Dotaz na Eshop www.rybarskepotrebyklic.cz

Zdravím, mám na Vás dotaz ohledně tohoto shopu. Našel jsem tu pár špatných ohlasů tak se chci zeptat, objednal jsem tam v neděli bivak JRC a ještě nějaké věci a bohužel ve spěchu jsem nezašel na mrk si zjistit info. tak se už stalo. Majitel nereaguje na email a tel. vypnutý, Bohužel objednávka je podaná, jde to ještě zrušit? on tam má napsáno, že objednávka přes eshop je ZÁVAZNÁ, děkuji za reakce
Autor diskuse: amg-65 - Profil , 31.3.2009 všeobecné - náčiní, doplňky

amg-65 - Profil | Pá 3.4.2009 12:40:28

Takže tímto bych se chtěl omluvit panu Klíčovi, za tuto diskusi, je faktem to, že číslo na mobil na jejich shopu je nefunkční a našel jsem jiné na stránkách Mikbaits, pan Klíč zařídil aby bivak a ostatní věci dorazili dnes a tak se i stalo, domluva velice příjemná a jsem spokojen, bohužel jsem našel špatné ohlasy na tento shop v jiných diskusích a tak sem se nechal unést, ještě jednou bych se chtěl omluvit, a tento shop můžu vřele doporučit, pro případné problémy s komunikací přidávám číslo 607845682. Děkuji všem za příspěvky.

amg-65 - Profil | Út 31.3.2009 21:20:15

Podařilo se mi sehnat číslo jiné než mají na shopu" našel jsem ho na stránkách mikbaits jako jejich prodejce. tak jsem se dovolal a pán byl velice vtřícný, že bivak není skladem ale zařídí abych to měl ve středu příští týden doma. tak jsem zvědav.

lobotomie - Profil | Út 31.3.2009 21:01:40

nekut >> taky jsem to tak nebral, jen mi přijde zvláštní, že má někdo e-shop a nemá takové základní věci... =D

nekut - Profil | Út 31.3.2009 20:35:21

lobotomie (fanik) >> lobotomie >> On taky nikdo netvrdí že jde o jmenovaný obchod, je hezké že reagujete.Ale alespoň se podívám co máte v nabídce.Běda jestli se na něco zeptám a mrtvý brouk.Pošlu handgranát.:-).

lobotomie - Profil | Út 31.3.2009 17:55:18

nekut >> hmm zvláštní, náš e-shop automaticky generuje poděkování a potvrzení objednávky i s přibližnou lhůtou dodání =) pak jde objednávka navíc na tiskárnu, aby to náhodou někdo nepřehlédl =)

nekut - Profil | Út 31.3.2009 14:48:43

Už jen sousloví - dotaz na E- shop - mne dohání k zuřivosti.Během posledních 10 dnů jsem oslovil 4 tyto " prodejny" a zatím ani polib nám p.del.Jestli tohle je služba zákazníkovi, tak se už nedivím, že jsou tady občas takové nářky. Vše se týká velikostí nebo dotazů na ceny křesílek.Nejdříve jsem to viděl na Brno,veletrh, ale ten už snad byl.

amg-65 - Profil | Út 31.3.2009 14:26:32

O to se snažím od včera, dvakrát mail, sms a volání a telefon vypnutej, tak nevím co si o tom myslet

TK® - ® - Profil | Út 31.3.2009 14:20:51

amg-65 >> Jop. EDIT: Ale jestli jsi si jistý, že to od nich opravdu nechceš, bylo by určitě korektnější, snažit se tam dovolat, event. napsat mail, že bys obj. rád zrušil, popř. odstoupil od smlouvy. Ušetříš jim vopruz a náklady s balením a zasíláním.

amg-65 - Profil | Út 31.3.2009 14:11:44

Tak sem se díval do podmínek a mají tam toto:Pokud je zboží skladem, je obvykle expedováno do 3 - 8 pracovních dnů. V případě, že by byla dodací lhůta delší, budeme Vás kontaktovat pro informování o termínu a možnostech dodávky. takže pokud to do 8 dnů nedojde a nedají vědět, že mají spoždění tak nemusím už zásilku vůbec přebírat.

TK® - ® - Profil | Út 31.3.2009 13:25:08

amg-65 >> Jestli ti objednávku potvrdil, tak k uzavření KS došlo. Pak tedy postupuj podle §53 (7) - jestli ovšem zboží vůbec přijde. Když zboží nepřijde v termínu dle KS, nepřevzal bych ho vůbec a máš to vyřešeno.

Káceč - Profil | Út 31.3.2009 13:23:16

amg-65 >> ted řeším něco podobného.V podmínkách mají dodací lhůtu 2-7dní.Dnes je to dní 11 a nic.Takže asi zruším objednávku. nechtěj moje peníze,dostane je jinej.

amg-65 - Profil | Út 31.3.2009 13:10:49

no mě jde o to že jsem to už objednal a došlo potvrzení obj. ale pak sem našel na mrku, že tu někdo psal, že mu žádné zboží ani nedošlo a žádná komunikace prostě mrtvo. Já tam psal už dvakrát mail a zkoušl tam volat ale tel. mrtvej, tak abych neměl problémy.

tomsa - Profil | Út 31.3.2009 12:53:37

Já jsem to vyřešil takto. Ovšem i kupující musí dodržet určitá pravidla.


4. Odstoupení od smlouvy

* V souladu se zákonem č. 367/2000 ze dne 14. září 2000 má zákazník právo odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží.
* Chce-li zákazník tuto možnost využít, bude mu vrácena kupní cena zboží na účet který uvede prodávajícímu. Musí však splnit všechny tyto podmínky:
* kupující odešle prodávajícímu zprávu o záměru vrátit zboží, ve znění

Chci odstoupit od smlouvy ze dne ..,..,...., číslo objednávky ...... a žádám vrácení částky za toto zboží ve výši ........ na účet číslo ........../.... .

* zboží zaslané zpět na naši adresu, musí být v původním obalu, nepoužité, nepoškozené, kompletní, včetně příslušenství, záručního listu, návodu na použití atd.. Neposílejte na dobírku, náklady na vrácení zboží hradí kupující sám. Doporučujeme zboží pojistit.
* Při nesplnění těchto podmínek považujeme odstoupení od smlouvy za neplatnou z důvodu nesplnění výše uvedených podmínek podmínek e-shopu proryby.cz ze strany kupujícího a zboží bude vráceno kupujícímu zpět na jeho náklady.

TK® - ® - Profil | Út 31.3.2009 12:53:00

Čistě hypoteticky (můj výklad - nevím však, jestli správný) je třeba zboží dle §53 (7) převzít, poté učinit odstoupení od smlouvy a zaslat jej zpět. Druhá, pohodlnější možnost je odvolat se na to, že k uzavření kupní smlouvy nedošlo vůbec, jelikož prodávající neprodleně nepotvrdil přijetí objednávky dle §53 (5). To však pouze v případě, že jsi od něj neobdržel např. potvrzující mail apod.

K "neprodlenému potvrzení" jsem žádnou judikaturu nenašel, proto (opět můj názor) kdybych neměl potvrzení prodejce řekněme do 24 hod, vycházel bych z faktu, že k uzavření KS vůbec nedošlo a nejsem jí tedy vázán.

Sumik1 - Profil | Út 31.3.2009 12:45:27

amg-65 >> Ano je to tak a i když převezmeš ze zákona můžeš zboží do 14 dnů vrátit bez udání dúvodu.

amg-65 - Profil | Út 31.3.2009 12:42:48

Tak pokud jsem to dobře pochopil tak můžu napsat email, že odstupuji od smlouvy a nemusím se strachovat, že kdyby náhodou zboží došlo tak bych s tím měl nějaké problémy. stačilo by jen zboží nepřevzít je to tak?

TK® - ® - Profil | Út 31.3.2009 12:35:37 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Tohlo by mohlo posloužit všem:

§53 Obč. zák, 40/1964Sb.

§53 (1) Pro uzavření smlouvy mohou být použity prostředky komunikace na dálku, které umožňují uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran. Prostředky komunikace na dálku se rozumí zejména neadresovaný tisk, adresovaný tisk, typový dopis, reklama v tisku s objednávkovým tiskopisem, katalog, telefon s (lidskou) obsluhou, telefon bez (lidské) obsluhy (automatický volací přístroj, audiotext), rozhlas, videotelefon (telefon s obrazovkou), videotext (mikropočítač a televizní obrazovka), elektronická pošta, faxový přístroj, televize (televizní nákup, teleshopping), veřejná komunikační síť, například internet.

§53 (2) Prostředky komunikace na dálku umožňující individuální jednání mohou být použity jen tehdy, jestliže spotřebitel jejich použití neodmítl. Pouze s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele mohou být použity automatické telefonní systémy bez (lidské) obsluhy, faxové přístroje a automatické rozesílání elektronické pošty. Použitím těchto prostředků komunikace na dálku nesmí spotřebiteli vzniknout žádné náklady.

§53 (3) Při použití prostředků komunikace na dálku musí být obsahem návrhu informace nutné k uzavření smlouvy ve smyslu obecných náležitostí smlouvy upravených v této části a podstatných náležitostí smlouvy stanovených v části osmé zákona. Tyto informace musí být poskytnuty určitým a srozumitelným způsobem s přihlédnutím k zásadám dobré víry a k ochraně osob, zejména nezletilých nebo spotřebitelů.

§53 (4) Při jednání prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku musí být spotřebiteli s dostatečným předstihem před uzavřením smlouvy poskytnuty zejména tyto informace:



a) obchodní firma nebo jména a příjmení a identifikační číslo dodavatele, sídlo právnické osoby a bydliště v případě fyzické osoby, u zahraniční osoby rovněž adresu podniku nebo organizační složky na území České republiky, byly-li zřízeny, údaj o zápisu v obchodním rejstříku nebo jiné obdobné evidenci, včetně spisové značky, pokud je přidělena, a kontaktní údaje, zejména poštovní adresu pro doručování, telefonní číslo, případně adresu pro doručování elektronické pošty,

b) údaje o příslušném kontrolním orgánu, podléhá-li činnost dodavatele režimu povolování,

c) název a hlavní charakteristiky zboží nebo služeb,

d) cena zboží nebo služeb, z níž jednoznačně vyplývá, zda je uvedena včetně všech daní a poplatků, mají-li k ní být připočítávány,

e) náklady na dodání,

f) způsob platby, dodání nebo plnění,

g) poučení o právu na odstoupení, s výjimkou případů podle odstavce 8,

h) náklady na použití komunikačních prostředků na dálku,

i) doba, po kterou zůstává nabídka nebo cena v platnosti.

K informacím podle písmen a) a b) zajistí dodavatel trvalý veřejný přístup; nedodržení této povinnosti se považuje za nepředání informací podle § 53 odst. 7.
§53 (5) Podá-li spotřebitel objednávku prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku, je dodavatel povinen prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku neprodleně potvrdit její obdržení; to neplatí při uzavírání smlouvy výlučně výměnou elektronické pošty nebo obdobnou individuální komunikací. Objednávka a potvrzení jejího obdržení jsou považovány za doručené, pokud se s nimi strany, jimž byly určeny, mohou seznámit.

§53 (6) Po uzavření smlouvy při použití prostředků komunikace na dálku, nejpozději však před plněním, musí být spotřebiteli písemně poskytnuty tyto informace:

a) obchodní jméno a identifikační číslo dodavatele, sídlo právnické osoby a bydliště v případě fyzické osoby,

b) informace o podmínkách a postupech pro uplatnění práva odstoupit od smlouvy,

c) informace o službách po prodeji a o zárukách,

d) podmínky pro zrušení smlouvy, pokud není určena doba platnosti nebo platnost je delší než 1 rok.

§53 (7) Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. V případě, že dodavatel nepředal spotřebiteli informace, které je povinen předat písemně nebo jiným obdobným způsobem podle ustanovení odstavců 4 a 6, činí tato lhůta pro odstoupení 3 měsíce od převzetí plnění. Jestliže však jsou informace řádně předány v jejím průběhu, dochází k ukončení tříměsíční lhůty a počíná od té doby běžet lhůta čtrnáctidenní.

§53 (8) Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv

a) na poskytování služeb, jestliže s jejich plněním bylo s jeho souhlasem započato před uplynutím lhůty 14 dnů od převzetí plnění,

b) na dodávku zboží nebo služeb, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli dodavatele,

c) na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, opotřebení nebo zastarání,

d) na dodávku audio a video nahrávek a počítačových programů, porušil-li spotřebitel jejich originální obal,

e) na dodávku novin, periodik a časopisů,

f) spočívajících ve hře nebo loterii.

§53 (9) Poskytuje-li dodavatel plnění spotřebiteli bez objednávky, není spotřebitel povinen dodavateli jeho plnění vrátit ani jej o tom vyrozumět.

§53 (10) Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží. Dodavatel je zároveň povinen vrátit spotřebiteli zaplacené finanční částky nejpozději do 30 dnů od odstoupení.