Licence či rybářské zkoušky?

Naše obec je vlastníkem rybníka, který pronajímá místnímu občanovi za účelem chovu ryb. Pronajímatel si kupuje násadu a následně prodává povolenky k lovu. Musíme od něj požadovat prokázání se licencí či nějakou kvalifikací?
Autor diskuse: Ing.Bechynská - , 4.6.2003 všeobecné - ostatní

Frk | Út 10.6.2003 10:10:54

Piškotus má pravdu. Platí stále zákon 102 ale souběžně s ním i některé další a jak je vidět, tak to moc lidí netrápí.
OU "pouze" si odebéře smluvený peníz za nájem. To ostatní je věcí jiných úředníků, kteří by se měli ze zákona o tuto činnost zajímat, jak naznačil Piškot. Tam také musí prokázat svoji kvalifikaci /(chov). Toť vše. Jak rozkošně jednoduché!;-)))

Roman C. - Profil | Čt 5.6.2003 14:46:14

Zbyna>zapomnel jsem dat referes pocitadel, ale uz je to OK. Autoskoly tady opravdu probirat nechci videt! :-) Zkusme poradit p.Bechynske..

Zbynek - Profil | Čt 5.6.2003 14:39:24

Na vyvesce je 50 prispevku a tady jenom 36.. tech 14 nejzajimavejsich prispevku ala autoskola aneb jak se vyhnout pokute si nechal RC pro sebe !
Naprosto Neseriozni Jedinec :)

Piškotus - Profil | Čt 5.6.2003 12:47:18

Ještě doplním,že jsem byl vlastně samostatně hospodřící rolník v tomto oboru a plně dostačovalo ono osvědčení.Tudíž jsem nepotřeboval licenci či kvalifikaci Ing.Bechynskou zmiňovanou.

Piškotus - Profil | Čt 5.6.2003 12:42:40

Zkusím se k otázce vyjádřit,spíše ze své zkušenosti.
Pakli že jsem chtěl tuto činnost provozovat,postupoval jsem následovné.:
Zažádal jsem si na našem obecním úřadě o osvědčení k provozování činnosti v oboru CHOV A PRODEJ RYB.
Toto jsem obdržel do 14 dnů.
Poté jsem dal na vědomí Finančnímu úřadu,co hodlám provozovat.Tam si mě dali do evidence a spravili mne o povinnosti provádět daňová přiznání byť jako vedlejší činnost.
Tudíž jsem měl IČO a mohlo se plně věnovat práci na rybníce a kupování násady atd.
Je dle zákona zcela jedno jestli provádím hospodářskou těžbu či těžbu sportovního charakteru.
Toliko má osobní zkušenost s touto problematikou?



hombre | Čt 5.6.2003 12:18:57

kdo smazal můj kamion??

brach - Profil | Čt 5.6.2003 12:09:25

Kéž by naše město bylo vlastníkem rybníka a chtěli, abych se o něj staral...

Otto | Čt 5.6.2003 11:58:39

Ing. Bechyňská: nevykládejte si to zle, na MRKu jsou veselí a rozverní chlapci a své narážky jistě nemyslí zle. Navíc je tu i pár seriózních jedinců, kteří se myslím k Vašemu problému vyjádřili jak nejlépe uměli....

Ing.Bechynská | Čt 5.6.2003 11:51:01

Děkuji za rozpoutanou debatu, ale napadáte mě zbytečně, neboť já jsem v oblasti rybaření laik, který se chce dozvědět něco, v čem ani vy profíci (či hoši od fochu) nemáte tak úlně jasno. Pokud si rybník necháme, potřebujem někoho, kdo by se o něj staral a vyvstanou stejné legislativní problémy, kterým vlastně chceme předejít. Děkuji za veškeré podněty a názory a omlouvám se, pokud jsem vás snad popudila, vyloženě ovšem z neznalosti věci.

Zbynek - Profil | Čt 5.6.2003 10:38:48

Ice>Popripade si ho vyzvedava jednou za rok. Doufam, ze jsi ji nedelal zadne neslusne navrhy !

Iceman | Čt 5.6.2003 10:26:29

Poslal jsem Ing. Bechynske už včera mail, ještě žádná odpověď, asi se opravdu urazila :-(.

Pavel Z. | Čt 5.6.2003 9:49:08

hombre: Tak abych se vrátil k otázce, nemyslím si, že je obec povinna požadovat od dotyčného licenci. To je dle mého kaše někoho jiného. Spíš mi to připadalo, jako že chtějí dotyčného prudit za účelem něčeho úplně jiného. Takže pokud ten rybník chceš zavřít, mohl by jsi být ten účel i ty.

Zbynek - Profil | Čt 5.6.2003 9:24:46

STOP IT!
Paní ing. Bechynska> jste moderatorkou otazky umravnete prosim debatu o autoskolach !

Pavel Z. | Čt 5.6.2003 9:22:53

hombre: Takže (čistě hypoteticky) pokud mi půjčíš auto, kterému nebudou svítit světla a chytnou mě policajti, nechám pokutu napsat zrovna na tebe.

hombre | Čt 5.6.2003 9:20:48

dost politiky!!!
kam můžu posílat love na tu bombošku?
pavel Z: podle vyhlášky je zoodpovědný za provoz vozidla majitel, neomlouvá mně tedy, když ožralej borec způsobí nehodu mým autem... tolik jsme se učili v atoškole

Pavel Z. | Čt 5.6.2003 9:20:01

Zbynek: Tomu se stejně nevyhneme, ale raději opravdu končím.

Pavel Z. | Čt 5.6.2003 9:00:42

Mě to tak trochu připadá jako kdybych někomu půjčil auto a pak se ho ptal, zda má vůbec řidičák a navíc si nebyl jistý, zda ho vůbec mít musí. Na druhou stranu by mě to nemuselo moc zajímat, protože za vozidlo je zodpovědný ten, kdo jej zrovna řídí.

Zbynek - Profil | Čt 5.6.2003 8:18:36

Taky by me zajimalo, kdyby ji tady nejaky Franta Brabec napsal, ze nic nepotrebujou, na zaklade toho by nechali nebozaka tak dva roky podnikat, po dvou letech by nejake smernice vyplavali napovrch a on by dostal jeste mastnou pokutu... Vivat samosprava !

Zbynek - Profil | Čt 5.6.2003 8:12:17

Omlouvam se, ze jsem nedokazal ing.Bechynske kvalifikovane poradit, na MRK jsem skocil hned po precteni o chystanem zvyseni spravnich poplatku za vsechno mozne a kdyz se mi pod ruku dostala takova otazka, tak jsem proste musel napsat co citim... Verim, ze se pani ing. Bechynske podari najit odpoved, i kdyz si myslim ze ji mela hledat driv nez nekomu neco pronajali. Co kdybychom se tedy slozili aspon na bonbonieru jako omluvu za nase reakce ?

zubáč | Čt 5.6.2003 7:09:46

Vážená paní vzhledem na to , že v každé rybářské organizaci v SR musí mýt někdo - hospodáři, buď rybářskou školu nebo hospodářské zkoušky, předpokládám, že by to mělo podobně fungovat i v ČR a i na soukromých revírech, protože jen nasypání ryby do vody není péče o revír, měl by vědět něco o možných chorobách ryb, jejich předcházení atd... Velmi mě však zaráží proč si obec nenechala rybník pro sebe, nestanovila správce, který by se staral o vše potřebné a tím by přínos do pokladnice obce byl daleko větší ....

brach - Profil | St 4.6.2003 14:53:50

Perkele - táhni někam a nedělej tady ostatním ostudu..

Maty - Profil | St 4.6.2003 14:42:00

Perkele: Máš štěstí, že nejsem RC, jinak by Tě neminul black list. Takové rádce jako jsi Ty, tady rozhodně potřebujeme:-(

Perkele - Profil | St 4.6.2003 14:18:19

Filip>Kapr mozna, Bechynska urcite!

brach - Profil | St 4.6.2003 13:44:04

V rybařině neustále platí zákon 102/1963 Sb. Pokud vím, byl vydán nějaký dodatek, či vyhláška, která upravuje rybolov na soukromých vodách (právnické osoby, fyzické osoby). A dokonce mám dojem, že ta osoba (majitel) musí zažádat na Okresním? úřadě o udělení rybářského práva? Teprve pak tam může provádět rybolov.
Skutečně nejlépe bude použít odpovědi Icemana.

TomL | St 4.6.2003 13:17:05

S licencí Vám bohužel nepomohu, ale zase mám jeden dotaz: Jak velký je rybník a kolik činí roční nájem?

FIFA | St 4.6.2003 13:04:08

Žasnu nad tím, jak jste někteří jedovatí...

red.foot - Profil | St 4.6.2003 12:47:51

zbyněk, spoupa, berny : za svoji neomalenost zasloužíte nakopat do prdele, hovada.
ing.Bechyňská : sovy nejsou tím, čím se zdají být

Filip - Profil | St 4.6.2003 12:40:43

Souhlas s Iceman a Sergo As. To jste se teda pánové předvedli (Zbynek, Stoupa7, Berny). Moc dobrá reklama pro rybáře a pro MRK. Hlavně, že se pobavíte při otázce jestli má kapr klitorís.

vašek - Profil | St 4.6.2003 12:05:44

proč tolik zášti proti člověku který určitě nechce poškodit nás rybáře jen chce mít všechno vpořádku před šťourali třeba ze živnosťáku.
Iceman:si můj člověk stručný věcný

jiri - Profil | St 4.6.2003 11:00:11

pí ing. - pokud vás neuspokojili předchozí odpovědi doporučuji Vám kontaktovat Ministerstvo zemědělství, Odbor rybářství, myslivosti a včelařství, kteří by Vám měli bez problémů takovou věc osvětlit. Kontakty naleznete na webu (www.mze.cz).

Ondra - Profil | St 4.6.2003 10:55:55

Berny: Mám skromný dotaz. Co je to "legislativa samosprávy"?

Sergo Aš | St 4.6.2003 10:36:25

Ing.Bechynska>Vaši otázku řeší myslím zákon o rybářství.Mám dojem,že je to 102/1963.Tam je uvedeno,že uživatel rybářského práva je povinnen stanovit hospodáře s odpovídajícími zkouškami,dále pak vést např. rybniční kartu atd.

Sergo Aš | St 4.6.2003 10:33:21

No,moc dobrou reklamu MRKu mezi veřejností jste neudělali.

Broňa | St 4.6.2003 10:06:05

Teda pánové, nevím proč jste se do té paní takovou vervou pustili.Myslím, že odpověď ve smyslu jak ji napsal Iceman by bohatě stačila.

Berny | St 4.6.2003 9:45:54

Souhlasím s Stopou7 i Zbynkem paní Inžinýrko, především bych se zajímal o to, zda je to člověk schopný podpořit turistický (rybýřský) ruch v obci, tak aby užitek byl co nejširší. Nebo-li budou-li spokojení rybáři, bude spokojena obec i její občané. Jednoduchá matematika pokud nemáte v zastupitelství i bolševiky, to pak toho chudáka pronájimatele lituju. Grebeníček a jeho parta by to považovala jako zbohatnutí na dělnicko-rolnické třídě a šupem by mohl jít do místní šatlavy. Jinak tento board je především určen pro předávání zkušeností rybářů ne jako bezplatná poradenská kancelář pro legislativu samosprávy. To je možná i důvodem, proč odpovědi na Vaši otázku u Vás nenalézají uspokojení. Přeji Vám však mnoho zdaru a pronajímateli Petrův zdar.

Iceman | St 4.6.2003 9:32:43

Vážená paní inženýrko, nesmíte se zlobit, mnoho lidí to může brát jako žert, i takové otázky se zde objevují. Doporučuji vám využít možnosti se zeptat přimo na ČRS (www.svaz.cz), kde jsou odborníci za toto placení, nebo se obrátit přímo na ministerstvo zamědělství.

Ing.Bechynská | St 4.6.2003 9:19:12

Omlouvám se, čekala jsem seriozní odpovědi ohledně zákona.Prosím o vyškrtnutí mé otázky. Nikoho nechceme poškozovat, pouze chceme mít věci v pořádku. Zeptám se jinde. Děkuji.

Stoupa7 | St 4.6.2003 9:09:56

Na vysvětlenou: pronajímatel je obec a nájemce je ten kdo tam sype ty ryby, ne? Takže tu licenci chtějte sami po sobě, ju?
Co vlastně chcete? Chcete aby se o tu vodu staral a vypadalo to k něčemu nebo mu to chcete znepříjemnit? Buďte rádi, že se k Vám někdo přijede podívat a utratí nějakou tu kačku za gáblík v místní hospůdce. Pronajímateli/nájemci držím palce a doufám, že z toho udělá pěknou a živou vodu. Petrův zdar.

Zbynek - Profil | St 4.6.2003 8:17:14

Zalezi na tom jestli jste pravicaci nebo levicaci. Jestli liberalove tak budte radi ze se vam o tu kaluz nekdo stara a plati najem. Pokud fandite Sobotkovi tak on uz se nejaky ten duvod, jak tomu chudakovi zneprijemnit zivot, najde.