Na kterou stranu se točí rotačka?

Na kterou stranu se točí rotačka? A co to ovlivňuje? Nedali by se sehnat dvě rotačky, jedna pravotočivá a druhá levotočivá že by člověk vláčel půl hoďky s jednou a a půl hodky s druhou a zamezilo by se tak kroucení vlasce? :)
Autor diskuse: Detreux - Profil , 7.3.2008 dravci - nástrahy, návnady
67 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NMartin M. - Profil | Ne 9.3.2008 20:33:42

Georgino> to byla citace z wikipedia.org.

NLádin - Profil | Ne 9.3.2008 20:05:25

pavel68 - o tom nepochybuj. Vždyť v každý rybářský literatuře se dočteš, že tam kde stoupají ze dna bublinky, je nejvhodnější místo k lovu :-)

NKolči - Profil | So 8.3.2008 15:36:49

já to s tím točením víru vody při odtékání z umyvadla viděl v Simpsonech... :-)

NCardinal - Profil | So 8.3.2008 15:34:38

mne sa toci aj v pravo aj v lavo, vsetko zalezi len odo mna

Npavel68 - Profil | So 8.3.2008 2:47:47

Georgino- :-))) jasně,vždyť to bylo jenom takový zvednutí očí...
Kroucení šňůry přece řeší antikinker...
Dal bych podobné debaty přečíst štikám-kdyby to šlo-alespoň by si v tom smutným rybím životě užily taky trochu tý srandy!

NGeorgino - Profil | So 8.3.2008 2:37:48

pavel68: Ryby, stejně jako ty Pájo, a i jiní obratlovci prdí

Npavel68 - Profil | So 8.3.2008 2:35:55

Jsem zvědavej lidi kdy začnete řešit,jestli ryby prdí...

NGeorgino - Profil | So 8.3.2008 2:27:24

MM: Akta X? To myslíš vážně?

Nelhierro - Profil | So 8.3.2008 0:02:27

detreux: já se omlouvám za odklon od tématu, ale podíváš-li se na počátek diskuse, měl jsem snahu se vyjádřit k tématu. Otázku, kterou jsi položil, považuji za jednu z nejzajímavějších, kterou jsem tu kdy zaznamenal.

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 23:51:12

Detreux: velice se omlouvám a prosím smaž moje bláboly. Neumím se ovládat a jsem neovladatelný.
Přesto děkuji za tvou trpělivost a prostor, kde jsem mohl vyjádřit své plodné názory.

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 23:49:01

elhierro: jako pomočit a pomočit? Nebo jako pomočit a pomočit?

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 23:46:51

Piscicapus: tak hlavně nemoč proti větru, pomočil by ses........

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 23:32:35

elhierro: točit a močit se jen tak nepřestane!
Ano, dříve se to upalovalo, a když na to přišlo, tak jsem nejen upaloval, ale i skákal…

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 23:29:08

Piscicapus: a přeci se točí........ dřive se za to upalovalo..... :-)

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 22:09:22

elhierro: bohužel, nebo naštěstí, nejde z řádku vyčíst ironii, nebo opak. Pokud ti křivdím, tak se upřímně omlouvám, pokud to nemyslíš upřímně, beru svou upřímnost zpět.

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 21:56:49

Piscicapus: kdybys četl pozorněji, tak bys věděl z řádků níže, že s tebou souhlasím. Tak proč bych tě měl přesvědčovat o opaku. hawgh

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 21:51:17

elhierro: přesvědč mne o opaku.

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 21:38:31

Piscicapus: tak jo, hlavně že se točí.......... vlevo....... vpravo........

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 21:37:21

elhierro: ano, ví že jsem se ptal a vím i na co.

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 21:36:37

šlapeto: to von, za všechno může von! Já nic, já si točím navijákem! ;-) ;-)

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 21:35:32

Piscicapus: no ty ses ptal co dál.

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 21:34:28

elhierro: jen si dej. Snad ti přijde Deli k duhu.

Nšlapeto - Profil | Pá 7.3.2008 21:33:11

Detreux - ®,: Něco k tématu -podle mně a mých skušeností se točí proti smeru hodinových ručiček...elhierro - ® a Piscicapus - ®.=kucíííí....jak malý :-DDD

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 21:26:14

Piscicapus: ??????? Asi si dáme DELI

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 21:25:05

elhierro: jinak to nešlo.
A dál bude co?

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 21:23:34

piscicapus: odpověděls si sám.

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 21:22:08

elhierro: právě proto se ti nemohu rovnat. Což jistě už tedy plně chápeš.

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 21:19:03

Piscicapus: škoda žes knihy odevzdal. On se člověk jaksi vzdělává celoživotně. Pak už tě tedy plně chápu. Dobrý, máš ve všem pravdu..... :-)

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 21:15:40

elhierro: kouknout do zeměpisu mne tedy nenapadlo, protože jsem všechny sešity tohoto předmětu dávno nechal recyklovat a knihy odevzdal třídní.
Rovný s rovným? Klidně, ale jen a pouze na rovinu, jako rovný s rovným. Jenže…

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 21:05:39

Podívej se do zeměpisu, co je to elhierro, ty calimero........ Jinak tento rozhovor význam nemá. Vždy si něco může říct rovný s rovným.

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 20:53:53

elhierro: má ještě smysl pokračovat v našem štěbetání?
Nemohu nic namítat, zvolíš-li jako svou novou přezdívku Pichcapuse, možná to bude srozumitelnější než podivně zkomolené Calimero.

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 20:12:05

Piscicapus: co takhle nick Pichcapus.... :-)

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 20:10:18

elhierro: já vím, ty nic, to já. A na popichování mne užije, to jo. Ciao? Tak nazdar.

Nkarelc - Profil | Pá 7.3.2008 20:04:13

Detreux: moc čteš pana říhu :-) V 1000+1 rada to myslím bylo napsaný, že se mají střídat rotačky s opačným směrem rotace, aby se předešlo kroucení vlasce :-)

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 19:53:43

Piscicapus: co já, každého nepopichuji, to ty umíš dobře. Čau

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 19:50:54

Detreux: :-) :-)

elhierro: nesnažím se být vtipný. Ale co ty?

NDetreux - Profil | Pá 7.3.2008 19:42:57

Tak já se teda vmísím do diskuze. Podle me se rotačka točí doprava. A zatím jsem si u žádný nevšim že by tomu bylo naopak. Ale před nějakým rokem jsem v jakýmsi rybářským časáku čet že se prodávaj jakýsi sady dvou antagonistickejch rotaček proti kroucení vlasce. Tak nevím. No zatím tady nikdo nic kloudnýho nenapsal :) Asi by to fakt chtelo nejakej výzkum, nejlíp finacovanej z těch evropskejch fondů :D

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 19:36:32

Piscicapus: si povečeřel ffftipnou kaši, co?

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 19:20:32

elhierro: pochybovat o mém rozumu? To je dost často rozumné, ale není to důvod pro tvé pochybné pochyby.

Npajda - Profil | Pá 7.3.2008 19:10:15

Doporučuji "dabl"rotajdu.
Jeden list točit doleva, druhý obráceně.
Nebude to kroutit :-)))))))))))

NMartin M. - Profil | Pá 7.3.2008 19:06:39

ne, to jsem jen vygoogloval :-)

Njepice - Profil | Pá 7.3.2008 19:01:48

MM- že ty jsi studoval nějakou matfyz?? :-)

Nm.kindl - Profil | Pá 7.3.2008 19:00:01

Martin M. - ® Tebe ja tady škoda...

Nluigin - Profil | Pá 7.3.2008 18:59:57

A bere se to z pohledu rybáře nebo útočící ryby? :-)

NMartin M. - Profil | Pá 7.3.2008 18:55:43

Miras> wiki: Není pravda, že se v důsledku Coriolisova efektu voda vypouštěná z vany nebo umyvadla stáčí vždy v jednom směru na severní polokouli a v opačném směru na jižní polokouli. Ve skutečnosti je působení Coriolisovy síly o několik řádů menší než různé náhodné vlivy (například tvar nádoby, počáteční proudění vody) a jev je měřitelný pouze v laboratorních podmínkách. Pověru rozšířily i některé televizní seriály (například Akta X). Navíc se toto nesprávné tvrzení objevilo v několika vědeckých programech a publikacích.

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 18:55:16

podle mne to točení doprava odpovídá tomu, že navijákem také otáčíme doprava. Tudíž ten pohyb se přes vlasec přenáčí na rotačku. Akorát pak nevím, jak je to v případě multiplikátoru. Ale třeba se mýlím.

NGeorgino - Profil | Pá 7.3.2008 18:50:50

rotačka se opravdu točí ve směru hodinových ručiček. Potvrzeno několikaletou pozorovací praxí přímo u vody.

Npira - Profil | Pá 7.3.2008 18:46:15

me prijde,ze kdyz ji pritahuju k sobe tak ze jde po smeru hodinovych rucicek...Mohl by se udelat za nejaky penize z EU nejakej projekt,jak tomu je doopravdy:-)

NMiras - Profil | Pá 7.3.2008 18:28:05

Detreux : jestli to funguje dokonale, tak by se z rotačky měla stát plandavka:-) Napadá mě scéna z Cimrmana "Teď jdu na sever a teď zase na jih..."

Nm.kindl - Profil | Pá 7.3.2008 18:27:31

Máte docela starosti...je to stejně věčnej problém jako u plavačky...když lovím na levým břehu tak mám háček mít vyhnutej na levou nebo pravou stranu ?Já myslím že na levou ale taky na to není jednoznačný názor...

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 18:23:15

Piscicapus: zda-li jsi rozumný i ty......... a nebudeš tvrdit, že jsou pravo/levotočivé rotačky.....

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 18:21:26

elhierro: to je rozumné.

NDetreux - Profil | Pá 7.3.2008 18:20:21

Miras: a točí se rotačka na rovníku? :)

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 18:19:57

Piscicapus: neberu ti tvůj názor.

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 18:15:22

elhierro: a co jsi pil?
Dnes už nevěřím na štěstí o dobrém a špatném kousku.
Za normálních okolností se později vůle (u rybářského navijáku) projevit nemůže. Ta buď je, anebo není. Něco jiného ale nastane při nadměrném opotřebení, ale to je již na jinou diskuzi.

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 18:08:02

Piscicapus: asi mám štěstí na dobrý kousek........ :-) Avšak ta vůle se může projevit později. Ale až zítra přijdu za klukama do obchodu, že chci levotočivou rotačku, asi si poklepou na čelo a zeptají se mne co jsem pil...... :-)

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 18:05:17

elhierro: mimochodem, také jsem ještě neslyšel, že by Cardinal 801 byl zcela bez vůlí.

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 18:02:52

elhierro: jsi ještě moc mlád aby jsi znal zákon obojetných rotačních třpytek.
Stručně vysvětlím: některé rotačky zn. Mepps rotovaly jednou ve směru hodinových ručiček a podruhé, nebo potřetí proti směru.
A nemusí jít jen o značku Mepps.

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 17:55:02

Piscicapus: tak to jsem ještě neslyšel pravo/levotočivá rotačka....... :-(

NSp. - Profil | Pá 7.3.2008 17:51:41

no neviem či je to pravidlo a pokial som si všimol tak do prava sa toči....
a čo sa tyka tej druhej časti otazky... : ) asi by to moc to krutenie neriešilo.lebo raz by sa krutil do jednej strany a potom do druhej a to by asi nemalo ani vyznam riešiť..

NPiscicapus - Profil | Pá 7.3.2008 17:51:02

V dobách, kdy jsem ještě používal rotační třpytky, nebyl problém mít v krabičce pár kousků obojetných pravo/levotočivých třpytek. Takže se přikláním k názoru, že se tu řeší opět velice vážná věc.

NMiras - Profil | Pá 7.3.2008 17:40:19

Martin M: s tím vírem ve vaně je to trochu jinak - na každé polokouli se točí na jinou stranu. Budu se muset rozjet na rovník, abych zjistil, jestli je to pravda:-)

NMartin M. - Profil | Pá 7.3.2008 17:36:20

Premyslel jsi nekdy, na kterou stranu se roztoci vodni vir nad vytokem z vany? Pry to je na tu stranu, na kterou se ta voda nepatrne vice pred odzatkovanim pohybovala. Pokud by byla rotacka uplne presne soumerna, asi by tomu bylo podobne. Jenze ona soumerna neni nikdy... Ale chtel bych videt toho frajera, ktery dopredu pozna, na kterou stranu se bude tocit :-)

Nelhierro - Profil | Pá 7.3.2008 17:31:22

Detreux: řekl bych že na pravou....... Na druhou část otázky nedokážu vůbec reagovat, tohle mne nikdy nenapadlo.

NŘízek - Profil | Pá 7.3.2008 17:30:39

Kamarad mi tvrdil, ze to takhle presne dela, co je na tom pravdy nevim, sam sem si toho nikdy nevsim, ale on je z Jablunkova, tak mu musim verit:-))

NMr.Stick - Profil | Pá 7.3.2008 17:23:04

Nesměj se, Stanďoure jeden, to je vážná věc!

NStanďour - Profil | Pá 7.3.2008 17:20:57

:o)