Diskuse k článku: Vyvážet ano, či ne?

Diskuse k článku Vyvážet ano, či ne?

Autor diskuse: carpjena - Profil , 7.8.2011

dejff - Profil | Po 8.8.2011 9:25:25

rover >> to třeba jo ale když můžeš jít na druhou stranu tak v tom nevidím problém

rover - Profil | Po 8.8.2011 9:23:50

dejff >>
Jsou revíry, např. Sedlec, kde smíš chytat jen z jedné strany, ta druhá je chráněná přírodní rezervace, bez zavážení se tam neobejdeš ...

dejff - Profil | Po 8.8.2011 9:21:03

nofish >> jj přesně tak mužou jít z druhé strany a položit to pod břeh....ale jasný každý lový jinak

nofish - Profil | Po 8.8.2011 9:15:54

dejff >> jn tohle mě taky doslova fascinuje a ne jen zavážení, Zátoka má 100m na šířku a člověk hází 80. Njn kdyby chytail dvacet metrů od břehu, nemohli by dělat takový bordel.

Než s sebou tahat náklaďák nesmyslů abych mohl chytat na 300m tak to radši budu snad chytat plotičky u kraje. Ale to já, jiní loví holt jinak.

Butchi - Profil | Po 8.8.2011 9:14:25

nofish >>
No o kaprařině to tak úplně není, to máš pravdu.
Nicméně, nejvíc to propagují kapraři. Sumcařům bych to povolil, protože nahazovat bójku dost dobře nejde. Koulíz s olovem nahodíš klidně až za obzor.
Stačí nedělat bordel na břehu (což bude pro mnoho lidí velkej problém) a ty ryby tam najedou. Hledají klidovou zónu, která se postupně zase posunuje ke břehu.
Zase, je za tím akorát byznys, nic víc. A kvůli tomu si ty vody jednou zničíme.

Jinak, za takové chování bych bral papíry na doživotí, je to posraný alibismus (kopat jednu rybu do vody a druhou koupat v clinicu). Tady nemá nikdo právo rozhodovat, co je méněcenné a co ne.
Každopádně souhlasím s chytáním u břehu i pasáží o dravcích. O tom ta rybařina je.

dejff - Profil | Po 8.8.2011 9:10:53

nofish >> souhlasím s tebou ale třeba na mušově jsem zjistil že to jinak nejde protože ty ryby prostě na odhoz nechytneš protože je navyknuly na těch 300m tam to jinak nejde...ale jak píšeš nedokážu si představit na třeba 10ha rybníčku jak je tam 50 rybářů a každej má člun a zaváží......to by prostě nešlo...zrovna nedávno jsem se setkal v ponětovicích s partou která měla nafukovací člun (sice se nesmí ale měli ho) všude postavený stany (taky se nesmí ale měli je) RS nikde.....zaváželi tak na 280 m s tím že jim zbývalo na druhou stranu cca 50m kdyby šli z druhé strany ze které se může tak mohli chytat na odhoz ale co mě nejvíc překvapilo asi tam měli zakrmený....na druhou stranu přišel borec nahodil těch 50 m i když nevěděl že tam mají zakrmeno po 10 minutách tam přijel kluk na lodce a volal na toho druhýho jestli to tam může položit že to maj zakrmený a pán překvapivě svolil....kdybych byl na jeho místě já tak bych ho poslal do prdel.e....takže nechápu to myšlení být na jedné straně a zavážet to na druhou fakt nechápu...

nofish - Profil | Po 8.8.2011 9:00:30

kakr >> na mušově jsem nebyl, ale když mi lidi ze severní moravy říkají, jak jezdí na mušov, jak je to tam fajn a jak si tam zachytali, raději bych ti teda nepřál jet na ryby sem....... tuplem ne na řeky a co jsem slyšel tak pstruhovky už vůbec ne.

nofish - Profil | Po 8.8.2011 8:59:01

Butchi >> ono to není jen o kaprařině, i když většina jsou třeba kapraři. Nejsem blbý, kdybych chtěl lovit sumce na 3kg kapra, tak chápu, že bude asi nejjednodušší tam tu nástražku zavézt. Stejně tak je mi jasné, že jsou revíry, kde se ryby drží fakt daleko. Ale...... V předchozí větě jsem napsal "ryby drží fakt daleko". Ale jaké ryby? O to jde. Přesně jak píšeš. Nedávno jsem viděl jak chlápek chytil cejna okolo 50-ti a se slovy zku*vený cejn ho hodil do vody. Jn očividně podle těch koulí co tam měl, nechtěl chytat 50cm ryby, natož cejny....

Taky si myslím, že zrovna kaprařina je docela extrém. Osobně by mě nebavilo, honit se za co nejtěžším a nejdelším kaprem. Já si vesele chytám ty svoje 30-50cm kousek od kraje, občas se splete většího. U dravců se zase naopak snažím chytat jen ty větší, aby malí nedostávali zbytečně na prdel..... (to se mi letos nějak ndaří :-D ).

Butchi - Profil | Po 8.8.2011 8:53:11

Venca888 >>
Jenomže dynamit nezaplácneš clinicem.
A musí se to keč ent rylejzovat, aby se udržel keš flou za koulíz.

retrívr - Profil | Po 8.8.2011 8:52:31

nofish >> NO asi tak nějak to bohužel je.

kakr - Profil | Po 8.8.2011 8:52:22

Končan >>
Když se v 70tých létech min. století po dvouletém napuštění a hájení zprovoznil MUŠOV (Dyje 7), tak se lovily ryby (ne malé) na splávek do 10 -15 m od břehu. Pochopitelně ne na mělčinách, ale téměř všude se vystačilo (bohatě) s odhozem.

Jen rybáři ve snaze chytit více, lépe a radostněji dosáhli stavu, který je tam dnes.........

Venca888 - Profil | Po 8.8.2011 8:50:02

kdyby povolili dynamit a elektrickej proud, tak je to ještě snažší... nechápu ty obstrukce se zaváženim... chceme přece nachytat co nejvíc ryb, ne?!

Butchi - Profil | Po 8.8.2011 8:47:25

nofish >>
Dobře jsi to napsal, hon na ryby.
Chytit rybu za každou cenu, neúspěch se nepřipouští. Když čtu ty příspěvky některých těch lovců, jdou na mě mrákoty (Chytili jsme bohužel jen žebráky pod 10 kilo)
Kam ta rybařina vůbec směřuje??

Končan - Profil | Po 8.8.2011 8:45:52

Ahojte
každý ma toto téma svůj názor.Můj osobní názor je odhoz.Je to rychlejší a pohldnější,ale na druhů stranu se zas nedá nějak moc nahazovat s PVA a to je jedno jestly je to šňůrka nebo punčocha.Nejsu žádný profi rybář,ale nedokážu si představit bez pořádného člunu a zkušeností vyvážku třeba na Nových Mlýnech.A kdybych měl zakrmené třeba 150 m od břehu a fučal by mě tam tři dni silný větr tak nevím co bych dělal.Maximálně bych to mohl nahodit jen tak na haluz kůsek od břehu.Jinak na přesné položení montáže a krmení je to dobrá věc.Ale co rybář to jiný názor.

Mějte sa a Petrův Zdar.

meteor - Profil | Po 8.8.2011 8:40:49

nofish >> kvalitní názor zasluhující si poděkování...

Butchi - Profil | Po 8.8.2011 8:35:25

Zavážet rozhodně ne, dokud se to bude dělat na truc jen proto, že se to pár jedincům nelíbí..
Až se lidi naučí dodržovat pravidla, může se začít mluvit o povolování něčeho.

Aleš10 - Profil | Po 8.8.2011 8:31:51

nofish >> souhlasim s tebou povolil bych to spis na prehradach nad 20ha

nofish - Profil | Po 8.8.2011 8:21:04 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Nedávno jsem viděl krásný příklad co je to zavážení. Lodḱou, do hájeného úseku a polovinu ryb, kterou měla partička na prutě, někde pověsili. Když už pověsili, tak to samozřejmě neutrhnou, takže šachování s loďkou a bordel. RS na to nepřijde, musela by měřit délku odvinutého vlasce, nebo nevím jak, pokud je nevidí při zavážení. A můžeme se dušovat že ne, že to byli zrovna ti špatní, to my nejsme. Spousta lidi tvrdí jak oni nikdy nedělali to a to, sakra a kdo teda dělá ten bordel? Já ne, ty ne, on taky ne..... tak kdo tedy? Povolit snad někde, po pečlivém uvážení. Když čtu názory "povolit všude, nebo od 5-ti, jinde bylo myslím 20-ti hektarů". Má někdo představu co je to 5-20ha voda? 20 to je krcálek co polovina lidí dokáže skoro přehodit (záleží jak kde). 5ha raději nekomentuju.

Nastává zde ještě jedna otázka. Prosím aby to nikdo nebral příliš osobně. Že se ryby drží 300m od břehu a lovící si místo/ryby najde a zaveze jim to tam. Ono je to všechno "pěkné". Ale ty ryby nejsou v takové dálce, kolikkrát i hloubce, bezdůvodně. Co vše je člověk ještě ochoten koupit, udělat, praktikovat, aby toho nachytal co nejvíce...... pokud možno co největších.....? Zavážení pochopím třeba za určitých okolností, ale když vidím, jak někdo zaváží na vzdálenost, kterou ostatní hází, je to na pováženou. Pořád si budeme chtít vydupat povolení toho, toho a toho. Jako člověk co tohle zavážení atd zrovna nemusí. Pochopím, že jsou lpřípady. kdy díky zavezení chytím rybu někde, kde bych jinak moc nechytili. Samosebou na některých revírech. Ale pořád je to jen o snaze ulovit co nejvíce a pokud možno ještě největších.....

Prostě, na přehradách možná, ale jinak: "dejme rybám šanci ten hák v hubě nemít", tohle už totiž začíná být "honem" na ryby, ne rybolovem.....

Dida - Profil | Po 8.8.2011 7:36:21

Zavážení člunem bych určitě nijak neomezoval, kromě malých revírů řekněme do 5 ha.Zavážecí lodičku bych povolil všude bez omezení. To že se rybáři chovají bezohledně to už je problém rybářské stráže, ta je musí usměrnit, bohužel nefunguje jak má a taky to na svazovkách podle toho vypadá, každý si dělá téměř co chce.

TOPR - Profil | Ne 7.8.2011 20:45:10 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Sám již vlastním taká zavážecí lodičku ze sonarem.Spíše však pro zmapování dna a popřípadě přesné položení nástrahy.Autor se trefil.Zavážet ano ale rozumě.