Projekt kanálu Dunaj-Odra-Labe nesměli zkoumat ekologové

Autor diskuse: JaMi - Profil , 13.2.2017

Vítek - Profil | Čt 16.2.2017 17:34:52

Honza7 >> Investice do trati má smysl, je to umělý a spočitatelný. Zato řeka žije svým životem odpradávna.

Honza7 - Profil | Út 14.2.2017 23:13:40

Daliboor >> To porovnání s časem nebylo určeno automobilová doprava versus vlaková, ale vlaková versus lodní. To co tedy se dá vozit lodí se určitě vlakem zvládne rychleji. Pokud více budeme využívat železnici, tak ceny půjdou dolů a tím bude šance část automobilové dopravy odklonit na vlakovou.
Určitě to prospěje i současným klimatickým podmínkách, kdy větší část našeho regionu se pěkně dusí.

Vítek - Profil | Út 14.2.2017 17:56:55

sven >> No však - a coby, pojďme to vyřešit, vždy´t to čeká na nás :-))))

sven - Profil | Út 14.2.2017 17:43:48

Vítek >> bych řekl, že my dva, to tady nevyřešíme :-)
Hlavně ať už rozmrzne, hned bude svět veselejší ...

Vítek - Profil | Út 14.2.2017 17:39:50

sven >> Jistě se snažejí honemhonem investovat, protože hrozí bitcoin, globalizace, fairtrade a další sprostý slova, což se kočebrákům nelíbí. Krom toho jim celý svět vidí do karet. No je to bída, utrpení.

Daliboor - Profil | Út 14.2.2017 17:10:52

Honza7 >> Milý Honzo, ta druhá část příspěvku je v pořádku, ale ta první je úplný nesmysl. Za a) pokusy přesunout nákladní dopravu na železnici už tady přece byly např. České Budějovbice - Vilach, Lovosice - Drážďany atd. Z důvodů že to bylo velmi pomalé a drahé, tak se od toho upustilo. b) Česká ekonomika ve velké míře stojí na automobilovém průmyslu a tam si vymysleli termín "just in time", tak je nemožné cokoliv co jenom trošku zavání autem vozit po kolejích c) v dobách minulých si např. firma s Plzně objednala 1000 tun železa v Ostravě, ta se naložila na vlak a bylo to. Dneska si stejná firma z Plzně obj. 1000 tun železa, ale chce aby zboží bylo dodávano po max. 25 tunách denně. Takže tak asi :-(

Maxi Sob - Profil | Út 14.2.2017 16:32:00

Pánové nečilte se ani jeden z nás se zahájení stavby kanálu nedožijem nechme to na přes příští generaci možná ještě dýl 😉

Hawk123 - Profil | Út 14.2.2017 15:25:12

On tu část propojení Rýna s Dunajem stavěl celkem úspěšně prakticky podle našich nynějších hranic už Karel Veliký. Pozůstatky tohoto díla stále ještě existují, z letadla jsou viditelné jako serie rybníčků a "slepých ramen" a několik částí je zachováno v nějaké délce. Na tu dobu (9. století) to byl celkem solidní projekt. Myslím, že toho byly postaveno asi 190 kilometrů, takže zase ne tak málo.

čolkař,zloch - Profil | Út 14.2.2017 15:20:24

Doufejme že k realizaci labského úseku nikdy nedojde,už te´d si Státní plavební správa dělá z řeky silnici,k tomu obrovské kolísání stavů hladiny v jednotlivých úsecích mezi zdymadly kvůli splavnosti a škody napáchané s tichým souhlasem Povodí Labe se budou jen těžko odstraňovat.

roman - Profil | Út 14.2.2017 15:17:26

No jestli tady nejde zase jen o přihrávání peněz kamarádíčkům,zaslechl jsem něco o skupování pozemků na místě budoucího překladiště jedním bývalým ministrem ke kterému jezdí každoročně chlastat jeden prezident....

já 2 - Profil | Út 14.2.2017 15:06:42

To se bude kanál protahovat až do Lhasy?

sven - Profil | Út 14.2.2017 15:05:48

Vítek >> No a co jsem psal ? Prostě strejdovi vypálili rybník, no..

Když se vrátíme k tématu článku...
Spíš než ekologický apel, ho vzhledem k osobě autora, vnímám jako další, předvolební flusanec na horkého avšak jím nechtěného kandidáta.. navíc jistě dobře honorovaný.. takže asi tak.

K samotnému projektu je ztráta času se vyjadřovat. Prostě a jednoduše s holou zadnicí si může plánovat kdo chce, co chce. O jednoho snílka méně nebo více, to vůbec nehraje roli....

Vítek - Profil | Út 14.2.2017 14:28:35

sven >> Ehm, kdo do toho Tibetu v 50. letech vpadnul, snílku? Měli rudé hvězdy na přilbách, a na dostřel Indii, Nepál, Filipíny, kontrolu nad zdroji. Už se prober. Nebo na tebe za každým rohem číhá strejda Sam?

sven - Profil | Út 14.2.2017 12:41:01

Vítek >> Vtipálku :-))
Zběžným pohledem na mapu je každému jasné, že Tibet je strategické místo, přímo vyzývající k vybudování vojenské základny v nadmořské výšce 5-6000 m n.m, kde se z raket středního, stávají rakety dlouhého doletu ....
A navíc s dosahem Ruska, Indie, Číny aj...
Nebo myslíš, že CIA sypala ročně 180000 dolíků kapesného, svému agentovi, jistému Tändzinovi Gjamcchovi z křesťanské lásky ? :
Nejprv Tibet....pak Krym, teď zas Filipíny .... to už musí fakt nas.at :-))

Vítek - Profil | Út 14.2.2017 12:09:03

Willow >> Potravinové zdroje, chrámové poklady, nerostné suroviny, vodu, životní prostor.... je toho dost na Mezinárodní soud.

Willow - Profil | Út 14.2.2017 12:07:45

Vítek >> Co ukradli v Tibetu.??Jedině samostatnost,Tibet je stát mimo běžnou realitu běžného středoevropana.:-))A Everest to také být nemůže ...

Vítek - Profil | Út 14.2.2017 12:03:00

já 2 >> Kočebráci.

já 2 - Profil | Út 14.2.2017 11:56:40

Vítek >> Šíbři?
Já to znám jen jako šutr, kterým se vyplňovali mezery ve zdech...

Vítek - Profil | Út 14.2.2017 11:52:51

Pěn_a >> Jsou to šíbři.Proinvestují co nakradli v Tibetu a táhnou škodit dál.

Pěn_a - Profil | Út 14.2.2017 11:02:57

sliver >> Je to rozhodující. Už se v Evropě snažili budovat dálnici a místní firmy s nimi odmítly spolupracovat, dodávat lacino materiál ap. To se pak těžko dodržuje kvalita a nízká vysoutěžená cena, když musí materiál dovézt z daleka a všichni okolo hází klacky pod nohy.
Ale tím bych se netrápil, na to naštěstí nikdy tento kocourkov nedá peníze dohromady :-)

Darďas - Profil | Út 14.2.2017 11:02:48

Na Ostravsku nejsou schopni postavit kousek rovné dálnice,natož plavební kanál.

sven - Profil | Út 14.2.2017 10:39:28

Vítek >>Vize našich mocných, zůstavají naštěstí, pouze na papíře....

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Plowshare

Vítek - Profil | Út 14.2.2017 10:32:31

sven >> Takže i hloupost má tradici.

sven - Profil | Út 14.2.2017 10:19:57

První pokus o spojení Dunaje s povodím Severního moře na českém území podnikl český král a římský císař Karel IV. roku 1375. Jednalo se o propojení Dunaje a Vltavy (a tím i Labe). Podle Dubraviovy kroniky se průplav začal stavět, ale nebyl dokončen. Důvodem k výstavbě bylo úsilí Karla IV. o tranzit benátského zboží přes Čechy do belgických Brugg.[12]

V roce 1653 moravský zemský sněm za podpory říšsko-německého císaře a českého krále Ferdinanda III. zvolil zvláštní komisi pro usplavnění řeky Moravy a její propojení s řekou Odrou. Tímto se zabýval italský architekt Filiberto Lucchese, který vyprojektoval podél řeky potahové stezky a 15 nádrží, ze kterých by byla v suchých obdobích periodicky vypouštěna voda. Náklady na stavbu měly být pokryty pouze formou roboty. Král v roce 1657 zemřel a v roce 1663 pronikla vojska Osmanské říše až na Moravu, a návrh se tak v neklidné době nedočkal uskutečnění......
Dále Wikipedie....

Nic nebývá tak horké, jak se uvaří... král už také není z nejmladších a Osmanská vojska jsou opět na dohled....

Tomáš7 - Profil | Út 14.2.2017 9:22:09

splávkař >> souhlas. Přidávám většinu slepých ramen řek, různých tůní a pískoven, jež upadají v zapomnění pod nánosy listí, větví, stavební suti a všemožných krámů a tady se bude budovat kanál napříč republikou. Nejdřív zlepšit současný stav na velkých ale i malých řekách a pak bagrovat kanály, když je to tak ekonomicky důležitý a přínosný.

sliver - Profil | Út 14.2.2017 9:14:24

Pěn_a >> je rozhodující, jestli v Evropě už něco takového stavěli?

Pěn_a - Profil | Út 14.2.2017 7:53:05

sliver >> Nevím, kde v Evropě něco podobného Číňani postavili. Pokud vím tak narazili už při pokusu stavět dálnice :-)

sliver - Profil | Út 14.2.2017 6:51:04

Pěn_a >> jenom abychom se nedivili. O stavbu kanálu mají zájem cinani, pro ne je to normální stavba středního rozsahu. Klidně bych si vsadil, že se stavět bude. Prachy žabičky ani motýlci nepretlaci. Příkladů je na to dost.

Pěn_a - Profil | Út 14.2.2017 6:41:34

Proti této blbosti jsem protestoval už v roce 1987 na jedné akci. Naštěstí na to nikdy nedali dohromady peníze a nikdy nedají. EU je před rozpadem, dotace skončí, já jsem v klidu :-)
Jediná prasárna byla a je stavební uzávěra v místě plánovaneho kanálu a ta snad taky skončí. Budou jiné starosti.

Honza7 - Profil | Út 14.2.2017 0:00:36 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

V této zemi nejsou peníze na celou řadu podstatnějších věcí. České dráhy jsou v neustálém propadu a je zapotřebí tam každý rokem směřovat dotace. Mnohé dálnice jsou v dezolátním stavu a to co se postavilo v nedávné době ( především trasa z Ostravy na Bohumín ) je ještě v horším technickém stavu, než D1.
Pokud by se opravdu v této oblasti mělo racionálně uvažovat, tak by bylo výrazně levnější posílit železniční dopravu ( stáhnout těžkou nákladní automobilovou dopravu na železnici ), tím snížit ztráty v ČD a tím odlehčit silniční dopravě.
Kromě finančních úspor to rozhodně přinese rychlejší přepravu zboží, bez výrazných ekologických škod v krajině. Tyto věci jsou samozřejmě všeobecně známy, ale vlastně tady ani nejde o realizaci stavby. Zde zase půjde o zadávaní nesmyslných projektů, které se budou dlouhodobě plánovat a hodnotit, Tyto projekty a následné hodnocení bude samozřejmě finančně ohodnoceno a to je to hlavní o co tady jde. Ždímání státní kasy za nesmyslný projekt.
Naštěstí zde je opravdu velmi málo b-l-b-ů, kteří opravdu si chtějí postavit svůj pomník - ve stylu kanál a o své významnosti ho přirovnají k průplavu v Panamě.

splávkař - Profil | Po 13.2.2017 21:36:48 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Když se má někde vyčistit podjezí, rybník, tak trvá několik let, než se seženou prachy, svolí ekologové, udělají potřebná opatření.
Než by se k něčemu podobnému dopracovali, tak už nebudou mít vodu ani tam kde mohou plout dnes. Jsou to jen populistické řeči tlejícího starce co by zoufale rád za sebou nechal víc, než fůru smrdutého hnoje.

Vítek - Profil | Po 13.2.2017 21:21:24 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Předehra k Moři Klidu???

Lutra - Profil | Po 13.2.2017 20:25:31 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Milf64 >> vidím to stejně - megalomanskej nesmysl. To aby měl na tom gumáku kam jezdit.

Milf64 - Profil | Po 13.2.2017 15:02:34 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Z mého pohledu absurdni hloupost.