Projekt kanálu Dunaj-Odra-Labe nesměli zkoumat ekologové

Kategorie: Všeobecné

Kdykoliv prezident republiky Miloš Zeman jedná s představiteli Polska, nikdy neopomene zdůraznit, že s nimi také probíral vybudování kanálu Dunaj-Odra-Labe (D-O-L). Je největším zastáncem stavby tohoto díla, které by bylo největší jednorázovou investici na našem území, finanční náročností překonávající stavby dálnic i vysokorychlostních železničních koridorů.
Zdroj: http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/projekt-kanalu-dunaj-odra-labe-nesmeli-zkoumat-ekologove-20170209.html

JaMi, 13.2.2017

Diskuse k bleskovce

Vítek - Profil | Čt 16.2.2017 17:34:52

Honza7 >> Investice do trati má smysl, je to umělý a spočitatelný. Zato řeka žije svým životem odpradávna.

Honza7 - Profil | Út 14.2.2017 23:13:40

Daliboor >> To porovnání s časem nebylo určeno automobilová doprava versus vlaková, ale vlaková versus lodní. To co tedy se dá vozit lodí se určitě vlakem zvládne rychleji. Pokud více budeme využívat železnici, tak ceny půjdou dolů a tím bude šance část automobilové dopravy odklonit na vlakovou.
Určitě to prospěje i současným klimatickým podmínkách, kdy větší část našeho regionu se pěkně dusí.

Vítek - Profil | Út 14.2.2017 17:56:55

sven >> No však - a coby, pojďme to vyřešit, vždy´t to čeká na nás :-))))

sven - Profil | Út 14.2.2017 17:43:48

Vítek >> bych řekl, že my dva, to tady nevyřešíme :-)
Hlavně ať už rozmrzne, hned bude svět veselejší ...

Vítek - Profil | Út 14.2.2017 17:39:50

sven >> Jistě se snažejí honemhonem investovat, protože hrozí bitcoin, globalizace, fairtrade a další sprostý slova, což se kočebrákům nelíbí. Krom toho jim celý svět vidí do karet. No je to bída, utrpení.

Daliboor - Profil | Út 14.2.2017 17:10:52

Honza7 >> Milý Honzo, ta druhá část příspěvku je v pořádku, ale ta první je úplný nesmysl. Za a) pokusy přesunout nákladní dopravu na železnici už tady přece byly např. České Budějovbice - Vilach, Lovosice - Drážďany atd. Z důvodů že to bylo velmi pomalé a drahé, tak se od toho upustilo. b) Česká ekonomika ve velké míře stojí na automobilovém průmyslu a tam si vymysleli termín "just in time", tak je nemožné cokoliv co jenom trošku zavání autem vozit po kolejích c) v dobách minulých si např. firma s Plzně objednala 1000 tun železa v Ostravě, ta se naložila na vlak a bylo to. Dneska si stejná firma z Plzně obj. 1000 tun železa, ale chce aby zboží bylo dodávano po max. 25 tunách denně. Takže tak asi :-(

Maxi Sob - Profil | Út 14.2.2017 16:32:00

Pánové nečilte se ani jeden z nás se zahájení stavby kanálu nedožijem nechme to na přes příští generaci možná ještě dýl 😉

Hawk123 - Profil | Út 14.2.2017 15:25:12

On tu část propojení Rýna s Dunajem stavěl celkem úspěšně prakticky podle našich nynějších hranic už Karel Veliký. Pozůstatky tohoto díla stále ještě existují, z letadla jsou viditelné jako serie rybníčků a "slepých ramen" a několik částí je zachováno v nějaké délce. Na tu dobu (9. století) to byl celkem solidní projekt. Myslím, že toho byly postaveno asi 190 kilometrů, takže zase ne tak málo.

čolkař,zloch - Profil | Út 14.2.2017 15:20:24

Doufejme že k realizaci labského úseku nikdy nedojde,už te´d si Státní plavební správa dělá z řeky silnici,k tomu obrovské kolísání stavů hladiny v jednotlivých úsecích mezi zdymadly kvůli splavnosti a škody napáchané s tichým souhlasem Povodí Labe se budou jen těžko odstraňovat.

roman - Profil | Út 14.2.2017 15:17:26

No jestli tady nejde zase jen o přihrávání peněz kamarádíčkům,zaslechl jsem něco o skupování pozemků na místě budoucího překladiště jedním bývalým ministrem ke kterému jezdí každoročně chlastat jeden prezident....

já 2 - Profil | Út 14.2.2017 15:06:42

To se bude kanál protahovat až do Lhasy?

sven - Profil | Út 14.2.2017 15:05:48

Vítek >> No a co jsem psal ? Prostě strejdovi vypálili rybník, no..

Když se vrátíme k tématu článku...
Spíš než ekologický apel, ho vzhledem k osobě autora, vnímám jako další, předvolební flusanec na horkého avšak jím nechtěného kandidáta.. navíc jistě dobře honorovaný.. takže asi tak.

K samotnému projektu je ztráta času se vyjadřovat. Prostě a jednoduše s holou zadnicí si může plánovat kdo chce, co chce. O jednoho snílka méně nebo více, to vůbec nehraje roli....

Vítek - Profil | Út 14.2.2017 14:28:35

sven >> Ehm, kdo do toho Tibetu v 50. letech vpadnul, snílku? Měli rudé hvězdy na přilbách, a na dostřel Indii, Nepál, Filipíny, kontrolu nad zdroji. Už se prober. Nebo na tebe za každým rohem číhá strejda Sam?

sven - Profil | Út 14.2.2017 12:41:01

Vítek >> Vtipálku :-))
Zběžným pohledem na mapu je každému jasné, že Tibet je strategické místo, přímo vyzývající k vybudování vojenské základny v nadmořské výšce 5-6000 m n.m, kde se z raket středního, stávají rakety dlouhého doletu ....
A navíc s dosahem Ruska, Indie, Číny aj...
Nebo myslíš, že CIA sypala ročně 180000 dolíků kapesného, svému agentovi, jistému Tändzinovi Gjamcchovi z křesťanské lásky ? :
Nejprv Tibet....pak Krym, teď zas Filipíny .... to už musí fakt nas.at :-))