Red carp Černíč 2014, aneb příjemný závodně - společenský víkend v lovu cejna

V jednom nejmenovaném baru v ranních hodinách vznikla myšlenka uspořádat závody v lovu cejna na rybníku Černíč. Přesný důvod, proč se loví cejn vám přidám později, požádám o přesnou formulaci. Zatím jen tak, že je to kvůli jeho přemnožení a bude přesunut na jiný revír, kde je bílé ryby pro změnu nedostatek.
Termín závodů je stanoven na 5 a 6. dubna 2014.
Přesné propozice závodů zatím nejsou jasné. Právě kvůli tomu zakládám tuto diskuzi, aby jsme vytvořili pokud možno co nejzajímavější podmínky, tak aby pro všechny byl závod a především víkend zajímavý a zábavný.
Na rybníku se běžně nesmí vůbec krmit. Na tento závod dostaneme výjimku, což představuje obrovskou možnost si opravdu skvěle zarybařit. Předběžně je domluvena louka na společné táboření. Bude domluvena místní hospoda na společenský večírek a přísun jídla. Rádi bychom nabídli možnost stravy po celý víkend, aby to byl opravdu podařený víkend.
Chytalo by se v sobotu od rána do sobotního večera v prvním kole. Večer proběhne jistě úžasný večírek plný plodných diskuzí. Druhé kolo by bylo v neděli od rána do odpoledne. Následuje vyhlášení výsledků, předání pohárů a cen. Poslední fázi prosím nepodcenit a pomalu a po kraji odjet bezpečně domů.
Prosím tedy o vyjádření všech, které to zaujalo o připomínky a podněty k pravidlům a všeobecnému průběhu. Předem děkuji. Michal
Autor diskuse: Red carp - Profil , 7.3.2014 všeobecné - závodní sektor

Red carp - Profil | Ne 6.4.2014 21:34:03

a všichni

Red carp - Profil | St 2.4.2014 10:31:43

Už je to tady :-)

Red carp - Profil | Út 7.4.2015 8:41:35

Čau kluci. Ještě jednou všem velký dík a obdiv. Doufám, že jste si to užili a zůstanou vám jen ty lepší vzpomínky z víkendu. Výsledky dám asi večer, jelikož teď musím makat a dořešit nahromaděné problémy z pátku. Michal

kaprrr - Profil | Po 6.4.2015 21:26:37

Už jsem to psal Petrovi do SZ. Ale ještě jednou díky za skvěle zorganizované závody. Bylo to super. Moc se mi to líbilo. A kdyby jste udělali v létě ještě jednodenní závody, tak by jsme byli rádi. DĚKUJEM.

plavaček - Profil | Po 6.4.2015 19:52:02

za mě osobně musim říct že to byl super víkend po všech stránkách počasí nepočasí :-)
ještě jedno velké dík všem co se podíleli na pořádání !klobouk dole

Petr P - Profil | Po 6.4.2015 12:13:54

Díky všem za téměř extrémní lov. Na to, jaké byly podmínky dva dny předem se na víkend počasí trošku umoudřilo, i když s příjemným lovem to nemělo nic společného. Když mě v sobotu v šest ráno přišla od Jardy SMS ,,je to zamrznuté,, tak jsem šel do mdlob. Naštěstí byla polovina rybníka bez ledu, tak si po dohodě každý sedl tam, kam chtěl. Po poledni byl již rybník bez ledu, svítilo sluníčko a jen mírně foukalo. Rybkám se moc nechtělo, ale když jsme spočítali všechny chycené cejny, tak jsme zjistili, že se jich nachytalo stejně jako loni. Sumečci pravděpodobně v té ledové vodě ještě potravu nepřijímají, takže se za oba dny nechyt ani jediný. Vlastně jeden poklovaný od volavky do podběráku. Tento počin byl samozřejmě oceněn medailí :-) Sobotní večírek u opečeného selátka a točeného pivka v bufetu místních fotbalistů se správcem a obsluhou dvou ,,dorostenek,, dopadl na výbornou. Příjemně jsme pokecali a podělili se o zkušenosti ze sobotního lovu. Ráno jsem pro jistotu vstal raději dříve a šel k vodě. Led byl naštěstí jen v místech, kde se dalo snadno přečíslovat místa a proto jsme již mohli losovat. V neděli ryby byly o poznání aktivnější a bralo to na celém rybníku. 10 rybářů mělo přes 30 cejnů a nejvíce jich v neděli chytl jediný ,,zahraniční,, rybář Robin. (zahraniční v uvozovkách, protože pivo a slivovici pít umí) Po sečtení cejnů ze všech kol jsme se dostali k počtu 952 kousků, což je téměř stejně jako loni. Nejúspěšnější rybáře přikládám na fotkách a jednotlivé počty a umístění všech zúčastněných dodá Michal. Z místních borců se nejlépe umístil Dušan, celkově pátý a v bufetu zvítězil Radek. Fotky z bufetu zveřejňovat nebudem, jelikož žádné nejsou.
Když jsem loni viděl umění Jardy P, Robina a Petra B, myslel jsem, že už to lepší být nemůže, mýlil jsem se. Chytání v podání Honzi J a Patrika Ř bylo ještě o level výše. Ještě jednou díky všem za účast a zvážíme možnost udělat ,,závody,, třeba jednodenní, v létě.

somozo - Profil | Čt 2.4.2015 15:52:50

no bude to velice zajímave. Hlavně ať nechčije. Chumelení a zima je v pohodě, jen né déšť:-)

Red carp - Profil | St 4.2.2015 21:01:40

ct. beskydy >> Samozřejmě, že budeme usilovat o to, aby obsluhovaly ty dorostenky v důchodu a Černá Mamba :-)

kaprrr - Profil | St 28.1.2015 20:39:47

Já bych taky byl pro, aby jste tam byli už v 6,00 a nalosovat co nejdříve a losovat, jak kdo přijede. Já tam už v 6,00 budu.

Red carp - Profil | St 28.1.2015 20:27:26

Pingví >> Mám trošku strach, že v 6 půjdou někteří teprve spát :-)

kaprrr - Profil | Út 13.1.2015 19:35:25

Pingví >> Jak jsem říkal, ty jsi kvalitní rybář a bude to pro mě velká čest tě porazit. Budeš plakat, jako želva, neboj. :))

kaprrr - Profil | Út 13.1.2015 19:20:01

Pingví >> Budu rád, když přijedeš. Je málo takových kvalitních rybářů, jako je vaše parta. Rád si vás vychutnám a možná i porazím, když budu mít štěstí.

kaprrr - Profil | Po 7.4.2014 20:00:23

Ahoj kluci. Děkujeme moc za skvělé závody a ještě skvělejší prasátko. Moc dobře jsme si zachytali. Také děkujeme za perfektní organizaci. Příští rok přijedeme zase a přivezeme sebou další kamarády. Díky moc.

Red carp - Profil | Po 7.4.2014 9:15:37

A ještě jednou všem moc děkuji za účast, pomoc a velmi příjemnou atmosféru. Doufám, že se za rok zase sejdeme. Plán pro příští rok - pokořit hranici 2000ks :-)

Red carp - Profil | Ne 6.4.2014 21:32:50

Red carp - Profil | Ne 6.4.2014 20:41:19

Rosťa v akci

Red carp - Profil | Ne 6.4.2014 20:39:51

Ještě jednou děkujeme Ondrovi za ceny

Pingví - Profil | Ne 6.4.2014 20:16:16

Pohled na ostrov, krásný rybník

Pingví - Profil | Ne 6.4.2014 20:13:46

Sobota 1.kolo

Pingví - Profil | Ne 6.4.2014 20:12:53

Běžná velikost, ale byli i větší :-)

dr4115 - Profil | St 2.4.2014 17:05:27

Klobouk dolů před zapálením organizátorů určitě se dobře pobavíme a snad i pomůžeme naší pěkné vodě,která to hodně potřebuje.Málokdo uspořádá takovou akci na které nevydělá ani korunu a chce pomoci bez výdělku a ještě do toho investuje hodně svého času,který může trávit ůplně jinak a jinde jste BORCI už se těším.

Red carp - Profil | St 2.4.2014 10:32:17

Sumečci

Petr P - Profil | So 8.3.2014 11:22:43

Jakožto člen místní MO, která Černič spravuje, bych k tomuto ještě podotkl, že na tomto rybníce upravuje podmínky výkonu rybářského práva Agentura ochrany přírody a krajiny ČR a jsou zde stanoveny mimo jiné i tyto podmínky: Při lovu na nádrži se zakazuje:

používání krmítek na udici a vnadění
vrátit po ulovení do nádrže tyto druhy ryb: amur bílý, cejn velký, cejnek malý

K uspořádání závodů nebo-li odchytu cejnů nás vede po dohodě s místním hospodářem skutečnost, že cejn je na tomto rybníce dost přemnožen, kdy ke snížení stavu nepomáhá ani podmínka, že se tato ryba po ulovení nesmí pustit zpět do rybníka, ani to, že se zde vysazuje velké množství dravců. Dále rostou tlaky ze strany agentury, že by se měl rybník přelovit, což by jistě ostatním druhům zde vysazených ryb neprospělo. Před cca 4 rokama jsme zde provedli kontrolní odchyt do sítí a těch cejnů se pochytalo opravdu velké množství, ale pronájem sítě a dvou profirybářů z nejmenované akciovky vyšlo na dost velkou sumu peněz. Proto jsme taky v následujících dvou letech zoragnizovali na jaře závody v odchytu cejnů pro členy místní MO, domluvili vyjímky v krmení, ale kýžený efekt to nepřineslo, jelikož většina rybářů objektivně cejny chytat neuměla. Za dva dny se jich tuším pochytalo cca 300 ks. Proto by jsme uvítali účast hlavně rybářů, kteří se na tento způsob lovu specializují. Další podmínka v účasti na závodech je, že pořádá-li MO rybářské závody na vodách tvořících rybářský revír, může umožnit účast pouze osobám, které jsou držiteli platné povolenky a platného rybářského lístku. Rybářské závody v MO probíhají dle jednotlivých ustanovení Bližších podmínek výkonu rybářského práva na revírech MRS. Co se týče ulovených cejnů, tak tito by se řádně zaevidovali hospodářem MO a ten by je následně vykázal do úlovkových listů.
Co se týče hodnocení, tak já bych navrhl, že by se cejni bodovali co kus to jeden bod, vyprdl bych se na nějaké měření či vážení. Hromadně zváženi by byli až při následném vysazování do jiného revíru. Tyto závody bych pojal spíš v duchu užít si rybařinu a zároveň pomoci místní MO s regulací cejní obsádky.
Za sebe si dále myslím že dva dny koukat na splávek nebo špičku prutu je fakt záhul, já osobně to vydržím max. 6 hodin. Jestli se ale najdou borci, co by to vydrželi zmíněné dva dny, budem jedině rádi.