Petice to myslí dobře, ale péči o candáta neprospívá

Autor diskuse: JaMi - Profil , 28.11.2016

Alabalik - Profil | St 30.11.2016 8:12:27

Znovu se potvrzuje, co jsem psal v jiné podobné diskusi: petice jen oslabuje svaz a jeho vyjednávací pozici v jiných a podstatně důležitějších záležitostech. Neřekl bych, že je to jen čirý populismus, ale spíš trochu zbrklá aktivita na nesprávném místě hnaná spíše pocity než-li fakty. Tudy cesta k větším úlovkům nevede. I když chápu, že většina podepsaných si rozpad svazu a postupnou privatizaci atraktivních revírů dost možná přeje - a zbytek vod je jim vlastně fuk, i když jsou to spojené nádoby a to, že se dobře chytá na jedné izolované pískovně, to ještě není návod jak hospodařit na všech českých vodách.

Tom - Tuk - Profil | St 30.11.2016 7:20:04

Willow >> Néeeee podruhé. Měl jsem na mysli néeee chytání jen ze břehu ve smyslu jen ze břehu bez ohledu na správnost tvaru použité spojky. Jakože k...a néeee chytat jen ze břehu.

Někteří mnozí chytáme z lodí a - světe div se - ne všichni co lapou z lodí jsou lupiči ryb. Pravdou je, že loupežničit z lodi (Lipno na dikobraza apod.) je snazší a pocitově (pro darebáka) bezstarostnější. Ale není nutno vyloučit kvůli darebákum slušné. Podobně lov nonstop atdatp.

Jak bylo napsáno a řečeno milijónkrát - nelidské a asociální sobecké hovado je hovado a hovadem zůstane bude-li mu dovoleno (absence účinné kontroly dodržování pravidel u vody) a pravidla mu jsou zcela u zadele. To platí nejen u vody. Podle mne jedinou možností jak udržet Candáty je dávat co možná nejvíc hnízd. Mohu se mýlit, ale samovýtěry jsou víc než libovolná násada. A hlavně je třeba okamžitě a střelhbitě zřídit profi ryb. stráž. A neptejte se mne kde na ni vzít. Snad že bychom ji platili jako platíme povolenku a členství a daň z rybaření? Byl bych pro.

milanpindryc - Profil | Út 29.11.2016 22:38:41

hraji >> presne to uz tvrdim dlouho co muzu udelat pro to aby to platilo na revirech mobrno 2,3,4?

Willow - Profil | Út 29.11.2016 22:20:19

Tom - Tuk >> z koho čeho z břehu,ze břehu ???

Tom - Tuk - Profil | Út 29.11.2016 21:51:58

Willow >> Jenom ze břehu néeee....

mlíčnák - Profil | Út 29.11.2016 18:56:48

hraji >> to mame stejne. Jen Ty preferujes plavku a ja muchu a sumcarinu .No na kuku sem tam taky nahodim ..Vadi mi treba i "sumcari"co ti placaju mezi bojkama vabku vecer ...

Willow - Profil | Út 29.11.2016 18:56:19

hraji >> Tohle jsem napsal dřív.;-) Ale,absolutní souhlas,ještě,lov pouze z břehu a je to úplně přesně.Za 5let,by bylo hned vidět,,Která bije".

hraji - Profil | Út 29.11.2016 18:52:37

mlíčnák >> omyl, žádný plavačkář, normální rybář, který chytá všechny způsoby a všechny ryby, s výjimkou lovu kaprů na položenou na boilies.

hraji - Profil | Út 29.11.2016 18:50:42

bowman >> ani se neopovažuj vyslovit myšlenku, že je někde přesumcováno, nebo budeš zatracen do sumcařského pekla ;-), také si myslím, že někde, místně, jich je víc, než je zdrávo.

Willow - Profil | Út 29.11.2016 18:46:59

minatrix >> Přeložili jste diskusi do němčiny,ruštiny,holandštiny.??Jestli ne,tak to je všechno na Howno.Jinak,fandím,ale je potřeba ,být evropský.Jinak nasereš domácí a hosté se furt budou chovat ,jako zvěř.!!!

Hariwake - Profil | Út 29.11.2016 18:42:25

Možná by bylo lépe začít výtěrem candáta. Někde se candát vytře přirozeně, jinde je potřeba tomu pomoci. Někde jsou podmínky pro vysazení rychleného candáta, jinde zase je potřeba vysadit roček, který je pokud se loví na podzim alespoň trochu životaschopný, jinde je potřeba vysadit kvalitní násadu a někde díky predátorum je lépe vysazovat téměř tržního candáta. Otázkou je zda v republikovém měřítku jsou organizace schopny si zajistit dostatečný počet candáta vhodného k vysazení.

Zda ho seženou ve velikosti, která je do daného revíru vhodná. Zda mají v zarybňovacím plánu vhodnou velikost pro vysazení a nebo jenom bezhlavě plní plán a sem, tam nějaký candát přežije. Možná by mohlo být věnováno candátu a jiným dravým rybám více času při komunikacích na patřičných místech než komunikace, jak znemožnit a zpochybnit horní míru kapra a lov nonstop :-)

Myslím, že poloumělý výtěr candáta v dnešní době ( úpravy koryt toků atd.) by měl být prováděn v každé organizaci a hospodář by měl vědět, jak s takovým výtěrem naložit. Možná by to bylo daleko větším přínosem, jak sepisování petice a řešit konspirační teorie o omezení :-)

Willow - Profil | Út 29.11.2016 18:39:56

kakr >> Jenže ,Ty jsi MRS,Mrknato,já a pár lidí tady,jsme VčÚs.Pak se nediv,my nemáme Novomlýnské nádrže,měli jsme,Rozkoš,Seč,Pastviny a pak možná Štít.Jak to dopadlo,ví spousta,zde,plkajcích rybářů.Jiný kraj,jiný mrav.

bowman - Profil | Út 29.11.2016 18:34:14

hraji >> Se vším bych klidně i souhlasil(ostatně něco podobného jsem tu také navrhoval-to byl mazec :-)) ) jen toho sumce bych neomezoval v množství.Jsou revíry kde je ho opravdu více než dost.

Willow - Profil | Út 29.11.2016 18:33:42

Tomáš7 >> Tos napsal dobře. My se tady jebem,ale k čemu.Kdyby jsme mohli,asi by to ve vodě a u vody vypadalo jinak.

Tomáš7 - Profil | Út 29.11.2016 18:26:14

hraji >> dokud nebude RS chodit jako revizor v městský, tak jsou všechny míry k ničemu. Po vysazení se na revírech bere vše, co má šupinu bez ohledu na míry. A přes léto tomu není jinak. Část rybářů si z řádu dělá trhací kalendář a míry a omezení je nezajímají.

mlíčnák - Profil | Út 29.11.2016 18:18:38

hraji >> Jirko ,vidis to ocima plavackare ,promin. Vy brecite ze je Morava presumcovana a jeste zavadet omezeni ?Kolik se asi lapne sumu jinak nez na zivu?Muj odhad 30 % .Prevazne nahodne ulovky na pelety ,zuzel a vlacku.Nesouhlasim ani se zmensenim miry na ubohych 70 . Celonocni lov teda ne ."Pstruhovy" rezim je uplna blbost . S mirou stiky bych i souhlasil ,na ramenach to tak mame.Cecko by stacilo 50 .

Mrknato - Profil | Út 29.11.2016 17:42:31

hraji >> No jo, no, STS Chvojkovice Brod bude asi lepší oddíl......

FRANK71 - Profil | Út 29.11.2016 17:38:25

hraji >> nápad to není nejhorší, akorát bych tam místo vyjmenovaných dravců ponechal číslovku. U tvého návrhu by to bylo 15ks.

hraji - Profil | Út 29.11.2016 17:36:32

Mrknato >> vzpamatuj se Pavle, když už píšeš, tak si ověř, co je realita. Vysazovat kilové kapry je přežitek, dnes vysazujeme 2+ a v příští pětiletce budeme vysazovat už 3+

Mrknato - Profil | Út 29.11.2016 17:34:49

minatrix >> Podívej se na to jinak. Ryb, co se dají jíst a jsou dobré mízí vždy nejvíc. To je faktum. Jen pro příklad se kapř ročně v ČRS uloví 1020000ks, candáta 32000ks.
U kapra to dělá 2300000 x 55 = 126 500 000,-Kč u candáta 62000 x 240 = 14 880 000,-Kč u dvoukilových ryb. Na kapř padne cca 10x více peněz než na candáta. Když vezmeš v úvahu, že kapř se vysazuje kilový a kvalitní candát 0,2kg tak rozdíl hodnoty za vysazené kapř ku candátům je 5:1.

Když podělíš 15 mega dvoukilového candáta 5ti, vyjdou ti cca 3 mega na násady na relevantní násadu ponechaných candátů. Peticářů je údajně 1100 a tak kdyby každý dal 2727,-Kč tak není co řešit..... a to v celé republice. Lipno by spravilo pouhých 182,-Kč od každého peticáře. Že se ale kluci nestydíte tady dělat pro hodnotu jednoho woblera takovej vyrvál......

hraji - Profil | Út 29.11.2016 17:34:18

FRANK71 >> já bych si uměl představit celkem zásadní omezení úlovků, problém je, že takové by nikdy neprošlo přes hlasování svazu.
Kapra bych nechal omezeného na jeden kus denně, to musí stačit všem.
Lov dravců na MP bych omezil tak, že by byl vyjmut z obecného lovu ryb, takže lov dravců by se zapisoval podobně, jako lov lososovitých ryb na P vodě, zakroužkovat datum, počet docházek na dravce 3x týdně, při lovu dravců žádný jiný lov, stejně tak opačně, při lovu jiných ryb nelze kombinovat s lovem dravců. Lov dravců na jeden prut. Živou nástrahu zrušit úplně, mrtvou ponechat ve velikosti 20 cm plus. A limity 5 štik a 5 candátů a 5 sumců na rok. To je sice hodně měkké omezení, ale zasáhne jen malou část lovících, tedy jen tu část, co se na dravce specializuje. Míru štiky bych zvednul na 60 cm, míru candáta na 55 cm.

FRANK71 - Profil | Út 29.11.2016 17:33:10

kakr >> no tak. Jak říká Švejk: ,, Situace se na bojišti mění každým okamžikem". Pokud by v ČR byla například na polovině revíru výjimka, je jasný, že váš svaz by na to musel reagovat.

FRANK71 - Profil | Út 29.11.2016 17:27:09

hraji >> omezení úlovku určitě bude vymýšlet svaz sám.

kakr - Profil | Út 29.11.2016 17:25:54

FRANK71 - 29.11.2016 16:57:42 >>
Už nekradeš fotky a nebonzuješ?
Když se před pár roky novelizovala vyhláška, tak oba svazy žádaly povolení 24hod na 3 měsíce v létě.
Neuspěly.
Pro MRS je závazné usnesení Sjezdu, kde bylo jasně rozhodnuto, pokud nedojde ke změně vyhlášky o výjimky se prosit nebude. Neplatí pro jednorázové noční závody o ty se žádá každoročně.

hraji - Profil | Út 29.11.2016 17:18:54

FRANK71 >> když naposledy hlasoval svazový výbor o tom, zda bude MRS žádat prodloužení výjimek, hlasování dopadlo tak, že žádné výjimky nejsou. Vymýšlet si přemnožení sumce na revírech jen proto, aby mohlo pár zarputilců chytat nonstop, nemá moc smyslu. Omezení úlovků může vyřešit svaz sám, na to nepotřebuje MZe. Viz jeden kapr na docházku v MRS.

mlíčnák - Profil | Út 29.11.2016 17:03:09

kakr >> hezkyyy:-)))

FRANK71 - Profil | Út 29.11.2016 16:57:42

hraji >> ale pokud by došlo na druhou variantu, kdy by se dávalo více výjimek na revíry bez změny vyhlášky, určitě by začal tlak na MRS. Jinak důležité je, že se bude jednat.Samozřejmě nejde jen o nonstop, ale i o omezení úlovků atd.

hraji - Profil | Út 29.11.2016 16:51:07

FRANK71 >> pokud se změní vyhláška, pak bude platit pro ČRS i MRS, pokud se nezmění vyhláška, pak je to všechno o ničem. Protože lov nonstop bez změny vyhlášky nejde dost dobře realizovat jinak než výjimkami, a výjimky jsou výjimky, nikoliv pravidla, takže se musí zdůvodňovat. Je s podivem, že na vrcholném zasedání orgánu ČRS delegáti nedokázali předložit konkrétní a precizně připravené návrhy, ta amatérština moc o koncepci nevypovídá.

Fishky - Profil | Út 29.11.2016 16:47:22

minatrix >> vláčkař? :)

minatrix - Profil | Út 29.11.2016 16:46:09

Fishky >> kecy kecy a zas kecy ... Za prvé, je 1000% jasný, že 99% masařek na Lipně chytá na rybku. Zeptej se zdejší RS..
A za druhé, Radek rozhodně není srab, jak ho ty popisuješ. Ta diskuze už byla mimo mísu, atd..Pokud k němu něco máš, napiš mu a neplkej do éteru nesmysly.

FRANK71 - Profil | Út 29.11.2016 16:45:03

hraji >> Proč by tam byla. Každý ví, že popud dala aféra JV a následné jednání s předsedou Středočechů. Zde nejde ani o to jestli se to povede prosadit. Důležité je, že se o to svaz bude pokoušet. Chápu, že pak by MRS byl pod velkým tlakem.

hraji - Profil | Út 29.11.2016 16:37:37

FRANK71 >> nechci ti brát iluze, ale pokud si přečteš informaci z jednání sněmu pozorně, není tam o MRKu ani zmínka. A po pravdě, takovéto obecné zadání o obsahu jednání skončí velmi pravděpodobně u konstatování, že nelze yyřešit.

FRANK71 - Profil | Út 29.11.2016 16:16:30

Zde výňatek, pro Kakra, že i kejhání na Mrku někdy přinutí pány jednat:

Jednal Republikový sněm ČRS

Sněmu byl v diskusi předložen i návrh zavázat Radu ČRS k jednání s MZe ČR o novele vyhlášky k provedení zákona o rybářství s cílem non-stop rybolovu za úplatu, ochrany trofejních ryb a omezení úlovků na povolenku. Návrh však nebyl zcela konkrétní (nebylo jasné, zda je účelem úplné zrušení denní doby lovu), proto byl následně upraven ve smyslu jednat s MZe ČR o rozšíření stávajícího počtu revírů s výjimkou z denní doby lovu a zabývat se ve svazových orgánech ochranou trofejních ryb a možností omezení úlovků na povolenku.

kakr - Profil | Út 29.11.2016 15:45:42

Miguel de Cervantes Saavedra napsal krásné dílo Don Quijote de la Mancha, kde hrdina bojuje s větrnými mlýny.
Když si místo Dona Kichota dosadíme kolegu Mrknato a za větrné mlýny BPVRP tak máme stejnou taškařici ovšem v moderním pojetí.....

Fishky - Profil | Út 29.11.2016 15:10:30

Petice byl jen účelový výplod vláčkařů na úkor rybičkářů. Ono "pomáhat" candátovi tím, že se jedna skupina bude preferovat na úkor druhé candátovi nepomůže. A že Raf zamknul diskuzi beru jako srabáctví, když si něco navařím, tak si to i sežeru a postavím se k tomu jako chlap. Zamykat diskuze, tak sem za chvíli nemusíme chodit.

ČÁP - Profil | Út 29.11.2016 14:47:48

Mrknato >> OK. V pohodě. Díky za tvoje příspěvky. Ono je potřeba slyšet více názorů a postojů, aby si člověk mohl udělat nějaký obrázek, jak co asi funguje ;)
Jsi z Pardubic, tak se třeba někde u vody potkáme a proberem to či ono :)