Diskuse k článku: Cesty rybáře jsou asi dané

Autor diskuse: Milan Tychler - Profil , 29.11.2016

numen - Profil | Po 26.12.2016 22:16:09

rybařina je vášeň u některých až závislost.
Krásně napsáno.

Herva R - Profil | Ne 11.12.2016 19:58:02

Moc hezky napsaný, opravdu člověku to vykouzlí úsměv na rtu.
Děkuji

fheavy - Profil | Čt 8.12.2016 15:13:15

A 1

venybit - Profil | St 7.12.2016 18:25:27

Pěkný článek Milane .Mám to také tak .

aguirre - Profil | Út 6.12.2016 19:02:51

Trochu romantizujuca predstava o nás samých.... Kde chytajú takí rybári, ako popisuje Milan vo svojom článku? Nerybari väčšinou nájdu pri riekach a jazerách haldy smetia po rybároch, prípadne natrafia na okupantov v maskáčoch a s fľašami piva, čo vymlatia pol rybníka a slepiciam domov odnesú aj belicky (oukleje), len aby sa im ten čas strávený pri vode rátal. Kde len chytajú tí chlapi s dušou mladych chlapcov...
Samozrejme, trochu prehanam, ale len trochu....

linydatel - Profil | Po 5.12.2016 17:35:23

Jako většinou pěkný článek. Díky za něj.

Monot - Profil | Ne 4.12.2016 20:56:04

Super článek :)

xDanielS - Profil | Ne 4.12.2016 18:15:38

Lubo >> Mám to hodně podobně. Buďto články o ničem, nebo 100x omílané pravdy. Jen poslední tři články mi přijdou, jako kdyby se pan Tychler chtěl nechat zvolit prezidentem. Sepsání obecné pravdy, které se dotýkají co nejvíce lidí. Pípáky, úbytek ryb a teď tohle. Prostě věci, na které si stěžuje u vody 5 ze 4 lidí.

vydra Lucky - Profil | Ne 4.12.2016 17:56:08

Nějaký pátek už chodím po téhle zemi, vcelku dost jsem zažil, ale že o mě někdo ví tolik ??? Opravdu moc hezky sepsané, je vidět, že autor o tom něco ví ... :-)

rybař20 10 - Profil | Ne 4.12.2016 16:44:26

Já to zkrátím. Přeji pěkné a klidné dny u vody a děkuji.

Lubo - Profil | Ne 4.12.2016 0:14:01

Autorovým článkům prakticky nevěnuji pozornost, jelikož co jsem četl, bylo vesměs pro začátečníky, nebo pro mne již známe informace, nebo omílání stále dokola jednoho a toho samého, což pro mne nemělo žádnou přidanou hodnotu (snad mi autor promine trošku nediplomatické upřímnosti, která není míněna nijak urážlivě, ani osobně cílená). Ale v tomto článku jsem se tedy 100% našel. Velmi, opravdu VELMI KRÁSNĚ napsané. Tohle by mělo viset v každé klubovně rybářského kroužku. Tak nějak by měla začínat každá kniha, nebo film o rybařině. Tohle si teda vytisknu, přidám k "vercajku" a přečtu, když budu sedět u vody bez jediného záběru, abych si připomněl, proč vlastně u té vody jsem. :-))) Díky tyme.

andrei11 - Profil | So 3.12.2016 16:55:13

Dakujem za krasne citanie, par krat som sa popod fuz pousmial. Milan, vystihol si to, o com to je. To sa tazko vysvetľuje imunnym. Rybacka je vasen.

Charley7 - Profil | So 3.12.2016 13:41:41

krásně a pravdivě napsaný

Hupo - Profil | So 3.12.2016 12:14:41

Nádhera, ako by som sa pozrel do zrkadla svojho života.

tym - Profil | So 3.12.2016 11:32:31

Děkuji všem za hezké komentáře.
Vidím, že je nás mnoho na jedné lodi .....

novel - Profil | So 3.12.2016 11:20:52

Konec jsem dočítal se slzami v očích a vzpomínkami na mládí. To mi nedělejte pane Tychler :) Nádherně napsané, úplně mě to nabilo energií na celou další sezónu s dětmi u vody. Nádhera to číst...

Vítek - Profil | So 3.12.2016 11:11:12

jsme jako vydry toulavý

Killbeggan - Profil | So 3.12.2016 10:10:23

Moc hezké čtení! Jak od Oty Pavla... Děkuji.

lufojtas - Profil | So 3.12.2016 9:32:44

Super článek, i manželka se zasmála a poznala mne.
Díky.

Vikasgard - Profil | Pá 2.12.2016 21:51:01

Chválím za nádherná slova. Mnohokrát jsem se tam našel. Robson Green, cestovatel a rybář jednou řekl: Třikrát jsem obletěl celou planetu a je jedno, jestli jsem se potkal s rybáři, kteří lovily ryby pro peníze, pro zábavu nebo pro obživu. Ta spalující vášeň, když ryba zabere, je všude stejná.

liborbobes - Profil | Pá 2.12.2016 19:57:36

Nádherně napsáno.Nic lepšího jsem dosud nečetl.Děkuju.

woodpecker - Profil | Pá 2.12.2016 19:50:52

Nejlepsi vec o rybarine co jsem kdy cetl. Dik za tenhle clanek.

TymCat - Profil | Pá 2.12.2016 8:02:16

Ano, je to presne tak.K tomu není co dodat :-)

Vaša - Profil | Čt 1.12.2016 23:32:32

Milane dík za krásné čtení. Jednoznačně nejkrásnější počtení tu na Mrku jaké jsem tu četl. Já začal asi ve třech letech s tátou a drží mě to až do teď. Byť s krátkou pauzou kvůli rodině , ale vrátil jsem se a baví mě to ještě víc než kdykoli jindy. Moc ještě jednou děkuji za skvělý článek. Málem jsem i brečel.
Mimochodem nechápu kdo mohl dát jinou známku než 1!

murphyy - Profil | Čt 1.12.2016 23:29:51

Ak poviem za seba, tak som zacal chytat ryby na udicu ked som mal okolo 10 rokov, no moje zaciatky s riekou siahaju ovela skor.

Ked som ako maly chodil s otcom a strycmi na spolocne vypravy na rieku, tento-krat to nebolo s prutmi, ale opalkami, cerpakmi a hlavne rukami.
Nebudem opisovat maskovacie figle mojho stryca, ktory po vskoceni do rieky, nalamal vetve zelenych konarov s listami a pripichaval ich do svojej "loviacej opalky", aby sa ryby toho tolko nebali, plus dalsie ine strategie.. :))

Pamatam ako sa otec ponoril pod hlboky podomlety breh, bol pod vodou mozno cez minutu, vysiel a jeden jalec v trenkach a dva v kazdej ruke "len som ich hladil za chvosty, nevedel som ktoreho mam zobrat skor ".. hovori :D
Bolo to krasne, ako som tie ryby zbieral to tasky ked mi ich hadzali na breh.

Potom doma nasledovala opekacka cerstvo ulovenych ryb (malokedy ak vobec sme ryby mrazili), obalenych v muke a vysmazanych na bravcovom sadle, poriadne naplnenych cibulou, ktora bola okorenena ciernym korenim, solou a cervenou paprikou..dodnes na tie pekne casy spominam..
Ta vona cerstvo pecenych jalcov/podustiev, pohoda s dedkom, strycmi, rodinou vonku pri krbe..

Cize len to som chcel povedat, kazdy ma ten zaciatok a bod zlomu trochu iny, ale podstata ostava asi ta ista u kazdeho z nas..

Kraasny dennik, sory (opisany zivot rybara), pan Tychler vdaka za to.
Taketo slova potesia nejedneho z nas, ze vieme, ze v tom nie sme sami :)

já 2 - Profil | Čt 1.12.2016 22:15:10

Tak už se známka zhoršila, říkal jsem si, že by to mohl být článek s čistou 1. Škoda

lipan8 - Profil | Čt 1.12.2016 22:12:25

Pane Milane...ÚŽASNÝ ČLÁNEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Venku fučí,sněží s deštěm,ale všichni ,,MY,,tady,kujeme ty pikle kde,kdy,jak,na co atd.)Prostě blázni,a moc zamilovaní do té naší nejdokonalejší milenky..rybařině.Nespíme,sníme,toužíme,zkoukáváme weby,videa,čteme,hltáme,ale hlavně se stále těšíme,kdy za ní půjdeme,jestli nám dá..to co my dáváme ji..čekáme zpětnou vazbu,odplatu..))A čekáme,a stále se vracíme,zdokonalujeme se ve všem možném,jen aby jsme byli alespoň malilinko úspěšní.A ikdyž ne,nevadí nám to,a stejně za ní jdeme opět,jako malí kluci nahánějící holky po ulicích,jako puberťáci obdivující děvčata po chodnících,jako muži lovci,po kořisti toužící..I já začal v 10letech,miloval jsem rybářský kroužek,dětské závody,zlatou udici..I já musel omezit vycházky na minimum díky manželství a příchodem potomka,ale stále,stále víc a víc toužím u vody ,,bydlet,,..kochat se vším okolo,z rána,z večera,v poledni i v půlnoci.
Tenhle článek mně vrátil zpět,pohladil na duši,a ač je kolem nás svět jaký chce,my máme ten svůj,a věřím,že si ho všichni nadále budeme zvelebovat a bránit,aby nám jej nikdo nemohl vzít.
Moc děkuji a přeji Vám spousty dobrého do další práce a osobním životě.

Kondrakar - Profil | Čt 1.12.2016 22:08:01

Krásně napsáno. Poznal jsem se v tom "sběrači". Feeder, plavka, vláčka, kaprofeeder. Věci se kupí atd.
Nádhera. Infikován jsem byl v ranném dětství otcem a dědou a už mi to zůstalo, byť s dvouletou přestávkou.

blahoud - Profil | Čt 1.12.2016 21:56:36

Taky jsem dlouho nečetl něco tak skvěle a přesně napsanýho

Mirek.V - Profil | Čt 1.12.2016 21:48:52

Díky, to je to nejkrásnější, co jsem tady kdy četl.
Já jsem začínal jako kluk s mým dědou. On chodil na štiky. Naučil mě i mojí sestru chytat nástražní rybky, hlavně hrouzky, kterých tehdy bylo v řece dost. Taky tlouště na třešně v proudu "na telefon" s prutem v ruce a prstem na silonu a na kostku chleba na plavanou. Nebo parmy na chomáč jepic omotaný bílou nití. A ukázal mi asi i to, co jsem tehdy ještě nechápal - proč se k vodě chodí.
Pak jsem měl pauzu. Trvala čtyřicet let. Žena a dcery ani nevěděly, že ty ryby pořád ve mě jsou. Chystal jsem se, že budu chytat v důchodu. Před čtyřmi lety mi ale známí ukázali feeder, který jsem tenkrát ještě neznal a potom mě to nechali zkusit. A bylo to. Vrátil jsem se, začal jsem znova. Naštěstí ještě deset let před důchodem.
Dnes mám odchytané tři sezóny. Učím se feeder, trochu se zlepšuji, hltám informace. Skoro všechna Martinova videa jsem už viděl dvakrát. Dělám si záznamy, kde, kdy a na co jsem co chytil, abych příště věděl. K vodě se dostanu tak třicetkrát do roka, ale když už tam jsem, vydržím sledovat špičky osm, deset a někdy i víc než dvanáct hodin v kuse. Přitom většinou ani nejím, nejvýš tak tatranku, dvě, za celý den, abych nic nezmeškal. Nějaké ryby nachytám, některé z nich změřím, některé i vyfotím a vrátím je zpátky řece. Dlouho se přemlouvám, abych začal balit - co kdyby ještě ....... . Pak balím, když už na to není vidět. Domů se vracím za tmy, vyčerpaný, ale zároveň nabitý novou energií a šťastný a přemýšlím o tom, co příště udělám líp. Vždyť to znáte.

david7 - Profil | Čt 1.12.2016 21:26:16

No tak nic lepšího jsem ještě nečetl!!! Děkuji. Až mi skoro slzička ukápla :-(
Přesně tohle pochopí jen blázen jako já a jak vidím níže, nejsem v tom sám - naštěstí!!!

danko - Profil | Čt 1.12.2016 16:55:08

Ano, je to přesně tak.

Dida - Profil | Čt 1.12.2016 10:56:36

Pěkně napsané, super.

Bušák - Profil | Čt 1.12.2016 10:13:16

tym >> Milan Tychler - >> moc pěkný článek,tak nějak to máme mi rybáři

yvana - Profil | Čt 1.12.2016 9:41:01

tym >> Milan Tychler - >> Moc díky za sebe.Jsem z řad rybářek,nikdo v rodině nechytal.muž byl na rybách a já mu pokládala otázku,kdy přijdeš,kdy se vrátíš?Nemohla jsem pochopit,že čas se nedá určit.Až jednou řekl,tak pojď se mnou.A to neměl dělat:-)Během chvilky jsem měla vyřízené papíry,to bylo slávy,když jsem se ukázala mezi rybáři:-)propadala jsem tomu čím dál víc a vůbec toho nelituju.Dělám to jako hodně rybářů nikdy doma nepřiznám kolik to stálo,co můžu zatajím i když doma mám rybáře a vlastně teď ho tahám já na ryby:-)Nejkrásnější usínání a sny jsou o rybách....