Rybářské brigády - služba místní organizaci

Rádi chodíte na rybářskou brigádu? Jaké máte zážitky, zkušenosti, nebo představy o plnění brigádnických povinností?
Autor diskuse: knik-licht - Profil , 27.1.2014 všeobecné - ostatní

Rybářské brigády - služba místní organizaci

A) Nechodím, protože nemusím ( Jsem důchodce, dítě, žena,invalidní ...)4%

B) Nechodím a raději platím.48%

C) Nechodím a platím. (protože je málo brigád, nebo se ani nedozvím, že se nějaká koná) 15%

D) Nejsem člen žádné MO.1%

E) Chodím pravidelně, protože nechci platit. 14%

F) Chodím pravidelně, a brigády mne baví.18%

Od 11.2.2014 hlasovalo 100 čtenářů.

100 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NBroda - Profil | Pá 4.3.2016 15:34:07

Dobrý den, chci se zeptat. Letos i minulý rok jsem platil brigády. Jelikož na MRS nám nebylo dovoleno si brigády odpracovat. Tudíž se chci zeptat, jestli se MRS nedopouští protiprávnímu jednání? Když chce brigády zaplatit a není nám umožněno jiného splnění. Děkuji

Nknik-licht - Profil | Po 17.3.2014 22:35:50

Jak to funguje u vás? Platíte paušálně poplatek za brigády? a jsou zrušeny úplně?

Nknik-licht - Profil | Ne 16.3.2014 13:27:02

Nevím jak je to přesně ale rybník co máme od města v pronájmu za cenu toho že se budeme o něj starat stavěly naši předci rybáři. Určitě za komunistů se to dalo že to je města. Teď když my jako MO budeme volat firmu na práci kterou máme dělat mi nevím jestli tuto úlohu nemůže převzít i město a dat sekání trávy a úklid okolo nezaměstnaným z pracáku. Nakonec voda, která patřila vždy nám, může být soukromý revír. FUJ !!!

Nretrívr - Profil | Ne 16.3.2014 13:06:50

timb >> Myslím, že tady platí heslo, " jsou kšefty dobrý a blbý".Jinak to asi nazvat nelze.Navíc je spousta zakoplexovaných, kteří se hlavně pro sebe zviditelňují.To je ale v životě běžné.

Nknik-licht - Profil | Ne 16.3.2014 11:42:44

Pokud zruší brigády a všichni budou platit paušál. Nebude mne to stát více jak 500,- kč tak si klidně udělám přesčas v práci a mám pokoj. Jinak na 10 hodin brigád nám zabralo většinou 2 soboty. Nedovedu si představit jak to bude fungovat v naší MO. Možná veškeré peníze budou končit u MRS a MO jim pošle později k proplacení faktury. Nastane situace, že budou mít větší výdaje a účet v mínusu a MRS pujde do exekuce ???

Nfotojakes - Profil | So 15.3.2014 22:30:02

knik-licht >> nepřijde, ale předpokládám, že to není dílo někoho, kdo projektuje, nebo staví výpusti na rybníky běžně:-)

Nknik-licht - Profil | So 15.3.2014 22:27:23

fotojakes >> No, jestli vám ta fotka rybníku přijde, že je to větší rybník ?

Nfotojakes - Profil | So 15.3.2014 22:22:47

knik-licht >> jak psal nofish, ta výpust s klikou je problémová a používá se jen na větších rybnících.

Nfotojakes - Profil | So 15.3.2014 22:18:11

RST >> a nedej bože, aby se tam dostal písek, nebo štěrk:-)

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 21:43:50

knik-licht >> Ale o tom to je. Když ty desky uděláš dobře a umíš to, netrápíš se. Ale to je pořád to samé dokola.
Klika není klika. Klika jenom ovládá mechanizmus výpustě. A pokud je udělaný dobře, taky funguje jak má. Ale na spolehlivost a to jak se tomu musíš věnovat, je to horší. Zase tenhle princip je lepší na opravdu velkých vodách.

Nknik-licht - Profil | So 15.3.2014 21:39:20

nofish >> S klikou nemám zkušenost jen jim tu práci závidím. Musím lozit několikrát do šachty a vytahovat zaseknuté desky. Pokud je klika průser. Tak odpusťte moji neznalost.

NRST - Profil | So 15.3.2014 21:34:22

fotojakes >> JJ máš pravdu. Kámoš má na některých rybnících kličky a nezasypat to řádně hnojem tak je bez vody, ty šoupata dřív nebo pozdějc propouští.

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 21:34:07

fotojakes >> Hoj. On si kolega nezažil, když vytočíš lopatu a sekne se a nejde dolů, když to potřebuješ přibrzdit. To chce klid :-))) A těch otáček, na větším rybníce...

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 21:32:34

knik-licht >> Víš co máš za problém? Teda v téhle diskuzi? :-)
Že popisuješ práci lidem, kteří ji znají a poznají, když si něčím zbytečně komplikujete život. Ać ti to připadá jako dřina, netušíš, jak by sis máknul, kdyby ses tím živil jako rybář :-) Protože ten pozná, co je to za "stavidlo".
K tomu, že ani v takové výpusti se nemusíš nijak dřít a že "otočit klikou" je horší a daleko problémovější, než dvojitý požerák z fotky, se raději bavit nebude ne?

Neber to ve zlém. Ale jde vidět, že básníš o práci, jako něčem zvláštním. Ale ona tohle je prostě rybářská rutina. Ne nic nějak záslužného a zvláštního. Je to to samé, jako když si myslivci ve voliéře odkrmují bažanty... Matematika jednoduchá - vyplatí se/ nevyplatí se.

Nknik-licht - Profil | So 15.3.2014 21:32:26

fotojakes >> Na tomto stavidle se narazí klika, otočí, a voda valí. Rybník se před 100 lety kopal ručně (lopaty, krumpáče, rýče, kolečka) Asi bývalo jiné stavidlo ale už několik desítek let, to tak funguje. Žádná pakárna :)

Nfotojakes - Profil | So 15.3.2014 21:27:31

knik-licht >> Ten pravěký způsob je jeden z nejpoužívanějších a rozhodně jeden z nejlepších. Žádné otočení kličkou neexstuje :-)

Nunudle - Profil | So 15.3.2014 21:25:03

Hackl >> Tak to máš trochu z ruky, cca 350km.

NRST - Profil | So 15.3.2014 21:18:58

knik-licht >> Máte v tom požeráku pěknej humus:-(

Nknik-licht - Profil | So 15.3.2014 21:16:36

Zdravím, pánové !!! Poslední roky chodím na rybník organizace, který připravuji před slovením a hlídáme jej celou noc. Tzn. odpouštění vody, hlídání jestli neutečou nějaké ryby a hlídání celou noc aby nevybraly pytláci. Naše MO, má více jak dva rybníky. A taky elektrocentrálu, kádě, kesery, podběráky a vše nutné na výlov. Od města rybník v nájmu zadarmo jen za to, že se o něj bude starat. Na, rybník který chodím je stavidlo s padesátých let (viz foto). Žádné otočení kličky a voda se odpouští, musí se sejít do šachty vyrazit pár desek a hladina v rybníce začne klesat. Je to práce v celku na pracovní úraz. Chci vidět pokud by přišla firma, která má lidi třeba na sečení a hrabání listí aby toto dělaly. Vypouštět vodu doslova pravěkým způsobem. Počítat ryby. A nasazovat do revíru. Taky si dovedu představit, že se může stát, že polovina ryb skončí u těch zaměstnanců v mrazáku pokud je nikdo nebude hlídat. Bohužel MRS Brno dělá rozhodnutí pro všechny organizace ale pokud některá MO se musí o rybníky starat tak je podle mne volovina na to posílat firmu. Když to zadarmo odpracují brigádníci - členové MO.

NSven - Profil | So 15.3.2014 20:57:50

RST >> palec nahoru :-)

Njudas.d - Profil | So 15.3.2014 20:57:12

RST >>moje výkony nech stranou,ale neodpověděl jsi mi.

NRST - Profil | So 15.3.2014 20:55:01

judas.d >> Jo ty abys mohl dělat tak bys těch 250/hod. musel platit:-))) při tvých výkonech.

NSven - Profil | So 15.3.2014 20:54:34

Jovánek >> no neprošlo... :-) moc radikální ...

Njudas.d - Profil | So 15.3.2014 20:53:17

RST >> ferdo nešlo by to dělat za 250 na h.?To už by jste byly ve ztrátě?

NRST - Profil | So 15.3.2014 20:52:58

Sven >> Jo u nás to takhle funguje už dobře 8..let a je to super.

NJovánek - Profil | So 15.3.2014 20:51:07

Sven >> Aha, takže by opět dopláceli na ten dělnický lid... jinak tedy by ani nemuseli platit, jako ostatní?

Mně se tohle líbí, ale myslím, že to těžko někde projde.

NSven - Profil | So 15.3.2014 20:48:21

Jovánek >> no o tom jsem dole psal.. Někteří by si holt rovnější být nemohli.
Hospodář, výbor, DK a RS, by museli brát svou funkci jako poslání :-)
Platilo by to jen pro dělný lid..

NJovánek - Profil | So 15.3.2014 20:45:01

Sven >> Takže například hospodář bude mít odmakáno 400 hodin, tak dostane tu sumu za každou hodinu?

NSven - Profil | So 15.3.2014 20:43:01

Jovánek >> ne, mohl by sis vydělat i peníze těch co pracovat nechtějí.
Každou odvedenou práci by přebrala kompetentní osoba. Tedy konec kouřovek, "občerstvení" v pracovní době a otlačených brad od násady..

NJovánek - Profil | So 15.3.2014 20:36:14

Sven >> A kdyby to u vás placením brigád dopředu bylo, dostal bych za několik odpracovaných hodin jen to, co jsem zaplatil?

U nás se o to snaží dlouhá léta náš jednatel, ale jaksi to nedokáže dotáhnout do konce.

NSven - Profil | So 15.3.2014 20:21:29

computerfish >> nejsme samostatná MO ale svaz až tak královsky neplatí aby stačilo na všechno. Navíc nám lososem (z kterého je dvakrát prd) přisazovaným každoročně k plůdku potočáka a lipana, radikálně srazil výnosy z chovné pstruhovky.

NSven - Profil | So 15.3.2014 20:14:50

nofish >> :-))))

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 20:12:06

Sven >> To víš, hlavně ta transparetnost je někdy na prd :-)))

Ncomputerfish - Profil | So 15.3.2014 20:11:10

Sven >> Pokud jste samostatná MO, tak rozumím. Pokud jste svazová, předpokládám peníze za násadu. Nebo se snad mýlím?

NSven - Profil | So 15.3.2014 20:00:51

nofish >> to samé jsem roky razil ale neprorazil.
Vybrat náhrady za brigády ode všech předem, plán práce jen v rozsahu vybraných financí a těm co odvádějí práci je nechat zpět vydělat.
U těch co si stejně jen platí by to vyšlo nastejno a ti ostatní, by na tom také škodní nebyli. Jen by museli sáhnout do kapsy už na začátku sezony najednou.
Ale má to dva háčky: přílišná transparentnost a nebezpečí diskriminace těch, kteří makají desítky nebo stovky hodin grátis.. Ti by se pak na to mohli raz,dva, tři...

NRST - Profil | So 15.3.2014 19:39:44

nofish >> No a představ si ještě nám to v celku slušně vydělává:-)

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 19:34:54

RST >> No tvl, jak tak sleduju, jsem teda fianční sebevrah. Protože u vás bych si docela vydělal, měním MO, když si to spočítám za rok :-)
Ale říkám to samé co ty. Radši zaplatit za dobře udělanou práci, než zadarmo a na prd.

NRST - Profil | So 15.3.2014 19:30:23

nofish >> Taky ručně, bylo nás tam jedenáct , a dělaly to za pade na hodinu, což není pomalu ani na benzín. A makat umí a rád jim za to zaplatím.......

NSven - Profil | So 15.3.2014 19:28:47

nofish >> jo a ještě přestavujeme ruinu na barák ..:-)
Ale souhlasím. Ono těch řešení moc na výběr není...

NRST - Profil | So 15.3.2014 19:27:51

nofish >> U nás tu bandu máme naši a platíme jim sice málo ale alespoň něco. Nejdřív si splní členskou povinnost (10hod.) a pak mají 50 - 100 Kč/hod podle náročnosti práce. Např krmení na rybníku 50,- elekrtoodlov po pás v bahně 100,- a tak podobně.......

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 19:25:58

RST >> Hele technická :-) 35q za dvě a půl hodiny se dá. v klidu. Lovívali jsme to třeba i jen v šesti až osmi lidech a všechno ručně. Ale na to nepotřebuješ placené lidi. Na to potřebuješ lidi, co umí makat.

NRST - Profil | So 15.3.2014 19:24:16

Mi!d@72 >> Nevím co je TS????

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 19:23:55

Sven >> Chápu, ale co naděláš. Máte MO a tak to musíte nějak splácat dohromady. Nebo se dát dokupy s někým jiným. Ono to asi jinak nejde. Dokud budou lidi, co tu práci udělají, přežijete, když nebudou, tak už ti nezbude, než vybrat víc na brigádách a zapaltit lidi.

NRST - Profil | So 15.3.2014 19:23:53

hraji >> Jak je to přesně jak říkáš. Např.minulou sobotu jsme lovily zakomorovanou násadu a trvalo to celé i s úklidem vercajku dvě a půl hodinky, a to tam bylo 35q ryb.

NMi!d@72 - Profil | So 15.3.2014 19:21:57

RST >> jaký profíky máš na mysli,třeba TS ???

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 19:21:25

RST >> ne, už jsem psal níž. Lepší je banda lidí co umí a nemusíš je platit. Ale ne každý má štěstí, že takovou dá dohromady.
JInak ale souhlasím. Všechno tohle už jsem tu dávno napsal :-)

Nhraji - Profil | So 15.3.2014 19:20:43

RST >> přesně tak, když každý ví, co dělat, kam šlápnout, kam sáhnout, je radost lovit

NSven - Profil | So 15.3.2014 19:20:35

nofish >> vtipálku :-)) Je nás stovka i s dětmi a důchodci, kteří nepracuji ani neplatí a máme čtyři chovné vody + dvě sportovní + cca 20km chovné pstruhovky... Leda by jsme přijali za člena Rockefellera nebo Buffeta :-)

NRST - Profil | So 15.3.2014 19:17:15

nofish >> Lepší je zaplacená malá grupa "profíků" než velká skupina která si přišla splnit svou "povinnost" rozdíl ve výkonu je markantní. U nás už to tak funguje několik let a výsledky jsou víc než dobré.

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 19:09:04

Sven >> Co naděláš. Nejsou lidi? Tebe to nebaví? tak se na to vyprdněte a zaplaťte si na to někoho. Ale pak esmíš říkat, že ti co to najednou dělají, za to mají peníze :-) JIné řešení není.

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 19:07:43

computerfish >> Mazáctvím? No nevím. Jsou práce více a méně oblíbené a někomu se je chce dělat, někomu ne. Já tohle nikdy neřešil a koikkrát jsem i učně pouštěl k práci, ať si to zkusí". Vím, že lidi mají takové tendence. Takoví ať jsou do pr... taky to nemám rád.

NSven - Profil | So 15.3.2014 19:00:19

nofish >> kdo říkal, že mě to baví ? :-))) Také bych raději jen koukal jako computerfish:-)) Ale ti mladí a udatní lopaťáci (keseráci) se nějak k dílu ne a ne a nehrnou.....

Ncomputerfish - Profil | So 15.3.2014 18:59:50

nofish >> Souhlasím, já bych třeba vařil čaj nebo tak nějak. Stejně nemáš nárok. Já jsem přestal na brigády chodit, protože to u nás zavánělo mazáctvím jako na vojně. Určitá činnost jen pro vyvolené. A myslím si že s podobnými zkušenostmi nejsem sám.

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 18:56:14

Sven >> Jsem na tom s tu prací podobně. Odměna stejná. Ale když tě to baví, není co řešit :-)

NSven - Profil | So 15.3.2014 18:53:01 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

nofish >> ahoj. S tou poslední kombinací se nedá nesouhlasit :-))
Právě dnes ráno, jsme na výlovu pěkně promokli a díky ledovému větru i promrzli.. Pikantní na tom je, že nikdo z nás brigády dělat nemusí anebo je už má desetkrát splněný...,Tedy za zaplať pánbůh a hospodářovo "dík kluci" .. :-)
No ale jak píšeš, jsme lety sehraná parta, každý ví co má dělat a nikdo tam zbytečně nepřekáží..

NHackl - Profil | So 15.3.2014 18:48:09

unudle >> jo já jsem pro od kud jsi? já ostrava

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 18:41:43

computerfish >> Nejde o pořádné chlapy, ale o to, že děláš se živým a je třeba trošku něco umět. Každá práce má své, ale jestli MO loví 3 rybníky do roka a má na to zyučené lidi, je to možná lepší, než tam pustit nadšence, co ani neumí chodit v blátě a budeš ho tahat ven.
Tím nic neobhajuju. Jen jsem považoval za nutné upozornit, že někdy je lepší zaplatit zkušeného člověka, než mít tam zdarma někoho kdo to neumí. Jasně že nejlepší kombinace je zkušený a zdarma :-)

Ncomputerfish - Profil | So 15.3.2014 18:36:51

nofish >> Souhlasím, do bahna a ke keserům to pořádný chlapy. Ale někdy, když tam vidím pořád stejné suchary, tak bych měnil.

Ntimb - Profil | So 15.3.2014 18:35:11

retrívr >> Takových je víc.
Ještě k těm výlovům.Nevím jak jinde ale to že jsou jen pro vyvolené se rozmáhá i u nás-ale jen v řečech.Na výlov by chtěl každý ale nasazovat plůdek pstruha,vyřezávat nálet,natírat atd. už nechce skoro nikdo.
No a na výlov přece nemůže jít celá organizace.Takže se část odmítne a vznikne "výlovy jen pro vyvolené"

Nretrívr - Profil | So 15.3.2014 18:30:19

nofish >> Já s Tebou souhlasím, je to opět o lidech a organizacích.

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 18:30:14

computerfish >> Hele bacha jo. Neber to osobně. Ale občas je lepší zaplacený člověk co ví co dělá, než nadšenec zdama. Ber to jenom jako připomínku, která je docela podstatná. Jen to ber v úvahu.

Nretrívr - Profil | So 15.3.2014 18:28:58

timb >> Tomu věřím, patřím mezi tuto skupinu, tedy ne u rybařiny.

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 18:28:04

retrívr >> Nevím. Já tohle nikdy neřešil. Chytám ryby. Je pro ně něco třeba udělat? Když to jde, pomůžu. Úplně stejně jako když hraješ fotbal a je třeba pomoct s něčím na hřišti.

MI se teda strašě "líbí" jak někdo pořád brečí, že by šel na brigádu, nikdo ho tam nechce. A podobné řeči. V reálu to vidím úplně jinak. Je to divné. Je mi jasné, že za prachy by se tam lidi cpali.

Vím, že místy z práce okolo svazu mají někteří pěkný byznys. Ale to už je otázka lidí, jestli se jim zdá/nezdá, že za odvedenou práci má někdo příliš peněz.

Ntimb - Profil | So 15.3.2014 18:26:42

Tak u nás to funguje tak, že patřím mezi ty voly, co přijdou když je potřeba. Ale v životě jsem za to nic nedostal.

Nretrívr - Profil | So 15.3.2014 18:25:55

computerfish >> Ano, jeden z případů.

Nretrívr - Profil | So 15.3.2014 18:21:31

nofish >> Já Ti rozumím, to je tam, kde to funguje. Vždy to někdo odskáče, to bývá i nezaplatitelné. Vím to moc a moc dobře ze sportu.Ale já znám ty druhé případy,věř, že je jich víc.

Ncomputerfish - Profil | So 15.3.2014 18:21:06

retrívr >> Jojo, tak to funguje. Například výlovy jsou jen pro vyvolené a ještě se jim zaplatí. Přitom někteří by šli rádi i zadarmo.

Nunudle - Profil | So 15.3.2014 18:21:04

A nechcete si někdo udělat brigádu u mně na zahradě? Placenou.

Nretrívr - Profil | So 15.3.2014 18:19:32

FRANK71 >> Všichni jsme si rovni, jen někteří jsou rovnější.Bylo, je , a bude.Bohužel.

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 18:14:00

retrívr >> Tak to funguje. Jen s jedním rozdílem. Nejsou to "určení členové", ale spíš "banda volů, co přijdou zadarmo, když je třeba". Pokud teda vynecháš členy výborů, tu a tam nějakou tu odměnu mají.

NFRANK71 - Profil | So 15.3.2014 18:12:47

retrívr >> to je divný ne, že dostanou zaplaceno + odpuštěný hodiny. To vlastně dostanou zaplaceno dvakrát.

Nretrívr - Profil | So 15.3.2014 18:10:41

knik-licht >> Práce, které vypisuješ budou vykonávat " určení členové", pochopitelně za peníze.Navíc jim budou hodiny odpuštěny. Není to nový systém, ten již funguje.

Nnofish - Profil | So 15.3.2014 17:19:22

knik-licht >> Ano bylo by to drahé. Ale o to jde. Pak by se vidělo, jestli se to vyplatí.... Pokud umíš chovat ryby, vyplatí se, nechat si to slovit. Je to levnější, než mít své vybavení, auta a podobě a použít to 3x do roka. Lovil jsem na takových akcích :-)
Tím netvrdím, že je to optimálí řešení. Byla to reakce na tvoje obavy z toho, kdo by lovil rybníky, kdyby nebyly brigády.

Nknik-licht - Profil | So 15.3.2014 17:15:06

nofish >> V blízkosti Uherského Brodu nevím o žádné. A pokud pojede s partou chlapů několik desítek Km na výlov s vlastním vybavením (kádě,podběráky apod.) tak bude si účtovat ještě cestu. Navrhoval jsem na schůzi profesionální brigádníky nebo tak něco, kteří na brigády chodí a byly by na brigádách, které jsou potřeba za hodiny na víc by dostaly symbolickou finanční odměnu. Je jasné, že firma si bude třeba účtovat něco okolo 200kč za hodinu na hlavu zaměstnance.

NKreja - Profil | So 15.3.2014 16:59:18

dal jsem B protože hodně víkendů musím být v práci a jsem rád když mám volný víkend,jinak jsem rád chodil na očistu přehrady to byla brigáda která měla smysl

Nunudle - Profil | So 15.3.2014 16:41:39

Jarda Š. >> Musíš víc makat:))

Červené karty: Mrknato, tuzemak