Vychází lépe kanál Dunaj–Odra–Labe, nebo železnice?

Autor diskuse: keltt - Profil , 10.7.2021

sven - Profil | Ne 10.10.2021 22:03:08

.

Fu - Profil | Ne 10.10.2021 16:15:56

boriak >> :D

boriak - Profil | Ne 11.7.2021 21:59:27

Kanal je mega p.covina, v SR to nikto nechce, rakusania si uz moravu doj.bat nenechaju...takovej ceskej sen, chodte s tym uz do prd.le

Fu - Profil | Ne 11.7.2021 17:09:31

Co to je za dotaz? Železnice, ale jen kvůli pozemkům je nereálné dělat trať na "zelené louce" hawk

sven - Profil | Ne 11.7.2021 16:51:53

rybobuch >> Je to jen částečná pravda.
Já ho neignoruji, nemám k tomu minimální důvod.
On mě má v tvrdém banu, právě z důvodu své věčné argumentační nouze :-)
Ale on by to stejně nečetl, tak dlouhý příspěvek, je nad jeho síly :-)

_Karel_ - Profil | Ne 11.7.2021 16:23:32

rybobuch >> Nepřečetl, se svenem se vzájemně ignorujeme, takže jeho moudra nevidím.

rybobuch - Profil | Ne 11.7.2021 15:58:13

_Karel_ >> Prosim tě a přečetl jsi si aspoň ten text a odkazy, co sem dal Sven?

P!F - Profil | Ne 11.7.2021 15:23:00

Honza7 >> 1185 rokov ak nepočítaš do úvahy infláciu...

_Karel_ - Profil | Ne 11.7.2021 15:08:53

rybobuch >> " Karlovi jsem jen doporucil si přečíst, kdo to protlačuje" - protlačuje to nejhlasitěji a nejsilněji Zeman. Má velmi značný vliv na premiéra, sněmovnu...
Takže si svá doporučení strč víš kam.

rybobuch - Profil | Ne 11.7.2021 14:49:52 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Pánové, ja ten kanál ale taky považuji za nesmysl !! Karlovi jsem jen doporucil si přečíst, kdo to protlačuje a že nějaká ekonomická návratnost nikoho z těch struktur nezajímá. Jsou to totiž stejné skupiny, co protlačuji obnovitelné zdroje a elektrodebilitu

Honza7 - Profil | Ne 11.7.2021 14:23:58

rybobuch >> Zkus vzít svoje úspory, včetně tvého důchodu a dej to do projektu, který bude mít návratnost 1185 let, ať nepromarníš příležitost se proinvestovat.
Za dva roky dej echo, jak se Ti daří.

sven - Profil | Ne 11.7.2021 13:53:52 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Honza Veber >> Ahoj.
To si nemyslím... alespoň tedy ve většině případů.
Odkupní cena bude nad finanční možnosti, většiny tuzemského obyvatelstva.
Poválečný dosídlenec po odsunu původního obyvatelstva je získal zdarma nebo za symbolickou cenu, vzápětí byl donucen pozemky vložit do vznikajících JZD nebo Státních státků, po převratu mu byly v restituci vráceny a obratem je neuváženě prodal spekulantům nebo cizincům..
Anebo by se o ně měl ucházet původní majitel, který byl v 1945 odsunut ?
Vzhledem k politické situaci a našemu členství v EU není vyloučeno, že budou tzv. Benešovy dekrety zneplatněny a současní majitelé, budou muset pozemky vydat..
Takové věci se dějí..
Pokud se týká vlastnictví státního území, tak vlast se neplatí penězi ale krví...
Nám byl stát přidělen z rozhodnutí velmocí... a co je zdarma, toho si lidé neváží...
Příkladem tři tuzemské dominanty za všechny: Říp, Ještěd, Ralsko...
Zatímco Wikipedie traduje, že hora Říp je památné místo české mytologie a historie,
že podle pověsti sem přišel praotec Čech, přehlédl okolní krajinu a rozhodl se zde usadit a že každý pravověrný Čech, by měl alespoň jednou za život na tuto horu vystoupit... cudně mlčí o tom, že tento krajinný a historický skvost po listopadu 89, patří jisté dámě z USA ...
Dominantu a chloubu Liberce, vlastní jakési utajené australské fondy, které zprivatizovaly telekomunikace...
I dominantu českolipska, vlastní soukromník.. naštěstí český ale je otázkou, jak píšeš... zda také odolá až přijde nějaký "developer" a nabidne sumu, kterou nikdy v zivotě neviděl pohromadě..

_Karel_ - Profil | Ne 11.7.2021 13:26:07

rybobuch >> Jj, už ten název je geniální - promarněná šance uvalit 800mld., cca polovinu celoročního rozpočtu ČR, za ekonomický nesmysl.

rybobuch - Profil | Ne 11.7.2021 13:06:45

_Karel_ >> No možná by jsi si měl pár věcí o tom kanálu přečíst, než se budeš do někoho navážet... Sven tu dal dost linků.

Tady jsou docela zajímavé informace.
Rozhovory s: JAN SKALICKÝ - Promarněná příležitost proinvestovat se z krize

Willow - Profil | Ne 11.7.2021 12:48:36 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Nechci Kadáfího obhajovat,ale..



Honza Veber - Profil | Ne 11.7.2021 11:05:52

sven >> ahoj, myslis, ze ji jako za draho zase koupi zpet? U nas pod domy a zahradami ma kazdy zahumenku. Dre na ni jak bulhar, uroda nejista, ale kdyz prisel developer a nabidl sumu, ktetou nikdy v zivote uz neuvidi pohromade, stejne neprodali 👍...

sven - Profil | Ne 11.7.2021 10:18:59

Honza Veber >> Ahoj.
"Lehce nabyl, lehce pozbyl" ..
Třeba budou příští generace moudřejší...

_Karel_ - Profil | Ne 11.7.2021 8:45:46

Starej plesnivec by si rád postavil pomník, a to za peníze nás všech. A sebranka okolo něj si ráda přivydělá nějakou šmelinou. Doufám, že nás příroda toho člověka co nejdřív zbaví, je to pro nás pohroma.

Gašpi - Profil | Ne 11.7.2021 7:57:37


Honza Veber - Profil | Ne 11.7.2021 6:17:50

sven >> Ahoj, vzdyt si uz ted prodavame republiku, resp to, co z ni zustalo, primo pod zadkem 😥🤔...

sven - Profil | Ne 11.7.2021 0:24:18

milanpindryc >> To máš naprostou pravdu.
Ale jsem přesvědčen, že ne každý je obeznámen s pozadím, tohoto ekologického terorismu.
A proto je třeba neustále připomínat, kdo jsou jeho praví vinící a jaký je skutečný cíl této akce. Ne, že by to mohlo něco změnit ale pro pořádek.
Nikoli ekonomika ani ekologie ale budoucí uspořádání Evropy... ať to stojí, co to stojí..
Dnes nám tento kousek Evropy říká pane, zítra už tomu tak být nemusí...

Že se na projekt nabalí přísavky a tuneláři, s tím se v tomto prostoru, tak nějak počítá...
Z finančního hlediska je celkem jedno, jestli už tak nesplatitelný dluh, bude ještě nesplatitelnější ...
Peníze se dotisknou a po nás potopa..
A buď přijde globální odpuštění a nový světový měnový systém nebo válka, nebo něco jiného..

milanpindryc - Profil | So 10.7.2021 22:47:45

sven >> tak to vime, nic to ale nemeni na tom ze je to hovadina a netreba s realizaci spechat.
Nadruhou stranu nejaka studie se kamose muze nechat udelat, ze...

sven - Profil | So 10.7.2021 21:43:37

Opakování je matkou moudrosti...

Ano projekt se ekonomicky nevyplatí a ekologicky vymstí ...
Ovšem ani s jedním ani s druhým nemá nic společného, neboť se jedná o ryze politický projekt ...

Kanál naší ekonomice a průmyslu, respektivě zbytkům naší ekonomiky a průmyslu, nepřinese žádný prospěch ale právě naopak..
Navíc nikdo v Česku, nepotřebuje pomalou lodní dopravu.

Je nutné si připomenout naše členství v EU, důvod proč jsme jejím členem a že rozhodovací pravomoci se z Prahy, už dávno přestěhovaly do Bruselu..
Vůbec není rozhodující prospěch jakéhosi Česka ale prospěch Unie...respektivě vyšších pater světového dění...

Našim únijním zadáním mmj. je, být ze severu na jih a naopak a ze západu na východ a naopak, silničním, železničním a leteckým tranzitem, s logistickými centry, překladišti atd...
V unijním plánu je i tranzit těchto zemí vodní cestou D-O-L.....

Ještě jednou ve zkratce. Vůbec není rozhodující, jsme-li pro DOL nebo Intermarium....

Rozhodující je, že tak bylo dohodnuto dne 23. června 1997 v Helsinkách a jménem i České republiky, za éry presidentování Václava Havla, byla podepsána Evropská dohoda o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN).

http://www.sagit.cz/info/sb99163

Souhlas s projektem D-O-L který je zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států EU byl jedním z bodů, podmiňujících přístup České republiky do Unie v roce 2003.

Projekt tehdejší vláda spolu s prezidentem Havlem odsouhlasili a tedy je tato dohoda závazná i pro všechny následující vlády a presidenty.

Česká republika není v postavení aby rozhodovala o unijních projektech. Na to si musíme bohužel zvyknout..

Evropská hospodářská komise při organizaci spojených národů v Ženevě (ECE/UNO) si již v roce 1959 vytyčila cíl, spočívající ve vytvoření evropské sítě vodních cest. Podle předpokladů ECE/UNO mělo toho být dosaženo realizací tří základních plavebních propojení:
vodní cesty Rýn-Mohan-Dunaj (v provozu od roku 1993)
vodní cesty Dunaj-Odra-Labe (studie proveditelnost 2016-2018)
vodní cesty Odra-Visla-Dněpr (o obnově spojení jedná Polsko s Běloruskem a Ukrajinou)

Mezi zastánce urychlené výstavby vodní cesty Dunaj-Odra se řadil i podnikatel Tomáš Baťa.
Po jeho tragické smrti v r. 1933, převzal vedení podniku Jan Antonín Baťa..
Vodní cesta o celkové délce 51 km byla vybavena 14 plavebními komorami. Plavba na této vodní cestě byla zahájena 2. prosince 1938. Návrhy počítaly i s prodloužením této izolované vodní cesty k Dunaji a do Zlína. Na řece Moravě byly také v trase D-O-L vybudovány jezy v Kroměříži, Spytihněvi, Nedakonicích a Hodoníně.

Po „anšlusu“ Rakouska v březnu 1938 se stala realizace průplavu D-O-L životně důležitou otázkou integrace říšské vodocestné sítě.
19. listopadu 1938 byl podepsán Německo-československý protokol o způsobu uskutečnění odersko-dunajského průplavu a jeho labské větve.
K překonání spádu bylo navrženo 27 stupňů (se zdvihadly 16–19) s dvojitými plavebními komorami s rozměry 225×12 m. Šířka kanálu ve dně měla být 32 m a v hladině 45 m, hloubka v některých úsecích až 4 m. Německá strana trvala na původní trase, odbočující z Dunaje u Vídně.

Slavnostní výkop průplavu Odersko-dunajského byl proveden 8. prosince 1939 poblíž Kandřína v dnešním Polsku. Součástí ceremonie bylo i otevření navazující vodní cesty – Gliwického průplavu, který měl následně umožnit propojení Odry a Visly.
Práce započaly i na opačném konci vodní cesty u Vídně, kde bylo vyhloubeno koryto v délce 6 km..
...byla zahájena výstavba zdymadla u Velkého Oseku a dokončen plavební stupeň Hradištko, což umožnilo pravidelnou průběžnou plavbu od roku 1944 až do Kolína. V roce 1943 byly z důvodu válečného vývoje zastaveny veškeré práce.

Důraz na zásadní roli propojení pro zlepšení konfigurace evropské sítě vodních cest se projevil i v přístupovém dokumentu, na jehož základě vstoupila Česká republika v roce 2003 do EU. V tomto dokumentu je projekt D-O-L zahrnut do výhledové dopravní sítě členských států unie"...
(zdroj wiki)

Propojení Baltu s Černým mořem (případně i Středozemním) je nezvratná, politická a strategická záležitost, tzv. Intermaries..
https://cs.wikipedia.org/wiki/Iniciativa_Trojmo%C5%99%C3%AD

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/donald-trump-ve-varsave-trojmori-andrzej-duda_1707060600_haf

https://www.investicniweb.cz/news-summit-iniciativy-trojmori-podporil-vznik-investicniho-fondu/

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/donald-trump-ve-varsave-trojmori-andrzej-duda_1707060600_haf

https://cs.wikipedia.org/wiki/Vodn%C3%AD_koridor_Dunaj%E2%80%93Odra%E2%80%93Labe

Garys - Profil | So 10.7.2021 19:46:35

No jo, ale to prostě nevysvětlíš šíbrům typu Mynář & Nejedlý, ti si umí hlavně spočítat, kolik z těch 800 miliard by šlo odklonit, jak si zavázat dodavatele,...to jsou jediné počty, které je zajímají

Martin M. - Profil | So 10.7.2021 0:41:28

Krasny clanek. Kdo to nechce cist cele, tak aspon predposledni odstavec. Pritom to jsou argumenty za predpokladu, ze by byl kanal zadarmo, coz samozrejme nebude (800.000.000.000 Kc) a vysledek by byl jeste mnohem horsi.

Pro predstavu: za plavbu pres Suez se plati cca 5 milionu Kc za jednu lod, takovou tu jak plovouci panelak co veze 20.000 kontejneru a co misto plavby kolem Afriky voli cestu pres Suez jako ta lod (evergiven) co tam letos udelala duc - uveze 220.000 tun. U nas se predpoklada se preprava 30 milionu tun rocne (to je optimisticky odhad, ktery se nenaplni, ale dejme tomu). V Suezu by to prevezlo 136 takovych lodi za poplatek 675 milionu kc. U nas si takovy poplatek rict nemuzeme, nesetrime lodim cestu kolem Afriky, ale co uz, pocitejme stejnou cenu. Srovname-li prijem 675 milionu rocne s pocatecni investici 800 miliard, dostavame navratnost za 1185 let. Plus uroky a jsme na nekonecnu.