne 6.5.2012 18:59:31

Tvůj problém bych spíš viděl v montážích... Zkusil bych jemnější FC a malý háčky, třeba i hodně malý olovo (camou, kámen)...a hlavně sleduj vodu a zkus přijít na to čím se ti amuři živí přirozeně...vše potichu a zkus trochu splynout s přírodou.

Jinak jako nástrahu bych dál zkoušel chleba a kuku s malou pop-upkou.

NZdendahat - Profil | Ne 6.5.2012 18:52:14

Kukuřice, nakvašená a nebo s bylinkama na sladko

NNICKLOTERS - Profil | Ne 6.5.2012 18:49:28

pavel.5 - >> Je krásné v dnešní době najít ještě pannenskou vodu a ještě s osádkou takovýhle chlapáků......já nejsem žádný specialista na lov amurů ani jiných ryb ale řídím se instiktem rybáře který toho už spoustu viděl a sám spousty chvil u vody prožil........na takhle malé vodě je potřeba být hodně opatrný tichý žádné krmítkové těžké náhozy ...ryba zde bude určítě sakra opatrná...píši to za sebe tak se samozřejmě chci vyvarovat i možné kritice.......Zkus zjistit hloubku a hlavně dno ..z čeho se skládá....Místo kůrky zkus velký kus bílého pečiva a kulové plovátko naplněné do půlky vodou.....lehký nához klidně spodem aby nástraha si sedla co nejtišeji na vodní hladinu......On je amur strašně zvědavej ale oto víc oparenější....Záběr může přijít způsobem že amura bude zajímat plovátko ale zároven společně se pokusí nasát namočené pečivo.....chce to držet druhou rukou vlasec a být v kontaktu bez průvěsu a být připraven na rychlý zásek.... AMUR Z HLADINY JE STEJNĚ TĚŽKÁ HÁDANKA JAKO BOLEN Z HLADINY.....

NPetan600 - Profil | Ne 6.5.2012 18:45:09

Nelinář >> Za komunistů si je nemůžeš pamatovat,chlapče.Ty rohlíky,mnohdy byly lepší než dnes...

Nmoskyt - Profil | Ne 6.5.2012 18:39:08

zaplosak >> Hoj, s takto straženou kukuřicí mám stejně mizerné výsledky, klasický řetízek na dno mi fungoval lépe. Taky nevím kde je chyba. S pěnou mi to prostě nejde.

NLosPafkos - Profil | Ne 6.5.2012 18:32:19

yvana >> Ahoj,já dneska takhle pastil na amury a nepohrdnul Kapř 65,ale vláček z kuku je super :--)))

NKreja - Profil | Ne 6.5.2012 18:24:50

v noci z hladiny na rohlík,když tak tam párkrát naházej tvrdé rohlíky nalámané rohlíky oni si zvyknou...

Nzaplosak - Profil | Ne 6.5.2012 18:09:46

yvana >> Ahoj, přesně tak to mám i já - klidně 5 zrnek, z toho první a třetí pěna, vyvážené aby se to sneslo na dno jak pírko,výsledek - čistá nula, no nevím jestli nebude lepší použít řekněme foukačku + nakvašené zrnko přímo na háček,když před tím navnadím lopatkou kvašku, proto se ptám, jinak díky - asi víš... :-)

Nyvana - Profil | Ne 6.5.2012 17:59:36

zaplosak >> Jestli se neurazíš tak zatím nejvíc amurů mám na řetízek z kuku dávám dvě až tři ale vždycky mezi to dávám pěnu to jsou ty barevný válečky trochu to nadlehčí.

Nzaplosak - Profil | Ne 6.5.2012 17:21:17

Borkala >> ahoj, taky amury zkouším jako ty, lopatkou naházet kvašenou a na vlas jetelovou - můžu se zeptat? Dáváš na vlas tzv řetízek z kuku nebo jedno dvě zrnka přímo na háček, dík, Jarda...

NObiš - Profil | Út 28.2.2012 16:31:35

Loyd George >> pěkné počteníčko... :) :)

NS&F - pescador - Profil | Út 28.2.2012 14:59:02

pavel.5 - >> Jednoznačně bych volil kukuřici. Zkus tohle - www.lovkapra.com/nastrazeni-kukurice-pro-lov-amuru-​video/

NDeathDevilSC - Profil | Po 27.2.2012 22:52:46

Borkala >> hezky :) gratulujem... vyzera byt ta ryba krasna zdrava... len to oranisko za tebou to kazi

NBorkala - Profil | Po 27.2.2012 22:11:16

DeathDevilSC >> 93 cm a 13 kg

Npavel.5 - Profil | Po 27.2.2012 21:34:05

toliplzen >> měl jsem vytipovaný místo u břehu a nad břehem je třešen přes vodu tak tam jsem chytal když ty třešně pak padají do vody tak by se tam mohli krmit ale jak mě tady nějaký kolega poradil zkusim tu pop-up kukuřici a strýc mi tedka poradil na rozinky že jich dostal taky dost . Rad mám tady spoustu tak zkusím všechny nástrahy které mi byli doporučeny

NChosé 2 - Profil | Po 27.2.2012 19:49:57

Už ti tam nějaký kolega vcelku dobře poradil.Amura musíš chytat tam, kde se může krmit.
Mám také zkušenost,že to je ráno nebo v létě navečer blízko od břehu na první hraně.
Úplně stačí naházet jim tam trochu vařené kukuřice stačí prakem rozstřelit do 0,5 kg a zachytáš si. Dobré je dvě zrnka kukuřice do obloučku a na špičku pop kukuřici, nebo líčit na vlas.Petrův zdar.

NDeathDevilSC - Profil | Po 27.2.2012 19:45:34

Borkala >> pekny kusok, kolko mal?

NBorkala - Profil | Po 27.2.2012 19:41:36

Ja osobně chytám Amury na nakladanou kukuřici příchuť rákos. Ale před tim si zakrmim normální povařenou trochu zakyslou kukuřici.

NBatmanisko - Profil | Po 27.2.2012 19:37:03

Nechaj jich plavat a chod radeji za babama :)

NP.R.E.D.A.T.O.R - Profil | Po 27.2.2012 19:30:27

DeathDevilSC >> jj,díky vyzkouším to

Ntoliplzen - Profil | Po 27.2.2012 19:26:39

Zmapuj vodu a najdi jejich trasu, amuři jsou přesný jako hodinky, denně proplouvají stejnýma místama ve stejný čas. Vytypuj místo, kde se krmí. Většinou rákosí, tráva lekníny a neboj se chytat u břehu. Když je vidíš na hladině tak moc šancí nemáš, je klika, když se spletou z hladiny. Mě většinou nejvíc brali ráno ze dna poblíž břehu. Když takové místo najdeš, tak ti vemou co budou mít v cestě. Ovoce, kukuřice, ovocné boilies, pop up. Jestli je tam čistá voda, nebál bych se zašnorchlovat. Hodně ti to napoví... Podle mě neni otázka na co, ale kde, to je 80% úspěchu...

NDeathDevilSC - Profil | Po 27.2.2012 19:26:23

P.R.E.D.A.T.O.R >> dobre je nechat ho naklicit normalne v malej miske tak tyzden (kazdy den menit vodu) a potom po tyzdni ho dat do nejakeho sacku, kde bude minimum vody, aby tie klicky nerastli uz moc do dlzky, ale do hrubky... bude to mierne nasmradnute, co podla mna amury zaujme

Npavel.5 - Profil | Po 27.2.2012 19:11:18

ploticee >> trávu ani nejak né jen rákos ;)

NDave> - Profil | Po 27.2.2012 15:07:03

Amury moc často nechytám, ale když jsem před rokem chytal kapry na jedné pískovně na Pop-up kuličku s třema zrnkama kukuřice, tak jsem nečekaně chytil amura(61cm).Tehda jsem si místo krmil den předem a to tak, že jsem pozdě odpoledne 2 krát zaplaval s kbelíkem vařené kukuřice na svoje místo a vyklopil to tam, na druhej den jsem nahodil prut pouze s pva punčochou plnou kukuřice.To že zabral ten amur určitě ovlivnila ta kukuřice, a musím podotknout, že na te dané pískovně se amuři nevysazují a je jich tam jen pár.Podle mně teda je určitě u chytání amurů potřeba hodně krmit, protože to krmení je většinou přiláká.

Njasommato - Profil | Po 27.2.2012 14:51:52

pavel.5 - >> ak si narazil na taku vodu mas fakt stastie
veci na co ich chitis rastu vsade okolo staci odtrhnut z vetiev co visia do vody alebo visklbnut vo vode daky stavnaty zeleny chumac a nastrazit nalachko na hladine malinke plavajuce zbiro a aspon meter od neho na haciku nastrahu
je radost tej rybe ponuknut nieco co prrodzene zere a neucit ju na sprostosti abi bola zmlsana :-)

NStarc55 - Profil | Po 27.2.2012 14:48:36

Souhlasím se všemi, co radí rohlík z hladiny za soumraku a tmy, ale vúbec nejlepší je hodně zkvašená až smradlavá (oslazená - lépe kvasí) kukuřice na vlas lehce nade dnem. Tutovka, extrémně fungující na malé vodě.

NPíďa2 - Profil | Po 27.2.2012 14:45:42

Až ho chytíš, tak ho nepouštěj! Očisti ho, posol, opepři, obal plátky dobré anglické slaniny nebo ještě lépe domácí přeuzené, dej do pekáče a opeč z obou stran cca 2x10 min.Vyndej z trouby,přidej větší cibuli, olivový olej, česnek dle chuti, plechovku loupaných a rozkrájených rajčat, přidej oregáno, trochu tymiánu a půl citrónu i s kúrou nakrájený na plátky a taktéž nakrájenou papriku a dej zpět. Po chvíli podlej cca 3-5 dl bílého vína, přikrej alobalem a peč ještě asi 25 minut /podle velikosti ryby - měla by být pěkně do zlatova/. Rybu vyndej, zeleninu dochuť /sůl, koření popř. i trochu cukru/, přidej kousek másla a podávej s vařeným bramborem nebo s čerstvou bagetou. Zapíjej dobrým bílým vínem.

N*76* - Profil | Po 27.2.2012 14:33:38

pavel.5 - >> jinak ještě dodatek: Skus sušené švestky a nech je trochu zakvasit, nebo podobné trochu zakvašené ovoce...

Nmoskyt - Profil | Po 27.2.2012 14:32:06

šmudla007 >> Na splávek s kuku na dno jich pár chycených mám taky, vše ale menší ryby tak do 60 ...Mlaskačka je fajn....

Nploticee - Profil | Po 27.2.2012 14:21:30

pavel.5 - >> tak když všechno selhalo tak jedině tráva by mohla pomoci. Co? tu jsi určitě nezkoušel.

NPíďa2 - Profil | Po 27.2.2012 14:17:06

Vždy, když přijdu ke stojaté vodě /a není vítr/, naházím do vody 2-3 rohlíky roztrhané na kousky a pokud je pěkné počasí, většinou nemusím dlouho čekat. Je zajímavé, že pokud je počasí nic moc nebo vítr, amur u hladiny buď není a nebo nežere/?/. Na větší vodě a při delším pobytu preferuji zakrmení kukuřicí a lov ze dna. Ale na rybníčku vyber krásné počasí, čas nejlépe odpoledne nebo za soumraku, připni bublinu nebo knoflík a rohlík na hladině je tutovka. Přiznám se, že tenhle způsob lovu miluju a když ti jezdí kolem, je to pěknej adrenalin. Fakt je, že ty opravdu velký se mi takto chytit nepodařilo - největší měl 86cm.

Nšmudla007 - Profil | Po 27.2.2012 14:15:38

moskyt >> no mě to amuři vzali normálně na splávek a toho mírovýho sem chytil vertikálně obráceně ..na angličáka vlasec z hladiny na dno :)
Ale přiznám se že jednoho sem rubnul i férově na mlaskačku háček kousek pečiva a mrsk na hladinu, kolo, vlasec popojel a byl tam :)

Nmoskyt - Profil | Po 27.2.2012 14:11:13

šmudla007 >> 90 % amurů mám chycených ze dna, zbytek z hladiny a marně vzpomínám na nějakého, kterého bych dostal přes olovo ve sloupci. Někomu to třeba jde, mě ne.

Nšmudla007 - Profil | Po 27.2.2012 14:01:13

moskyt >> To je fakt, já když se snažil amurovi chleba rohlík před nos z hladiny tak neragovali... no a pak sem experimentoval se švestkama, měl sem jeden záběr na kaprařskej samosek ale to mi spadnul z háčku a pak mi to amur normálně vzal ze dna na kukuřicu tak jak kapři ... naučili se mi jezdit na flek a vyluxovat krmení pro kapříky.

NJ.P - Profil | Po 27.2.2012 13:56:26

moskyt >> Jak píšeš, každému vyhovuje něco jiného, nicméně metodu, kterou jsem zmiňoval je velmi používaná třeba v Maďarsku. A pokud je prostě ryba ve sloupu, tak se nebát používat i dlouhé návazce.

Nmoskyt - Profil | Po 27.2.2012 13:45:51

J.P >> Naschvál se někdy podívej, jak se ti za chvilku na tom vlasci zachytí nečistoty. U mě nikdy tyhle více vznášivé montáže nebodovaly. Podle mě je daleko lepší buď chytat na dně a nebo potom rovnou na hladině bez jakékoliv zátěže. A i tak to líp funguje za tmy. Tím netvrdím, že na to tvé nic nechytneš, mě to tak ale prostě nefunguje. Pro velkýho amura to podle mě to ořechové není.
Pro zadavatele otázky jen toto. Kukuřice a peckoviny jsou na amura rozhodně lepší nástrahy než boilies. Zkus pár dní bez chytání jenom krmit a to ne zrovna málo. Pak přestaň a začni chytat. Moc nepřehazuj a buď v klidu. Toť vše, nebojím se, že nic nechytíš.

NPLZEN - Profil | Po 27.2.2012 13:41:45

To to chces vymasarit.To chces byt jak (Kaluzmistr) on je z vaseho kraje.

NJ.P - Profil | Po 27.2.2012 13:27:17

moskyt >> Chce to trochu cviku, větší problém mě ale dělá nahodit tak, aby se mi návnada nezasekla ještě položená na zemi :). Jako návazec je taky dobré použít tužší monofil, který se nebude tolik omotávat a kroutit. Osvědčil jsem mi třeba ve vodě neviditelný flurocarbonový návazcový vlasec.

Nmoskyt - Profil | Po 27.2.2012 12:39:52

J.P >> Takhle dlouhý návazec se podle mě bude motat. Pokud tedy mluvíme o nahazování.

NNelinář - Profil | Po 27.2.2012 12:31:16

Čajda >> Nejsem nějaký spesialista na ruské torpédoborce, ale lov z hladiny na rohlík je prostě moje doména, a bez 20-ceti rohlíků na odpoledne k vodě nejedu, o tom jestli tam rohlík je, nebo není, poznáš přece jednoduše, když máš vlasec přes knoflík, a pěkně si vyladíš policajta, tak jak ti rohlík spadne, tak se to pomalu propadá, je důležité mít prut hodně vysoko, a mít průvěs takový, aby jsi měl cca 30 cm nahoru i dolu prostor pro pohyb toho policajta. Ještě důležité při nočním nahazování těsně před dopadem zastavit celou montáž, a nechat rohlík stáhnout s olovem, a potom povolit, a rohlík ti vyjede sám na hladinu. Je pravda, že na noční lov jsou nej specialisti kačeny, ty mršky, ve dne se rohlíku ani netknou, ale jen co se sešeří tak ho berou útokem. A největší alchymie je vybrat správnou prodejnu rohlíků, nejdéle mi rohlík vydržel 2,5 hodiny. Nesmí být ani čerstvý, ani starý, prostě takový ten komunistický gumák je pro mně nej. Ať ti to hrčí

NJ.P - Profil | Po 27.2.2012 12:30:31

Ahoj,

já osobně bych to zkusil na zkvašenou kukuřici, kterou bych nadlehčil na půl rozřízlím Pop Up boilies s ovocnou příchutí, kterou mají amuři moc rádi. Návnada bude nade dnem, což by mělo být pro rybu ve sloupci atraktivnější. Určitě bych kombinoval i velikost návazce. Klidně i velikost návazce, aby se návnada pohybovala 40 cm pod hladinou(2metry dlouhý návazec není nic výjimečného).

Jakub

NKrtek11111 - Profil | Po 27.2.2012 12:30:14

ale co píšeš,tak zkus dat na hladinu rohlík místo chleba a dočkáš se určitě,nevěřím tomu,že by neokoštovaly:)

NKrtek11111 - Profil | Po 27.2.2012 12:23:48

Já nevím,ale zkusil bych to na nějakou krásnou panu:)

NLoyd George - Profil | Po 27.2.2012 12:19:09

Zkoušel si to dobře ale amur je nedůvěřivý. Musíš ho naučit na kůrku bez háčku, třeba každý den jen na 5 minut k vodě ve stejný čas(nejlépe před polednem) , hodit natrhaný krajíček chleba a to dělat tak měsíc, pak to zase rozkrmit a zkusit na kůrku ale musíš být maximálně potichu.

NČajda - Profil | Po 27.2.2012 12:03:27

Kdysi jsem hodně experimentoval a co se mi na amury osvědčilo, tak špenátové pelety vlastní výroby, složení více méně klasika, jen do toho zakomponuješ špenát případně zmíněný rákos od vody. 3 dny krmit a chytat. Jinak zmíněný rohlík nemá chybu, já v něj nemám důvěru, z důvodu snadného spadnutí z háčku, i když ho prošiji tak pořád zkoumám jestli tam je nebo není, a při setmění poté v nočních hodinách to na mlaskačku zrovna není jednoduché¨, tedy alspoň pro mě

NAničkaK - Profil | Ne 26.2.2012 21:17:18

Co mám zkušenosti ze svého rybníka tak amuři berou nejvíc tam,kde mají na dně možnost nějakého úkrytu a jak se tady psalo tak na malých vodách je zapotřebí klid

NRumpeľ - Profil | Ne 26.2.2012 21:10:09

myslim ze na takej malej vode bude dobre fungovat kukuricka...ked ich na nu nauciš a budes krmit denne aspon min 2kg s kuku tak maš vyhrane:D
urcite je ten rybnik zarasteny...amuri maju dostatok potrevi-stebla trav,rakosie..-preto neberu......musis ich naucit na nieco ine a oni pojdu..

Npavloš - Profil | Ne 26.2.2012 20:59:36

na jaře rohlík a v létě mikabelka nebo nějaké ovoce, to amuři rádi

Njaryn82 - Profil | Ne 26.2.2012 20:34:55

a nebo skus špenát amuři rádi zelenou

Njirkazez - Profil | Ne 26.2.2012 14:12:51

Čtvrtku rohlíku na šestku háček, zarážka, cca 10 - 15gr olůvko na karabince, aby ten rohlík vyjel na hladinu a olovo zůstalo na dně. Záběry přicházejí při setmění a hlavně těsně po něm. Taky chodím na takovou vodu. Neosvědčila se mi ani kukuřice, ani boilies a už vůbec ne chleba. Jak jsem začal dávat rohlík, ještě jsem nebyl bez záběru.

NP.R.E.D.A.T.O.R - Profil | Ne 26.2.2012 14:04:15

DeathDevilSC >> jj tak to jo,to mango vyzkouším,zkoušel jsem dávat jen takovej ten rákos jak je kolem vody,těsně nad ní,ale jak jsem sledoval tak k tomu něco přijelo a pak velká vlna od toho hned pryč...boilies jsem tam moc nezkoušel,ale asi by to chtělo ten boilies tam hodně navonět bo tam je bahna jak nas... :-) a fest to smrdí...vyzkouším teda a díky za radu :-)

NMartinbati - Profil | Ne 26.2.2012 14:03:28

antony >> jj ja som sa tiez pokusal amura ulovit, ale vysli mi na to len asi 2 vychadzky, a uz bol koniec jesene... bez uspechu, uvidime co prinesie nova sezona, masivne krmenie urcite nebude, ale tu nasmradenu kuku vyskusam :)

NP.R.E.D.A.T.O.R - Profil | Ne 26.2.2012 14:01:11

pavel.5 >> jj,díky moc,chci vyzkoušet na ně tu kačenu,jak tu byl článek o tom a uvidím jestli se na to něco povede,tobě taky ať se daří s těma amurama :-)

Npavel.5 - Profil | Ne 26.2.2012 13:45:14

P.R.E.D.A.T.O.R >> Ulovit tolstolobce není jen tak , většinou žere plankton a hodně rostliny takže šance na ulovení je tak 5% ze 100 . Přeju hodně štěstí na tuhle potvůrku =)

Nreaper - Profil | Ne 26.2.2012 13:05:00

Ja by som vyskúšal chytať na plavák ako nástrahu by som použil lucernu.

NDeathDevilSC - Profil | Ne 26.2.2012 12:57:12

P.R.E.D.A.T.O.R >> no ja sa zameriavam na vodu, ktora ma tak 100ha :D trosku rozdiel, ale su tam zasa jedny z najvacsich kaprov a amurov na SVK :) na trofejenho kapra este stale cakam, ale amura uz mam za sebou :) sice bol pri love kapra, ale ja tam pouzivam iba sladke/ovocne aromy boilies s tym, ze sak mozno aj amur moze skocit... nekrmim vela,,, max tak 2kg na miesto aj to je kuku/zito/repka + boilies... zaklad je mat dobre miesto, potom uz je len otazkou casu, kedy ta velka ryba pride :)
tak a teraz k teme... ja som chytal cca pred 5 rokmi na naklicene mungo (mala zelena fazulka) a uspech som mal u malych kaprov, ale vtedy tam pravdepodobne amury neboli... no ja si myslim, ze ked necha clovek tak 2 tyzdne naklicit mungo, potom navlece tak 10 klickov v roznych smeroch na vlas, ovala v ovocnom praskovom dipe napriklad ananas a amur to zbada, tak mu to neda pokoja,,, a vyhoda je, ze tie klicky plavaju, takze nebudu na dne, ale budu plavat... raz som v jednom casopise o tomto cital ako vybornej nastrahe na amura... tuto sezonu urcite vyskusam zas :)

good luck

Nantony - Profil | Ne 26.2.2012 12:53:09

Martinbati >> dobrý je ten článek od L.Krásy. Hlavně, co se týká množství návnady. Lukáš se nestyděl navalit do vody 150kg zrní naráz. To by moja lodička snad ani neuvezla.
hola
antony

Nhunter18 - Profil | Ne 26.2.2012 12:44:28

někde sem slyšel že se dají dobře lovit přes noc..ale z hladiny..nevím co je na tom pravdy.... vím že když sem se o ně taky snažil tak přišel záběr za soumraku... jinak žrali je to okolo ale mojí kůrky s háčkem si ani nevšiml... nevím zda ti to pomůže .. :)

NP.R.E.D.A.T.O.R - Profil | Ne 26.2.2012 12:30:02

pavel.5 >> jj taky se zaměřuju už 2 roky na jednu vodu,taky tak 1ha,je tam pár velkých amurů a tolstolobců...chytil jsem tam za triko 1m tolstolobce a amura za břicho..ten se,ale vypl,tak mě to tam hodně láká,loni jsem tam krmil mirabelkama a ryby se tam stahovaly,jak ten rybník má kolem 1 a něco hlouhby tak to šlo pěkně vidět jak se tam něco pohnulo u toho...ale problém tam je hodně bahna...měl jsem tam jeden záběr na tu mirabelku,sekl jsem do prázdna,tak už pak nebyla šance jak jsem to tam vše vyplašil tak jsem se sbalil a odešel,letos zkusím znova.

Npavel.5 - Profil | Ne 26.2.2012 12:26:01

P.R.E.D.A.T.O.R >> Tento rok se chci zaměřit právě na tu vodu , protože ty amuři okolo metr mě opravdu lákaj. Použiju rady a doufám že se tento rok povede.