Reklamace prutu- poradíte?

Příběh- měl jsem nový prut, feederový, děličku, Shimano Catana CX 366 M. Neměl jsem ho tak dlouho a předposlední část prutu praskla při náhozu (zátěž byla adekvátní k nosnosti prutu) asi 3-5 cm pod koncem dílu. Vzhledem k tomu, že tato část prutu se nedá zakoupit (narozdíl od špiček samotných) a prut byl necelý rok starý, poslal jsem ho k reklamaci. Zde na MRKu jsem se dočetl, že u tohoto typu prutu je takovéto prasknutí běžné kvůli vadě materiálu. Dneska prut přišel. V záručním listě bylo toto vyjádření:
Záruka se zamítá, nebyla shledána skrytá vada materiálu, prut mimo záručně opraven zkrácením.

A teď k jádru pudla: NIKDO mi nedal vědět, že prut jakýmkoliv způsobem zkrátí, někdo by si řekl, čert vem, těch pár cm, ale u těchto, ale i jiných prutů se i několika centimetry můžou změnit vlastnosti, pro které jsem si prut koupil. Tedy teď prut již není takový, jaký by měl být!
Má na takovouto změnu obchodník právo bez toho, aniž by mě jakýmkoliv způsobem kontaktoval? A co to jako znamená mimozáruční oprava? Kdybych se prut dál rozhodl používat a nedej bože se s ním zase něco stalo, mám právo ho zase poslat k reklamaci?
Mám právo se proti rozhodnutí prodejce nějak bránit?
Jedná se o autorizovaný servis Shimano- Ing. Pavel Lukáš, sídlem v Praze.
Autor diskuse: Jizera-CZ - Profil , 24.6.2013 feeder - náčiní, doplňky

tucnak11 - Profil | Pá 5.7.2013 19:30:03

RST >> Kamarade přesně jeto finta na zakaznika,co se jedna prutu je těško reklamovat proto že zakaznik prt tomu rozumi obzvlašč zlomenym.Většinou prodejce zhodi to na přetiženi prutu.Proto je nejlepši nekupyvat pruty s 80 procentami grafitu jisou ryhle jen křehke,Shima udělala to že přydala Biofibre přyrodni vlakna tym prut je elastyčnějši a pružnějši.jen v dražši skupině jak Beast a vyše.

RST - Profil | Po 1.7.2013 20:34:17

nofish >> Jasan jak říkám většinou je to finta na zákazníka.

nofish - Profil | Po 1.7.2013 20:32:22

RST >> Kámoš má taky sportexe. By mě zajímalo, jestli mu třeba po pěti letech projde ta desetiletá(?) záruka na blank... Neumím si představit tu reklamaci staršího prutu.
Ale ai jo, rozumíme si a víme a co si dávat bacha. Taky říkám, že nikdo není blbý a nedává záruky jen tak, aby pomohli lidem. Kolik asi lidí najde třeba po čtyřech letech paragon, nebo záručák? :-)))

RST - Profil | Po 1.7.2013 20:26:42

nofish >> No vidím to naprosto stejně jako ty jen to píšu jiným jazykem.....
Jo těch podmínek za kterých prod. zár. platí je milion a téměř vždy je to finta na kupujícícho.
Ale pokud v tom záručáku ta věta o tom kdo drží prodlouženou záruku není a za jakých podmínek platí , drží ji prodejce.
Výrobek mám osobně koupené před 8. roky Sportex FBC zákonná záruka tenkrát půl roku na sportexy dávali 3. roky bez dalšího popisu takže peška by měl v případě reklamace prodejce a ten ji následně uplatňuje u výrobce.

nofish - Profil | Po 1.7.2013 20:18:42

RST >> Právě že je tu problém s tím, co jsi napsal ve druhém odstavci. Prodejce má povinnost poskytnout ti záruku pouze dva roky. Jestliže koupíš výrobek u nějž bude na prodejně cedulka "záruka 100 let" a v záručáku bude "záruku nad rámec dvou let poskytuje výrobce, dovozce..." tak je z toho prodejna venku. Takové byly verdikty čoi. A neviděl jsem zatím výrobek, kde by to nebylo. Další úlet jsou pak poviné registrace a tím pádem prodloužená záruka "na jméno" (pod podmínkou registrace hned po koupi).
Je toho "plný google" :-)

RST - Profil | Po 1.7.2013 20:08:35

nofish >> Ale samozřejmě, to se přece nerozporuje. S těmi zárukami je to případ od případu jiné, proto jsem psal co DEKLARUJE prodejce, byť by to bylo na popud výrobce, musí také prodejce dodržet a jenom s ním budu případnou reklamaci řešit. Pokud mám v záručním listě napsané za jakých podmínek prodloužená záruka platí a dodržím je pak není co řešit....... Věta typu " .... je to po zákonné záruce vyřeš si to z výrobcem sám....." nemá v tomto případě , pokud to ovšem není uvedeno zřetelně již při koupi, žádnou váhu.

Otázku jsem pochopil tak že zákonnou záruku (2.roky) mi tedy mě drží prodejce, záruku nad rámec zákonné záruky tedy zbývajících třeba 8. let mi drží výrobce a nebo dovozce - což není pravda. Vždy mi ji drží prodejce od kterého jsem věc koupil, pokud teda není v zár. listě anebo smlouvě o koupi uvedeno jinak. Co je obecná praxe - to že se prodejci třeba snaží, na této věci nic nemění.

nofish - Profil | Po 1.7.2013 18:50:52

RST >> Hele člověče, tak na tohle ti řeku jenom jedno. Zkus si pozjišťovat, jak to s těmi prodlouženými zárukami je a budeš se divit. Obchodní zakonník takovou praxi povoluje, takže je to v poádku.
Příklady-
Shimano to má podmíněno tím že zaplatíš údržbu během záručí doby, z vlastní kapsy.
Koss chce manipulační poplatek za výměnu a ne malý.
I to tvé BMW tam má háčky, musíš dodržet další podmínky.
U všech těch věcí se záukou delší než jakou ukládá zákon je to v "záručácích", které jsou součástí výrobku. To, že si ho před koupí nepřečteš, je bohužel chyba kupujícího. Dost jsem se o to zajímal.
Nutno říct, že prodejci se snaží vyjít vstříc, ale oni mají dáno zákonem dobu X a tu dodrží ať jim výrobce dává záruku rok, nebo týden. Ale ty delší záruky nejsou tak jednoduchá věc jak si myslíš.

RST - Profil | Po 1.7.2013 12:26:54

nofish >> Jaké bližší informace potřebuješ?? Vždyť je to tak prosté. Každý obchod se řídí smlouvou, jestli koupím rohlík a nebo kosmickou raketu je jedno. Ta smlouva nemusí být nutně vždy sepsaná na její potvrzení stačí obyčejný paragon, a když kupuješ nějaký výrobek kde prodávající deklaruje nějakou výhodu slevu, prodlouženou záruku a pod.. máš na ni nárok pokud je zapsaná např. v záručním listě nebo na faktuře a to vždy vůči tomu kdo ti daný produkt prodává, právě s ním, a s nikým jiným, máš právní - smluvní vztah. Nezajímá tě že on má ze zákona dva roky a že další záruku máš řešit s výrobcem, pokud je v záručním listu kde je razítko prodejce uvedeno že na výrobek se poskytuje záruka XX je ta záruka na něm. Výmluvy na výrobce jsou zbytečné s ním ty jako kupující nemáš nic společného. Pokud by se prodejce bránil že s prodlouženou zárukou nemá nic společného je to protizákoné - klamavá reklama a nebo podvod. Každý prodejce si musí rozmyslet co prodává a za jakých podmínek, vždyť třeba ta prodloužená záruka může být důvodem proč jsi se rozhodl právě pro tento konkrétní nákup u něj ..........
Dám ti jeden příklad, koupíš auto třeba BMW které má prodlouženou záruku na prorezivění 5.let, přeci když by po dvou letech shnilo nepojedeš reklamovat do německa do Mnichova ale k prodejci který ti vozidlo prodal, ten ať si to vyřídí dál s jeho dodavatelem.

nofish - Profil | Ne 30.6.2013 23:59:28

RST >> Člověče, jestli máš k tomuhle bližší informace, tak je sem zítra šoupni. A to nemyslí ironicky, ale v dobrém :-) Co si pamatuju, tak informace co jsem zachytil, byly jiné. Kdyžtak to zítra připomeň a budu hledat kde to bylo.
100% akorát vím, jaký je háček třeba v mountfieldu, sluchátky od koss-e, nebo u shimana, s těma zárukama. Ale to je něco jiného.

RST - Profil | Ne 30.6.2013 21:17:56

nofish >> Mě je jedno jak si to vyřeší prodejce, je to on kdo má na záručním listě na kterém je deset let záruka razítko, a od něj sem to za těchto podmínek koupil. Takže pokud nechce držet delší než zákonem danou záruku tak nesmí prodávat zboží na kterém taková záruka je, jinak drží černého petra on. Nemusí se nutně jednat jen o rybářské věci....... platí to obecně.

nofish - Profil | Ne 30.6.2013 14:04:17

Píňas >> Kdysi se v médiích tyhle záruky řešily. Ve finále to vyznělo tak že "deset let záruka, ale my máme povinnost jen dva roky (prodejce), takže těch dalších 8 si vyiď s výrobcem jak chceš, sliboval to on, ne my"...

Vimpy - Profil | Ne 30.6.2013 13:44:47

plavan >> Len skusim zareagovat k tomu znalcovi- nie som si 100% isty, ale podla mna, ked je reklamacia opravnena, tak vsetky ukony ktore si musel spravit aby si svoju pravdu preukazal ti zaplati predavajuci... Tak ako tu niekto spominal, ze ti preplatia naklady na dopravu, ked to musis niekam posielat, tak rovnako by ti mali preplatit sudneho znalca... A tu ide skor o to, ci si predajca trufne risknut, ze ten znalec povie ano je to vada materialu a budu cvakat 5x tolko ako je cena poskodeneho dielu...

salfi - Profil | So 29.6.2013 19:23:48

Ja se ted setkal s podobnym problemem. Koupil jsem si polarizacni bryle sema, tusim nekdy v dubnu, vzal jsem si je poprve na zahajeni, nasadil jsem si je v aute na nos a najednou prask, jako by mi nekdo cvrnknul prstem do cela, rozlomila se obroucka. Odvezl jsem ho do prodejny na reklamaci a za par dni smska, vase reklamace nebyla uznana. To me radne namichlo. Zalezitost za par korun, v prodejne, kde jsem nechal mnoho tisicu za vybavu, pruty, navijaky, nastrahy, bellyboat a mnoho dalsiho. Ty bryle si slepim vterinovym lepidlem, to je to nejjednodussi, ale dalsi vybaveni, ktere jsem tam mel v planu koupit, po teto zkusenosti poridim jinde.

Leorim - Profil | So 29.6.2013 17:42:51

hodně záleží na prodejci a na firmě od které věc je ale to asi každý ví..já jsem reklamoval navi okuma PL a to hned 3* po 2 kusech a vymeněno bez problémů...

dosec - Profil | Pá 28.6.2013 12:34:44

Píňas >> Teď mě dorazil reklamovaný prut(ale mám ho teprve půl roku) Mikado UV zlomený kousek pod horním dílem.Nahazováno tahem patnact metrů od břehu se čtyřicetigramovým krmítkem.Vyměnili zlomený díl za nový.Vstřícnost prodejce rybářských potřeb z Pardubic pana Mencla velmi dobrá jen v servisu Mikáda kam byl prut zasílán to trochu vázlo a prut dorazil zpět ke mě až čtyřicátý den .

ryba domácí - Profil | Čt 27.6.2013 23:43:35

Kdyby to byl nějaký noname servis, tak bych se způsobu opravy nedivil. Těžko by sháněli originální díl. Ale u autorizovaného servisu? Nevím, jestli jim to stojí za to. Cena za práci v tomhle případě bude asi dražší, než cena nové uhlíkové trubičky. To samé u navijáků. Reálné ceny jednotlivých dílů budou v řádu desetikorun, max. stokorun. Na druhou stranu si myslím, že výrobní vada na blanku prutu se projeví určitě dřív než po roce. Ale k otázce-reklamace byla zamítnuta, měl se domluvit další postup. Oprava může být provedena, aniž to změní vlastnosti výrobku, jak moc k tomu došlo je diskutabilní a těžko to bude někdo technicky ověřovat.

Vláďa K. - Profil | Čt 27.6.2013 22:42:17

Jizera-CZ - >> Přeju dobré pořízení...Já jsem předloni reklamoval vláčák 3m - do 30g,zlomil se 10cm pod špičkou při náhozu 14g jigem.Reklamace proběhla v pohodě,dostal jsem nový prut.Kamarád reklamoval týden(!!!) před koncem záruční doby naviják kvůli vzniklé vůli v kličce a uspěl,dostal nový naviják.Snad se ti to podaří dotáhnout do zdárného konce...

Píňas - Profil | Čt 27.6.2013 17:44:05

Zajímalo by mě jestli má někdo zkušenosti s jinou značkou a servisem než shimano,chtěl bych vědět jestli třeba jiné značky uznají reklamaci zlomeného prutu po roce a ještě delší době.Ptám se protože mi přijde jako absolutní hloupost a nesmyslné lákadlo řeči tipu:deset let záruku na prut nebo ještě líp doživotní záruka.

Pšenislav - Profil | Čt 27.6.2013 17:25:47

Taky jsem zlomil prut od shimana je ještě rok v záruce zakoupen na tropic liberec, tak jsem zvědavý jak to vyřeší.

Jizera-CZ - Profil | Čt 27.6.2013 15:53:00

Tak lejstro sepsáno a společně s prutem odesláno zpět k prodejci. Do měsíce bych měl vědět víc, pak napíšu. A díky všem za podporu i cenné rady.
J-CZ

Pstruh27 - Profil | St 26.6.2013 10:14:26

Vláďa K. >> no príjemné by to rozhodne nebolo ale zas pri dnešnom stave zdravotníctva to až tak nereálne nie je :-D

Vláďa K. - Profil | St 26.6.2013 9:25:06

Pstruh27 >> ...z toho mě úplně zamrazilo.... :-))