Starostové 56 měst a obcí chtějí pozastavit kanál Dunaj-Odra-Labe. Připravili studii proveditelnosti
Diskuse k bleskovce Starostové 56 měst a obcí chtějí pozastavit kanál Dunaj-Odra-Labe. Připravili studii proveditelnosti
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
0x v oblíbených a 2x v ignorovaných.
supinna - Profil | Ne 20.10.2019 18:23:37
venybit - Profil | Ne 20.10.2019 15:10:28
mlíčnák - Profil | Ne 20.10.2019 14:30:37
sven - Profil | Ne 20.10.2019 13:43:07
https://cs.wikipedia.org/wiki/Ba%C5%A5%C5%AFv_kan%C3%A1l
http://www.npsumava.cz/cz/1129/998/clanek/ns-schwarzenbersky-plavebni-kanal/
sven - Profil | Ne 20.10.2019 13:34:53 - SKVĚLÝ ZÁPIS!
Kdo tvrdí něco jiného je hlupák a kdo to svádí na Zemana je účelový lhář...
Už to zde bylo několikrát probráno, tedy to nebudu psát znovu ale použiji kompilát z mnou napsaných...
https://www.mrk.cz/diskuse.php?id=758687&users%5B%5D=78587
....."Nejspíš takový kanál naší ekonomice a průmyslu, respektivě zbytkům naší ekonomiky a průmyslu, nepřinese žádný prospěch ale právě naopak..
Nejspíš ani nikdo v Česku, nepotřebuje pomalou lodní dopravu.
Ovšem některým jedincům stále nedochází naše členství v EU, důvod proč jsme jejím členem a že rozhodovací pravomoci se z Prahy, už dávno přestěhovaly do Bruselu..
Vůbec není rozhodující prospěch jakéhosi Česka ale prospěch Unie...respektivě vyšších pater světového dění...
Našim únijním zadáním, je mmj., být ze severu na jih a naopak a ze západu na východ a naopak, silničním, železničním a leteckým tranzitem, s logistickými centry, překladišti atd...
V unijním plánu je i tranzit těchto zemí vodní cestou D-O-L.....
Slovy klasika: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."...
..."Jen jsem uvedl věci na pravou míru abychom si tu nelhali do kapsy a nepropadali falešným emocím ...
Tedy ještě jednou ve zkratce. Vůbec není rozhodující, jsme-li pro DOL nebo Intermarium....
Rozhodující je, že tak bylo dohodnuto dne 23. června 1997 v Helsinkách a jménem i České republiky, za éry presidentování Václava Havla, byla podepsána Evropská dohoda o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN).
http://www.sagit.cz/info/sb99163
Souhlas s projektem D-O-L který je zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států EU byl jedním z bodů, podmiňujících přístup České republiky do Unie v roce 2003.
Na tom neshledávám nic nejasného ..
Prostě to tehdejší vláda spolu s prezidentem Havlem odsouhlasili a tedy je tato dohoda závazná i pro všechny následující vlády a presidenty. Včetně Miloše Zemana .
Česká republika není v postavení aby rozhodovala o unijních projektech. Na to si musíme bohužel zvyknout..
Evropská hospodářská komise při organizaci spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl, spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení:
vodní cesty Rýn-Mohan-Dunaj (v provozu od roku 1993)
vodní cesty Dunaj-Odra-Labe (studie proveditelnost 2016-2018)
vodní cesty Odra-Visla-Dněpr (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou)
...." mezi zastánce urychlené výstavby vodní cesty Dunaj-Odra se řadil i podnikatel Tomáš Baťa.
Po jeho tragické smrti v r. 1933, převzal vedení podniku Jan Antonín Baťa..
Vodní cesta o celkové délce 51 km byla vybavena 14 plavebními komorami. Plavba na této vodní cestě byla zahájena 2. prosince 1938. Návrhy počítaly i s prodloužením této izolované vodní cesty k Dunaji a do Zlína. Na řece Moravě byly také v trase D-O-L vybudovány jezy v Kroměříži, Spytihněvi, Nedakonicích a Hodoníně.
Po „anšlusu“ Rakouska v březnu 1938 se stala realizace průplavu D-O-L životně důležitou otázkou integrace říšské vodocestné sítě.
19. listopadu 1938 byl podepsán Německo-československý protokol o způsobu uskutečnění odersko-dunajského průplavu a jeho labské větve.
K překonání spádu bylo navrženo 27 stupňů (se zdvihadly 16–19) s dvojitými plavebními komorami s rozměry 225×12 m. Šířka kanálu ve dně měla být 32 m a v hladině 45 m, hloubka v některých úsecích až 4 m. Německá strana trvala na původní trase, odbočující z Dunaje u Vídně.
Slavnostní výkop průplavu Odersko-dunajského byl proveden 8. prosince 1939 poblíž Kandřína v dnešním Polsku. Součástí ceremonie bylo i otevření navazující vodní cesty – Gliwického průplavu, který měl následně umožnit propojení Odry a Visly.
Práce započaly i na opačném konci vodní cesty u Vídně, kde bylo vyhloubeno koryto v délce 6 km..
...byla zahájena výstavba zdymadla u Velkého Oseku a dokončen plavební stupeň Hradištko, což umožnilo pravidelnou průběžnou plavbu od roku 1944 až do Kolína. V roce 1943 byly z důvodu válečného vývoje zastaveny veškeré práce.
Evropská hospodářská komise při organizaci spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl, spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení:
vodní cesty Rýn-Mohan-Dunaj (v provozu od roku 1993)
vodní cesty Dunaj-Odra-Labe (studie proveditelnost 2016-2018)
vodní cesty Odra-Visla-Dněpr (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou)
..."Důraz na zásadní roli propojení pro zlepšení konfigurace evropské sítě vodních cest se projevil i v přístupovém dokumentu, na jehož základě vstoupila Česká republika v roce 2003 do EU. V tomto dokumentu je projekt D-O-L zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států unie"...
(zdroj wiki)
Nechápu tedy, proč se hází vina na současného presidenta..... no tedy chápu ale je to jen účelová lež...
..." Propojení Baltu s Černým mořem (případně i Středozemním) je nezvratná, politická a strategická záležitost, tzv. Intermaries, která nemá nic společného s Milošem Zemanem, ledeže je právě Českým presidentem...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Iniciativa_Trojmo%C5%99%C3%AD
https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/donald-trump-ve-varsave-trojmori-andrzej-duda_1707060600_haf
https://www.investicniweb.cz/news-summit-iniciativy-trojmori-podporil-vznik-investicniho-fondu/
http://www.nwoo.org/2019/05/15/trump-v4-izrael-trojmori-cina/ ....
Na které se už dávno pracuje..
Např.
https://www.novinky.cz/zahranicni/506117-polsko-chce-doplout-k-hranici-s-ceskem-za-11-let.html
https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Dunaj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe
supinna - Profil | Ne 20.10.2019 13:12:33
venybit - Profil | Ne 20.10.2019 12:44:32
Kde to žije - všechna témata
19:25Korda Developments a vše co k této značce patří 830
18:24Sportex Competition CS-5 Stalker 10ft nebo Sportex Competition CS-5 Breakout 10ft 0
16:49Čluny boat007 recenze. 560
16:46Servis navijáků TICA 82
16:25Závody Nova Domus 2024 (Video) 1
15:53Nash Titan Bivvy 336
14:53Lowrance Hook 7 0
14:02Rybáři a vinařství 218
12:30Černé stavby u novomlýnské nádrže mají lidé zbourat (Bleskovka) 47
11:12Křeslo na odhoz 6
2:07Jevišovka 2A (Revír) 17
0:42Závody Mušovský pohár 2024 (Video) 1
SoKleště na O kroužky 23
SoChlumečtí rybáři získali poprvé povolení k odstřelu chráněného bobra, ulovit se ho ale zatím nepovedlo (Bleskovka) 4
SoSolar titanium swinger 676
Co je nového - všeobecné
SoBleskovka: Chlumečtí rybáři získali poprvé povolení k odstřelu chráněného bobra, ulovit se ho ale zatím nepovedlo
PáBleskovka: Světové šampionáty v muškaření na jihočeských vodách - hájení revírů a pozvánka
ČtBleskovka: Černé stavby u novomlýnské nádrže mají lidé zbourat
. . . Video: Zimní feeder - mražení červi a lisovaný rohlík
. . . Článek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . Článek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . Miničlánek: Závěr sezóny s osobákem
. . . Recenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . Miničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
Akční nabídky
Za 444 Kč
Obsahuje 50 % rybích mouček! Je sestaven čistě z přírodních produktů, na krmení i na chytání. Cena za 15 kg 2.130,- / 30 kg 3.999,-. Průměry 16 / 20 / 24 mm. Více na www.chytil.cz
Za 2.099 Kč
Bez ohledu na to, zda lovíte s lehkým vybavením candáty, kapry, úhoře a líny, nebo se zaměřujete na středně těžký feeder – navijáky EMCAST BR LT pokryjí všechny vaše potřeby, díky svému skvělému designu.
Oznámení - obecné
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.