Foto jádro - aneb mame radi fotografovani

Taky radi fotite ? Pochlubte se vysledkama, technikou nebo proste jen ukazte a poradte ostatnim jak vyzrat na ruzne uskali fotografie...
V pripade ze vkladate, nebo chcete vlozit vice fotek tak pokud mozno do jednoho prispevku!

Co je vitano:
- fotky o kterych si myslite, ze by mohli nejakym zpusobem zaujmout ostatni.
- rady, napady, inspirace
- kritika slusnou formou

Co neni vitano:
- celej obsah vasi pametove karty
- diskuse OT (tedy netykajici se fotografovani)
- hnusne ci jinak odporne a nehezke fotky
Autor diskuse: Ladinek - Profil , 14.7.2010 všeobecné - ostatní
100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NMarcel - Profil | So 11.7.2020 19:28:11

Denny >> tady je to podobně, s tou vodou... Letos (doufám že jen letos) to na žádnou zajímavou destinaci na ryby a focení nevidím. A tak se těším na podzim a dobré světlo :)

NDenny - Profil | So 11.7.2020 10:40:03

Marcel >> krater jmenem Amerika :-) Fakt to bylo hodne narocny,stala nocni,drina takze jen prace a spanek.Predelaval jsem podlahu na celem obchodaku.Ted jeste dva dny takove doladeni a pak zase budeme zit jako lidi.Dve a pul hodky prace denne a zbytek volno.Uz se tesim i na ryby,letos jsem je hodne zanedbaval,ale to bylo dane hlavne pocasim,tady je vse zatopene a rozvodnene :-(

NMarcel - Profil | Pá 10.7.2020 12:50:31

Denny >> měsíc říkáš... A na které planetě? 🤣🤣🤣

NDenny - Profil | Pá 10.7.2020 1:49:07

Marcel >> Ja byl mesic casove tak zaneprazdnenej,ze jsem opravdu na foceni I na ryby vubec nemel cas. Vubec jsme se nedostali na nektera mista,kam jinak bezne jezdime,takze I vybaveni na makro zustalo ulozene a nepouzite.Ted bych potreboval budto dlouhe volno nebo aby den mel 48 hodin,abych aspon castecne neco dohonil.

NMarcel - Profil | St 20.6.2018 19:06:28

Denny >> díky, to ostření u makra mi dělá trable, zasekl jsem se... zlaté krajinky :)

NDenny - Profil | St 20.6.2018 2:30:18

Marcel >> Hezke.

NMarcel - Profil | Út 12.9.2017 17:12:27

První pokusy o detaily...

NMiki 1 - Profil | Po 15.5.2017 18:38:41

Jedna starší pro oživení. 📷

Nmarek2293 - Profil | Pá 12.5.2017 16:23:45

Super, vďaka chlapi. Tak počkám kým sa k nemu dostanem a potom si to rozmyslím prípadne sa ešte poradím :)

NAnýzový dědek - Profil | Pá 12.5.2017 10:27:43

marek2293 >> Nechci kolegům do toho příliš kecat, ale v základu si musíš uvědomit, že zrcadlovka je hlavně o objektivech, které často bývají i mnohokrát dražší než vlastní tělo.
A také si na všechny situace nevystačíš pouze s jedním objektivem.
Krom toho je zrcadlovka s objektivem nepoměrně těžší a neskladnější než kompakt.
Pokud to chceš pouze na ryby, tak bych zůstal u kompaktu.

NMarcel - Profil | Pá 12.5.2017 8:38:31

marek2293 >>edit, tak nic, viz Maxwell :)

NMaxwell - Profil | Pá 12.5.2017 8:28:35

marek2293 >> Pokud fotografování trochu rozumíš a víš spojitosti mezi clonou,časem a isem, může ti zrcadlovka přinést určitý kvalitativní posun...Pamatuj, že dobrou fotku dělá fotograf, u zrcadlovky ještě dobrý objektiv....
Ještě konkrétně k tvému případu. D40 je už historický kousek, kde musíš počítat s tím, že tě nepustí s isem víc než 800, aby jsi měl nějaký dobrý výsledek a třeba na rybách se může vyšší iso hodit..taky si zjisti, kolik to má nacvakáno, závěrka má omezenou životnost a taky jaký k tomu je objektiv...

Nmarek2293 - Profil | Pá 12.5.2017 8:18:56

Tak možno som sa zle vyjadril. Nad zrkadlovkou rozmýšľam už dlhšie, ide mi hlavne o tu kvalitu fotiek, lepšia ostrosť , hranie sa s nastaveniami a podobne. Išlo mi hlavne o tento typ. Či si myslíte, ze to bude kvalitou fotiek lepšie ako kompakt, keďže to už je starši foťak, alebo zatial kašlať na to a kupiť si niečo novšie a učiť sa na tom ? Vďaka .

NDeProfundis - Profil | Pá 12.5.2017 7:37:10

marek2293 >> zrcadlovka se vyplatí koupit až když víš, proč si jí koupit chceš. Jinak to pro tebe bude víc komplikací než přínosů. Takže jak říká Denny - zůstaň u kompaktu.

NDenny - Profil | Pá 12.5.2017 7:03:22

marek2293 >> Muj nazor je ten,ze na takove foceni,ktere uvadis, bych zustal u toho Canonu.

Nmarek2293 - Profil | Čt 11.5.2017 22:45:54

Zdravím. Poprosil by som vás o radu. Mám možnosť kúpiť zrkadlovku Nikon D40x za 90€ ( cca 2400czk) s objektívom(ešte neviem aký presne) Momentálne mám kompakt Canon Ixus 265, oplatí sa kúpiť ten Nikon ? Pomôžem si tým, alebo to je zbytočné, keďže to už je dosť starý foťák ? Využívať ho budem len na amatérske fotenie úlovkov, nejaké krajinky a veci okolo rybačky. Zrkadlovku som ešte nevlastnil. Stačí stručná rada :) Vďaka.

NDenny - Profil | Po 3.4.2017 21:31:58

DeProfundis >> Tak ted uz je me to jasny a oba vime,ze jsi to myslel ve srande :-)

NDeProfundis - Profil | Po 3.4.2017 20:33:35

Denny >> bude, protože - jak už jsem psal o pár řádků níže - aparát vždycky ostří na plnou díru a teprve při docvaknutí přicloní na tebou nastavenou clonu. Tzn. nastavíš si clonu f/16, namáčkneš ostření a aparát si maximálně odcloní, aby si mu co nejrychleji ostřilo, takže si nastaví třeba těch f/8 při použití TK. A teprve po domáčknutí a samotný expozici si přicloní na tvých požadovaných f/16. Pokud by tomu tak nebylo, tak by nebylo možný zaostřit při žádný cloně větší než f/8 resp. f/5,6 u staríšch těl:-)

A to byla legrace, já přeci vím, že to nemáte za válení na gauči a přeju vám to:-)

NDenny - Profil | Po 3.4.2017 20:26:04

DeProfundis >> Takze jeste jednou pro me ,jako antitalenta :-)Pokud ma sklo s teleconvertorem clonove cislo 8 nebo mensi,bude to fungovat.Tohle chapu.Bude to le fungovat i pri nastaveni vyzsi clony nebo zalezi jen na tom nejnizsim clonovem cisle udavanem na skle?
Jestlize u te sestistovky dam clonu 16,bude to slapat nebo ne?
Kdybych umel krast a podvadet,tak uz davno nedelam a jen si uzivam.:-) Obcas je to drina a fakt padame na hubu pri tak mimoradnych sichtach,jako delame konkretne ted par tydnu a jsem rad,ze pristi tyden to konci.Pochopitelne,za mimoradne sichty mame mimoradne penize,takze si obcas muzeme dovolit to,o cem se nam doma ani nezdalo.

NDeProfundis - Profil | Po 3.4.2017 16:39:14

Denny >> kdysi jsem to vysvětloval ještě Zelímu, když básnil, jak je to jeho Kenko dobrý právě v tom, že umí ostřit ikdyž origoš Canon TK to neumí:-)

Přečti si http://www.photomecan.eu/cs/mdl/info/telekonvertory​-a-wildlife-foto---polni-test

kde se dočteš i následující: "Autofokus u xxD těl Canon lze ošálit přelepením prvních 3 kontaktů na konvertoru, sloužící pro přenos informací o cloně do těla. U skel jako jsou EF 400/5,6 a 100-400/4,5-5,6 lze pak za dobrých světelných podmínek používat AF."

A předpokládám, že po tomhle přelepení ti to bude fungovat. Teda pokud budeš mít dost světla.

NDeProfundis - Profil | Po 3.4.2017 16:32:31

Denny >> no a jsme doma:-) On má 600mm f/4 a tím pádem s TK 2x jsi o dvě clonový čísla na f/8 a to je ta hraniční hodnota pro většinu lepších aparátů. Takže jemu to ještě na f/8 ostří, zatímco ta 100-400mm má f/4.5-5.6 a tím pádem, když si přidáš dvě clonový čísla, tak už jsi za hranicí minimální světelnosti pro AF.

Jak nekradete??? V mých očích krást musíte:-))))))))))

NDenny - Profil | Po 3.4.2017 15:20:52

DeProfundis >> To ti psala spravne,sestistovku zatim nevlastnim :-) Jen jsem koukal na video od profika,ktery tam prave pouziva 600 + teleconvertor 2x + 7D,vse nejnovejsi modely,kde popisuje co a jak.Urcite znas z netu - jmeno Arthur Morris.
Opravdu jsem zkousel vse,prepnute na objektivu stale na AF,ale pochopitelne telo ukazuje MF.Jak jsem jiz psal,po zaostreni manualne se to samo rozostrilo a pak zaostrilo.Zavolal jsem kvuli tomu Jitku abych ji to ukazal,ostrilo to I na tmavy zerav v kratsi vzdalenosti a pak jsem cvaknul ty hrdlicky na strese.To bylo posledni fungovani AF na tom skle :-) V podstate me jde jen o to,zjistit,proc se to stalo.Jitka bude asi dal pouzivat starsi 1.4x,protoze tam to ostri bez problemu a tu dvojku nechame na tu 70-200 nebo tu 400 2.8.
Vcera Jitka dostala nabidku na pekny lens od stejneho prodejce,nova 200 f/2 IS L,krasny sklo,ale nekrademe :-)))

NDeProfundis - Profil | Po 3.4.2017 14:54:01

Denny >> ahá, tak to mi nějak uteklo:-) Jíťa mi něco psala, ale o 400. A jakej model tý 600 to je?
Jinak si to myslíš dobře. A to fungování bylo spíš náhodný kvůli zrovna dobrým světelným podmínkám a je dost možný, že bylo třeba už "předostřeno" někam poblíž těch hrdliček. Schválně to můžeš vyzkoušet, zaostřit manuálně na cílený objekt a pak to zkusit přes AF jestli se to náhodou nechytne.

NDenny - Profil | Po 3.4.2017 11:45:25

DeProfundis >> sestistovka canonacka.Jestli tomu dobre rozumim,tak rozhodujici je nejmensi clona na skle.Ale tady u toho skla je s teleconvertorem 2x minimalni clona 9 a pokud to funguje jen pri 8 a nizsi,tak jak to,ze to ten moment zaclo AF fungovat?

NDeProfundis - Profil | Po 3.4.2017 4:19:07

Denny >> jak píše R.P., aparát vždycky ostří na plnou díru a teprve při docvaknutí přicloní na tebou nastavenou clonu. Proto nejde o to, jakou clonu si nastavíš, ale jakou reálnou světelnost (min clonu) má sklo v kombinaci s TK.
Tou šetistovkou myslíš Tamrona? To by potom bylo dost divný a chyba by byla ještě v něčem jiném.

NDenny - Profil | Po 3.4.2017 2:18:04

R.P. >> Ale treba se sestistovkou,kdyz das vyzsi clonu nez 8 tenhle teleconverter normalne pracuje.Nebo je to dane nejnizsi hodnotou na skle? Musim se zeptat,zda to jde s osmistovkou,ktera ma 5.6,to netusim.

NR.P. - Profil | Ne 2.4.2017 23:01:08

Denny >> jj, nepočítej clonu nastavenou na těle, jde o clonu objektivu

NDenny - Profil | Ne 2.4.2017 16:05:21

R.P. >> Myslis konkretne u skla,ktere jsem zminoval? Protoze treba u 70-200 AF s teleconvertorem 2x nebo 1.4x funguje pri kazde clone i 32.Clonu 54 jsem nezkousel,tu pouziva obcas Jitka,ale pri jinem foceni,pochopitelne s jinym sklem a bez teleconvertoru. U te 100-400 teleconvertor 1.4x slape AF uplne bez problemu take pri kazde clone.Predpokladal jsem,ze ta dvojka,kdyz je to canonackej posledni model bude fungovat.Bohuzel konkretne na tomhle skle je s tim problem.Zkouseno na telech 1DX,5DSr a 7D mark II. Zkousel jsem vse mozne,vcetne stredoveho bodu a nic.Kdyz to tu chvilku slo,tak to bylo nastavene na celoplosne se zduraznenym stredem.Zkousel jsem vsemozna nastaveni a zatim se me nepodarilo to zprovoznit :-(

NR.P. - Profil | Ne 2.4.2017 14:42:38

Denny >> ono AF nefunguje proto že s TC 2 ti vzroste clona z 4,5-5,6 na 9-11 a AF umí pracovat max s clonou 8 (záleží na těle), zkus to s nastavením ostření na středový bod (tam bývá max clona 8) a uvidíš jak často se AF chytí

NDenny - Profil | Ne 2.4.2017 13:00:18

R.P. >> Zkousel jsem znovu na ty hrdlicky a uz AF nefungoval,treba ma nekdo stejnou zkusenost ale s jinym objektivem,proto se ptam.

NR.P. - Profil | Ne 2.4.2017 8:46:41

Denny >> řekl bych že to bude vzdáleností objektu

NDenny - Profil | So 1.4.2017 16:36:05

Mam dotaz.Objektiv Canon 100-400 L 4.5-5.6 mark II a teleconverter canon 2x III.Na fotaku myslim nezalezi.Jde me o to,ze vsude pisou,ze pri spojeni tohoto teleconverteru s timhle sklem nefunguje AF,coz jak se ukazalo,je pravda.Ostrili jsme zkusebni snimky manualne a najednou se nam stalo,ze se to samo rozostrilo a kdyz jsem zamiril na sedici hrdlicku na baraku,tak ji to perfektne samo zaostrilo.Pochopitelne jsem zajasal a chtel to vyzkouset na vzdalenejsim objektu a opet AF prestalo fungovat a musim ostrit rucne.Vi nekdo z vas,kde muze byt problem,nebo jak je mozne,ze se zaktivuje AF na chvilku a pak zase nejde?

NDenny - Profil | Čt 9.3.2017 14:45:22

Maxwell >> Diky,zkusim.

NDenny - Profil | Čt 9.3.2017 14:44:54

DeProfundis >> Mam ACDsee 10,takze to je asi ten zadrhel.

NDeProfundis - Profil | Čt 9.3.2017 11:50:23

Denny >> ona je hlavně otázka, jestli máš verzi ACDSee 10, která vyšla někdy kolem roku 2007 a nebo verzi ACDSee PRO 10, která vyšla nedávno. Oni ty verze s různým zaměřením tak zvláštně číslujou...
PRO verze už od devítky by měla tvoje aparáty podporovat.

edit: teď jsem si stáhnul sample RAWy z tvých aparátů a moje aktuální verze 9.3 je otevře

http://www.acdsee.com/en/support/raw-formats

NMaxwell - Profil | Čt 9.3.2017 7:58:44

Denny >> Podle toho od koho máš foťák, si stáhneš z jejich stránek RAW plug-in...pak ti to pojede...

NDenny - Profil | Čt 9.3.2017 1:51:03

DeProfundis >> Me bohuzel ACDsee neukazuje RAW,mam desitku.Mozna,ze k ni je zapotrebi stahnout jeste neco jineho nebo jsou nejake novejsi verze,nestudoval jsem to.

NDeProfundis - Profil | St 8.3.2017 22:07:14

Denny >> kdysi jsem ho taky zkoušel, když jsem měl problémy se starým ACDSee a novějšíma formátama, ale nakonec jsem od něj upustil a přešel na poslední verze ACDSee a ty jsou taky ok pro moje potřeby.

NDenny - Profil | St 8.3.2017 14:56:15

DeProfundis >> Ja jsem si stahnul tohle a to ukazuje vsechny formaty,coz me prijemne prekvapilo.

NDeProfundis - Profil | St 8.3.2017 14:25:20

Denny >> kdepak, jen ACDSee

NDenny - Profil | St 8.3.2017 13:24:19

DeProfundis >> Romane,pouzivas IrfanView ?

NDenny - Profil | St 8.3.2017 13:22:00

Teda chlapi,vase starosti bych chtel mit :-)

NDeProfundis - Profil | St 8.3.2017 13:12:33

:-)

NAnýzový dědek - Profil | St 8.3.2017 13:01:11

Maxwell >> Když už si myslíš, že mne tak dobře znáš, že dokážeš předvídat co udělám nebo ne - nechtěl bys to taky dělat místo mě?
Já jen, že bych zůstal sám sebou a bral za to tvůj plat....:-)))
Vím dobře, co porušuji a proč to porušuji.
Ale jsem občas lempl a dělám cvaky. A nesnažím se být třeba Sudkem (neplést se Saudkem).... :-)
Hledám si svou cestu ve světě fotografie.

NMaxwell - Profil | St 8.3.2017 12:51:08

Anýzový dědek >> je vidět, že jsi si toho přečetl dost,ale to z tebe dobrého fotografa neudělá....a pokud chceš něco záměrně porušovat, musíš nejdříve porozumět tomu, co vlastně porušuješ a to ty vůbec netušíš....

NAnýzový dědek - Profil | St 8.3.2017 12:24:03

DeProfundis >> Romane, Já jsem velice tolerantní, každý má svůj názor a já mu ho neberu. Kdybychom všichni fotili stejně, tak je svět fotografie naprostou nudou a maximálně by se stal akorát vychloubáním se technikou použitou k focení.
Takže ponechávám svobodu kreativitě a nemá smysl se hádat pro blbou fotku a hloupé kecy.

NAnýzový dědek - Profil | St 8.3.2017 12:19:48

Maxwell >> Bravóóóóó.
Hlavně že ty víš vše, chytrej jsi jak radio Egrensis loni v létě a budeš tu kecat něco o kompozici. Ty znáš možná jen základní kompoziční pravidla, ale nevíš nic o záměrném porušování těchto pravidel.
Ale je to marný , je to marný, je to marný.

NMaxwell - Profil | St 8.3.2017 12:11:13

Anýzový dědek >> naprostý výcvak bez jakékoliv hodnoty a kompozice a ty tu poučuješ o kácení linií...ještě neznamená, že když si něco přečteš, můžeš poučovat ostatní... je důležité vědět vo co gou a to ty naprosto jednoznačně nevíš....

NDeProfundis - Profil | St 8.3.2017 12:03:50

Anýzový dědek >> čekal jsem od tebe ostřejší kritiku, když jsi byl tak rozjetej:-)

NAnýzový dědek - Profil | St 8.3.2017 12:01:14

DeProfundis >> Jo jsou upravené, tak je to možná barevně ujeté, ale alespoň dal nějakou svojí fotku.

NDeProfundis - Profil | St 8.3.2017 11:58:22

Anýzový dědek >> jak dobrý??? Zkalibruj si monitor:-))))

NAnýzový dědek - Profil | St 8.3.2017 11:54:38

Marcel >> Mám též hezké fotky, ale nejsou k tématu rybaření, tak se s nimi v této diskuzi neprezentuji.
Že upozorním na chyby na zveřejněných fotkách zde, není nic špatného.
Tak pouze pro tebe ti tady dám dvě lepší fotky i když nejsou technicky dokonalé a jsou zcela mimo téma

NAnýzový dědek - Profil | St 8.3.2017 11:36:42

Marcel >> Dobrý.

NMarcel - Profil | St 8.3.2017 10:57:44

Anýzový dědek >>poukazovat na chyby si tady začal ty...
Mojí fotku, jakože autoportrét? To nejde, zadavatel přímo píše, že hnusné či jinak odporné a nehezké fotky nejsou vítány...

NAnýzový dědek - Profil | Út 7.3.2017 17:02:30

Marcel >> Já o těch chybách vím.
.Ale ukaž mi alespoň jednu tvojí fotku, když poukazuješ na moje chyby. To neukážeš.

NMarcel - Profil | Út 7.3.2017 16:50:15

NAnýzový dědek - Profil | Út 7.3.2017 16:45:05

Marcel >> Překrucuješ. O bezztrátové úpravě perspektivy tu nebyla řeč. Kolinearita je trochu něco jiného než perspektiva.
Navíc můj původní příspěvek nebyl vůbec určen tobě a byl ve vší slušnosti popsán to co jsem na těch fotkách viděl za chyby.
Ale ty si zkrátka furt budeš mlít svoje.
Pokud se ti moje komentáře nelíbí, což je více než zřejmé, tak máš možnost použit ignorace. A můžeš si psát se svými souvěrci.
Přeji dobré spojení, protože ty nefotíš, tak ti dobré světlo přát nemohu :-)))

NMarcel - Profil | Út 7.3.2017 16:35:46

Anýzový dědek >> no jak jinak, argumenty ti došly už v prvním kole(bezztrátová úprava perspektivy), tak si vytáhl mozek a ani ten si neustál... a protože nemám chuť se snížit na tvou úroveň, tak se měj a přeju dobré světlo!

NMiki 1 - Profil | Po 6.3.2017 17:47:17

Anýzový dědek >> můj prvni iPhone byl 3gs, koupil jsem ho jako novinku, hned po uvolnění pro náš trh a pouźival jsem ho přibližně do loňska, kdy jsem si pořídil 5s.
Starý telefon jsem prodal, má sice starší verzi os, ale funguje dál naprosto spolehlivě. ( pouze je problém s aktuálními aplikacemi ).
Apple mu ale dopřával podporu od iOS 3.0 do 6.1.6 jestli si dobře pomatuju. Neznám telefon s androidem který by s podporou na tom byl obdobně.
Aby telefon přestal po aktualizaci fungovat je nestandartní situace která se dá řešit např. obnovením ze zálohy ,ale určitě to neni úmyslem výrobce.
Bohužel co se děje, je určité zpomalení telefonu po nové verzi os, ale to je dáno vyžší náročností na stávajíć železo. To je ovšem obecný problém napříč celým světem nejen u Applu.

NAnýzový dědek - Profil | Po 6.3.2017 17:18:27

Miki 1 >> Nemám s ním dobrou zkušenost v tom, že ,když přišla nová verze Iphonů, že sice Iphon nabízel aktualizace , ale ty bohužel na starších typech nefungovaly a vlastně celý Iphon přestal fungovat. Tím vlastně výrobce nutil své zákazníky ke koupi novějšího typu.
Na to nemám...

NMiki 1 - Profil | Po 6.3.2017 16:46:35

Anýzový dědek >> Vím že tento příspěvek nebyl adresován mě, ale tohle tvrzení mne zaujalo a rád bych znal důvod tohoto prohlášení. iPhone totiž používám poměrně dlouhou dobu a iOS znám. Za ty roky používání na něj nemohu říci křivé slovo, proto mne takto příkré prohlášení překvapilo.To máte s ním tak špatnou zkušenost?

NAnýzový dědek - Profil | Po 6.3.2017 15:07:32

Maxwell >> Takovou sračku, jako je Iphone bych nechtěl ani zdarma.

NAnýzový dědek - Profil | Po 6.3.2017 15:03:36

Marcel >> A co má co společného Iphone s fotografií? Úplný kulový.
To už opravdu můžeš dělat fotky krabicí od bot.
Že nevím, jaký má Iphone OS je krapet hodně mimo tuto diskusi.
Fakt , když už nevíš jak, tak kopeš na špatném hnojišti.. :-(
Nejsi nic než ubožák.
BTW: Když už se sereš do fotografování, tak bych rád viděl alespoň jedinou fotku od tebe.
A pak se můžeme o něčem společném bavit. Zatím tu od tebe na Mrku není jediná fotka, ale keců máš jak Palackej..

NMaxwell - Profil | Po 6.3.2017 12:30:16

Marcel >> exkluzivní fotograf Anýzák...fotí to na iphone powered by android....jako jediný na světě...

NMarcel - Profil | Po 6.3.2017 10:34:33

Anýzový dědek >> :))) tak určitě, naposledy si mi "radil" Zoner do iPhone, ty mozku...

NDenny - Profil | So 4.3.2017 20:46:20

Anýzový dědek >> Jenomze je zapotrebi si uvedomit,ze lidi nemaji radi realitu.Souhlasim,ze kompozicne jsou nektere fotky spatne,zvlaste,pokud piseme o nejake "modelce",ale pro fotografy je to hlavne o penezich a o spokojenosti zakaznika,ktery ho doporuci dalsim klientum.Je obrovske mnozstvi fotek,kde realita zdaleka neodpovida zkutecnosti,takze fotograf v editoru holkam zlikviduje pihy a akne,z tlustych klientek udela holky krev a mleko,upravi jim vlasy a poprsi,atd,atd.Takoveto zakazniky potom vubec nezajima,jestli mu z palice cumi antena a jsou spokojeni sami se sebou,jak na fotce vypadaji,nadsene ji prezentuji znamym a ti v 99% hodnoti fotku tak,ze reknou,vypadas uzasne.Vubec je nezajima,ze realita je naprosto jina,takze pak padaji otazky,kdo te fotil? Tomu musim zavolat apod :-)) To je realita,lidi miluji klam a kyce,no a fotografove jim plni jejich hloupa prani.Ostatne,vsichni zname z ruznych casopisu nebo z netu,jak spousta lidi vypada pred tim,nez je vezmou do parady vyzaziste a ty rozdily jsou i u spickovych modelek opravdu markantni.Me by se treba moc libilo fotit lidi,obcas to i delam,ale fotit je jako dokumentaci,zadne upravy,at ti lide opravdu na fotkach vypadaji jako ve zkutecnosti,jenze to delat na kseft nekomu jako prezentaci by asi neproslo :-))
To je vlastne duvod,proc nejradeji fotim prirodu,tam neni zadna pretvarka.

NAnýzový dědek - Profil | So 4.3.2017 13:53:21

Denny >> To je právě to, co je mnohdy špatně, protože ty tzv. pravidla k něčemu dobrá jsou. Např. spousta portrétních fotografů vyfotí krásný technicky dokonalý portrét v exteriéru, ale nekoukají na pozadí a pak modelce/ovi třeba roste sloup nebo větev z hlavy a jiné příšernosti.
A co se klasického čb filmu týkalo , tak každý měl nějaké známosti buď v drogerii nebo jinde, kdo mu dodával třeba ustalovač, vývojku a papíry a Dům dětí a mládeže byl zase skvěle vybavený fotokomorou, jak píšeš.
Filmy jsem měl od mámy za pakatel z drogerie a papíry taky vývojku a ustalovač mi dodával učitel chemie - ted už to prásknout můžu :-)))

NAnýzový dědek - Profil | So 4.3.2017 13:42:48

Marcel >> Tady vím, o co jde. Ale ty asi ne. Ale to je vedlejší.
Zřejmě asi u toho focení používám to,čemu se říká mozek :-)))

NMarcel - Profil | Pá 3.3.2017 22:01:29

Anýzový dědek >> hele, ty se strašně rád vyjadřuješ a radíš, aniž bys měl páru o co jde... ale víš co, je to tvoje věc. Tečka.

NDenny - Profil | Pá 3.3.2017 21:42:10

Anýzový dědek >> Je neoddiskutovatelne to,ze diky digitalni fotografii clovek nemusi az tolik premyslet nad tim co foti,vzdyt to nic nestoji.Kdyz jsem vyplacal dva filmy kdysi davno za jeden den,tak jsem si rikal,co jsem nasekal fotek :-) Ted uz je to davno promlceny tak to muzu prasknout,mel jsem tu vyhodu,ze kamarad z jednoho ministrestva me nosil zadarmo vyvojku ustalovac a hlavne papiry,takze mnou vynalozene investice byly minimalni.No a dokonale zarizenou fotokomoru poskytl dum deti a mladeze :-)

NAnýzový dědek - Profil | Pá 3.3.2017 21:03:54

Denny >> Jiste . Karle máš pravdu. Ale když to tak srovnám, tak ty kouzla v temné komoře mi přišly zajímavější než klikání myší v editoru.... :-)))
Co se té hloupé diskuse pod tímto týče , tak Jen nevím jedno- slušně jsem napsal, co je za chyby na těch fotkách. Jen jsem zřejmě někomu poněkud méně po srsti, tak holt má podobné otázky..... :-))

NDenny - Profil | Pá 3.3.2017 20:45:53

Anýzový dědek >> Bobe vis sam,ze jsou situace,kdy clovek je rad,ze udrzi telo :-) a ty fotky je pak nuceny dodelat v nejakem editoru.Budme radi,ze nemusime fotit na film,ackoliv,asi by se hodne lidi na to foceni vykaslalo a zustali by opravdu jen ti skalni.Kdyz si uvedomim,kolik casu jsem travil ve fotokomore,tak jsem na tom pomalu stejne jako ted u pocitace :-))))

NAnýzový dědek - Profil | Pá 3.3.2017 14:28:18

Marcel >> To se dá taky udělat tak že držíš horizont vodorovně :-)))

NMarcel - Profil | Pá 3.3.2017 13:16:18

Anýzový dědek >> jj, pravda, třeba taková hladina rybníku do(z) kopce :)

NAnýzový dědek - Profil | Pá 3.3.2017 13:02:58

Marcel >> Při pořizování snímku se tomu dá také vyhnout pokud poodstoupíš krok vlevo, aby nebyla vidět ta lampa, která padá.
I u focení je třeba myslet.... :-)

NMarcel - Profil | Pá 3.3.2017 12:01:57

Anýzový dědek >> úprava perspektivy v SW je ztrátová, přijdeš o menší či větší kus obrazu. Čekal bych, že nabídneš tipy a triky jak se tomu problému vyhnout už při pořízení snímku, alespoň podle erudované kritiky...