Německý elektrárník poslal šumavský potok pod zem

Autor diskuse: yvana - Profil , 10.4.2017

Vítek - Profil | St 12.4.2017 17:44:58

pro lúzry jsme kolonie

Rožnovák - Profil | St 12.4.2017 17:34:41

Sa(l)micka >> existuje cech provozovatelů MVE. Když jsem si pročítal návrh koncepce a cílů tohoto spolku na rok 2017, neměl jsem z toho moc dobrý pocit. Rozhodně vědí, co chtějí. Jinými slovy stavět, čerpat dotace, brát zelené bonusy, prosazovat své zájmy, legislativně eliminivat nesmyslné kontroly " překompenzace" u jednotlivých MVE a legislativně zajistit provozní
podporu všem MVE bez rozdílu termínu připojení na dobu 30 let. To je jen stručný výtah z jejích koncepce. Koho to zajímá ať si najde a prostuduje jejich stránky. Cech provozovatelů Malých vodních elektráren
Ps. dotovat pochopitelně bude

kakr - Profil | St 12.4.2017 10:11:31

Sa(l)micka >>
Malá poznámka, MVE bylo dříve mnohem více, ale sloužily jako energetický zdroj pro mlýn, pilu, hospodářství. S hlavně nebyly až na malé výjimky přifázovány k rozvodné síti a elektřina nebyla dotována státem. Máme asi na 10km revíru 5 MVE z toho jedna jede bez schváleného manipulačního řádu a vadí to max, rybářům.
Tak dobře vím vo co gou.....

Sa(l)micka - Profil | St 12.4.2017 9:23:48

Rožnovák >> V minulosti kolem MVE byly, stačí se mrknout do "vodní knihy" - tam byli zapsáni mlynáři a ti, co měli MVE - a bylo jich dost už před druhou světovou. Někdo holt po roce 89 elektrárnu obnovil, jinej ne, další pozemek i s budovou prodal, jinýmu to sebrali a už nevrátili. Nadto se změnou nákona, myslim v roce 1955 vyšlo nařízení přihlásit se do roka k nakládání s vodami. Kdo se nenahlásil, tomu to prostě sebrali, takže bylo polikvidováno spousty mlynářů.

Jinak, co se týče vzniku naprosto nové MVE (někde, kde předtim vůbec nebyla) neni to tak častá záležitost. Obvykle spíš dochází k obnovování z někdejších budov mlýnů a tak dále, ale že by si někdo vymyslel "tuhle by byla dobrá elektrárna", ti snad ani nejsou, a i tací, co někde obnovili elektrárnu starou, to se dá za posledních několik let spočítat na prstech jedný ruky. Nemluvě o tom, že tací jsou z 99% slušní a nejprve si zjistí, zda je jejich představa zákonná a reálná.

Poslední případ elektrárníkom hodně pokazil reputaci, to je fakt.

computerfish - Profil | Út 11.4.2017 22:12:05

Germán za nic, nemůže není žádný Dumme. Na špinavou práci si najal všehoschopného patolízala Václava Mandáka.

Rožnovák - Profil | Út 11.4.2017 22:10:55

Viděl jsem i reportáž ve sdělovacích prostředcích. Popravdě moc nechápu jak v minulisti a téhle oblasti mohl někdo vznik MVE povolovat. MVE by už neměly vůbec vznikat a stávajícím by se měly pozvolně třeba změnou zákona ukončovat v rozumném horiziontu činnost. Nevěřím tomu že jsou pro naší energetickou soustatvu a vyrovnávání přebytku či nedostatku elektřiny v síti nepostradatelné. Spíš mi připadá že je to dobrý způsob jak se dostat k evropským a státním pěnězům když máte k dispozici vhodně položený pozemek. Toto jednání co předvedl dotyčný staitel není u nás vyjímečné, někteří povolení neřeší protože spolehájí na přísloví není žalobce není soudce a ti další spolehájí na to že pro státní aparát bude složitější stavbu nechat odstranit než dodatečně povolit a ty pokuty jsou hodně diskutabilní. Sankce by měly být individuální a měly by být ušity na tělo viníkovi, pokud by dostal dotyčný 10,20 nebo i 30% s čistého ročního zisku podle předcházejícího daňového přiznání mělo byto větší efekt než nějaké tabulkové sankce.

Sa(l)micka - Profil | Út 11.4.2017 21:31:52

Denny >> No, a vo tom to celý je. Senzace senzace, ale informovat by informovali pouze o tom, když by to dopadlo špatně (což se doufam nestane).

u x a - Profil | Út 11.4.2017 21:19:37

nofish >> za to ucpání bych vyfasoval možná trest jak Kájínek:-))

nofish - Profil | Út 11.4.2017 21:17:29

u x a >> může, samozřejmě, souhlasím. Viděl bychto jak ty. Je třeba se posilnit a vyřešit to bez úředníků :-)

u x a - Profil | Út 11.4.2017 21:15:06

nofish >> no ale ty dva roky to může mít ucpaný,nebo ne?

nofish - Profil | Út 11.4.2017 21:10:14

u x a >> ono by stačilo pár klacků a pak hromada listí.
Jenže to skončí po česku. Dva roky dohadů a nakonec dodatečné povolení.

u x a - Profil | Út 11.4.2017 20:57:44

nofish >> na ucpání je potřba asi nějaké pvolení nebo co,já bydlet kousek tam odsud ,jednoho dne bych se ožral vzal kluky z vesnice vzali by jsme tatru s kamením ,nejprve bych tam poslal nějakou pěknou kládu a pak kamení:-)

nofish - Profil | Út 11.4.2017 20:24:14

u x a >> amen... pán je znalec :-)
Takové lidi bychom potřebovali, akorát ještě aby bylo uzákoněno, že na ně nikdo nemůže podávat nesmyslné žaloby, na základ ě nesmyslných zákonů a za chvilku bude klid.

Denny - Profil | Út 11.4.2017 20:20:49

Sa(l)micka >> Jasne v tom s tebou souhlasim,ze novinari casto pisi o vecech o kterych nemaji nejmensi paru.Ja to pochopil trosicku jinak s tim vyjadrenim.Pokud je to vyjadreni k novinarum,tak se nedivim,tam lide musi byt velmi opatrtrni,aby to neprekroutili jak potrebuji a nedelali z toho zbytecnou senzaci.

u x a - Profil | Út 11.4.2017 20:15:37

jaký je problém to ucpat ?tatra s kamením a je to....

Sa(l)micka - Profil | Út 11.4.2017 19:44:23

Denny >> To může říct pouze šéf odboru výstavby. V tom je celej zakopanej pes. Když chceš stavět studnu, taky první řešíš umístění stavby na výstavbě a až pak stavební povolení speciálního stavebního úřadu (což je sekce vodního hospodářství) na základě rozhodnutí o umístění. Když stavaři nepovolí umístění, tak prostě smůla i kdyby to byla anglická královna. Nepovolí studnu, mešitu, továrnu na gumový kachničky. Jistě, stavaři k umístění potřebují stanoviska - od ožp/chko/povoďáků a tak dále, ale těžko poleze vedoucí ožp do zelí stavařům. Jenže už jsi viděl někdy novináře, že by se přiznal, že ví o věci prd a že se ptal na špatným místě? Řečeno bylo: víme o tom, věc se řeší, ale vyjadřovat se nebudeme (myšleno vyjadřovat se k novinářům, stanoviska se prostě pořešit musí).

Denny - Profil | Út 11.4.2017 19:19:12

Sa(l)micka >> Rekni me co je na tom k velikemu reseni.Nepovolena stavba v CHKO.To prohlaseni cloveka,vodohospodare nebo sefa ochrany prirody, ktery tomu sefuje melo byt naprosto jednoznacene,ze je to protizakonne a ze budou delat vse pro to,aby to bylo tak,jak jsi napsala.To znamena odstraneni stavby.Pokud k tomu jeden z organu,ktery ma do toho co mluvit, vyda zakaz,tak by pres to nemelo byt zadne odvolani.To kdyby se na stavebnim staveli na palici,tak on ma byt v tomhle naprosto nekompromisni.

Sa(l)micka - Profil | Út 11.4.2017 18:53:35

Denny >> No tak co jim k sakru má ten šéf říct, když se umístění stavby řeší na stavebním a debilové ze seznam.cz zavolají na životní prostředí? (Což notabene znamená, že vůbec nevědí, co všechno dotyčnej "takystavitel" obešel.) Novinářská klasika.

Tomáš7 - Profil | Út 11.4.2017 18:43:49

Hoši co tu mudrujete. Není nic lepšího než napsat na ten úřad. Slušně poslat dotaz, co se s tím děje, že to není normální a že se i v budoucnu o to budete zajímat. Moje poslední zkušenost: město zadalo odstranit několik stromů u cyklostezky. Kluci to hned pojali jako příležitost nadělat si zásoby dřeva na zimu a vedle cyklostezky začali brát i stromy kolem řeky. Tedy napsal jsem slušný dopis na odbor životního prostředí, jaký má město záměr s oblastí u řeky. Sám jsem byl překvapen rychlostí reakce. Borci zmizeli a těžba ustála. Asi jsem taky idealista ale myslím si že doba se mění a někdy trochu tlaku na úředníky udělá své. A není zapotřebí nadávek do ku.rev.

Petr64 - Profil | Út 11.4.2017 18:40:19

Sa(l)micka >> Občas se k podobné (legální) stavbě nachomýtnu a moc nenápadně se to vybudovat nedá..Je divný,že během budování který se neobejde bez techniky,nebylo nikomu nic divný a najednou se diví všichni.

Smete se to pod stůl i bez uplácení.Úředník to prostě dostane příkazem hráčů na vyšších pozicích.

1568 - Profil | Út 11.4.2017 18:20:52

Když prošla ruská děrevňa v K.Varech,tak proč by neměl projít německej lékárník?????A dalších případů by se našlo......:-((((Moc bych si přál,abych se mýlil

Saddám - Profil | Út 11.4.2017 18:07:06

Sa(l)micka >> Spíš než o inteligenci , bych řekl, že je to o zkušenostech. Jsem také letitý idealista (jako asi i ty) , ale zkušenosti mi říkají, že jsem spíš naivní blbec, který si i v padesáti dělá zbytečné problémy a proti penězům je bezmocný. Kdybych měl vsadit tak sázím 20:1 na Mrknata nebo Palováka62. Je vidět, že už toho dost zažili.

Mautin - Profil | Út 11.4.2017 17:44:45

potok nevadí, ale támhle o kus dal přes pole jednou za rok proletí motyl, načež aby tam krecek bydlel a uz stoji stavba.

Denny - Profil | Út 11.4.2017 17:39:59

Sa(l)micka >> Me se na tom vubec nelibi to,ze kompetentni lide z uradu o kterem pises se k tomu nechteji vyjadrovat nebo jen neurcite.Podle me by tito lide meli zaujmout naprosto jasne stanovisko,protoze je jednoznacne,kde je pravda.Nemyslis,ze tam neco smrdi? Pokud tedy je vse napsane po pravde.Pral bych si aby byla pravda s tim odstranenim stavby,ale jsem hodne skeptickej :-(

Sa(l)micka - Profil | Út 11.4.2017 9:13:30

Strašlivě se mi líbí, pánové, jak tady automaticky kopírujete průřez "inteligencí národa", co jsem viděla v diskuzi pod článkem na seznamu. Představte si, že třebas na tom ouřadě pracuje někdo z vašich známejch, příbuzných, kamarádů... a půl republiky řve, že to je úplatná kur.a. Ježili byste se a hudrovali, že ten a ten přece neni žádnej hej počkej, což? Tož nesuďte, když nevidíte, co se v případu zrovna děje. Děkuju pěkně.

kakr - Profil | Út 11.4.2017 7:40:25

Stačilo by zrušit dotace a povinné přifázování do sítě a MVE zaniknou....

VíD - Profil | Út 11.4.2017 7:36:53

Osobne bych ho vypraskal zpatky odkud prisel a vodni dilo ho nechal vlastnorucne vratit do puvodniho stavu, nicmene ten clovek vedel co dela a uplne v klidu mu to projde..jsme narod kurev tak se ohneme i tentokrat...

1975 - Profil | Út 11.4.2017 7:35:37

Dopadne to jako vzdy vse se zamete pod koberec protoze kde jsou prachy tam se nic nestane

japal - Profil | Út 11.4.2017 1:36:52

palovák62 >> Ne ne,ja si myslim,že to je trošinku jinač. Určíte mu to nejdřiv skolaudujou a to povoleni mu vydaji až pak.

Sa(l)micka - Profil | Út 11.4.2017 1:22:57

palovák62 >> No to ti děkuju pěkně za uznání. :(

palovák62 - Profil | Út 11.4.2017 0:23:06

Pánové jste idealisti. Co by platilo na západ od našich hranic to neplatí díky úředníkům z českých úřadů u nás. Skončí to tak aby se vlk nažral a koza zůstala celá,že mu úředníci dodatečně vystaví stavební povolení a navíc mu to zkolaudují. Právníci za prachy umějí zázraky na počkání a nemožné do tří dnů. Skoro bych se na to vsadil.

alfonz42 - Profil | Po 10.4.2017 23:47:10

Sa(l)micka >> aby ti neuhořela.....

Sa(l)micka - Profil | Po 10.4.2017 23:41:56

Honza7 >> Neni souhlasný stanovisko = neni stavební povolení, za to dam z dosavadních zkušeností ruku do ohně.

Honza7 - Profil | Po 10.4.2017 23:23:37

Sa(l)micka >> Pokud by to tak dopadlo jak uvádíš bylo by to skvělé, jenže ne vždy co je logické se stvrdí i u soudu.

Sa(l)micka - Profil | Po 10.4.2017 23:17:07

Honza7 >> Myslim, že v tomhle případě dostane chlapec řádnej flastr a nařízení odstranit stavbu, neb na tohle mu nedá souhlasný stanovisko: povodí Vltavy, CHKO Šumava, vodohospodářská sekce, sekce ochrany přírody a krajiny... a mohla bych pokračovat dál. Tohle nezlegalizuje, kdyby se posral a postavil na hlavu.

Honza7 - Profil | Po 10.4.2017 21:50:34

Tak to jsem opravdu zvědav jak to dopadne. Možná to zase bude v duchu, že pro někoho budou zákony rovné a pro druhého rovnější?

Mrknato - Profil | Po 10.4.2017 21:39:32

Germán udělal čuňárnu jako 1569874 pytláků, 25648794 norků, 12365 kornoránů a 4587 bezdomovců a co se mu stane? Odpověď je nesnadě, HOVNO. Ale pindat o tom může 63589 respodentů a předplatitelů MRku. To je ta pravá a nefalšovaná demogracyje, tu jsme si vyzvonili klíčema.(((