Boilie na zimní lov kapra

Jaké používáte boilie na zimní lov kapra?
Autor diskuse: karlos1983 - Profil , 4.12.2014 kaprařina - nástrahy, návnady

Ewa Farna - Profil | Út 14.2.2017 20:11:14

WS2 bude jiste dobra volba, hlavne na stary mazaky. Predevsim popky. Je tam tolik ruznych tvaru, hlavne zadny kulaty s kterymi se stary ostrazity jiz setkal. Kapr nema sanci cuchat nebezpeci. U klasickejch hotovek beru ty patvary nekterych nasich vyrobcu jako standart, ale tohle me fakt pobavilo.

Carpmasters138 - Profil | Út 23.12.2014 10:54:04

Zdarec všem. Musím souhlasit se Slavíčkem a Viceroyem. Každé rybaření v zimním období má svá specifika. Dnes to může jít klidně na průměr boilí 20 mm, ale zítra to nepůjde ani na 10 mm. Vše se odvíjí od určitých podmínek a důležitou roli hraje také počasí. Dávno už neplatí pojem, že kapři v zimě neberou a mnoho rybářů své nádobí zbytečně pověsí na několik měsíců na hřebík a to je škoda. Ze svých toulek za kapry v zimním období, si nejvíce vážím 13 ti kilového lysce, kterého se mi podařilo dostat na břeh po dvou dnech lovu ze čtyřdenní výpravy a to se chytá v prosinci jen 10 hodin denně-od 07:00 do 17:00. Voda měla 1,8°C a teplota vzduchu byla jen něco kolem 3°C. Bylo bezvětří a slabě mrholilo(ideální podmínky?) Určitě ano! Záběry přicházely pravidelně. První den jsem do většího prostoru rozkobroval cca 0,5 kg - 18 mm boilí vlastní výroby s použitím kvalitních rybích mouček, velkou dávkou pšeničných klíčků a ptačích zobů. Jako nástrahu jsem použil sestavu na panáčka se 14 mm plovoučkou a do PVA punčošky jsem nadrtil i plovoučku. Zvolil jsem krátký návazec kolem 15 cm a háček velikosti č.8. Do konce výpravy už jsem nekrmil, jen jsem k montáži vždy přidal malou punčošku a fungovalo to po zbytek výpravy. Další rok, už nebyly tak ideální podmínky, přesto že se v lovišti nějaká ryba vyskytovala a dávala nám vědět o své přítomnosti, ale záběr ne a ne přijít. Zkoušeli jsme vše možné a dokonce jsem ořezal boilí na nějakých 8 mm-bez úspěchu.O 14 dní později, kdy jsem se rozhodl opět vyzkoušet své štěstí panovaly podmínky že by psa nevyhnal. Použil jsem stejné komponenty jako minule a ze tři denní výpravy byly rázem 4 záběry. Sice malých kaprů, ale přesvědčili mě o tom, že pokud nejsem ve správný čas za ideálních podmínek na správném místě-můžu do vod močit co chci a budu bez úspěchu. V zimním období a tím myslím podmínky za kterých se ještě dá lovit, jsem vyzkoušel mnoho různých směsí včetně hotovek a nedám dopustit na svou domácí směs a Hot Deamona. Co se týče průměrů boilí, tak jsem nešel nikdy nad 18 mm, ale nemohu posoudit, zda průměr v tu chvíli hrál roli. Závěrem bych však podotkl, že lov v zimním období si vyžaduje určité zkušenosti a perfektní přípravu. Určitě se vyplatí jít k vodě na několik nocí, než docházet denně. Mám tak více přehled o tom, co se děje na vodě a můžu to na druhý den využít ve svůj prospěch. Řídím se heslem, že ne každá ryba bere v dobrém počasí a ne každá ryba nebere ve špatném počasí.

Slavíček - Profil | Út 23.12.2014 12:52:22

Tenhle rok jsem tomu lovu za poslední 2 mesice moc nedal . Chyceno minuly rok před vanoci i když bylo proti minulym rokum dost teplo Domaci smes jahoda smetana koreni

viceroy - Profil | Út 23.12.2014 11:21:27

Slavíček >> jen vydrzet a ze to byva nekdy extrem :-D

Tavris29 - Profil | Čt 4.12.2014 20:53:53

karlos1983 - >> Nejlepší koule v zimě je rohlík.....

kopr69 - Profil | Čt 4.12.2014 0:25:50

karlos1983 - >> Několik let jsem nakupoval hotovky + mraženky a porovnával jsem je s vlastním boilies.V letních měsících mě vždy nějaká ta hotovka nebo mraženka přechytala když jsem dělal boilies na rybí bázi ale na to mé boilies do studené vody nikdy žádné kupované boilie nemělo ani náhodou.Dokonce se mi podařilo dva roky zpět nachytat už v březnu nějaké amury od 50 do 70 cm !!!
Dělám koule o průměru 14 mm a fungují hned po rozmrznutí.Boilies dělám z ptačího zobu a mléčných proteinů,samozřejmě s lihovou esencí.Na příchuti až tak nezáleží protože jsem zkoušel vanilku,smetanu,oříšek,scopex a nějaké ovoce a výsledek byl vždy stejný.
Určitě si vyzkoušej boilies udělat doma sám ze tří důvodů - víš co v něm máš,poloviční náklady a rozhodně větší radost z ulovené ryby na vlastní koule.
Ať si Ti daří.

Carpmasters138 - Profil | St 24.12.2014 10:55:01

hona1 >> Na řece jsem zkoušel lovit s povolenými vlasci.Lovil jsem v blízkosti břehu, ale tah proudu mi vždy vytvořil jakýsi oblouk, na který se většinou zachytily nějaké nečistoty, což mou nabídku úplně znehodnotily. Začal jsem používat Back Leady a bylo po problému, ale ne po záběrech. Na řece v zimním období nemám takové zkušenosti jako na stojacích, ale mnohdy je řeka v zimním období lepší jak stoják. Původně jsem nevěřil, že se dají na řece chytat kapři jen metr od břehu, ale po nějakém stráveném čase u řeky jsem se vyvedl z omylu. Dokonce s průměrem boilí jsem mohl jít v zimním období hodně nahoru. Ne všude jsou dobré podmínky a musíme se s ními určitým způsobem poprat. Proto píše každý něco jiného ze svých zkušeností, ale jedno máme všichni společné. Jsme ochotni jít až za hranici, aby jsme ulovili kapra, zvláště,křupe li nám sníh pod nohami.

FOUSATEJ HAT - Profil | Čt 4.12.2014 19:49:18

karlos1983 - >> Já určitě kukuřici :-) nemám čas sedět a čekat na drbanec na kouli :-))))))))) na to je vyhraněnej prostor v létě

Slavíček - Profil | Út 14.2.2017 20:28:39

Jsem připraven jenom vyrazit trošku jsem upravil svoji starou zimní směs

Carpmasters138 - Profil | St 24.12.2014 15:31:22

hona1 >> Velmi zajímavě a pěkně popsáno-Líbí se mi.Z hotovkami, o kterých bylo napsáno, že fungují v chladné vodě mám také své zkušeností a můžu říct ty samé co Ty. Ale nejsou hotovky jako hotovky. Uznávaný a léty prověřený je Hot Deamon a můžu říct, že kdo ho měl možnost vyzkoušet si ho chválí a funguje i v jiném období než v zimě. Takže jsme se dostali o pěkný kousek dále. Pokud mohu, tak napíšu, že záleží na struktuře boilí, protože je důležité, aby se z boilí dostaly do vody všechna aromata, atraktory, tekuté potravy a extrakty, aby byl potravní signál co největší a zaujal tak kapra co nejrychleji. Pro mnohé je hrubá struktura boilí španělskou vesnici. Já přidávám hrubé ptačí zoby, jako je Sluis CLO, nebo Megablend, ale také drcený tygří ořech, který rozmixuji v mixeru. Má cenu přidávat skořápky z vajec, po příkladě drť z mušlí pro efekt křupnutí? Pro mě ne. Co doba sušení boilí? Je lépe sušit kratší dobu a pak zamrazit, nebo sušit co nejdéle? Já si občas vyrobím cihly z boilí těsta, které sice vařím déle, ale pak je nařežu na kostičky a zamrazím. Uvolňování a omývání je pak ještě lepší a rychlejší-dokonce i rozpad netrvá dlouho.

čeman 29 - Profil | Út 23.12.2014 12:42:24

Carpmasters138 >> Ahoj co se týče pva materiálu ,požívám výrobky fy Korda a nemám sebemenší problém ,rozpouští se při jakékoliv teplotě ,na své poslední výpravě jsem měl sebou poprvé krmení Jet Fish konkrétně Seafood -švestka/česnek a Mystic a naprostá spokojenost

Slavíček - Profil | Út 23.12.2014 11:33:24

viceroy >> Taky jsem dřív jezdil do zámrzu

brčál - Profil | Út 29.11.2016 14:16:26

Luger46 >> tím to nebude,to buď v klidu,ale jsou vody kde ten mik moc nechytá.mě to jen vždycky trochu nadzvedne jak někdo na to má jeden záběr za druhým,až ho bolí ruce jak se dře a tady nic,ale přeju jim to,jen je mi to divný :))

lukas1983 - Profil | Ne 27.11.2016 19:24:37

V pátek jsem nachytal 5 kaprů kolem 50cm. 3 se chytli na boilie 20mm a 2 na strožek česneku.

čeman 29 - Profil | Ne 27.11.2016 8:52:32

Mainline Dissolvas

čeman 29 - Profil | Pá 26.12.2014 9:08:12

milhouse91 >> Chci jej vyzkoušet taky ,naposled jsem měl Seafood švestka/ česnek a Mystica a maximální spokojenost ,dobře mi fungovaly booster dumbells

šroťa - Profil | Čt 25.12.2014 22:21:42

V zimě je to těžký někdy mi funguje ryzí slaďárna jako je winterfruit někdy takovej mix jako seafood švestka/česnek a občas dojde i na bioenzym fish losos. Vi buh na co budou mit chut... je to hodne o miste ale chce to mit vic druhu aby clovek mohl zkusit ruzna komba.

hona1 - Profil | Čt 25.12.2014 13:43:09

Slavíček >> já dávám do boilie hodně pivovarských kvasnic a řepkovýho šrotu, tak si myslim že s trávením pak nemaj problém, když víc krmim tak to z nich každopádně teče :-)

Slavíček - Profil | St 24.12.2014 15:18:17

hona1 >> třeba na stojak jsem varil do 1,5minuty pak ususil nasledne nadipoval koule se pak chova jako peleta

Slavíček - Profil | St 24.12.2014 15:03:32

Carpmasters138 >> vetsi podíl konopi další objemovky syrovatka jatrovy prasek koreni do neceho i trochu rybiny . Aroma max doporucene množství moc se nekrmim ryba tolik neprijima potavu

hona1 - Profil | St 24.12.2014 15:01:55

Tak abych taky přispěl k tématu a neplácal tu furt jenom něco mimo, tak používám hlavně svoje vlastní koule, chytal jsem jak na koule na ptačích zobech, tak i rybinu, záběry byly na obě verze, ale přijde mi že masovky maj ty velký přeci jen radši. Používám průměry 16 a 20 mm, a jako nejdůležitější věc co se týče zimních kulí mi přijde spíš než esence, popřípadě příchuť (na tyhle věci mi přijde že většina rybářů klade největší důraz), aby zkrátka byly do tý studený vody přizpůsobený, aby tam pracovaly, prostě aby tu kouli člověk nevytáhl večer tak jak jí tam ráno nahodil, tzn. hrubá struktura, méně pojiv, aby se to tam vyplavovalo,+ ideálně to něčim ještě zalít a obalit. Rád taky nástrahu ve finále ještě obaluju v těstíčku, který jsem si schoval od vaření, s tím se ale taky musí opatrně, protože jak je moc studená voda tak se to z tý koule už nemusí odplavit. Ačkoli otázku kulí přes sezonu moc nehrotim, tak v zimě sem zažil fakt i situaci, že na domácí koule přizpůsobený do tý vody sem během několika chytaček chytl 11 kaprů, ale na kupovanou hotovku za 400 o které bylo psáno že je do studené vody sem neudělal záběr, a to právě kuli tomu že v tý vodě prostě nepracovala a nevyplavovala se.

hona1 - Profil | St 24.12.2014 14:10:57

Carpmasters138 >> jinak v zimě chytám o moc radši na řece, minimálně se tam člověk vyhne podobným situacím :-)

Slavíček - Profil | St 24.12.2014 10:52:03

Kesam >> Taky občas chytám na povolený vlasec hlavně na labi když otravuje havěť a nechci poslouchat pořád pípání . Jak bylo už napsáno nejde to ale použít všude .

čeman 29 - Profil | Út 23.12.2014 15:56:40

Carpmasters138 >> Chytám na vzdálenosti delší jak 100m ,vlasec povoluji vždy,když jsem se potápěl a viděl jak vypadá silon na dně (s backlead) tak mě to celkem dostalo ,nikdy ti to nekopíruje dno ,je to sice těsně nad ním (cca 5-10cm podle vzdálenosti na jakou chytáš).

čeman 29 - Profil | Út 23.12.2014 15:31:51

Carpmasters138 >> Drtivá většina rybářů by ti řekla že se montáž musí maximálně zjemnit ,poslední cca tři ,,zimy" zkouším pravý opak ,neztáhnutá šnůrka N-Trap Soft ,8ka háček Krank nebo Wide Gape,délka 10-15cm ,fixované in-line olovo a úplně vyplé vlasce ,světe div se chytá to parádně :-)

Carpmasters138 - Profil | Út 23.12.2014 11:48:18

viceroy >> Co se týče těch časů doby lovu, tak jsem něco zaslechl, že EU má v merku nějaké úpravy. Pracuji ve Švédsku a tam to ihned upravili na 24.hod lovu. Letos jsem byl ubytovaný v Huleviku a překvapilo mě po zakoupení povolenky, že se chytá od 24:00 do 24:00 následujícího dne-při zakoupení jednodenní povolenky. Nevím, zda by to bylo u nás vhodné. Už jsem se bavil s kamarády o tom, že by se měli udělat určité úpravy a vyjímky. Kdo chce lovit systémem chyť a pusť a 24.hod denně, ať si třeba připlatí za povolenku. Určitě by se to nějak vhodně dalo upravit.

neutral - Profil | Po 22.12.2014 21:20:48

karlos1983 - >> Jedna kulička čehokoliv na správném místě+trpělivost

Ivan. - Profil | Ne 21.12.2014 22:54:09

Filip Štefek >> jedno aj druhe urcite dobre..

carpson - Profil | Po 8.12.2014 9:11:44

dřív jsem myslel,ze zachytáš jen na koule z ptacaku a jinak poskládanou smes...poseldni 3 roky chytam jak v teple,tak i ve studene vode na stejne koule...z rybích moucek,takze všechno smrady, i s lososakem, zadnej winterizovanej,proste klasika a chyta to uplne stejne,ne-li lip ...takze jak tu uz psal někdo prede mnou a zamnou jiste bude taky...je to hlavne o tom,kam to clovek nahodi....a muzes cely rok chytat na jednu smes...

RAJA - Profil | Čt 4.12.2014 20:05:30

HonzaR. >> Nie lepsia bude 14mm, v tej zime toľko papulu neotvorí:-)

TWIN 69 - Profil | Čt 4.12.2014 19:53:13

karlos1983 - >> Plovka 12mm naložená v dipu.

HonzaR. - Profil | Čt 4.12.2014 19:36:35

Za mě určitě Red Fish Fruit od Sportcarpu, funguje mi velice dobře po celý rok. Do studené vody určitě průměr 15 mm.

kopr69 - Profil | Čt 4.12.2014 15:33:57

Jaro,podzim,celý rok....karlose1983 by spíš asi zajímalo boilies na zimu.To znamená teplota vody těsně nad nulou (prosinec - březen).

molca - Profil | Čt 4.12.2014 13:39:19

karlos1983 - >> No, já tedy nevím jak ostatním ale me jednoznačně funguje boilies od starbaits hot demon, na něho mám svoje největší kapry, hlavně na jaro a na podzim, at ti to jezdí -:-))

kopr69 - Profil | Čt 4.12.2014 8:44:55

karlos1983 - >> Zkoušel jsem i nějaké pelety a také šlapou.

kopr69 - Profil | Čt 4.12.2014 8:40:36

Tak ještě přihodím pár foto.

arnošt - Profil | Čt 4.12.2014 0:08:06

karlos1983 - >> Mě se osvědčila Pikantní švestka od Mikbaits,stačí určitě jedna 16ka,klidně i ořezaná,plus PVA...Jemnější montáž,malý háček...
Ovšem co funguje na dvou jiných revírech,nemusí fungovat na třetím.