Chicago jde do války s asijským kaprem (tolstolobikem)

Autor diskuse: fotojakes - Profil , 26.2.2014

sumec 1950 - Profil | Čt 27.2.2014 18:00:35

fotojakes >> Já si neztěžuju,jenom si myslím,že ničí ostatním rybám(původním druhům) přirozené prostředí,např.likvidací rákosu.

fotojakes - Profil | Čt 27.2.2014 16:16:43

sumec 1950 >> mě jen přišlo divné, že si tu stěžuješ na hustou obsádku amurů v dané vodě a pak napíšeš, že jich sice chytíš dost, ale vše hodíš zpět.

sumec 1950 - Profil | Čt 27.2.2014 16:08:05

fotojakes >> To nedělám,mají stejné možnosti.

fotojakes - Profil | Čt 27.2.2014 16:05:54

sumec 1950 >>třeba potěšil ty vykroucené krky kolem:-)

sumec 1950 - Profil | Čt 27.2.2014 16:03:43

fotojakes >> Nevím co bych s nima dělal.

fotojakes - Profil | Čt 27.2.2014 15:34:11

sumec 1950 >> to mi hlava nebere, stěžuješ si, že je amur na té vodě zastoupen více než je zdrávo a když máš možnost jich pár desítek zredukovat, hodíš je zpět:-)

MAXXSKATER - Profil | Čt 27.2.2014 15:21:59

sumec 1950 >> Jo, tyhle pohledy znám. :-) Kdyby se radši místo závisti na ty ryby zkusili zaměřit, tak věřím, že by je nachytali, když jich je tam teda tolik.

sumec 1950 - Profil | Čt 27.2.2014 8:56:39

MAXXSKATER >> Je to o znalosti místních poměrů.Zdržují se převážně na druhé nepřístupné straně,kudy vede původní koryto.Přesto se ale chytají.Loni jsem jich chytil asi třicet kusů.Protože doma ryby nejíme,tak jsem je zase pouštěl.Měl jsi vidět ostatní rybáře,co to s nima dělalo.Mohli si ukroutit hlavy.A to na amury cíleně nechodím.

MAXXSKATER - Profil | Čt 27.2.2014 8:43:03

sumec 1950 >> To bych všechno bral, jen mi je divné, že se tam na ně nenaučili chodit cíleně rybáři. Co si budeme povídat, tak amur se neloví zase až tak špatně cíleně na udici. :-)

sumec 1950 - Profil | Čt 27.2.2014 8:38:37

MAXXSKATER >> Připisuji to k povodním v r.2002 Tehdy se ukázalo,jak bylo bohaté státní rybářství.

MAXXSKATER - Profil | Čt 27.2.2014 8:33:41

sumec 1950 >> V tom případě jde pro většinu rybářů o malý zapomenutý ráj, dkyž je tam tolik amurů, jak říkáš. Stejně mi to nejde do hlavy, že jich je někde až tolik na svazovém revíru, jak to popisuješ.

Vybliz - Profil | St 26.2.2014 21:47:19

Vcelku me pobavilo jmeno(Dirk Fučík) toho ojedineleho prodejce rybich hamburgeru. Taky si myslim, ze je to plytvani. I kdyz chapu,ze americani na tenhle druh pro ne podradneho masa, nebudou zvykli. Ja bych si dal.

nofish - Profil | St 26.2.2014 21:19:44

fotojakes >> S tím amurem asi jo no. Ale zas na druhou stranu, kdyby se přemnožil a nerostl, taky by to bylo v pr....
Podle mě jsou tu zbyteční. Stejně jako v některých vodách kapři. Ale co, já nerozhoduju...

nofish - Profil | St 26.2.2014 21:18:43

kritik >> Je to možné, na přehradě je nevídám. Co dělají, když je vyplašíš, vím :-)

MichalU - Profil | St 26.2.2014 21:10:49

nofish >> nee ja mam vodnany a jezdil sem smer brno tak asi ne :-)

supinna - Profil | St 26.2.2014 21:10:14

kritik >> Přesně toto jsem viděl i u nás na na revíru. Tmavý stíny a jen bílá obroučka tlamy...

fotojakes - Profil | St 26.2.2014 21:08:54

nofish >> bejk by byl problém, ale amur by se přemnožil jen do chvíle, než by se to rozkecalo, že jich tam a tam plave hodně:-)

kritik - Profil | St 26.2.2014 21:08:46

nofish >> Souhlas, na přehradě amury vídám také, hejna o pár kouskách, většinou v mělké vodě v zátokách. Tolstojové jdou taky po pár kusech, ale v obrovském stádu, opravdu třeba v úseku půl kilometru. Výhradně prostředkem přehrady, nad původním korytem. Skoro o nich nevíš, i když jdou těsně pod hladinou a občas zavlní. Až když se leknou a jde ta řetězová reakce všech ryb tak teprve vidíš, jak je to stádo obrovský.....

nofish - Profil | St 26.2.2014 21:01:31

kritik >> Amuři taky jezdí v pár kusech pod hladinou. Vyhřívají se, nebo co. Zažil jsem to na jednom mělkém, zarostlém, revíru za mlada. Byly to ryby 80cm+ a nebyla šance je v tu chvíli chytit. Nebrali. Obas někomu zabral na něco s trojhákem, ale to bylo tak všechno.
Ale takové amury v takovém množství jsme pak už snad ani neviděl.

nofish - Profil | St 26.2.2014 20:58:57

fotojakes >> nevím, doufám, že se to nestane. Už tak tu máme problémů dost.

fotojakes - Profil | St 26.2.2014 20:50:48

MichalU >> rok 89, rybářský dělník, to jsme se asi i potkali, jestli jsi byl v Třeboni:-)

kritik - Profil | St 26.2.2014 20:50:11

sumec 1950 >> Právě v tyhle letní dny, o kterých píšeš, mám spousty hodin navláčených hlubinkou o přehradu výš, než je ta, kterou zřejmě myslíš ty. Vždycky a výhradně se jednalo o tolstoje, kteří pomalu táhnou těsně pod hladinou nad korytem. Jdou v malých skupinkách po několika málo kusech a tvoří tak hodně velké stádo. Občas stačí jenom stín ptáka a aby se jeden z nich polekal. Následuje řetězová reakce..... a pěknej rachot.
Při vláčení, kdy jedeš pěkně pomalu a bez pohnutí se s elektromotorem se dostaneš i mezi ně, několikrát se za mnou pěknou chvíli vlnil kus +. 120 cm a filtroval zelenou řasu, kterou jsem rozjel vrtulí... Přesně jako v čelistech .o).
Amury jsem nikdy, opravdu nikdy takhle táhnout neviděl.....
Ono se stačí podívat dolů z hráze, však víš kde.... taky stáda, tolstojů. Občas se o některého při hlubince otřeš pletenkou, vobler jde moc hluboko na podseknutí. Kus 25+ jsem ale za triko už viděl. Velmi pochybuji o tom, že několik málo km níž je amur přemnožený a chová se stejně, jako tolstolobik nahoře......
Tím ovšem nijak nezpochybňuji tvůj názor, pouze se snažím diskutovat.

fotojakes - Profil | St 26.2.2014 20:50:00

nofish >> já vím, ale to je skoro to samé, při umělém to jen urychlíš a synchronizuješ do jednoho okamžiku (řízenou teplotou, hormony):-) Příroda je mocná, já bych se adaptaci těch ryb vůbec nedivil.

nofish - Profil | St 26.2.2014 20:42:23

fotojakes >> Jo, souhlas. Ale my mluvíme o přirozeném výtěru člověče. A tam už může být 14 dní dost poznat. Obzvlášťe když jde o rybu co potřebuje lepší než "průměrné" podmínky pro výtěr. Co ty na to?
Ale pořád se bavíme na teoretické úrovni. Kdyby se náhodou ty ryby chtěly vytřít. Osobně prostě douám, že se to tu u nás nezačne vytírat. Ale i tak by nebylo od věci, kdyby byla vyjímka pro produkci, nebo jen malé nádrže, co se dají prokazatelně slovit a jinak šlus, žádní amuři. Tolstolobika už nesype snad nikdo.

MichalU - Profil | St 26.2.2014 20:40:34

fotojakes >> to ja vim jen me pobavilo to jak sto s humorem napsal :-)

fotojakes - Profil | St 26.2.2014 20:38:25

MichalU >> tak jinak, jikra amura je pelagická (vznáší se ve vodním sloupci) a to díky tukové kapénce v jikře:-)

Edit: zas tak se nevznáší, pokud je v nehybné vodě, pomalu klesá:-)

sumec 1950 - Profil | St 26.2.2014 20:38:13

kritik >> Amuři.Ale tolstoji jsou tam také.I přes třicet kilo.

kritik - Profil | St 26.2.2014 20:36:34

sumec 1950 >> Takže amuři nebo tolstojové?

sumec 1950 - Profil | St 26.2.2014 20:34:51

MAXXSKATER >> Chytám ryby od r.1965 Tak to už bych ty ryby měl snad znát,nebo myslíš že ne?

marmyš - Profil | St 26.2.2014 20:33:22

U nás by se ti asijští kapři nepřemnožili,jen by se přistavilo víc udíren.

MichalU - Profil | St 26.2.2014 20:31:01

fotojakes >> skoro jak voda :-)))

MAXXSKATER - Profil | St 26.2.2014 20:29:26

sumec 1950 >> A jsou to teda fakt amuři ? Nejde o tolstolobiky ?

sumec 1950 - Profil | St 26.2.2014 20:28:02

MAXXSKATER >> Je to svazová voda.(přehrada)