Riskování zdraví na rybách

Teprve při nedávném kolapsu na rybách, kdy jsem se tři hodiny marně snažil dostat pár set metrů od vody zpět do civilizace jsem si uvědomil, jak se lze snadno při rybaření v podstatě vlastním přičiněním dostat do život ohrožující situace. Stala se vám také nějaká nenadálá zdravotní nehoda?
Autor diskuse: Šinic - Profil , 18.4.2013 všeobecné - ostatní

Tomas - Profil | So 10.8.2013 10:54:28

Hm, minulou neděli nás celkem krátce po příjezdu k vodě chytla bouřka. Takže rychle zpátky do auta a cesta domů. Jenže cestou domů mi na 2 měsíce staré Mondeo spadla větev... Klika byla, že ta větev nepadla na sklo, to by možná neskončilo bez úrazu. Jsem zvědavej na finální účet.

PETLOV - Profil | Ne 9.6.2013 18:02:16

Šinic >> no,tak to jsme na tom stejne....ze jsem blazen to posloucham porad )-:

Šinic - Profil | Ne 9.6.2013 16:21:05

PETLOV >> Jó to znám. O následcích zimy a chladna poslouchám mojí starou pořád. TO MÁŚ VŚECHNO Z TÉCH TVEJCH ĆUNDRÚ A BLBEJCH RYB!

Takira - Profil | Ne 9.6.2013 15:50:22 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Není to tak dávno, ale sedíme na Roudnici a lovíme. Krásný slunečný den a horko. Najednou se v dáli ukázal mráček a dlouho to vypadalo, že nás mine. No, neminul, naopak se přiblížil a dosti rychle.Pořád bylo sluníčko, ale mrak se blížil velkou rychlostí. Se slovy "balíme, do 5 minut je zle" jsme stahovali pruty,spolu s ostatním vercajkem házeli do okna chatičky a tam je kamarádka se synem uklizeli dál. No, nestihli jsme to.Během 2 minut vítr, déšť a tu vidím letící plachtu a kolegu rybáře jak ji honí. Pak jsem udělal tu blbost a skočil za ni do vody.Ač téměř neplavec jsem ji sice chytil, ale mezi tím již vlny dosahovali pul metru. No, odneslo mě to dobře 200 - 250 metrů než jsem se vysílen poloutopen dostal ke břehu a sbíral síly. Přišli kroupy, ty jsem potupně přečkal v kadibudce a zabalen v té plachtě se poté vracel k chatě. Nikdy více bych tam už neskočil, čert vem majetek, tady šlo o život. Litinový gril nám to odneslo dobrých 20 metrů a namačkáni 6 lidí v chatě pro 2 doufali, že je to vše. No, nebylo. Najednou rána,chata se otřásla a za chatu lehnu strom. Štěstí bylo, že se jen otřel. Takže super výlet, utrpěli jsme jen drobné škody -2 zlomené pruty, rozmočené pva, mokrý krmení, prostě pohoda

PETLOV - Profil | Ne 9.6.2013 13:46:43

Tak ja musim zatim napsat,ze se mi pri rybolovu nic vazneho neprihodilo co by me primo ohrozilo na zivote,ale kdyz vyrazime s partakem na ryby kdyz uz teplota klesa pod bod mrazu a vitr fouka primo proti nam,tak to je potom domaci lecba aspon 4dny,samozrejme navsteva u doktora aby mi napsal nejake antibiotika a jede se dal,ale uz to zimni chytani omezim...klouby uz to zacinaji vnimat trosku jinac ne z kdyz mi bylo podstane min.Tak preji vsem krasne zazitky u vody.

: vydrák - Profil | Ne 9.6.2013 8:22:34 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Šinic - >> Přidám příhodu,příhodu včerejší.
Jezdím na ryby několik desítek let a nikdy se mi nestalo nic,co by vysloveně zavánělo krchovem.
Až včera a zde je můj příběh:
Vyrazil jsem ráno na Orlík na ryby.Voda o 5 metrů upuštěná,všude bláto a bordel.Proud „řeky“ byl tak silný,že na volné vodě se nedalo chytat.Jediná možnost byla některá z blízkých zátok.
Skočím tedy do lodě a už to valím do první zátoky.Pozoruji pohyb na hladině a jako nejlepší místo se mi jeví delta potůčku,který vtéká do Orlíku.
Rozhodl jsem se tedy zakotvit loď na valu naplaveného písku.Kotvil sem takhle mnohokrát,jenže!...
včera to bylo jiný,je po povodních.
Rozjel sem tedy loď proti písku a chtěl jí povytáhnou kousek nahoru aby držela.
Vystoupím jednou nohou z lodě a šlapu na písek.Ve vteřině je levá noha až po rozkrok v tekutém písku a druhá je zaklíněna v lodi.Kdo četl někdy knihy Karla Maye,ví o čem mluvím.
Snažím se nohu vytáhnou,marně,je pevně uvězněná.Čím víc se snažím,tím se noha propadá hlouběji.
Naštestí mám stabilní loď s plochým dnem a solidním výtlakem,takže to byla moje jistota - jediná jistota.
Přitahuji loď k sobě co nejblíž a snažím se trupem nalehnout na její příď.Oběma rukama se držím stran lodě a pomaloučku se soukám nahoru.Naštěstí pevné sevření povoluje a já asi po 10 minutách vytahuju nohu z písku.
Teprve potom mi dochází,co se mohlo stát.Toho písku smíchaného s vodou bylo pode mnou min.1.5 metru.Přinesla ho voda a díky vysoké hladině Orlíka se nakupil v jednom místě na sebe a vytvořil tak smrtící past.
Teď přicházejí otázky - co kdybych vyskočil z lodě oběma nohama? Co kdyby byl se mnou můj syn který vždy kotví loď a vyskočil tam on?
To sem ale starej pitomec,takovouhle volovinu udělat - no pozdě honit bycha,tak pro příště!

Díky sv.Petře,že můžu lovit ještě ve vodách pozemských.

Thor - Profil | Pá 7.6.2013 21:42:11

Konktrétně na rybách se mi kromě uklouznutí a vykoupání se nestalo nic, ale kdysi dávno mi v březnu do jarní rozvodněné řeky skočilo štěně a nedokázalo se v tom proudu se dostat ke břehu, plácalo se na místě a s kňučením ho začala voda unášet....Ačkoliv byla voda ledová jak sviňa, skočil jsem pro něj a vytáhl ven....Nebylo to nic příjemnýho...u vody jsem byl navíc sám a bylo mi 13...

ctvrtmile - Profil | Pá 7.6.2013 19:29:10

letos v zimě jsme s parťákem vyrazily k vodě,že se zbavíme té zimní deprese a trochu zachytáme.Po příchodu k vodě začal foukat dosti silný vítr a vlny rozbily zbytky ledu,paráda a deme na to.Když jsem se pokusil nahodit,byl jsem už tak zmrzlej,že mi při tom meganáhozu ruplo v zádech a bylo po chytání,nebyl jsem prostě schopen žádného pohybu,jen stát jak solnej sloup....super zážitek jsem taky odmarodil....

mike1977 - Profil | Pá 7.6.2013 19:18:15 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

I toto, i když v obrovské a neskutečné náhodě, se může stát - když jde vážně o život.
S kolegyní sedíme cca 4 hod na nejmenovaném rybníku v okolí KM, občas zafouká....pak najednou ticho a jde slyšet neskutečně jemné praskaní - člověk se otočí, jen zařve prýýýč!!! a během sekundy se tento velky strom(velikost nechám posouzení), přesně kde jsme seděli sesune...Obrovské štěští, náhoda a hlavně v tom okamžiku se projeví pud sebezáchovy a jedinou možnou únikovou cestou uteče.
Nedovedu si představit, kdyby se to stalo někomu, kdo je méně pohyblivější, nebo by tam seděla rodinka s dětma, někdo kdo si "zdřímne u prutů", či někdo, kdo má sluchátka a neslyší vůbec nic....
Děkuji Sv. Petrovi, že tu bránu ještě tak brzo neuvidíme....

Tak schválně....na koho při rybaření spadl takový strom zničehonic ?

Nick Nash - Profil | Pá 7.6.2013 18:54:48

Šinic >> Kdyby to šlo tak bych ti dal poděkování.

Šinic - Profil | Pá 7.6.2013 18:53:14

Nick Nash >> S kolenama jsem měl taky jednou polízanici. Jel jsem v noci v dešti na Babetě domů z ryb a pral jsem to podle Labe co to šlo (tehdy ještě mladej pitomec). Na mokrý pěšině mi uklouzlo přední kolo a už jsem letěl ale nějak blbě protože jsem si vyhodil meniskus u obou kolen najednou. Ani nevím jak jsem se dostal domů, ale ráno jsem se probudil svlečenej, ale špinavej, v posteli a chtěl jsem se jít vylejt. A ejhle, nemohl jsem se ani hnout, natož otočit jaká to byla šílená bolest. Nemohl jsem nohama a tím i tělem pohnout. Zachránila mě skoro vypitá petka u postele, stal se z ní nouzovej bažant. Nakonec musela přijet stopětapadesátka, kolena šly do gypsu a já měl dva měsíce po rybách.

Nick Nash - Profil | Pá 7.6.2013 18:20:00 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Šinic - >>
Ahoj, když jsem byl mladší, tak jsem měl problémy s kolenem, no vlastně je mám kvůli hokeji doteď.
Když jsem jednou chytal na místním rybníčku, byl tam poměrně vysoký břeh a já chtěl podebrat kapřího dorostence. Bohužel jsem ale v hlubokém dřepu vytočil levou nohu tak nešťastně, že došlo k luxaci čéšky ... prakticky ti čéška vyskočí na stranu z kloubu a natáhnou se ti vazy.
V tu chvíli jsem se vykašlal na kapra a řvouce bolestí jsem si na krajíčku rybníka musel čéšku "nahodit" zpátky. Podběrák jsem samosebou pustil a prut hodil vedle mě. Když bolest přešla, zjistil jsem že mi kapřík uplaval i s podběrákem, ale pomocí druhého prutu a trojháku jsem si ho dotáhl a pustil.
Ale byla to asi jediná chvíle, kdy jsem z chycené ryby neměl radost.

Obrázek pouze pro představu, RTG jsem u sebe neměl.

Obiš - Profil | Pá 7.6.2013 17:42:29

Šinic - >> Jééé... se ti omlouvám... Sem osel... kdybych si dočetl celou tvou otázku,tak ti sem nepíšu ty moje hlody... Kdyžtak ten můj přízpěvek smázni,jo?

Obiš - Profil | Pá 7.6.2013 17:23:57 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

čao... Tak musím říct,že už sem měl párkrát na mále.... Jednou sem se málem utopil na jedné nejmenované obrovské nádrzi. Byly časy,kdy sem tam chodil na sumce a spával tam u prostřed nádrže v nafukováku za 1500kč. Mé jediné zadní vrátka bylo nafukovací kolo,které by mne snad nad vodou ani neudrželo.... Už bych do toho nesěl. Byl to fakt hazard se životem.... A přiznám se,že na každé takové výpravě sem počítal s tím že budu plavat.
Je pravda,že občas zajdu až k té únosné hranici....A zatím mi to vychází.... Ale jak se říká.. ,,Tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu,až se ucho utrhne."
Ale jsou chvíle,kdy člověk musí jednat a na nějaké velké přemýšlení není moc času.... Viz článeček...
http://www.mrk.cz/clanek.php3?id=1115&kw=šoulačka trochu jinak

Meelek - Profil | Pá 7.6.2013 16:06:34

Jako kluci kolem patnacti let jsme casto jezdivali na uhore na reku, casto na nekolik noci, na kolech. A tak se Nam pri nejakych nesvarech pocasi nechtelo balit a jet domu kolem dvaceti km.
Chytaly jsme pred velikym meandrem u vyschlyho vtoku do ramena reky. Kolem desaty zacla bourka, velikej lijavec, voda stoupala. Najednou jsme zjistili, ze slepy rameno uz neni slepy, jizdni kola byla do pulky ve vode. A my na takovem prtavem ostruvku. Az ve ctyri rano, kdyz lijak prestal jsme byli odhodlani odejit. Proste to mlady hlupactvi. Reka se zvedla o skoro metr, uz nikdy vic. Na druhou stranu se mi za tohodle pocasi poprvy za zivot stalo, ze jsem musel vytahnout druhy prut a chytat jen na jeden. Tolik brali uhori. A vytahl si poprvy mnika.
Druha, ta horsi, na stejnym fleku. Zase bourka. Jak jsme chytali dal, litaly blesky, hromy. Najednou zablesk, jako kdyby na Ploucnici vlitl SWAT a jejich granaty. Jen jsem se prikrcil k zemi, rvu na kamose jestli to taky videl. A pak uz jen nasledovalo splaseny baleni vcetne bouchani ocka o ocko u teleskopu. Na rybach jsme byli tehdy snad ani dve hodiny. Tehdy jsem mel hodne velky strach, nikdy jsem nic takovyho nezazil. Od ty doby taky respekt z bourky a destu, hlavne pri chytani na rekach.
Treti, ale to uz byla spis pohoda. Vyhozenej palec z kloubu, kdyz jsem lamal klaciky na ohen. A byl linej lamat dupanim nohy :]]. Nadherny zvuk jako kdyz praskaji krky padouchu v akcnim filmu. Rano jsem si dosel na chirurgii a par tydnu nosil ortezu. Zdar, M

lada78 - Profil | Pá 7.6.2013 15:15:46

rita73 >> pěkný zážitek-jen to nebyl kňour,ale bachyně :-¨)

Pikess - Profil | Pá 7.6.2013 15:01:29

nějaké další zážitky? :)

(...candoš...) - Profil | So 20.4.2013 1:15:22

dukadam >> Tvůj článek je opravdu dobrý, člověk kolikrát něco podobného vidí v televizních seriáleh "přežití" a "nutné k přežití atd" a když je doma říká si to se mě nemůže stát tak dkyž uvidím vodu tak jdu pryč, ale skutečnost je kolikrát děsivá, když jsem si četl tento tvůj přízpěvek doslova mi běhal mráz po zádech..

rita73 - Profil | Pá 19.4.2013 23:02:41

to je pravda :) 2012

u.x.a. - Profil | Pá 19.4.2013 22:58:55

rita73 >> ten datum je nějakej divnej?

rita73 - Profil | Pá 19.4.2013 22:55:11 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

letos jsem od jeziska dostal pekny navijak na lehkou vlacku. nedalo se to vydrzet a tak jsem 26.12.2013 vyrazil se smackem na slapy na rabin. proti proudu levy breh, cca 1km od hraze. bylo krasny pocasi, slunicko, asi deset stupnu. zaclo to tim, ze jsem se za sebou uslysel kroky. otocim se a za mnou asi 8 prasat. a v cele knour s fakt velkejma zubama. prislo mi to jak vecnost, co jsme si koukali z oci do oci. videl jsem mu i rasy. jediny co mi blesklo hlavou, ze rukou si klepnu do kalhot kapsacu, kde mam na pravem koleni vzdy nuz. nebyl tam. stejne by to byla jen zoufalost. vedle sebe batuzek s z pola vypitou podebradkou. jediny co mi napadlo, ze jsem prutem prastil do kere. knour zafrcel. tak jem to zopakoval. otacil se a cele stado ho nasledovalo. o deset metru dal naskakali do vody a zacali plavat na druhy breh. nez jsem se stacil vzpamatovat a vytah z kapsy telefon s fotakem, tak uz byli celkem daleko.
o par nahozu a mist dal, jsem si slap na kamen s mechem. pet metru jizda po svahu, a pad z cca metrove skalky. dopad jsem hrudnikem na kamen. 60metru svahu a 200m k autu po silnici jsem lez hodinu a pul. doma od zeny drzkovou , jakej jsem ...... . ve spitalu dve zlomeny zebra a pohmozdena slezina.
ten den se mi honilo hlavou spousta myslenek, mobil jsem mel a signal byl, ale nechtel jsem nikoho "zbytecne vylekat". rikal jsem si, ze kdyz bude nejhur, tak ze mam pustenej latitude a ze me diky tomu snad najdou.

Vapi - Profil | Pá 19.4.2013 22:39:23 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Po tomto dni jsem byl rád že jsem doma, stromy padali a leželi všude, sklo se rozbilo ještě před nastoupenim a tak nebylo přes silný liják který se nám odrážel přímo do očí ani vidět, po chvíli jsem byl celej mokrej. Levou rukou jsem držel dveře, které nešli kvůly nárazu zavřít a pravou rukou jsem se držel skla přede mnou aby mi při prudkém zabrždění sklo neamputovalo hlavu. :) Přes naší příjezdovou cestu ležel také strom a tak jsme museli jet na druhou stranu kde jsme museli vystoupit z auta aby jsme spadlý strom odklidili ze silnice. Naštěstí jsme ale po chvíli přijeli ke známůmu který nás odvezl až domů. Nerad bych se ale znovu dostal do podobné situace. :)

JBpivosaj - Profil | Pá 19.4.2013 21:53:31

Já zatim žádný horor nezažil, ale jednou asi mohl byt, tak neohrabaně silou jsem vyškubl prut, že oluvko trefilo partaka do oka, po pár slzách bylo vše v pohodě, kdyby to dostal ale háčkem který byl asi 20cm od oluvka, asi bych se tak nesmal...

mik UTD - Profil | Pá 19.4.2013 21:36:24

M0RGAN >> Tak ono 80% rybářu když vidí placku tak se jim stejně roztřesou kolena a v hlavách jim šrotuje zda mají vše co mají mít. Ovšem ti mladší 18-30 mají ještě minimální pud sebezáchovy tak občas dělají rameno. Duležité je ukázat že se prostě nebojíte a oni pak couvnou samy. Ale ne vždy si člověk je jist zda raději neutéct sám a počkat na orgány až se jim uráčí za 2h přijet na pomoc.

Není to sranda ale někdo to dělat musí.

mik UTD - Profil | Pá 19.4.2013 21:32:14

MAXXSKATER >> Na noční kontrolu jedině s PČR nebo MP a u nohy nejlépe psa.

Chosé 2 - Profil | Pá 19.4.2013 17:41:06

alfonz42 >> Dal jsem zde něco na vysvětlenou mé předchozí poznámky:-)

Chosé 2 - Profil | Pá 19.4.2013 17:39:33 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Kdo za to může?

Blíží se víkend, v práci bude padla, na ryby vyrazím do kraje Oty Pavla.
Tam v údolí řeky Berounky, hodlám ryby lovit se svými potomky.
Těším se, až opustíme náš městský byt a všude kolem nás rozprostře se klid.
Na známe místo dorážíme škodovkou, vybavení krmením, řízky, sodovkou.

K vodě šlapeme jako chodci, bohužel už obsazeno je - domorodci.
Pozdravíme, a se slovy: "Co to dělá"? Zachmuří se jejich čela.
Nemaj na nás náladu, na tu cizí náplavu.

Vybalíme kousek vedle, snad zabere nám ryba hnedle.
Vítězí jednoduchá taktika, koupat budem červíka.
Zde v malém ouplávku, očima budu viset na splávku.
Je horko a v ústech nemám ani slinu, když s krmením tu míchám hlínu.
Nejraději beru hlínu z krtince, vnadím cejny, možná kapra a plotice.

Do vody umačkaná koule letí, po očku si hlídám děti.
Ty zatím v poklidu konzumují svačinu.
Nahazuji a sleduji splávek, sedíme pod stromy, příjemný je zde chládek.
Všude kolem nás voňavá je tráva, v tom za zády zabučí nám kráva.
Pryč je chvíle pohody, děti mizí směrem do vody.

Ztratil se rybářský to sen, když tahám je z vody ven.
Dcerka po chvíli dvě žihadla slízla, postavil jsem jí rovnou do vosího hnízda.
Vedu je stranou, čistím od žabince, pláčou a touží po své mamince.
Rychle vše balím a přemýšlím, co doma řekne tomu jejich máma ?
Nu což - jasná zpráva, může za to místní kráva.

Nebude tím snad dotčena, ta rohatá stračena.
Rybářskému cechu přináším oběti po přednášce, jak neumím se starat o děti.
A se slovy někdy příště, vytáčím si už druhé klíště.

Miki - Profil | Pá 19.4.2013 17:06:03

Zajímavé příběhy tu jsou.
Taky zkusím napsat něco podobného. Onehdá v dubnu jsem si šel připravit flek k večernímu lovu ůhořů. Měl jsem malou lopatičku a že si jako udělám malé místo pro usazení stoličky, abych to měl na večer pěkně připravený. To místo je asi 3km od mého bydliště a tehdy jsem šel dopoledne pěšky. Upravoval jsem flek a jak tak chodím po břehu, šlápl jsem na kraji na nějáký drn a už jsem letěl po zádech do vody. Na nohách holinky na sobě tepláky a silonovou bundu. Jak jsem dopdl do vody po zádech, tak se ta silonová bunda nafoukla a v podstatě mě držela nad hladinou. V holinkách etotiž pěkně blbě plave. Teplota vody byla asi 11 stupňů, ale to jsem nevnímal. Doplaval jsem ke břehu, který byl ale asi metr vysoký a jílovitý. Několikrát jsem se pokoušel vylézt na břeh a zkoušel tak zúročit horolezecké zkušenosti z mládí. Jenže ten jílovitej břeh klouzal jako kdyby byl namazanej vazelínou a já si v duchu říkal, že tady snad chcípnu nebo co. Nakonec jsem se ale přeci jen vyškrábal nahoru. Pak následovala 3km cesta pěšky zpět k domovu při teplotě vzduchu 17 stupňů.
Nic mě nebylo a ani jsem to neodstonal, ale vzpomínám na to doteď. Mimochodem, večer jsem na to samé místo vyrazil na ty úhoře, ale nechytil jsem vůbec nic. Asi je na dně plašila ta moje nová lopatka, která mě vypadla z ruky a leží tam asi dodnes.

alfonz42 - Profil | Pá 19.4.2013 16:55:41

Chosé 2 >> Máš pravdu pokud jde o zdraví fyzické. Ale horší to bývá s narušenou psychikou po 7 dnech strávených u vody bez jediného záběru. Slyšel jsem hodně smutných zvěstí o nešťastných rybářích, kteří skončili za zdmi psychiatrického ústavu, v tom lepším případě...

Chosé 2 - Profil | Pá 19.4.2013 16:41:59

Někdy nemusí jít jen o naše zdraví.

aleš vavřina - Profil | Pá 19.4.2013 16:23:13

Krom "drobností" zapříčiněných vlastní blbostí mi ouvej bylo jen jednou. Den před přijímačkama na VŠ jsem šel si "vymyt" hlavu na pstruhy a při prodídání křovím mi za límec vesty spadla "taková divná" housenka. Zasvědilo to a já jsem ji mávnutím ruky rozmázl. Téměř okamžitě mě sekretem zasažená kůže začala svědit a pálit. Během chvilky nebylo znát kde krk přechází v tělo, tak rychle otok postupoval. Za hodinu jsem se dostal na vlak a pak domů. Rodiče mě hned zavezli k doktorovi a ten mi do žíly píchl 2 injekce po 20ml nějakého roztoku, do večera otok ustoupil, ráno ještě znovu na injekce a pak směr VŠ a přijímačky. Štěstím bylo, že otok šel směrem ven a ne dovnitř a nezužoval tak dýchací cesty. Jinak ta poleptaná kůže se za cca 10 dní vyhojila s dočasnou pigmentovou skvrnou po níž dnes již není ani památky. Jinak na stejné vodě mě jednou prohnal roj včel a tak rychle jsem 1500m v tělocviku nikdy neběžel, navíc s "plnou polní".