Diskuse k článku: Úlovky trošku jinak

Diskuse k článku Úlovky trošku jinak

Autor diskuse: Kakr - Profil , 21.3.2016

Nevyn - Profil | Čt 24.3.2016 8:34:59

tuzemak >> to chápu, ale vycitas ze jsem ji vyfotil. Coz bych pochopil, pokud bych se tim nekde chlubil, ale vzhledem k tomu, ze fotim většinu ryb které chytil, mi to nepřišlo jako porušení radu. Nehledě na to, ze jsem za 3 roky nevzal jedinou z vody domu. Vždycky je jen vyfotim.

tuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 8:24:35

Nevyn >> to,že chytneš hájenou,v době hájení,ti nevyčítám,taky nedávám na háček cedulku-hájená rybo neber....

Nevyn - Profil | Čt 24.3.2016 8:20:24

tuzemak >> to nebude fotkou, ale spis nenazranosti lidi, kteří tam chodí cilene. Kdyby mi někdo řekl ze tam je trdliste, tak tam nejdu. V zimě taky nevlacim na místech kde zimuki sumci. Pokud to vím, nejdu tam.

Nevyn - Profil | Čt 24.3.2016 8:17:33

tuzemak >> ale možná te poresi, ze na to místo už lovit nechodim, protože nechci zbytecne riskovat, ze chytil další hajenku, kdyz muzu chytat jinde, kde se ryby netrou.

tuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 8:16:15

Nevyn >> přečti si pořádně RŘ....když to bude tvrdit každý,to bude u tý vody vypadat....už někde to vypadá,jak vypadá...kdyby se za to braly noty,možná by ti pytláci jak píšeš,tam nechodily lovit v době hájení...

Nevyn - Profil | Čt 24.3.2016 8:14:04

tuzemak >> Myslím, ze fotka rybe neublíží. Kdyz chytím pred zahajenou omylem sumce, kdyz chytam na rousnici kapra večer nebo ráno, taky ho vyfotim. Fotky nikde nepublikuji. Takže nevidím žádný důvod pro dávat noty do cistirny.

tuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 8:01:09

Nevyn >> možná budu na tebe hnusné,ale hájenou rybu fotit?už si měl dát noty do čistírny....

Nevyn - Profil | Čt 24.3.2016 7:57:30

Možná reakce uplne mimo mísu. Ale minule jaro jsem chytal na pryglu, feeder a druhy prut na koule na kapra. Kdyz jsem stahoval feeder, tak mi asi krmitko atakovala stika, 57 cm, a blbe se sekla o háček, který vlal za krmitkem. Takže jsem si zabojoval a pak prekvapene zjistil co jsem to vytáhl. Podebral jsem a ze ji vyhackuju a pustim, vyfotil jsem a pustil. V tu chvíli na me vybafl porybny, ze co jako bylo a at stahnu druhy prut, ze tam mam urcite rybičku a cilene lovim dravce v době hájení. Asi půl hodiny jsme se hádali az nakonec porybnej pochopil, ze dravce cílene opravdu nechytam a ze to byla pouze náhoda. Údajně jsem totiž chytal na místě,bude se stiky trou a ze prej tam hodně lidi chodí schválně chytat jakože kapry a odnáší domu stiky. Dost me to zarazilo, ale když jsem pak v lete obcházel revir z vvlacakem, potkal jsem na to miste dva starší rybáře, kteří mi řekli, ze tady nemá smysl házet, my už všechny zubate vytahali na jaře. Na moji otázku, jak to, žena jare, kdyz jsou hajjene? Odpověděli, ze hajene je leda hovno, povolenku platí, tak co a prej stejne byly všechny zazrane a to se vzít musí. Celkem zvláštní zkušenost.

tuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 7:49:43

zdevac >> asi tak nějak,jaký je svaz,taková je MO,v první řadě by se mělo ujednotit fungování svazu,lépe řečeno ÚS jako celek,né,že některý ÚS má povolenou míru kapra 35cm,někde 40cm,o kusech je už škoda mluvit,to je jen jeden příklad,o trestech už raději nepíšu,někde se trestá za to,jinde to je přehlíženo,ČRS má evidenci hříšníků-ten zmiňovaný blacklist-nefungující,vyhozený prachy a nic...Já vím,najde se tu x rýpalů,co řeknou,že jen plácám nesmysly,jenže pokud se nestanoví stejný podmínky pro všechny stejný,tak si bude každá MO dělat svoje pravidla,možná za hranou zákona...serem na to,je směšný chtít zdražit povolenku x krát,a bláhově si myslet,že se tím vyřeší všechny problémy,nad tímto řešením se jen směju....

zdevac - Profil | Čt 24.3.2016 7:38:59

tuzemak >>
Ano, máš pravdu. Ovšem z hlediska rybářského řádu to přestupek je. Takže rozumná RS může oči přimhouřit, ale také tě může nachytat někdo, kdo si s tebou bude chtít třeba vyřídit nějaký osobní spor, a v tom okamžiku ti život zkomplikovat může. Takže to bylo uvedeno jako příklad, co ještě bude a co už nebude za problém považováno. A jelikož to nikde není stanoveno, asi by se jednalo o libovůli MO, což je nepřijatelné. Asi jsem členem nějaké MO, ale především jsem členem Rybářského svazu, jehož základní pravidla by měla být pro všechny stejná. Takže u MO se můžeme bavit o brigádách a podobně, ale považuji za nepřijatelné, aby mi MO subjektivně a podle nálady stanovovala individuální podmínky, za jakých mohu získat povolenku.

Jinak já zastánce zdražení nejsem, ale ani to neodmítám, respektive nemám na to žádný názor. Jen jsem se do této diskuze zapojil s dotazem, proč jednu skupinu rybářů může MO prudit a neprodat jí povolenku, kdežto u druhé to není možné. To je základní rozpor, který mi tu nikdo nevysvětlil a mám u toho pocit, že zde byly některými lidmi napsány věci, které jsou v přímém rozporu.

tuzemak - Profil | Čt 24.3.2016 7:14:54

zdevac >> srovnáváš ty přestupky nějak,no napíšu to slušně,divně,srovnávat vzití podměrečný ryby a zapomenutý pean?to jako bys dal do jedný roviny opilýho řidiče s trochou fetu,a řidiče bez pásů,pokud nebudou tresty odpovidajícímu přestupku,bude se dít u vody co se děje..Pro mě a většině rybářů co znám,je odnesení podměrečné ryby vážný přestupek,hodně vážný,na sebrání not,a napsání na blacklistu,nad zapomenutým peanem se rozumná RS snad povznese.Rozhoduje o tom MO,nebo majitel vody,basta..Zdražení povolenek s tím nic neudělá,to jen tu někteří snílci se ráno probudí,a mají nohu v nočníku...

zdevac - Profil | Čt 24.3.2016 5:38:50

kakr >>
Jistě, také jsme sem netahal rybářském kroužky kvůli rybářským kroužkům jako takovým ale jen jako příklad toho, jak si MO může stanovit, za jakých podmínek někomu s RL povolenku dá, a někomu ně. Pokud MO může prodej povolenky čímkoliv podmínit, tak proč to MO nepodmíní třeba stanovením maximálního počtu ryb ulovených v minulém roce? Psali jste mi tu, jak se MO může rozhodnout mi povolenku neprodat, že na ní není nárok. Tak proč se nemůže MO rozhodnout neprodat povolenku masařům s nadměrným počtem ryb?

Kartu mi dej jakou chceš. Klidně mi dej červenou, udělej si tu kroužek přitakávačů, můžete si tu hezky brečet a psát o tom, jak je svět nespravedlivý a špatný, já si alespoň půjdu zachytat. A druhy ryb se učit nebudu, nevidím důvod. Více méně mne to nezajímá a je mi to jedno. Beru dvě tři ryby (amury a dravce), to mi stačí. A jestli jsem chytil a pustil cejna, plotici nebo perlína... ryba jako ryba. To mne vždy pobaví - tady je každý chytrák, co přesně ví, jak by to mělo vypadat, ale obvykle skončí u textu na internetu a rádoby blokace nepohodlných názorů :-)

zdevac - Profil | Čt 24.3.2016 5:28:21

hraji >>
Koukám, že máš stále problém s pochopením psaného textu. Nikdo tu nepíše o zabavování povolenky, pouze o tom, na jakém základě si může někdo vytvořit blacklist, na jehož základě pak někomu neprodá povolenku. Takže já chápu, že si rád píchneš a máš snahu shodit někoho, kdo ve tvých slovech nachází rozpory, ale opravdu by bylo lepší nejdříve pořádně číst, pak porovnat s legislativou a pak teprve psát. Už dlouho sleduji, že texty tvoje i tobě podobných jsou spíše představy, jak by to mělo fungovat, než jak to opravdu funguje.
Naštěstí praxe a realita ukazuje, jak je tomu opravdu a kdo má pravdu. Od začátku kritizuji současný systém, od začátku mne odsuzujete, ale realita je taková, že většina MO pracuje podle toho, co jsem psal, a jestli se opravdu zruší rybářstké lístky, dojde i na má slova, že rybářský lístek a zkoušky jsou nepotřebný nesmysl. Prostě rybaření je zábava, kdo si zaplatí za povolenku, ať chytá. A rozhodně mne v tom nebude omezovat někdo jako ty nebo nějaká MO, která by chtěla klukovi dávat lístek po ročním rybářském kroužku. To ať podobné MO klidně zkrachují :-)

Vítek - Profil | Čt 24.3.2016 3:58:54

Vy jenom kafráte. Nejlepší bude všechno zakázat a seďte doma u sodovky a vztekejte se, jak jste se měli dobře.

Rožnovák - Profil | St 23.3.2016 22:44:55

MrKos >> S v prvním odstavcem absolutně souhlasím,ale finanční možnosti nejsou měřítkem kvalit člověka,příkladů máme v naší společnosti dost.Čilý důchodce může být pro své mo větším přínosem,než špičkový manažer.Zdražení povolenky pětinásobně,by některé mo stálo existenci.Protože již nyní mají problém udržet členskou základnu v životaschopném stavu a nemohou si třeba ani dovolit zdražovat brigády,aby jim členové neutekli jinam.Co se týká zpřísnění rybářských testů,proč ne, mohly by se přepracovat(já bych třeba uvítal místo kreseb, fotky živých ryb).Otázkou je co udělat s tím, když si podle plánu ministerstva zemědělství bude moci koupit k RL na měsíc za 200 kč každý a bez zkoušek a asi už od roku 2017.

MrKos - Profil | St 23.3.2016 21:44:34

Článek hodnotim jako mimořádně přínosný a aspoň je vidět, jaká klientela okupuje naše vody. Nezávisle na tom, co dovoluje zákon, je málokdo schopen vnímat jednání rádoby rybařů tak nějak komplexně. Například s ohledem na stav obsadky mnoha našich reviru a nebo s ohledem na určitou nevyrovnanost diky masovemu vysazování kapra v konzumní velikosti. Z tohoto pohledu mi vychází, ze je třeba vysazovat více druhů, méně ryb sežrat nebo vyměnit za pivo a taky to důsledněji kontrolovat. To všechno stojí peníze.
To říkám pořád , zdražit povolenku na pětinásobek, zpřísnit vstupní testy, zavést efektivnější kontrolu a omezit nenažrance například limitem 10 ryb/rok. Kombinace ceny povolenky, limitu a efektivnější kontroly bude dostatečným sitem.
Dneska není sito žádné a povolenku dostane za par stovek na rok kazdy vandrak. Takto to nefunguje v žádném jinem sdružení, krouzku, klubu ani jinem spolku. V tomto je MRS i CRS naprostý unikat. A vynalézavý Čech toho umí hned využít. Klasika.

computerfish - Profil | St 23.3.2016 21:14:56

Growler >> Není to žádný problém rozlišit. U úlovku je napsáno vrácena vodě nebo tak nějak podobně. Nebo je takto označena celá povolenka či všechny úlovky. Pamatuji si ještě dobu, kdy na povolence byla kolonka s názvem "Trofejní ryby" nebo tak nějak. Nevím a nepamatuji se kdy které hlavy pomatené toto zrušily, velká škoda. Zpracovatel povolenek musí být navíc trochu fanda a blázen, aby se tím hnojem co někteří rybáři odevzdají probíral.

Stilet - Profil | St 23.3.2016 20:15:45

Je vidět, že finanční část rybařiny hodně pokulhává.
Taky se to u nás řešilo, a výsledkem bylo omezení 20 ks kapra za sezónu na konkrétním revíru.
20 ks je cca 30 kg a cena (svazová:-)) 50,-/kg. Tedy omezení na financích a následné občanské spory by neměly vznikat. Snahy o podvody samozřejmě jsou, došlo i na smazavací inkoust, ale i RS má nějaké zářezy na pažbě. Ve výsledku však je revír zarybněn celoročně a v podstatě kdykoli v sezóně je dobrá pravděpodobnost opravdu rybu ulovit, ne jen "sedět" na rybách. Vymizely dvoutýdenní "závody" a pak prázdná voda a břehy. Denně je u vody do desítky rybářů celou sezonu a vrátili se i ti ze soukromáků, co jdou k vodě max 10 x do roka - mají totiž doopravdy možnost chytit rybu. Protože i "sponzoři" jsou zase jenom rybáři a trochu bavit je to u vody musí...
Dobrý a potřebný článek.

Growler - Profil | St 23.3.2016 19:28:00

computerfish >> Zdravím,zajímalo by mě,jak se takový zápis vrácené trofejní ryby provádí.Ještě jsem se s tím nesetkal ale pár pěkných ryb jsem už zpět pustil.Díky za odpověď

Michal205 - Profil | St 23.3.2016 19:06:19

milanpindryc >> Tak to jste mě vážně pobavil, momentálně platím za povolenky CS P CS MP přes 4000,- kolik by to podle Vás mělo být 20.000,- Kč nebo víc.

Další věc která je na pováženou, je požadavek na častější kontroly, víc kontrol znamená s největší pravděpodobností i větší aparát na straně ČRS, takže se jen peníze za dražší povolenky rozmělní do aut platu lidí atd.

Výsledek není víc ryb, ale víc pytláků protože spousta lidí takový balík za povolenku nedá a o to větší prasárny se budou dít.