Diskuse k článku: Nástrahy pro „neprofesionály“ a dědky?

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 19.8.2013

M0RGAN - Profil | St 21.8.2013 11:41:01

Looki >> u mě teda čas jsou peníze :-) A radši ho strávím u vody, než výrobou něčeho doma, když už :-) Takže si nevyrábím sám, stejně jako si třeba nepěstuju sám masné červy kvůli zápachu.
V poslední době jsem jen začal kupoval partikl a vařit si sám, i tak to žere čas. Takže radši mám nakoupeno plno druhů.. s tím kilem za rok jsem to ještě přehnal, odhadem ani ne půl kila za rok spotřebuju, protože chytám ještě na kuku, hnojáčky a červy.

Looki - Profil | St 21.8.2013 11:29:37

moris >> jo čtyři hacky...asi na dvou prutech ne?!ani jsem to nepsal,protoze mi to prislo logicke :-)

notredame - Profil | St 21.8.2013 10:19:05

Pěkný článek, pravdivě napsaný a souhlasím naprosto s "Čendasem". Všechno je v lidech, bez rozdílu věku.

moris - Profil | St 21.8.2013 8:30:50

Looki >> Hm... a to můžeš mít 4 háčky ve vodě na jednom ptutu? Tedy jestli jsem tě dobře pochopil..?

Looki - Profil | St 21.8.2013 7:55:11

M0RGAN >> rohlikace jsou hoodne ucinne.ja si rohlikace delam hlavne sam a ochucuju dle situace.strojek na rohlikac mi delal otec a na jeden stisk mam 15 kulicek (zalezi jak je houska velka).do zasoby ale nedelam, ono pak ty housky tahaji do sebe rostodivne pachy.jo a taky jsem schopen rohlikacema krmit...vyjde to na par korunek,tak proc ne.
Kupovane rohlikace mam taky,ale oni je vyrabeji moc malinke (ja mam kulicky asi tak 15mm velke) a navic je maji predrazene.kolik je asi cena vyroby? dejme tomu ze krabicka ma 30kulicek...potrebuju dva rohliky (4Kc),dale pak aroma (cca 5kc) a nejaky sacek s radoby boostrem (cca 5-8kc),krabicka /5kc) plus cena obchodnikum atd...ve finale stoji rohlikace pres 50kc.No a ja mam to same za zlomek ceny (jen se stim musim pachtit...ale rad!! ).
Co se ochuceni a obarveni tyka,tak pokud dipuju kulicku az u vody,volim postupne jednu chut za druhou az se trefim do chuti (a stava se ze se proste netrefim,ale to asi vsichni).Nebarvim.Akurat nevim,jestli se da rozdelovat ucinost rohlikace dle chuti na rocni obdobi.Na jare chytnu vice na chut po rybach a v lete napr. na medovou chut.Takze to chce spise zkouset. Letos jsem zvolil zajimavou strategii...na klasickou prubezku navazu jeste jeden navazec a razem mam hned 4 hacky ve vode a az zjistim naco berou jednoduse ten druhy navazec odstrihnu (kvuli pevnostech v uzlu a motani montaze).
Jo a taky jeste jedna vec, letos jsem zacal po 20letech opet chytat na cesnekove testo a je to parada!!

milankocian - Profil | Út 20.8.2013 22:13:31

Je to pravda:-)

Zbynda56 - Profil | Út 20.8.2013 21:59:09

Darcy >> Absolutní souhlas.Do 60ti roků mi opravdu chybí jen 3 krůčky.To,kdy jsem začal chytat na boilí nebudu psát,asi tady není moc lidí,kteří by tomu věřili.V každém případě to bylo v době,kdy toto znalo jen hodně málo lidí v republice.,,Těžká kaprařina" Dnes chytám-plavaná odhoz,i 8mi m bič,feeder-jak light,tak hevy.Přívlač,i muška.PROČ?Protože mě to baví.A proto,že učím děcka v kroužku chytat na smotek rohlíku,na kousek chleba,na červíka.Ale taky dokážu a ukážu sestavu na boilí.Vysvětlím kde dělá chybu při výrobě woblera a druhému ukážu,jak spáchat třpytku.Vším jsem si prošel,a stále procházím.Jediné,o čem nemám páru je mořský rybolov.ALE to mě nikdy nebavilo,tak lituji.Nejsme my starší stejní.

Čobik - Profil | Út 20.8.2013 21:20:19

Hezky napsane... Za 1. O.

FerkoBoilies - Profil | Út 20.8.2013 18:22:05

Zajímavý článek! Díky. Zrovna tento týden mě napadlo vrátit se ke klasice. Uvařil jsem kolínka, obalil je ve strouhance, paprice a pepři a výsledkem byl lín 46 cm. Takže chápu Milanovo nadšení z úlovků...

M0RGAN - Profil | Út 20.8.2013 17:49:59

kechahut >> Jenže to kilo mám na rok spokojeného chytání :-)

mipa - Profil | Út 20.8.2013 17:37:32

tym >> Milan Tychler - >> luxusně napsaný článek vybízející mnohé k zamyšlení ... a ty reakce na něj se tím pádem daly čekat - "nesmiřitelné" tábory budou vždy a nic to asi nezmění ... škoda jen a bohu žel, že důkazem je i tato diskuse !!! :-)))

kechahut - Profil | Út 20.8.2013 17:23:47

M0RGAN >> Teď jsem si spočítal: 1 kg kapří dobroty za 1750. Ouu..

Šámik - Profil | Út 20.8.2013 17:07:48

Na mistry světa občas narazím.Přečtu situaci,když nic nevyblafou,tak se klidím.Pak tam seděj 3 dny a čuměj v táboře jak z M.A.S.H.E.Hold mají kuličky profíků.

Unkas - Profil | Út 20.8.2013 16:50:39

Dědků je u vody hodně, ale je to i tím, že spousta z nich začne chytat až pár let před důchodem, nebo až jako důchodci. Znám takové. Je velký rozdíl mezi někým, kdo prožil u vody celý život a někým, kdo začal chytat třeba v pětapadesáti nebo v šedesáti. Oni začali vlastně z nudy. Děti už se odstěhovali a manželka jim leze na nervy. No a na nervy je nejlepší rybařina. Těchto lidí není u našich vod právě málo. Masaři jsou hlavně tito lidé. Ti, kteří strávili u vody podstatnou část svého života a rybařinu milují, asi těžko budou masit podměrěčný ryby atd.

M0RGAN - Profil | Út 20.8.2013 16:38:46

kechahut >> No já se považuju za amatéra a rohlíkáčů mám asi 10 nebo víc druhů a běžně zkouším :-) Obvykle na jeden prut na feeder rohlíkáč a na druhý červíky nebo hnojáčky spolu s kukuřicí a nebo ten druhý prut chytám na totéž na plavačku.
Na rohlíkáče berou cejni 30+ a kapříci, na červíky, žížaly a kuku kdeco.
A zas tak drahé to rozhodně není. Pravda, není to ani z nejlevnějších, ale je to přece jen koníček určený k tomu, aby se do něj vrážely peníze :-))
Rozhodně v porovnání s rybáři, kteří sypou kila boilies jako návnadu je to sakra rozdíl :-)
Navíc si rohlíkáče může člověk vyrobit doma, když má na to chuť, čas a nápad na příchutě.

kechahut - Profil | Út 20.8.2013 16:32:33

Nevím jestli je rohlíkové boilies, zase tak běžná nástraha nezávodních rybářů? Rohlík to ano.
Já mám zkušenost z kolegy od vody, že: ,,rohlíkáče někde taky mám, ale nepoužívám je".
Když jim, na některých revírech s velkým množství bílé ryby, navrhuji k selekci právě rohlíkové boilies je tak jen tak pochybovačně kroutí hlavou. Ale je to danné asi i cenou!

Looki - Profil | Út 20.8.2013 15:30:17

Petr RF17 >> student Petr - 20.8.2013 10:40:42 >> Na zermanky to mam sice 25km tak tam moc nejezdim,ale to co si napsal neplati jen pro zermanky.nedavno jsem byl svedkem jak starsi chlapek a jeho dva mladsi kolegove chytali vedle sebe,ale pruty obsluhoval jen ten starsi (mu bylo asi 50, klukum sotva 20).kdyz jsem mu rikal ze to nesmi,tak se vztekal jak blazen.vypadal jako pekny agresor,ale strach mi nenahnal.pokud jednou ukazu ze mam strach tak agresori to nejak vyciti a je konec.Nakonec jsem radeji jel pryc,protoze uz sem zacal byt nastvany....moh jsem klidne dopadnout podobne jaky ty s autem.Ale tohle jsou vyjimky a vetsina starsich lidi u vody rada pokeca,pomluvi o zaberech,kde kdy a naco...proste pohoda.I pres svuj relativne nizky vek dokazu vyjit s kazdym rozumnym clovekem.Podobne je to u wostrejch a modernich...sice se nekteri tvari ze my obycejni rybjoři jsme povl,ale mi to nevadi.Co se mladochu tyka,tak ti vetsinou normalne pomluvi...tu jsem se nesetkal s problemy (nepocitam mezi ne neprizpusobive!!).
Bohuzel ale je taky fakt,ze starsi generace je plna masařu a bere od vody kde co.
Takze neni rozhodujici kolik kdo ma let,ale jaky je.Blbec je blbec a blbcem zústane na tom nic nezmenis (nebo jak to zpivaji The Tap-Tap a jejich reditel autobusu).

Čendas - Profil | Út 20.8.2013 15:18:09

splavek >> velmi výstižné !!!!

rejze - Profil | Út 20.8.2013 15:09:27

Mohu se zeptat jak silný vlasec jste použil. Děkuji

Čendas - Profil | Út 20.8.2013 15:08:54

Myslím, že kastování na mladé a staré rybáře není správné. Viděl jsem u vody už hodně. Velmi nešetrné zacházení s rybami, "sakování " do igelitek, velmi divoké a hlučné chování při lovu atd. To všechno je o lidech a jejich chování , s věkem to nemá moc společného. Všechny popsané nešvary (v diskuzích) jsem viděl jak u mladých, tak u starých. Obecně bych napsal, že jsou rybáři dobří a špatní bez rozdílu věku. A nástrahy volím podle délky pobytu u vody a cílové ryby.
Jinak článek velmi pěkný.