Diskuse k článku: Jednoduchá preparace trofejí

Autor diskuse: Jan Opatřil - Profil , 6.1.2007

šeptal - Profil | St 10.1.2007 11:32:45

xycht: Taky memám rád exremisty ani z jedný strany spektra. Ale nesouhlasím, že pokud někdo bere vše, co mu zákon dovolí, tak je to v pořádku. Možná jen podle paragrafu, ale ten je poněkud pokřivený.

xycht - Profil | St 10.1.2007 11:29:34

Jděte už vážně s těma chyť a pusť kecama do [...] - pokud si někdo bere ryby v souladu se zákonem, tak je vše 100% v pořádku. Pravidla neurčují rybáři, ale někdo jiný, takže neotravujte tady, ale pište na kompetentní místa. Já žádnej masař nejsem, rybu si vezmu, ale nesnáším fanatiky a povyšování se nad někoho jen kvůli tomu, že si někdo vezme rybu.

MrKos - Profil | St 10.1.2007 11:09:38

Jan Opatřil: zanechejme handrkování zda jsi masař či ne protože to stejně nikam nevede... osobně bych z těch 8 štik minimálně devět :-) hodil zpátky ale to je věc každého soudruha a stejně tak je to Tvoje věc zda 8 z 8mi považuješ za " počet přoměřený " ...
Spíše by mne zajímalo jak ty hlavy vypadají po těch dvou letech na stěně... Zda hlávky nesmrdí, nelezou po nich brabrouci a podobná havěť? Jinak řečeno: je líh ve spojení s následným lakem dostatečným konzervantem ?

Jan Opatřil - Profil | St 10.1.2007 10:57:58

Groow: Kdybych za rok chytil 100 mírových štik možná by výsledný poměr opravdu vystihovala čísla 100/8, bohužel jsem chytil snad ke 100 nemírových štik a pouze 8 mělo míru. A ohledně hřbitovu jen tolik, štiky chytám skoro 10 let a na stěně jsou maximálně 2 štiky z jedné sezóny nejsou to tudíž preparáty z posledních dvou sezon. Viděl jsem předsíň myslivce a takových parůžků, vycpaných ptáků a preparátů ryb na jednotku plochy - kam se má stěna hrabe. O tom, kdo je či není masař můžeme jen polemizovat, pro mě je to osoba, která si neváží ryb, nechová se k nim jako k rovnocenému soupeři a bere si ryby, které mu k ničemu nejsou a putují jen do mrazáku. Naopak rybář, který si odnese za rok přiměřený počet ryb, které bezprostředně skončí na slavnostním talíři pro jeho vlastní potřebu u mě masař není. Ovšm pojem "přiměřený počet" je ten kámen sváru, který má tolik definicí kolik rybářů se k němu vyjádří

drozďák - Profil | St 10.1.2007 10:57:35

Groow: možná by stálo za pokus soustředit se na původce špatného předpisu a řádu, než-li peskovat derivát, chceš-li produkt jeho debility.....
K rozšíření povědomí jsou k dispozici jedny známé stránky, zabývající se problematikou ČRS. Jsou sice muškařské, ale troufnu si říci, že principy které obhajují jsou velmi obecné.

Groow | St 10.1.2007 10:04:15

A je to tady zase. Jak je tady vidět, tak každý má jinou představu o tom kdo je masař ... tak alespoň za sebe bych tenhle pojem vysvětlil(tak jak si ho představuji já) tím, že např. kdo si odneseza rok řekněme deset kaprů + nějaký kus jiné ryby asi nemuže být označen za masaře, ale naopak ten kdo striktně dodržuje RŘ, tak je pro mě masař ... viz 7kg ryb za den nebo limit kaprů za den vynásobeno 365 dny v roce ... přeci on jako nebohý rybář dodržuje jen RŘ a za předpokladu, že si nenosí od vody 10x víc povolených kusů ryb je přeci v právu on ..., ale C&R případně po česku Ch&P není o nějakém rybářském řád, samozřejmě kdo má rád ryby a když chytí za rok 100 kaprů a dva si vezme, tak se nic neději. No a na to narazil autor článku, kde přiznává, že za rok ulovil 8 štik (předpokládám v průběhu dravčí sezony), ale jak také příznává, tak je do jedné pobil. Kdyby za rok chytil 100 mírovch štik a 8 kusů si ponechal ... ano proč ne štika je sice poslední dobou vzácný dravec, ale v tomto poměru 100/8 je přeci jen jiný než 8/8. Vždyť JO nepřekročil RŘ ... .
Na druhou stranu obdivuji autora, že to klidně přizná a následně "dostane přes držku" .
Preparace jako taková, že rybář si vypreparuje byť jen polovinu ulovených ryb je hnus, ale dovedu si i představit, že rybář si ponechá jeden kus ryby od druhu a na ní provede preparaci a na stěně má XY kusů preparátů a každý od jiného druhu ryb, které zajisté ocení i nerybář. Ovšem pokud má někdo na stěně preparáty štičích miminek v tak hojném počtu jako autor, tak to asi taky nebude uplně OKi.

Caira - Profil | St 10.1.2007 9:59:53

Mam hdc 4,1 ;)

Sanča - Profil | St 10.1.2007 9:45:56

Mimo článek(omlouvám se):
Caira: No já než jsem přičuchnul k rybám, tak sem se snažil o golf. 4 měsíce jsem dělal zahradníka(2001) na golfovém hřišti v USA a tam jsme to po večerech mlátili zadáče na 27 jamkovém profi hřišti:-) Ale v Čechám je to zatím drahý koníček. Párkrát jsem si zašel na driving range a asi 2x na hřiště a tím to skončilo

šeptal - Profil | St 10.1.2007 9:22:27

Nakonec, ta stěna obložená trofejemi dravců, to může být mnohaletá práce, nikoli záležitost jedné - dvou sezon, takže s pojmem masař bych nakládal obezřetně. I tak, nijak pozitivně to na mě nezapůsobilo. Jeden, dva kousky, to je něco jiného. Ale tohle je prostě takový hřbitov.

Caira - Profil | St 10.1.2007 9:21:35

Sanča - golf a rybaření mají mnoho společného. Dlouhodobý pobyt v přírodě, boj s počasím i filosofii a etiku. Doporučuji. Krásně se to i doplňuje. Golf je velice psychicky náročný (v dané výkonnostní třídě) a rybařina na oplátku poskytuje balzám na nervy. Ale to je na celý článek .. ;)

drozďák - Profil | St 10.1.2007 9:13:59

Omlouvám se za pozdní reakci na různé moralistické výlevy níže:

Jan Opatřil tím, že si bere povolený počet mírových ryb postupuje přesně v intencích našeho RŘ respektive jeho BP.
Není tedy jeho vinou, ani nikoho jiného, kdo jedná u vody podobně, že jsou z revírů vynášeny tuny ryb za naprosto neadekvátní ceny.

Sanča - Profil | St 10.1.2007 8:43:29

Určitě je propagace Ch&P důležitá, ale myslím si, že tady na MRK nepadá na úrodnou půdu. Každý aktivní a registrovaný návštěvník MRK tydle problémy zná a uznává je(úbytek dravců, potřeba zarybňování, šetrné chování k rybám atd). Každý z Vás si nese křivdu od vody(kde vidí masaření, nerespektování hájení ryb a min. délek, neúctu k rybě atd) sem na MRK a pak to chytne nějaký nebohý slušný rybář, který si čas od času veme kapra a náhodou zveřejní fotku ze zapakovaným kaprem.(taky už jsem tady dostal několikrát "přes držku":-)
Jinak MRK mi hodně přinesl, páč rybařím teprve 2 sezony a až po aktivním navštěvování MRK, čtení článků, vyptávání od kolegů, jsem začal opravdu chytat ryby a začal jsem jim i rozumět. Začal jsem rybu chápat jinak než porci na talíři, získal jsem vztah a lásku k rybám a rybaření jako takovém(což byla moje tragédie, raději jsem se měl věnovat golfu nebo něčemu levnějšímu)

Bachy - Profil | Út 9.1.2007 22:25:54

pppp - Dobrá, dík. :o) Těším se

pppp - Profil | Út 9.1.2007 21:56:10

Bachy -až přijedeš , uvidíš.

Petrson - Profil | Út 9.1.2007 21:17:46

Svůj názor jsem již vyjádřil a považoval jsem to za úplné, ale diskuze mě vede k připojení několika poznámek.
Jako perla zde opaleskuje názor Srnečka (pod první odstavec bych se podepsal). Perfektně sedí jako zpětný doklad účelu článku - přesně tak ho vnímám i já. Coby "sváteční" lovec štik bych se těžko učil nějaké složité profi-technologie nebo se vrhal do náročného posílání trofeje k zakázkovému zpracování. Mým potřebám by tedy článek sednul jako ulitý - podle něj zvládnu hlavu udělat sám, coby laik.
Dál bych připoměl příspěvek Ospreye, stran tzv. "masaření to vystihnul jasně a bez emocí - zároveň na ně však upozornil. Taky mám pocit, jako někteří další, že je na MRKu tento problém příliš ventilován, a to na nesprávném místě (skoro každý den tu někdo dostane "po čuni" za zmínku, že vzal byť třeba jen jeden vzácnější úlovek). Nemyslím si, že by někdo z registrovaných členů byl masařem v tom negativním (drancířském) slova smyslu. Zde zmíněný příklad - 8 ponechaných štik - někdo vnímá jako hlavní bod, což samu podstatu - roky neutěšeně klesající stavy dravců (snad vyjma sumců) - odsouvá do autu. Jistě, diskutujme, zda je to moc nebo málo; pro mě například dost, neb jsem tolik štik za sezónu nikdy nechytil :-). Pořád to je ale směšné číslo ve srovnání se zápisy některých vychvalovaných "borců" v jejich soupisech (kteří v mnohých MO za toto své "masivní odmasování" revírů ještě vyfasují trafiku v podobě placky RS). V tomto světle bych neřekl, že členstvo svazu má stavy dravců zachraňovat prudérní "osvětou" Ch & P. Ta je jistě účelná, ale odsouvá do pozadí, že za tento stav nese odpovědnost někdo, kdo jej roky neřeší ! Kdyby vášniví soudci zacílili své verbální ataky tímto směrem, věci by myslím prospěli daleko více. Když si někdo vezme 10 - 20 -30 kaprů, nikoho to až tak moc nerozohňuje. Je v těchto srovnáních tedy odnesení 8 štik vážně přehnaným luxusem ? Pokud ano a jejich stavy jsou tak mizerné (spoustu rybářů si na štiku nesáhne za celou sezónu, i když se o to snaží) , je to na pováženou a Ch & P zde mnoho nezmůže.
A pokud už o tom vedeme polemiku, pak slušně, což asi chtěl Caira vyjádřit. >> MM > podle mě nemá nic proti slušné oponentuře (kterou obhajuješ), ale zřejmě se mu nelíbí pár výlevů níže, které mně rovněž připadají sprosté. Pochybuji, že by si je přehlídl, proto Tvůj komentář považuji za lehce účelový. Nebylo by spíš lepší, aspoň v diskuzích pod články, v tomto směru víc dbát na dodržování pravidel, které jste zde coby admini nastavili ?

Bachy - Profil | Út 9.1.2007 20:08:31

pppp - Ahoj, nemáš je náhodou vyfocené, že bych kouknul jak vypadá pořádná ryba? :o)

pppp - Profil | Út 9.1.2007 19:57:48

Naprostý souhlas se Sančou. EDIT :kromě těch trofejí bo ňáké doma mám.

Caira - Profil | Út 9.1.2007 19:21:34

No ... horší to může být vždy ... :-) Jdu vařit boiliny, see ya pánové.

El Duffus | Út 9.1.2007 19:19:45

Caira-neviděl bych to tak černě. On papír (klávesnice) toho snese opravdu mnoho, horší už bývá se podepsat.
Mě vadí, když není někdo registrován a dělá bordel.
Koukni třeba někdy na diskuze pod článkama na www.novinky.cz tam se projevují hluboce smýšlející :-)

Caira - Profil | Út 9.1.2007 19:10:50

Jasně. Ale mam za to, že články si tu píšeme, abychom si sdělili své zkušenosti a to je bezesporu super. Každá zkušenost dobrá. A jak řikam já: "sdělit se dá vše, jde jen o formu". Když pak přijde osočování a nadávání, celé se to posouvá do roviny cikánský hádky. Někteří lidé a bohužel jich není málo zkrátka slušnou diskusi neumí. A přehrabovat se tim marastem, abych narazil na jeden věcný názor mě už nebaví. Jak jsem řekl. Tyhle webový diskuse jsou odrazem stavu společnosti. A stav je žalostný.