Diskuse k článku: Úlovky trošku jinak

Diskuse k článku Úlovky trošku jinak

Autor diskuse: Kakr - Profil , 21.3.2016

computerfish - Profil | St 23.3.2016 17:41:13

V ČRS jsme při sumarizaci zapisovali i ryby vrácené vodě, které rybáři do povolenky zapsali. Jedná se vesměs o různé trofejní ryby z různých revírů. Děkuji tímto to všem, kteří ryby vrátili zpět a zapsali i když nemuseli. Možná budou další generace rybářů takové úlovky už jen závidět.

P!F - Profil | St 23.3.2016 16:25:52

kakr >> Kakr - >> Mna by celkom zaujimal percentualny pomer medzi rybarmi, co vezmu 0(vratane) az 20ks kaprov rocne a tym zvyskom. Kolko percent rybarov by realne utrpelo znizenim povoleneho mnozstva na 20ks rocne.

karlak - Profil | St 23.3.2016 15:34:09

ulovky trosku jinak a jak vlastne ...pokud skutecne nejaky rybar vykaze x pocet a vahu ryb povolenou RR tak neni tady o cem diskutovat a v pripade jinem kdyz je pristizen mel by byt potrestan otazka je jak neco takoveho nekomu dokazat porad se musi brat na zretel presumce neviny a jinak mi tady dovolte uverejnit oficialni odhad skod zpusobenych predatory od roku 2010 az 2015 na revirech prazskych reviru jedna se o castku asi 55 milionu korun a v zaveru tohoto hodnoceni je konstatovano ze tento odhad je spise podhodnocen tim chci upozornit ze skody neukaznenych rybaru jsou v tomto meritku tzv,mirne ale v zadnem pripade neschvaluji porusovani ryb,radu zkratka v kazdem oboru lidske cinosti se najdou cerne ovce BOHUZEL a jeste muj osobni nazor na povolenky nase cinnost je zajmova a mela by byt vyuzivana co nejsirsi verejnosti a NE vyberovym spolkem majetnych lidi pro ty jsou spise vhodne soukrome vody kterych neustale pribyva ale zda jde na techto vodach sportovne srovnavat ulovene ryby a ryby z divokych vod je otazka ale to uz je jina zalezitost

Jarda Š. - Profil | St 23.3.2016 14:48:55

zdevac >> Pro vydání členské povolenky musíš splnit nejen zákonné podmínky, ale i interní pravidla svazu, proto je v zákoně uvedeno, že na vydání povolenky není právní nárok. V podstatě jedinou zákonnou podmínkou je vlastnit platný rybářský lístek. Rybářské svazy jsou zapsané spolky, které se řídí demokratickými principy, jejich odpovědní funkcionáři proto nemohou jednat se členy podle své libovůle, ale musí s nimi jednat v souladu se stanovami a dalšími interními předpisy a s rozhodnutími svazových orgánů.

Vojc29 - Profil | St 23.3.2016 14:34:20

Čingi >> Na tom se shodneme ale prostě si myslím, že když si někdo chce zachytat,tak zvolí soukromák, myslím tim obyčejné lidi rekreanty např. protože při ceně povolenky dle ceníku pro nečleny, se to zkrátka nevyplatí. Takže z toho až takovej strach fakt nemám. A pokud už eliminace nešvarů jednorázových rybářů, tak pak spíš rozšířit počet kontrol nebo počet RS na MO.

Čingi - Profil | St 23.3.2016 14:27:34

Vojc29 >> Ale i tak si myslím,že si nikdo nepořídí RL jen tak.A už tu je další adept na vydání povolenky bez znalostí i když on si myslí,že ví a zná.

Čingi - Profil | St 23.3.2016 14:23:20

Vojc29 >> Jo pravda,omlouvám se.Ale i tak by žadatel měl prokázat minimum znalostí,na tom se snad shodneme,ne?

tomas311 - Profil | St 23.3.2016 14:10:16

Pridam este jeden smutny pripad z jednej miestnej vody, z minulej sezony:
Na bagrovisku sa zadarilo amurom, ktory uspesne preriedili rastliny, ktore boli predtym premnozene a na vacsine reviru sa prakticky nedalo lovit. Vsetci sa potesili, ze revir konecne v lete 2015 nezarastol a bolo mozne na nom lovit aj inak ako 10 metrov od brehu na plavacik. Bohuzial sa vsak jednemu jedincovi podarilo najst miesto a sposob ako na miestnych amurov. Vysledok: Udajne nalovenych a zapisanych 150 kg amura (info priamo od RS). Dalsi zdroj mi vravel, ze sa dotycny chvalil, ze ma doma takmer 60 kg cisteho masa z amurov.

Honza7 - Profil | St 23.3.2016 14:08:57

Smekám, velmi pěkně zpracováno a pouze samá fakta. Ty ostatní věci kolem co zde se píšou, myšleno kde je realita ( kolik někde bylo naschvál vypsáno úlovků na víc, či kolik ryb bylo odnešeno neoprávněně, je věc spekulací a velmi těžko odhadnutelných ).
Teď jde o to zda-li to nechat vše tak jak to je nastaveno a nebo najít nějaký model, který by byl ohleduplnější ke každému. Tato diskuse spíš ukazuje na to, že se těžko domluvíme.
Trochu mě mrzí, že diskuse se tak trochu zvrtla i celkem nepodstatným směrem - Lovit pro zábavu, či pouze pro maso. Osobně bych viděl problém v jiné rovině a to v dobře fungujícím ekosystému, kde má každý druh své místo, které lze jen těžko nahradit a snažit se navracet dříve vyhubené druhy do jejich původních biotopů. V tomhle nevím zda-li by šla získat reálná data ( tak jak se podařilo získat kolegovi - Kakr ) a vůbec zda by někoho zajímaly. Spousta lidí se totiž pouze zajímá o " ušlechtilé ryby". To je spíš na jiné téma diskuse.

Vojc29 - Profil | St 23.3.2016 14:08:04

Čingi >> Omyl kolego ne povolenku na měsíc ale rybářský lístek, to jsou 2 rozdílné věci :)

Jarda Š. - Profil | St 23.3.2016 14:05:11

zdevac >> Když výbor MO zavede povinný kroužek, pak jde u toho, kdo tam nechodí, o nesplnění členské povinnosti. To, že nevydání povolenky může být uloženo jako trest za "průser", jsem v příspěvku zmínil.

Prydery - Profil | St 23.3.2016 14:00:06

milanpindryc >>
To zase s Vámi souhlasím. 950 Kč je rozhodně pěkná cena, já to mám za 2100,- (ČRS - celosvazová) + další poplatky. Těch 6 tisíc by se dalo zaplatit, holt by si člověk dal každý měsíc bokem trojku, což se dá.

S tím slovinskem taky souhlasím, sice je to kudla. Ale je to zas dovolená na těch pět dní ale zas ta voda,rybolov a vše kolem za tu cenu stojí. To samé Norsko - taky si tam připlatíš ale máš jiný zážitek.

S tou útratou za ty věci máte taky pravdu. Smál jsem se minulý rok na Nechranicích. Mraky rybářů vedle sebe, tři pytle vybavení. Já se dvěma starýma herkama (pruty) na vidlicích, policajt na vlasci foukaná medová kukuřice a něco málo jsem chytil na rozdíl od nich :D


Čingi - Profil | St 23.3.2016 13:59:23

Je to věčné téma.Na jedné straně rybáři kteří ryby berou málo a nebo vůbec a na druhé ti,kteří ryby berou pokaždé.To co připadá jedné skupině normální,tak té druhé se to zdá neetické.Pokud ale dodržují zákon a berou si to na co mají nárok,tak se nedá nic dělat.Spousta z nás zná lidi kteří s rybami kšeftují.Jenže ani tady se to postihnout nedá.Ryby po ulovení jsou majetkem lovícího a tak co s nimi udělá po odchodu od vody je jeho věc.Problém nastává pokud si berou víc než je povoleno,tak tam už řešení je.Já si myslím,že mnoho organizací zná své členy natolik dobře,že ví kdo se takto chová a nebo u koho je předpoklad,že se tak chovat bude.Ano,na povolenku žádný nárok není ale já si nepamatuji,že by u nás v organizaci jí někomu nechtěli vydat.Moc peněz se projevuje i zde.Rybařina je jak modní záležitost.Nelíbí se mi že kdo si dnes umane,tak prostě povolenku získá.Nedávné rozhodnutí,že povolenku na 1 měsíc si bude moc koupit kde kdo bez členství,mě dostala,Myslím si,že to není dobrý nápad a že se i tak špatná situace kolem vody ještě zhorší.Ale to už je asi na jinou dizkusi.

tomas311 - Profil | St 23.3.2016 13:47:24

Na zaklade grafov a tabuliek v clanku, by som MO poradil znizit pocet privlastnenych kaprov na 30. Toto by zasiahlo iba nejakych 27 rybarov, ktori si z toho zrejme urobili biznis a ostatnych by sa to vobec netykalo. Vysledkom by bolo niekolko stoviek ryb uchranenych pred tymito extremistami, ktore by mohli ci uz "pre zabavu", alebo "pre obzivu" lovit vsetci.
Myslim, ze by si mal kazdy vediet spocitat jednu vec: Ked zaplatim listok a na zarybnenie ide z toho, poviem priklad, 30 Eur, tak som prakticky prispel povedzme odhadom 12 kg kapra. Neviem kde potom niekto chape ako svoj narok, si odniest od vody 100 kg kapra? Keby sme takto rozmyslali vsetci, tak je tyzden po nasade po rybach a pol roka sedime doma a cakame na dalsiu nasadu.

kakr - Profil | St 23.3.2016 13:44:18

zdevac >>
Nějak si pleteš otázku, zde neřešíme jak je to s rybářským kroužkem a výdejem povolenek pro děti.
Zatím máš žlutou a až se uklidníš a budeš mít něco k tématu můžeš zítra pokračovat.
Mezi tím se můžeš naučit druhy ryb by jsi při ulovení reofilních neměl potíže. Velmi pěkně o tom píšeš v otázce kroužků.

hraji - Profil | St 23.3.2016 13:43:34

zdevac >> pleteš si dva naprosto rozdílné procesy. Jedním je vydání povolenky k lovu, druhým je zadržení povolenky při podezření ze spáchání přestupku a následné uložení kárného opatření dočasného zadržení povolenky při prokázání přestupku.
Tvůj problém je, že základní znalosti nemáš, a operuješ tu s fakty a termíny jak se ti hodí.
A snažíš se dokázat, že chyba je na někom jiném.
Jakákoliv diskuze s tebou je ztráta času. To je můj závěr.

zdevac - Profil | St 23.3.2016 13:26:16

tuzemak >>
To je omyl, od toho, aby trestalo nebo zabavovalo povolenky, je tu nějaký proces a určitá pravidla. Na základě čeho by se MO rozhodovala? Kdo by určoval, za jaký přestupek ještě ano, a za jaký již ne? Musí to být přestupek vědomý? Třeba vzít podmírovou rybu? Nebo nevědomý, třeba si zapomeneš vyprošťovač háčků? A neprodáš mu povolenku jen příští rok? Nebo už nikdy? Kdo o tom rozhoduje? Na jakém základě?

Takže buď splňuji zákonné podmínky pro vydání RL a zakupení povolenky, nebo ne. Když ne, je to jasné. Pokud ano, nemá mě co kdo omezovat. Jinak jsme zpět na začátku - spňuji zákonné podmínky, mám RL a MO se na základě něčeho rozhodně, že mi povolenku neprodá? Přesně o tom tu někteří píší, že to není možné.

tuzemak - Profil | St 23.3.2016 13:09:30

zdevac >> nerad se měšuju do tvý konverzace kolego,RST píše o black listu,to je list dacanů,co udělají průser u vody,vezmou rybu bez zapsání,nebo více ryb,než jim povoluje RŘ,a jiný průsery...Sem rád,že taký blacklist existuje...škoda,že to na jiných vodách tak nefunguje...

TymCat - Profil | St 23.3.2016 13:01:33

Snad nas taky jednou priroda bude lovit pro zabavu :-)

zdevac - Profil | St 23.3.2016 12:58:56

Jarda Š. >>

Doporučuji přečíst třeba diskuzi Rybářský lístek pro děti. Například uživatel nofish tam píše: Na vydání povolenky není právní nárok. Třeba výbor rozhodne, že přijme pouze členy co projdou kroužkem. Žaluj si to, prohraješ.

A RST mu mohutně přizvukuje: JJ máš pravdu, povolenka je nevymahatelná a nemusí ji nutně dostat koupit každý. Na tomto základě máme udělaný "black list". Uděláš prů.er dochytals nafurt:-) Parádně to funguje.

Takže já vím, jaká je realita. Ale zrovna v tomto okamžiku je zajímavé pozorovat, jak se bude diskuze vyvíjet. Buď jsou hraji a RTS lháři, co jen mlží v jiných diskuzích a snaží se tu poučovat, i když tomu sami nerozumí, nebo pravdu mají a mimo jste vy. V tomto okamžiku jde můj názor stranou, pouze jsem na jednu stranu postavil texty, co mi místní lídři napsali jinde, a texty, co píší jiní významní pisatelé zde. A jelikož se to více méně vylučuje, tak bych řekl, že za pitomce je i někdo jiný, než jen já :-)