Lov sumce v mělké vodě

Vážení kolegové, při noční feedrovačce na nejmenované řece jsem náhodně zjistil, že v noci tam brutálně loví sumci ve středně až silně proudící vodě. Nádherná záležitost to poslouchat, respektive po náhodném rozsvícení čelovky vidět ty zvířata. Vtip je, ale v tom, že v dané lokalitě je hloubka tak od 75cm do 1m.
Chci se zeptat jakou montážpro lov sumce byste v daných podmínkách volili? Na bójkování mi to připadá neskutečně mělké. Možná na podvodní splávek, ale potom se ptám jak lovit proti proudu? Prostě já netuším, nemám s lovem sumců zkušenosti. Poraďte prosím. Díky za seriózní odpovědi.
Autor diskuse: Lusky - Profil , 2.7.2012 dravci - techniky lovu
40 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NMarv - Profil | Ne 15.7.2012 14:21:27

pajagogo >> Čéče,ani bych neřekl že bude potřebovat pevnější prut a pletenku.Osobně sumíky okolo 100 cm chytám v Moravě .na medium feeder,monofil 0,22,jednoháček a ouklejku.Největší měl 120 cm,byla to asi náhoda páč si dělal co chtěl ale nebyl tak chytrý aby zajel do závady.U nás je ten problém,že candát kouše od úsvitu do soumraku a jak se setmí tak nastupuje jenom sumec,jo a ti akvarijni vousatí žerou přez den.Máme prostě přesumcováno.

NHrdobec - Profil | Út 3.7.2012 21:27:59

Jjapan >> Tak v tom se shodnem na 100 procent:-)))

NJjapan - Profil | Út 3.7.2012 21:26:31

Hrdobec >> Já myslím, že mu jde o to zkusit si toho sumíka povodit. Plně souhlasím, že na to může chytit cokoliv. A přeji mu ať se mu to povede. Jedno jestli na rybku, peletu nebo rousnici. Hlavně ať sumík neskončí na traverze na laně :-)))

NJjapan - Profil | Út 3.7.2012 21:22:01

Zdendahat >> Pochopil, pokud lovíš na přehradě, nebo na velké řece tak ti to kapři vyzobou. Plně souhlasím, ale přečetl jsis zadání co psal Lusky? Cituju "dané lokalitě je hloubka tak od 75cm do 1m. a to na střední až silně proudicí vodě" Tam bych nečekal kapry, kteři vyzobou 5cm halibutky dřív než sumci. Pokud by se jim to povedlo tak to musí být opravdu super zarybněná řeka krásnými kapry. A v tom případě bych nelitoval halibutku nasadit. Místo sumce chytit krásného kapra! to by bylo super.

NHrdobec - Profil | Út 3.7.2012 21:20:55

Jjapan >>Pokud mu jde cíleně o sumíka,pak je lepší rybka nebo níže zmíněná vláčka,případne tebou navržená rousnice. Peleta bude dobrá v tom,že se dá na ni ulovit víc rybích druhů (kapra,parmu,tlouště) a když je klika tak samozřejmě teda toho i sumce,at nežeru :-))).

NJjapan - Profil | Út 3.7.2012 21:14:46

Hrdobec >> Reagoval jsem až teď protože jsem přišel z práce a dřív jsem nemohl. Ano máš pravdu bylo vnaděno na kapra a sumec to tam tak vyžral, že se tam kapr neukázal další 3 dny.

Ale znova, já nikde nenapsal, že ty pelety budou fungovat na 100%. Já chtěl poradit někomu kdo chytá na feeder a řeší montáž. Co je lepší? Vyměnit kukuřici( například ) za peletu. Nebo se snažit udělat nějakou montáž z podvodním splávkem? Taky beru, že rybka je lepší, ale já to bral jako návrh.

NZdendahat - Profil | Út 3.7.2012 21:11:25

Jjapan >> pravděpodobně si nepochopil, co jsem napsal co jsem tim chtěl říct, tudíš nemají další větší debaty smysl

NJjapan - Profil | Út 3.7.2012 21:01:47

Zdendahat >> Moje reakce byla na řeku. O Španělsku jsem nepsal já, ale ROVER větou "Apropos, ...nejsme na Ebru !" Já ani ve Španělsku nikdy nebyl. Přečti si to od začátku. Opravdu jsem tady Španělsko nezmínil. Petrův zdar.

NHrdobec - Profil | Út 3.7.2012 20:59:39

Jjapan >> Já jen říkám,že peleta není v našich podmínkách nástraha na sumce. Vezme ji,to jo,ale to i candát kolínko a asi bys s taškou kolínek na candoše nevyrazil:-) Rousnice,to je jiná,s tou vždycky. A vzhledem k tomu,že na muj dotaz si nereagoval tak si myslim,že i tvuj sumík byl uloven při lovu kapra,nikoli cíleně sumce

NJjapan - Profil | Út 3.7.2012 20:58:57

makass >> Přesně tak jsem to myslel, prostě něco jednoduchého. A na ten druhý prut rousnice je super nápad. V jednoduchosti je síla.

NJjapan - Profil | Út 3.7.2012 20:57:06

Hrdobec >> Já myslím, že jsme se špatně nepochopili. Já ty halibutky psal jen jako alternatívu k živé, mrtvé rybce, nebo k vláčení. To Španělsko tady vložil ROVER, ne já!!! větou "Apropos, ...nejsme na Ebru !" já o Ebru ani Španělsku nenapsal ani slovo.

Samozřejmě, že rybka bude fungovat nejlíp, ale moje reakce byla proto, že Lusky psal, že chytá na feeder. Proto si myslím, že je jednoduchší zkusit tu peletu, kterou dám na vlas pod háček než nějaké pekelné montáže.

NTarn - Profil | Út 3.7.2012 13:10:24

rybomil >> souhlas, ten sumec na tu mělčinu jde lovit rybičky ( ryby) takže vláčka je tou nejpřirozenější nástrahou a prochytá daleko větší úsek vody než nahozená kačena s rybkou na jednom místě a notabene ještě při proudné vodě si dovedu představit ten mumraj při její instalaci na trhačku. To po nastražení máš zase na dvě hodiny sloveno, než se to uklidní.

NZdendahat - Profil | Út 3.7.2012 12:47:38

Jjapan >> No ona je taky otázka, jakej je poměr v množství kapra a sumce, v tim "rybníku" pokud vyjedeš k nám na řeku a nebo na tu naší přehradu, tak nemáš na peletu se sumcem šanci, páč mu to kapříci vyzobou, to bys musel krmit peletama o velikosti cca tenisáku :-)
V tom ˇšpanělsku to klidně může bejt tím že jich je tam jako namr...dáno a tak žerou tak nějak všechno co tam hodíš.

Takle si to teda nějak vysvětluju

Nalexis - Profil | Út 3.7.2012 12:09:18

snajper1 >> třeba mi to taky za těch 10 let doklapne..je už na čase..nějak to letí..:))).jak se vede chlape?bude nějaká letní plzeň s Hynkem na Vranově?:))

NPedro1 - Profil | Út 3.7.2012 10:00:21

Lusky - >> Jak bylo napsáno níže.Zkusil bych přívlač.Výhoda je,že i když sumec nebude mít velkej hlad,správnou nástrahou ho dokážeš nasrat tak,že po ní vyjede.

NPedro1 - Profil | Út 3.7.2012 9:59:14

rybomil >> Zbytečně to obcházíš a mlžíš:-)Člověk si myslí že se tady něco dozví a ty ne a ne se prokecnout:-)))

Jinak samozřejmě souhlas.

Nrybomil - Profil | Út 3.7.2012 9:45:36

Lusky - >> v těchhle letních parnech nejenom já, ale dalších cca 5 místních znalců revíru kam jezdím ( cca 100 km daleko ) lovím zcela běžně sumce na přívlač v takto mělké vodě.. Bohužel velikosti do 1m, ojediněle max. těch 130. Někdy je najdu i v 30 - 60 cm mělčině.
Lovíme pouze vláčkou, žádné běhání po břehu nebo chození vodou. Spešl vláčecí voblery na mělkou vodu, na gumové nástrahy jsem prakticky nikdy v mělčině záběr neměl, proto je v těchto místech téměř nepoužívám.
Důležité je být velmi potichu, naposledy mi přišlo i jako dost rušivé pouhé nahazování těžké nástrahy kolegou, který tam byl zřejmě poprvé a omylem.
Rušivý vlivů, hlavně hluku, bývá často mnoho. Svícení zcela vylučuji.

Nmakass - Profil | Út 3.7.2012 7:29:09

Jjapan >> mám uplně stejný názor. Kvalitní halibutku sumec pokud tam bude zhltne jak nic, zvláště když jich bude víc.A k tématu bych možná na druhé udici mimo peletku vyzkoušel chmáč rousnic a pak až vláčení.

Npajagogo - Profil | Út 3.7.2012 0:22:03

zkus vyzkoušet klasicky na těžko rousnici, s těžším olovem, který to v tom proudu udrží, pokud to nejsou nějací opravdu obři tak v proudné vodě si rousnici velice ochotně zobnou a možná budeš sám překvapen výsledkem, navíc vstupní náklady se rovnají téměř nule pokud dokážeš rousnice nasbírat a máš nějaký pevnější prut a vlasec nebo pletenku (mluvím o rybách do 1 metru ne větších)

Nrover - Profil | Po 2.7.2012 23:38:44

snajper1 >> Promiň, ale na takto "zmatenou" reakci přesně odpovědět neumím, ...když tak v klidu případně upřesni. Děkuji.

Nsnajper1 - Profil | Po 2.7.2012 23:34:18

rover >> tak to nesouhlasim. Hrdobec ma pravdu ale neni to o 50 kg. Nikdo do toho nedal 20 tis aby to vyzkousel. Zkus premyslet jak ryba a za 10 roku to treba pochopis.

NKubouš - Profil | Po 2.7.2012 23:18:58

Lusky - >> Vykaslal bych se na pelety protoze tomu ja osobne neverim...nevim jak to delaji profici ve spanelsku nebo kam se na to jezdi chytat .. Ale jak pises podle mista bych zkousel lehke plandavky..co nejvetsi a co nejlehci to pujde tak aby jsi je pomalejsim vedenim nerval po dne a mrskat to na jedno misto..dvoj nebo vice dilny wobler s agresivnejsim chodem dela taky divy. Privlac by pro me byla jasna volba.

NHrdobec - Profil | Po 2.7.2012 22:51:26

Jjapan >> To jsme se špatně pochopily,já vim že sumec se např. ve Spanělsku na pelety loví cíleně,píšu jen,že u nás se na tuto nástrahu chytí sumec většinou náhodně při kapraření atd,ne že vůbec. Nicméně se nevyplatí zkoušet to cíleně protože to bude velmi drahý a navíc výsledek bude slušně řečeno nejistý:-) A netlumočim ničí názory,jsou to vlastní zkušenosti a věř mi,že jsem to taky zkoušel,navíc lovim i kapry a halibut peletama jsem dříve hojně zakrmoval. Dokonce jsem sumce na koule a peletu už několikrát chytil, (při lovu kapra) nicméně mě to nijak nepřesvědčilo o tom,že se jedná o nástrahu na sumce.Ale samozřejmě chápu,že pokud jsi tímto způsobem ulovil pěknou rybu pak máš k němu logicky určitou důvěru. Zeptám se ještě z pouhý zvědavosti,šel jsi na sumce cíleně nebo byl cílovou rybou kapř ?

Nrover - Profil | Po 2.7.2012 22:33:38

Jjapan >> Pokud tady budeš kolegu Hrdobce dlouhodobě "sledovat", nebudeš "vůbec" muset polemizovat o jeho výrocích ... :-)
Apropos, ...nejsme na Ebru !

NJjapan - Profil | Po 2.7.2012 22:26:16

rover >> Tak o tom jsem vůbec nepolemizoval. Samozřejmě, že rybka je číslo jedna.
Akorát takto to kolega hrdobec nenapsal. Napsal, že halibutky nefungujou a je to pouze reklamní tah prodejců.

NJjapan - Profil | Po 2.7.2012 22:24:33

Jo, mimochodem já to psal jako alternatívu. K rybce mrtvé, živé, nebo k vlačce. Proč to nezkusit a pokud to nepůjde dá se zkusit něco jiného. Netvrd.im, že je to zaručený recept

Nrover - Profil | Po 2.7.2012 22:23:44

Jjapan >> Kolega Hrdobec mluví o "jakýchsi" vrozených návycích tohoto dravce, ...rybička bude vždy v potravním řetězci, či "jídelníčku" na prvním místě, ...s tím určitě nehneš !

NJjapan - Profil | Po 2.7.2012 22:13:52

Hrdobec >> Promiň, ale nesouhlasím. Pokud koupíš opravdu "halibut pelety" a né "koule na kterých je obrázek sumce" tak věř, že toho sumce nalákáš. Vlastní zkušenost, taky jsme halibutkama vnadili na kapry a sumec, nám to totálně vyžral a mněl krásných 126cm (šel zpátky). Zkus a uvidíš. Jinak netvrdím, že to bude fungovat na proudné vodě, ale proč to nezkusit. Tak jak nechápu lidi co podléhnou první reklamě tak nechápu, že někdo něco dokáže zavrhnout jen proto, že se mu nezadařilo a nebo proto, že mu kámoš řekl, že na to to nešlo.

Nrover - Profil | Po 2.7.2012 20:45:40

Lusky - >> Je potřeba si uvědomit, že máš ČAS ! S touto devizou je potřeba pracovat, ...způsobů cíleného lovu je v tomto případě více, viz. níže, včetně toho podvoďáku. Zjisti si, co vlastně sumík "kdy" loví, ...pak si rozmysli, jestli ti takto "nabízená" kořist stojí vůbec za to !

NHrdobec - Profil | Po 2.7.2012 20:40:47

Jjapan >> Ne že by peletku u nás sumík nezobl,ale je to víceméně náhodnej úlovek a cíleně to s peletama na našich vodách prostě nefunguje. To je jen masáž obchodníků,na každym pytlíku s koulema nebo peletama přimalujou obrázek sumce a hned máš pelety zaručeně fungující na sumce i kapry,mimochodem jsou to ty samý co dřív byli jen na kapry:-) Ted je ale moda tvrdit,že sumci se mužou po peletách utlouct,jenže to funguje pouze v lokalitě kde je sumců stokrát víc než kdekoli u nás a to už ti nikdo nepoví. U nás je to absolutní ztráta času,tedy pokud se nespokojíš s náhodnými úlovky fousáčků. Takže tvá rada ohledně pelet se týká kaprařiny,nikoli lovu sumců

NP.R.E.D.A.T.O.R - Profil | Po 2.7.2012 20:30:28

Lusky - >> zkus to tam na mrtvou rybku,jestli tam je proud,dost silný,tak hoď mrtvou rybku a vycpi ji něčím co plave ať se zvedne ode dna a jak bude proud tak se bude vznášet a mávat sebou,na to by něco mohlo jít

NJjapan - Profil | Po 2.7.2012 20:27:35

A co zkusit normal na těžko a dát Halibut peletu. Trochu je tam rozházet a věř, že ti to tam vyluxujou. Pokud tam jsou tak si je najdou a nemusíš dělat montáže na rybku. Teprve pokud by to na ty halibutky nešlo tak bych zkusil nějakou montáž z mrtvou rybkou. Samozřejmě, že ta přívlač je také dobrý nápad. Hlavně to tam nevypleň na mrť. Ať tam máš něco i na další roky. Petrův zdar.

NKovis - Profil | Po 2.7.2012 18:29:40

Lusky - >> Ahoj, jak radí kolegové níž, taky bych šel do přívlače. Vzal bych mělce chodícího woblera (osobně mám na sumíky v noci rád ozvučený zavalitější typy) a pokud tam je proud dost silný, jako že podle toho cos psal tak je, tak bych ho nahodil po proudu a jen ho držel na místě, respektive vždycky kousek přitáhnout a pustit zpátky po proudu a tohle opakovat. Hlavně, aby byl dobře okovaný, přece jen sumec narovná kdejaký trojhák... Zlam pruty ;-)

NKapr555 - Profil | Po 2.7.2012 18:14:14

Georgino >> je no

Nfišlák - Profil | Po 2.7.2012 17:52:03

Dá se použít i trhačka ale bez kačeny, jenom olovo, montáž a hlavní boje, od ní pletenka a max 20cm trhačky, pořádně došponovat a funguje to

Nmypeters - Profil | Po 2.7.2012 17:28:41

Lusky - >> S podvodnim splavkem se proti proudu lovit neda,jak pisou kluci,zkus privlac.Jeste muzes zkusit poustet po proudu kacenu z lodi,pokud mas tu moznost.

NGeorgino - Profil | Po 2.7.2012 17:26:19

Kapr555 >> vláčet živou rybku? to je pěkná prasárna

NKapr555 - Profil | Po 2.7.2012 17:25:01

jj přívlač by byla asi nejlepší a možná zkusit vláčet živou rybku.

NGeorgino - Profil | Po 2.7.2012 17:21:48

Jak radí Tarn, v proudný a mělký vodě bych zkusil přívlač.

NTarn - Profil | Po 2.7.2012 17:19:40

Zkus to na přívlač, na mělce potápivé nástrahy, nebo gumy deset cm a víc.