Horní míra kapra ČRS a MRS

Diskuse k bleskovce Horní míra kapra ČRS a MRS

Autor diskuse: alva - Profil , 18.3.2008

Petr Havlíček - Profil | St 19.3.2008 13:15:19

Martin M.: Martine, já stál přímo u zrodu K-70 a já jsem svolal známé kapraře do Kolína na první schůzku. Mým prvním "spolubojovníkem" byl Radek Sekera. My dva jsme byli ti, co tady na Mrku v downloadu popsaly jakýsi návod na zřízení horní míry jako příspěvek do diskuzí v MO. Možná, že to tam je do dneška nevím. Tam se mohlo o velkých kaprech a množství psát, už si to fakt nepamatuju. když to najdeš, klidně to sem dej. Ale tam ještě nebyla o K-70 ani zmínka, protože ten název v té době prostě neexistoval.
Na té první schůzce jsme si vlastně řekli co chceme a hlavní a jediný důvod bylo to rozkrádání. Název K-70 vymyslel, jestli se nepletu Ivoš Sláma až po této první schůzi, takže se nemohlo v souvislosti s K-70 (přímo s tímto názvem) už předem nikde psát o tom, že je proto, aby se chytalo více velkých kaprů. Teprve na další schůzce se již pracovalo s názvem K-70 a dolaďoval se text petice. Škoda, že asi nikdo neschoval velmi razantní návrh na znění petice od Jirky Drahoráda. Po dlouhých úpravách a debatách jsme doladili text od Michala Kučery. Takže jsme od nikoho nepřevzali nápad, že rozkrádání by byl vhodný argument. Myslím si, že valná většina účastníků tehdejší schůzky sem občas zavítá (i když už jsem nic nepíšou) a můžou moje slova potvrdit. I já jsem od té doby trochu změnil názor kam K-70 jo a kam ne. A v podstatě jsem ho už několikrát napsal. Takže ještě jednou opakuju, že již zmíněné rozkrádání nebyl důvod sekundární, ale od samého počátku petice jediný.

hraji - Profil | St 19.3.2008 13:09:37

Patrik: kolik má tvoje MO MRS členů RS? A znáš na ně telefonní číslo?

gama - Profil | St 19.3.2008 12:58:29

Patrik-to mas tech kontrol jeste dost ja tak na sto dochazek jednu.bud nemam tu cest je potkat a nebo na to proste kaslou.

Patrik - Profil | St 19.3.2008 12:46:58

gama: to je ale zas otázka kontroly RS, ta je u nás na hodně mizerné úrovni. Pokud se tito lidé nemají čeho bát, a to je na řece ještě daleko víc jak na rybnících, tak potom dělají takový svińárny jak na běžícím pásu. Jenže to asi na svazu ještě nepochopili, že bez daleko větších kontrol RS jim budou nařízení a zákazy k ničemu. Za loňských 65 docházek k vodě mám 3 kontroly RS a to všechny pouze na jedné vodě, kde místní porybný chodí skoro každý den, pozoruje často vše z dálky dalekohledem a má prostě přehled (a tak by to mělo být), na řece nemám už 3 roky kontrolu ani jednou a taky vím a tuším, co se tam kolikrát děje

gama - Profil | St 19.3.2008 12:38:47

je pulka brezna a u nas uz ma dost masarek okolo dvaceti kapriku a tet jim jeste vysadili 14 metraku na reku tam se dejou veci.V nedeli jsem tam sel odpoledne na 2 hodiny lapat za tu dobu se odneslo asi 20 kapru a nevsiml jsem si nikoho ze by pustil supinu nahodi capnou kapra a vali dom.Jinak u nas se za rok chytne max 5 kapru okolo 70cm nemaj sanci tady dorust masarki vse sezerou nebo meni za vajicka.

kakr - Profil | St 19.3.2008 11:53:48

Patrik:
já trochu obrátím otázku, kdo ty velké kapry chytá, specialista- kaprař. Pro koho je chytá, zase jenom pro kapraře, tedy když s nimi zásobuje kaprodromy a nepověsí do udírny. Jaký zákon, či
BPVRP při tom porušuje, pokud úlovek řádně zapíše, jaké je to rozkrádání?. Na tomto webu proběhla diskuze ve které se renomovaní kapraři navzájem obviňovali ze zásobování kaprodromů, moc poučná. Někdy to připomíná : zloděj volá- chyťte zloděje....

Martin M.:
souhlasím, při úživnosti vody se výsledek musí projevit už za tři roky, ale pořád to budou jen dohady, píši o D5 + D7.

Martin M. - Profil | St 19.3.2008 11:41:54

Petr Havlicek> argument o nekradeni kapru do soukromaku podle mne vznikl az jako sekundarni duvod, i kdyz nepopiram, ze velice rozumny a hlavne diky nemu na svou stranu dostanes i ty, kterym by to mohlo byt jedno, protoze takove ryby nechytaji. Prvnim a hlavnim duvodem ale podle mne bylo, ze chceme mit ve vode vice velkych ryb!!!! Klidne tady na MRKu dohledam ty diskuse, kde se o K70 zacalo mluvit a nekdo tam nahodil ten argument o kradeni ryb, ze by se tohle melo stat hlavnim argumentem pri lobingu. A myslim, ze naprosta vetsina zastancu K70 o nejakem argumentu o kradeni ryb ani nevi, tim si jsem jisty. Promin, jsem na nekterych revirech take zastancem K70, ale ted uz jsem musel vystoupit jako kritik.

malamut(stále stejný) - Profil | St 19.3.2008 11:41:30

Petr Havlíček: to není o Jardovi Vítkovi ale o kaprařích, (víš J. Vítek je jeden z mála kaprařů kterého uznávám jako Pana Rybáře a vy všichni jste se na Labi vezli jen na vlně za ním). něco jste sem přinesli a teď Vás to sere, brečíte a chcete být rovnější mezi rovnými a jediní spravedliví. Brečíte že masařící důchodci mají stejný vercajk ale že jeho prodejem se živí Vaše modly to nezmíníte, hlásáte CaR ale jen pro kapra, candát je pro kapraře maso (vlastní zkušenost z Rozkoše). A to co KAPRAŘI natahali do soukromáků, to by možná masařky nestačily sežrat, a teď chcete kázat morálku?

Patrik - Profil | St 19.3.2008 11:41:22

Martin M.: Mám stejný názor, pokud by to bylo víc kontrolováno mnohem častejší kontrolou RS. Těch 5 let je už podle mě na projevení dostatečná doba, ale po roce nebo dvou se to objektivně hodnotit nedá

Martin M. - Profil | St 19.3.2008 11:36:12

kakr> plosne zavedeni K70 nebo dokonce mit na to zakon take nechci. Presto verim, ze na vodach jako D5 a D7 to ma vyznam obrovsky - verim, ze za 5 let po zavedeni by se tam zacali chytat ryby jako kdysi...

Patrik - Profil | St 19.3.2008 11:35:20

kakr: ty furt mluvíš o něčem jiným než ti tady Petr vysvětluje, nejde ani tak o to, aby se chytalo víc ryb 70+, ale o to, aby se ti kapři 70+ co už tam jsou neodváželi dál do soukromáků a nekončili v udírnách a na stolech. Když bude povinnost je pouštět a někdo ho veme,tak už může být postihnut, teď ne. To, aby se v důsledku tohoto opatření chytalo víc k70+ je otázkou delšího času, než 1 nebo 2 sezón, co toto někde platí

kakr - Profil | St 19.3.2008 11:23:34

Petr Havlíček:
vytrháváš věty z kontextu, nikde jsem nepsal, že zákony nepotřebujeme. Problematikou K70 jsem se zabýval loni a i letos mám výsledky alespoň našich členů a členů ČRS ze severní Moravy. Nikde v žádné petici ani nikde jinde jsem relevantní čísla o množství ulovených kaprů K70+ nenašel. Máš snad nějaká? Sem s nimi. To co se kolem K70 děje je jen mlácení prázdné slámy. Po zavedení K70 jich chytáte více? Nebo méně ?

Petr Havlíček - Profil | St 19.3.2008 11:20:17

Pan Slamáček: ale já nevím, jestli se někde chytají větší kapři, asi ne. Ale daleko větší pozor si dávají ti co ty kapry kradou a o to nám šlo.

44 - Profil | St 19.3.2008 11:17:40

Petr Havlíček - souhlasím - na někoho se to hodit musí ! Ale že sme jim vsěčni ...to už nevidí !

Petr Havlíček - Profil | St 19.3.2008 11:15:48

malamut: A kdyby měla bába koule, tak je to dědek ... to je ono, hoď to na Jardu Vítka ...

Pan Slamáček - Profil | St 19.3.2008 11:11:07

petre> porad to tu neobhajuj. ja v K70 nevidim zadny vyznam, ale muzes mne presvedcit, ze to vyznam ma alespon ten ze se chytaji vetsi kusy ve vetsim poctu. mate nejakou vodu kde to plati uz vic jak rok. muzes tedy rict jestli sledujete nejake zlepseni?

malamut(stále stejný) - Profil | St 19.3.2008 11:09:42

Petr Havlíček: jestliže se odváželi velcí kapři ze svazovek do soukromáků, jsou na vině kapraři, pro koho jiného se kaprodromy začaly provozovat? Nechci házet všechny do jednoho pytle ale za tento jev může obrovský boom kaprařiny v 90. letech. Kdyby Jarda Vítek nepsal o Labi, jak by asi dnes vypadalo? Nebo by o něm napsal někdo jiný.

Petr Havlíček - Profil | St 19.3.2008 11:09:16

kakr: ctím tvé "šediny", ale podle tvojí hloupé teorie nepotřebujeme vlastně žádný zákony, protože se stejně nedodržujou. Zákon rozkrádání nezabrání, ale můžeš podle něj trestat ... teď stejně tak, jako ve středověku.

Mafi - Profil | St 19.3.2008 11:01:13

petr havlíček - Ale Pohořelický by ti řekli, že to přeci nemůže být krádež, oni si tam ty ryby chovaj !!!! tedy asi budou mít právo obchodovat s nima, To je jako by si chtěl udělat zákon , že zemědělec nesmí zabít prase dřív dokud nebude sešlé stářím a sotva stát na nohou ???

Patrik - Profil | St 19.3.2008 10:55:13

Spíš by se razantně musela zvýšit kontrola rybářské stráže a pak taky zavest do i na Dyji pod Mlýnama a na Svratce, Jihlavě a Dyji nad Mlýnama