Diskuse k článku: Míra pro život

Diskuse k článku Míra pro život

Autor diskuse: Milan Rozsypal - , 27.5.2012

Souhlasili byste s minimální délkou nástražní rybičky 15 cm na všech revírech?

A) Ano61%

B) Ne39%

Od 28.5.2012 hlasovalo 344 čtenářů.

vydra1 - Profil | Ne 27.5.2012 23:39:21

roman >> o.k.

roman - Profil | Ne 27.5.2012 23:37:43

vydra1 >> pokud to byla reakce na likina tak sorry, ale já tam tam jeho nick nějak neviděl,,,,,,

trubadurek - Profil | Ne 27.5.2012 23:37:26

roman >> dravci se prostě nenasazujou a když, tak v nevyhovujících velikostech a časech

Nils Master - Profil | Ne 27.5.2012 23:36:50

Jasný souhlas! Ale rybyčkáři souhlasit nebudou...

Pro začátek by třeba stačilo zakázat lov na trojháček, či víceháčkový systémky s rybkou menší než 15 cm. Postupem let pak něco víc.

Okoun by hájit šel hned, ale u něj to asi nic neřeší. Když žere mimo rybek i žížaly a červi, spoustu jich de tak do kytek, při lovu na plavenou i položenou z jara... protože se prostě zažere a nepřežije, a navíc končí zpět ve vodě (je malej) a tam zdechne...

Míra Candáta zvednout, ale stejně tak štika 60, nebo aspoň 55 všude (u nás má pořád 50 a vidim spoustu lidí co je pytlujou).

vydra1 - Profil | Ne 27.5.2012 23:34:15

roman - 27.5.2012 23:28:03 >> Ano ano stačí pořádně číst a všechny příspěvky i to co píše přispěvatel likin ooo)))

roman - Profil | Ne 27.5.2012 23:32:12

Souhlasím ale co tak ještě omezit počet dravců--třeba na 1ks denně, nebo x kusů za rok. Ono dravců rapidně ubývá, ale ochrana nikde. To u kapra (MRS) platí 1ks za den....rozume braň se........

trubadurek - Profil | Ne 27.5.2012 23:29:39

svfrantisek >> chytáš na woby s jedním jednoháčkem?hmmmm

roman - Profil | Ne 27.5.2012 23:28:03

vydra1 >> Při lovu na nástražní rybičku smí být použita pouze celá rybička, jejíž délka je minimálně 15 cm. Současně je zakázán rybolov na části rybiček.


Stačí pořádně číst ooo)))

vydra1 - Profil | Ne 27.5.2012 23:24:20

Pro všechny co chtějí zakázat lov na rybku a její části - uvědomte si, že existují rybáři kteří pro zdravotní stav nebo handicap nemůžou vláčet. Chovají se k rybám ohleduplně, milují dravce a vy jim to zakážete. Myslete i na to, že se to může přihodit i komukoli z vás.
A teď hurá do mě

Johnny001 - Profil | Ne 27.5.2012 23:23:43

svfrantisek >>-- Jste asi někde usnul ne?? Každá manipulace rybě škodí a představuje pro ni riziko poškození ochranné slizové vrstvy a následné zaplísnění až úhyn. Nemějte mi to pane za zlé, ale musím se smát..:D :D :D To, že vy šijete do lidí kvůli používání malých nástražek je ok, ale nedej bože, jak vám něko sáhne na přívlač...:D Ona ve skutečnosti není až tak ušlechtilá proti rybce, že? :D Nechci si tu tahat triko, nemám to zapotřebí, ale mám vystuovanou rybářskou školu a o tomhle něco vím.. A druhá věc - Milý pane RS není všude profeionální a placená, tak čemu se sakra divíte?? Koukáte na Západ, ale ceny za povolenky by si každý představoval východní, co říkáte?

radeknom - Profil | Ne 27.5.2012 23:15:47

Je pravda, že okounů ubylo a to razantně. To co se u nás chytalo před 5 lety na řece za okouny a kolik se jich chytalo, to dnes již dáávno není pravda... A když se chytí, tak je to událost... Je to ostuda. Ale je to dáno i tím, že se tyto ryby nevysazují, respektive se počítá že je to plevelná ryba a ona se nějak vytře sama a bude ji dost... Ovšem s tím, když lidi přišli na to, že okoun se dá sežrat nebo takovej 30átník by pěkně tancoval někde na bójce jich razantně ubývá... (nemluvím už ani o štikách a candátech vůbec...ty jsou už v háji u nás dlouho). Takže nasazovat jen kapra 40 minus a nebo 2x do roka granuláka pro masařky, tak to spěje akorát k tomu, že si vydecimujeme vody totálně...ale to už možná někde je. Za mě míru okounovi ano, zaslouží si to chlapák ježatá..

Rytíř - Profil | Ne 27.5.2012 23:15:15

Butchi >> jo i tak se to dá napsat.

valdos - Profil | Ne 27.5.2012 23:12:36

Milan Rozsypal: souhlas!!!

Butchi - Profil | Ne 27.5.2012 23:11:46

Rytíř >>
Samozřejmě, přece si někdo nenechá sahat na dostupný a levný způsob lovu, při kterém se moc nenadře.

Butchi - Profil | Ne 27.5.2012 23:09:04

Johnny001 >>
Kdyby ve vodě byli dravci, které beztak likvidují rybičkáři a vláčkaři bez lanka, nemusel by nikdo vymýšlet koniny s UL.

Že ty chytáš na rybku s jednoháčkem a sekáš hned, to je výjimka. Běžná praxe je nechat zažrat na cigáro a pak dolovat háček, tenhle fakt prostě nepopřeš.

Co se UL a chytání s lankem týče, tam si každý musí sáhnout do svědomí sám, jestli používá přiměřenou výbavu a jestli náhodou není zbytečné omatlávat minikudly.

Určitě je ti taky známo, že v některých obdobích roku se dravci zaměří na potěr, a tam to jinak než s malou nástrahou prostě nejde. Stejně tak ti štika 30cm vezme 15cm wobler, s tím nic neuděláš.

Principem tohoto zákazu je akorát omezení předpotopních technik, které se používaly v době, kdy nebyly dostupné takové prostředky jako dnes.

Rytíř - Profil | Ne 27.5.2012 23:06:37

Dobrej článek.Jenom podle mě,sami rybáři toto nechtějí.Před pár lety jsem tu také zadával otázku s tématikou velikosti nástražky a ani rybářům co chodí na tento servr se to nepozdává.A když to občas prohodím u vody,tak už na mě drtivá většína kouká nechápavě.

http://www.mrk.cz/diskuse.php?id=621824

svfrantisek - Profil | Ne 27.5.2012 23:02:38

Za mě říkám určitě ano. Mám dost všech rádoby rybářů, kteří umí jen drancovat vodu. Chytání na živou nebo mrtvou bych zakázal hned, rovněž bych zpřísnil a zintenzivnil kontroly RS. K vodě žádné kompromisy nepatří, papíry bych bral za sebemenší porušení řádu. Jak vidím žravé dědky co se jim kudla otvírá nad 15 cm cejnem, tak bych zvracel, to samé ale platí o kaprařovi, který po výpravě nechá u vody metrák odpadků. Nechápu taky ty, co tady místo nějaké podpory jen nadávají, že moc pravidel a že to nepomůže a že vlačka je zlo. Nevím kde na to dotyčný přišel, když candát veme rybu prošitou hákama a šlukne ji, není to jako když trefí woblera za jeden hák. Loni jsem bohužel musel jednu štiku pod míru vzít, jelikož jsem ji vytáhl už s hákem, co ji trčel z břicha, nějaký lidumil ji pustil ikdyž to měla až v jícnu. Ryba byla prázdná a musela hodně trpět. Lidi vzpamatujte se, i vy chcete chytat, tak se nebraňte změnám a kdo chce masit, tak ať jde do makra.

Chosé 2 - Profil | Ne 27.5.2012 22:56:08

LosPafkos >> Pravda první vlaštovky....nějak jsem už to v nějaké diskuzi postřehnul. Myslím, že to je 20 cm a nějak tápu v paměti, ale kdysi u něj byla tato míra stanovena, no je to dlouho,už jako kluk jsem je stejně pouštěl, to jich ještě byly mraky všude.Tak se měj a pomalu se připravuj na vláčku...

Paul Delpiaz - Profil | Ne 27.5.2012 22:53:20

souhlasim!! dravců každoročně ubývá a třeba loni nemam jedinou štiku a to ani z míst kde jsem jich jinde viděl i vytáh několik za sebou (a pustil), candátů ubývá, jen ten sumec s bolenem který se nejspolehlivěji pověsí na housku. Okounů ubývá dlouhodobě a míra 20cm s hájením duben - červen by mu slušelo.

trubadurek - Profil | Ne 27.5.2012 22:46:37

Johnny001 >> konečně názor mající hlavu a patu. Palec nahoru