V plzeňské Mži čeká rybáře životní úlovek

Autor diskuse: brach - Profil , 2.1.2012

Véna S. - Profil | Út 3.1.2012 13:22:14

Kouďák >> Nikdo tě nenutí tam jezdit. :-)))
ÚS reagoval tímto způsobem na žádosti členů o zřízení podobného revíru, kde by si mohli zachytat velké ryby. Zájem o to je, jen ve třech plzeňských organizacích je přes 7000 členů. Ne všichni, kteří si povolenku koupí, si tam ulovenou rybu vezmou. Do revíru se bude průběžně dosazovat. Po sezóně se provede vyhodnocení a buď se v tom bude pokračovat, nebo se to zruší a vrátí zpět. Na to je ale ještě dost času, revír teprve začíná

Netipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Pá 6.1.2012 12:32:57

Jen si tu plácejte prázdnou slámu. Však ono vám sklapne, až tu vodu zmerčí kapraři, prosadí si na ní K70, lov nonstop a povolení zavážet. Pak tam převezou Matyho in memoriam, Krása uspořádá sbírku na obří kapry, Nikl se tam ušoulá, nebo si minimálně užene mrtvičku a hlanvě se tam přesune kapří liga v honu na posledního Mžového Mohykána

rudla 69 - Profil | Čt 5.1.2012 0:23:12

Mže bejvala pstruhová od hracholusek až do Malesic nebo ještě dál.To už přesně nevim,ale nějakej pamětník kterej by to upřesnil se určitě najde i tady na MRKu.U tý řeky jsem vyrost a moc dobře vim co jsme chytali za ryby.POP do 50 cm nebyl problém nad jezem nebo pod.Parmy se chytaly od bubnu až po malesice. Na lipany jsme chodili s rohlíkem a na ohni končili ti od 40 nahoru.Dnes je ta voda skoro prázdná.Potočáka dávaj 2krát do roka a pořád je to málo.Nestačí dorost:((
Kdybych muškařil,tak si jdu pro tu povolenku hned zejtra!!!
Jenom abych si připoměl starý časy.
Na fotce jeden z posledních mohykánů(né li poslední)
tim mohykánem myslim rybu:-))

HonzaŠ - Profil | St 4.1.2012 17:35:30

pfly >> Mže pod Hracholusky díky teplotě vody je daleko vhodnější pro lososovité ryby než pro kapry (kteří zde nerostou) a štiky (které se živí z větší části pstruhy a lipany). Kdyby se ze Mže pod Hracholusky udělala pstruhová voda dobře osazená trofejními lososovitými rybami tak by to byla zajímavá řeka pro muškaře i vláčkaře.

HonzaŠ - Profil | St 4.1.2012 14:41:45

u.x.a. >> Souhlas. Je dost zvláštní že jsou tu někteří diskutéři kteří na Mži pravděpodobně nikdy nechytali, řeku viděli jen na netu a dělají hned ukvapené závěry.
Ten úsek není snadno chytatelný ani za normálního průtoku, řeka je zarostlá, břehy vysoké, místy hloubky které nejdou probrodit a zde ryby nikdo snadno nevychatá. Na Mži nad Plzní chytám už 30 let, i když poslední roky od povodní v r. 2002 jsem tomu moc nedal a radši muškařím na Šumavě. Jinak jezdím kolem toho úseku z Radčic kde bydlím do prodejny ve Skvrňanech každý den, tak mohu podat aktuální informace. V současné době jde chytat ze břehu na několika místech u zahrádek v předních Skvrňanech, osobně bych si šetřil vycházky, voda je zatím příliž vysoká (průtok 22 m3, normál je 6 - 8 m3).

Jarda Š. - Profil | St 4.1.2012 13:20:34

HonzaŠ >> Radši už běž pro povolenku a vyraz na ně, ať si je zachytáš, protože tak drahá povolenka se musí vyplatit, takže ti velcí duháci brzy skončí na pekáči.

HonzaŠ - Profil | St 4.1.2012 13:01:31

Royale with Cheese 3 >> Royale with Cheese 31,95 - 3.1.2012 15:43:39 >> Slevy jsou a budou:-)

HonzaŠ - Profil | Út 3.1.2012 15:36:42

Dobře že tu takový revír vzniknul, Mže 1 od Radčic ke Kalikováku byla řadu let nevyužitá, lipani zmizeli, bylo tu jen pár větších potočáků, sem tam štika, kromě několika muškařů tu skoro nikdo nechytal. A ti kteří teď revír kritizují budou mít časem možnost si zachytat část vysazených pstruhů pod spodní hranicí revíru na běžnou MP povolenku a navíc všemi způsoby...

Royale with Cheese 31,95 - Profil | Út 3.1.2012 15:01:50

mpmaik >> ještě před 15 lety se tam chytali potočáci a lipani podobný konstituce, jako na Ohři ( pravda, menší....). nechápu proč by řeka neměla zvládnout pár překrmených duháků.

Jarda Š. - Profil | Út 3.1.2012 13:10:38

nofish >> Jj, zajímavý nápad to je, uvidíme, jak se to chytne.

Jarda 2004 - Profil | Út 3.1.2012 0:24:59

Tohle je k popukání někdo něco konečně dělá jinak tak aby měl rybář možnost výběru a první co se dočte je spousta názorů co je špatně. Jen by mne zajímalo kolik lidí co tady oduševněle píše a v podstatě vše zná a ví tak kolik toho udělali tihle lidé. Ale odpověď bude asi víc než jasná že na MRKu jsou ve vědšině všichni odborníci za klávesnicí ale jinak skutek utek.

Mates PB - Profil | Pá 6.1.2012 13:05:17

Jarda Š. >> No já nevím jak ti to napsat. Mě se nelíbí závodění v jakékoliv rybolovné technice. Postrádám v tom jakýkoliv smysl. Ve většině případů se chytají čerstvě vysazené ryby a takové chytání nijak neukazuje zručnost a šikovnost rybáře.

Mates PB - Profil | Pá 6.1.2012 12:30:23

HonzaŠ >> Myslíš plechohoniče? Tss, ty si můžou tahat na bambilionu vody dokolakolem. Přívlač nemá na P vodě co dělat.

mildas - Quinn - Profil | Pá 6.1.2012 11:32:35

pfly >> ne, to vůbec. S tím souhlasím. Mě ani tenhle typ revírů nezajímá (i když tam možná v únoru návštěvu proti absťáku absolvuju). Jsem ale rád, že vznikají. Je to zase další alternativa a když se tam lidem líbí a takové chytání je baví, proč ne. Navíc jsou v tom i důvody sobecké. Čím víc lidí bude na těchto typech vod, tím větší klid budu mít já i ryby na vodách, které mám zase rád já.

Stanďour - Profil | Pá 6.1.2012 11:16:27

Jaká rovnost, do pytle? Organizační složka jistého občanskýho sdružení se prostě rozhodla omezit rybářský tlak na jednom ze stovek revírů. Tak si prostě vláčkař půjčí/koupí mušák a dvě mouchy, anebo půjde jinam, ne? Šmarjápano...

mildas - Quinn - Profil | Pá 6.1.2012 11:04:46

pfly >> já s Tebou skoro v ničem nesouhlasím, ale to nevadí :-))

Na rovnostářství zvysoka. To je cesta do pekla. Kapraři si prosadili K70 (v životě jsem tu nečetl nářky muškařů o Li45, PP 50 nebo vláčkařů o O40). Muškaři flyúseky. Tak ať si Knapík prosadí s partou stejně smýšlejících taky nějaký úsek. Pomůže mu Scanix, tahle argumentace je jeho oblíbená parketa.

Knapík: já žlutej prut. To přece nemůže být náhoda !

chrostik3 - Profil | Pá 6.1.2012 10:49:59

pfly >> Fly úsek je jen proto,že lidi co to provozujou něco pro to udělali.Nevidím problém,aby si vláčkaři taky svůj úsek zajistili.Chce to ale jednat a ne jen brečet a kritizovat na Mrku.

mildas - Quinn - Profil | Pá 6.1.2012 9:15:09

Knapík >> Knapík - 6.1.2012 7:37:07 >> ja vubec nechapu, proc to dokola resite. Musk.useky jsou na vetsine P rek po celem svete, jen u nas to furt vlacko-bobko-fidrari maji tendence zpochybnovat.
Je to uleva rybam. Ze brehu nehodim, bo brehy vetsiny rek jsou zarostle. Kdyz zabrodim, spoustu ryb poplasim. To jsou priklady. Kdyz si vezmu vlacku, staci mi dva metry placu kolem sebe a vejirovite prochytam tu reku celou.

Greysmen - Profil | Čt 5.1.2012 23:41:56

Já jakožto rybář který nemuškaří se cítím tímto revírem diskriminován jelikož nemůžu na daném úseku "svazové vody " lovit jinou technikou (položená, feeder a plavaná) i když používam háčky bez protihrotu a umělé nástrahy

rarach - Profil | Čt 5.1.2012 20:25:35

HonzaŠ >> No jo čistota vody, ale zajímal by mne rozbor sedimentů, třeba taková Rolava pod Nejdkem je tady taky jako čistá voda, ale to kdyby člověk vysušil, tak to asi může vozit jako palivo do Temelína.

mildas - Quinn - Profil | Čt 5.1.2012 10:56:59

HonzaŠ >> Honzo, on čeká, kua !

magito88 - Profil | Čt 5.1.2012 10:25:21

HonzaŠ >> není to tak dávno co jste rozesílal email na zakoupení tvých rybářských produktů s tím že je možné si je vyzkoušet na tom novém revíru. Dokonce jsi zde psal že jsi pár metrů od této vody. To asi k tomu zakoupení věcí které si budu chtít koupit a nejdříve si je budu chtít odzkoušet bude hradit kdo. Velice dobrý marketinkový tah.

Knapík - Profil | Čt 5.1.2012 7:33:29

Jj, mohykáni, ty já rád :-))

Ládin - Profil | St 4.1.2012 20:31:46

Zajímavý je jak tady na MRKu pořád všichni hlásají sportovní přístup, háčky bez protihrotu a že by si i připlatili za povolenku na nějakej líp zarybněnej svazovej revír atd. A ouha, najednou když se podařilo tohle všechno přes ty "masaře a komunisty a já nevim jak jim neustále řikáte, těm co tam sedí" protlačit a takovej revír se udělá, tak najednou nikdo platit nechce a všechno je špatně protože je to soukromák a bla bla bla. Si to nikdo nekupujte nikdo vás k tomu nenutí, za rok z toho bude zase normální revír a svaz nám všem nakaká. A pak tady zase budou brečet ti, kteří na schůzi něco navrhli a nikdo je tam nechtěl poslouchat a všichni zase budete nadávat. Na tomhle příkladě se krásně ukáže, jak ten starej zaběhnutej svazovej systém dobře funguje a že není potřeba nic měnit, protože rybáři o to ve skutečnosti nemají zájem a mají jen plná ústa řečí.

Jarda Š. - Profil | St 4.1.2012 19:50:06

Knapík >> Ještě by tam měl ZČÚS někde zřídit tábořiště s kioskem, kde se budou prodávat povolenky, pivo, grog, klobásy atd. Pak už by to mohl být docela atraktivní "soukromák".

Stanďour - Profil | St 4.1.2012 19:49:41

magito88 >> Vždycky přijedu, vymasařím půlku Otavy a pak si řeknu: ,,To jsem to tady těm místním křupanům krásně zprasil." A to ani nemusím bydlet v Praze.

Knapík - Profil | St 4.1.2012 18:20:58

HonzaŠ >> jj, caddis river č.2, chrostíci, kam se člověk podívá ..., pod kamenem tu mřenka, tu vranka

foxkiller - Profil | St 4.1.2012 17:18:35

u.x.a. >> líto - nelíto :) ted už si můžou pěkně vyvalovat hřbety z vody a zcela beze strachu :)

HonzaŠ - Profil | St 4.1.2012 13:15:51

magito88 >> Nemyslím si že muškařský revír v Plzni je jen pro vyvolené. Nejdražší položka pro muškaře který cestuje za rybami např. z Plzně na Otavu je vždy auto. Když pojedeš ve čtyřech autem na Otavu, ujedeš min. 160 km, náklady na auto včetně amortizace jsou min. 5 kč/km, tak to je celkem 800 Kč a jsi tak skoro na ceně denní povolenky na muškařský revír v Plzni...není to špatný že si mohu na několik hodin odskočit na Mži a až budou v létě sbírat ti velcí duháci tak to bude paráda...

Takira - Profil | Út 3.1.2012 19:28:48

u.x.a. >> Dovol mi kolego ti trošku odporovat. Jelikož jsem bydlel v Radčicích chodil jsem jak na M2 tak i na M1, vodu tedy znam. Nejsem mouchař,ale s vláčkou, feederem a plavkou jsem si vždycky našel krásná místa. Ale místama skutečně je to těžká voda. Střídají se zde hloubky,proudy i tišiny.
A skutečně mě štve, že mě takto elegantně vyštvali z úseku řeky. Pokud by mi jako místnímu bylo umožněno v rámci svazové povolenky např. 5 návštěv za rok tak ani nepípnu, ale tohle se mi nelíbí. Holt tam půjdu jen na procházku se psem.

Royale with Cheese 31,95 - Profil | Út 3.1.2012 17:20:41

pfly >> ryby z dolní Mže nikdy nebyly žádná laskomina ( lipanů jsem tamodtud zbaštil desítky kilogramů), v v posledních letech se nedají už skoro vůbec žrát ( kámoš zkoušel občas potočáka, štiku...). Nebude to jako jinde, kde je v řece vysádkovanej granulák po pár měsících lahodnej.

foxkiller - Profil | Út 3.1.2012 15:55:18

pfly >> nevyřeší to vůbec nic ... ale jdi jim říct že P vody jimi obhospodařené stojí za pikaču ... hnedka ti ukažou tabulky vysazených ryb - odnesených ryb a dle jejich tabulek tam je ryb tolik že lezou z vody jak se tam nevejdou ... A řeknu ti to takhle mě je uplně jedno co se děje na ostatních revírech je mi to uplně jedno ... Nikdo tady s tím nic neuděláme i kdyby se tady celej Mrk postavil na hlavu . Velice zdařilý příklad je vysazený potočáci Vágnerem na Střelu v Listopadu . Jak to tam hned rabovali na vláčku a ještě měli tu drzost dat fotky sem na MRK ... a co se stalo vůbec nic ... takhle aspoň ten jeden píseček bude pod drobnohledem a zcela jistě si tam nekoupí povolenku socky a masařky z jichž zmiňované 5B a Střely co jsou tam každy den a jejich rybolov trvá 15 minut berou 3x rybu (a víc) a hůrá domů ...

Royale with Cheese 31,95 - Profil | Út 3.1.2012 15:43:39

HonzaŠ >> asi tak. Honzo, děkujeme ! BTW, nějaká sleva by nebyla?

Véna S. - Profil | Út 3.1.2012 13:58:14

Knapík >> Ríšo, víš sám dobře, že éra velkých lipanů od Kalikováku do Malesic vzala za své při povodních v roce 2002. Na Mži pod přehradu se pořád vysazují potočáci, mimo to se tam přednostně nasazují reofilní druhy ryb. Proto se tenhle revír dal až dolu k Plzni.

nofish - Profil | Út 3.1.2012 13:04:27

u.x.a. >> neznám ten úsek. Jen mě obecně zaráží a ne jen tam, proč se třeba na mimopstruhovky cpou duháci. A to myslím i jiné revíry než tenhle. Ať je dají na pstruhovku a kdo chce pstruhy tak ať si koupí patřičnou povolenku. Prostě muškařský úsek na mimopstruhovce, kde je vlasně muškařina okrajovou záležitostí je velice diskutabilní věc.
Jestli to místním nevadí tak proč nějaký takový kousek neudělat, ale je známo že u svazu se většinou prosazují zájmy vedení a známostí, než zájmy většiny členů.

Nic v tom nehledej. Budu to dál sledovat jak celá akce dopadne a jestli to nebude jen velká finanční ztráta. Takové pokusy s nejistým výsledkem mě docela zajímají. Ať z pohledu moucholovců co si tam půjdou chytit ryby co jinde jen tak nejsou (velikosti), tak z pohledu domorodců, kteří se budou snažit takové ryby taky nějakým způsobem chytit.

Programátor - Profil | Út 3.1.2012 13:03:46

u.x.a. >> pšššt... mam kalikovák kousek od baráku :-) Ale myslim, že tam toho stejně moc nespadne, nahoře je dost meandrů a schovek, kde se ryby udrží.

nofish - Profil | Út 3.1.2012 12:47:22

u.x.a. >> až budeš mít info jaký na to mají názor lidi od vody co tam normálně chytali tak napiš. Kolik jich to schvaluje a kolik nadává.
Mi se zdá absurdní dělat takovéhle úseky z ryb co chytí každý pitomec (díky tomu jak byly vykrmeny). Tuplem duháky na mimopstruhovce. A ještě k tomu jen muškařský úsek. Vždyť to je jak kdyby na pstruhovku někdo nasypal cejny a řekl že jedině na feeder- přenaně řečeno.
Fakt mě docela zajímají reakce lidí. Vím o jiném místě kde tohle chtěli udělat na pstruhovce a lidi to nezkousli. Už z principu že se dělá nějaký svazosoukromák a přitom klasické vody jsou v katastrofálním stavu a o těch nikdo ani nediskutuje natož aby něco dělal. Radši jsem se do té diskuze nezapojoval, ale těm lidem se nedivím- upřímně řečeno.

Mrknato - Profil | Út 3.1.2012 12:28:19

TOKR >> To víš že jo. S holínkou nad č.42 tam nesmíš. To je dobrá horní míra.....

Jirka Rybka - Profil | Út 3.1.2012 7:33:14

foxkiller >> jarda 2004, mpmanik já osobně také fandím tomuto počínání, kdy někdo udělá navíc, i unás v MO se o to snažím a výsledky to nese, a trochu něco vím o podmínkách vysazování s příjde mě jako zhovadilost vysazovat ryby v lednu kdy je voda čistá bez potravi nebo s minimem , ta ryba je rozkrmená někde ze sádek a teď ji hodí do vody kde nic není, to jako by vás z domácí stravy vyhodily k popelnici kde občas něco ukořistíte ,ryby v bude nucená v tom proudu vydávat hodně energie což ji moc neprospěje když nebude mít co lovit, nejsou zarostlé břehy které alespon trochu poskytují prvního ukrytu než se ta ryba s tou vodou sžije a návdavkém okolo letájí hjena hladovejch kormoránů, loni jak dopadla ta voda na plžensku Krvavá jatka, daleko učinější by bylo vysadit je koncen března či v dubnu kdy už na vodu není takový predační tlak kormoši odletí, a vodu hajit třebai měsíc než se ryba zdomestikuje,

rarach - Profil | Po 2.1.2012 21:34:33

KUBA >> To je fakt, stačí si zejtra zajet na Berounku na Zvíkovec, duháci už tam kolem poledne budou.