Rybníky jsou špinavé a zakalené. Může za to byznys s kapry

fotojakes - Profil | Út 6.8.2013 22:50:38

Mrknato >> proč sem taháš ty revíry, tady jde o produkční rybníky a produkční rybářství. Těch důvodů proč tyto druhy mizí je opravdu mnoho (pouštění spodní vody z přehrad, znečištění hormony, hospodaření uživatelů revírů, chránění predátoři), ale produkční rybářství na tom má nulový podíl.

Šámik - Profil | Út 6.8.2013 22:49:34

Mrknato >> Jsi zaslepený nějakou kaprozlostí.V čem vidíš,tak veliké zlokapří?

Mrknato - Profil | Út 6.8.2013 22:47:15

fotojakes >> Bavíme se o rybnících a i rybníky bývají revíry.... Když zabrousíme do tekoucích vod, jak si vysvětluješ, bez ideologie, že bylo v "chemické době" lipana, pstruha, okouna, plotic, ... něurekom?

Edit : Moderními evropskými trendy (dle Kárl von Nickel), jsem myslel zcela jiné trendi...)))

Mrknato - Profil | Út 6.8.2013 22:44:20

Šámik >> Ja, stejně jako se pedofilové učí šetrné zacházení s dětmi.....

fotojakes - Profil | Út 6.8.2013 22:42:51

Mrknato >> Ano, kvalita vody se mění, ale k lepšímu!!! Lokální organické zatížení vody z produkčního rybářství je nic ve srovnání s tím co se do naší krajiny cpalo chemie v éře minulé.

Šámik - Profil | Út 6.8.2013 22:39:15

Mrknato >> Alespoň kaprařina učí dobré zacházení z rybami.I když ta komedie prodejců..Není to tu zase tak dlouho a má to nějaký vývoj a svádět nesmyslně všechno na kapra je blbost.Jak by to dopadlo se vzácnými rybami,kdyby byly místo kapra..

fotojakes - Profil | Út 6.8.2013 22:38:58

Mrknato >> Tobě vadí moderní evropské trendy a přitom si zde protiřečíš, protože čeští produkční rybáři se těm moderním evropským trendům brání zuby nehty. Moderní evropské trendy totiž prosazují extenzivní chov bez hnojení a krmení a dalších zásahů, které zvyšují produkci rybníků. A když necháš rybníky ladem, budou ti za to platit z evropských fondů a dotací, tedy peněz nás všech. Takže za pár let to dopadne tak, že si akcionáři rozdělí peníze z dotací za to, že jsou rybníky přírodní, koupáči budou spokojení, na podzim se najme pár ukrajinců co těch pár ryb sloví, jen ti naši předci, kteří svou prací něco dokázali se budou v hrobě protáčet.

Mrknato - Profil | Út 6.8.2013 22:34:13

fotojakes >> Na rybnících se vždy choval hlavně kapř, ale tady jde o kvalitu vody a přírody. Ta se mění. Mohou být vyjímky, jako jsou vyjímky ve vodách, kde je např. hojný lipan.......
Ve vesnicích se vždy topilo v kamnech a uhlím.... No a už to za pár let nebude pravda... Jen ti rybáři si myslí, že voda je jejich job a jiní si to myslí o BP......

fotojakes - Profil | Út 6.8.2013 22:27:43

Mrknato >> MO a svazy do toho vůbec netahej, to sem nepatří a nemá s tím nic společného. Jak už jsem psal níže, není to o tom, že by voda byla "špinavější", ale o tom, že lidi včetně tebe jsou dnes více ciprlich a vadí jim podkalená voda, která je jinak nezávadná. A že je v chovném rybníce jen kapr, případně další hospodářsky významné druhy ryb? Rybník je za tím účelem zbudován a po staletí se o ně rybáři starají. Copak jsi viděl, aby na zemědělec trpěl plevel mezi pšenicí? Rybářství je jedno z mála odvětví, které ustálo všechny ty zelené tlaky a přes nepřízeň doby se dokázalo tvrdou prací lidí vypořádat i s ekonomikou a teď se mají staletí práce a vývoje degradovat jen proto, že si lidi chtějí užít koupání? Má to tak snadné řešení, ať se všichni ti koupáči a obce, kterým voda v rybnících vadí semknou a postaví si svá koupaliště a tam ať si remcají o kvalitě vody. Rybník je prostě rybník, výrobní prostředek chovu ryb. Ano, má i další sekundární funkce jako zadržování vody v krajině, případně tu rekreaci, ale nemůžou přeci převyšovat ten primární účel.

Mrknato - Profil | Út 6.8.2013 22:22:12

Sven >> Souhlas, ale kdo potom odfiltruje jásot přicmrdovačů, příznivců a požadovačů moderních evropských trendů v kaprařině na revírech? Kapř ubývá, musí mít K70, zvýšenou spodní míru, kapř je kámoš, dlouho roste, je hřích klepnout kapř 40cm....... atd. To je daleko horší a nebezpečnější, než sděluje tento článek....

Šámik - Profil | Út 6.8.2013 22:21:35

Ať vezmou bagry a vyčistí to.Se zkurvilo málo rybníků.A kapři vyhubit.Se z něj za těch pár set let stal pěkný neřád.

Mrknato - Profil | Út 6.8.2013 22:15:40

fotojakes >> Psal jsem někdy, jak pěstovat kapř, jak ho vytírat, klonovat, ustájovat? Určitě ne, viď. Mně vadí ty dopady, které praktikují ti, kteří vědí, která bije a je jich v každém oboru činnosti mraky..... Já vím jak dopadly mnohé rybníky, ze kterých se staly žumpy, ve kterých přežije jen kapř.

Mimo otázku pak je, proč i MO si tvoří "zisk" na komoditě, které je přebytek? Tady to též bije, ale do očí.

Sven - Profil | Út 6.8.2013 22:08:07

Mrknato >> to jo, už bych tam také nevlezl.
Jinak k článku. Podle mě vůbec nejde o obsah ale o vytvoření potřebného klima mezi laickou veřejností.
To už tu bylo, nic nového...patřičně nabuzeni a za jásotu davů, si pod sebou podřízneme jednu z posledních větví...

R.P. - Profil | Út 6.8.2013 22:05:18

Sven >> na tohle jiných slov nenacházím, s touto osobou nelze vést normální diskuze neboť odmítá i dlouho známé a potvrzené argumenty

Sven - Profil | Út 6.8.2013 21:59:29

R.P. >> nějaký relevantní argument, namísto hodně laciné, vulgární invektivy bys ve svém repertoáru nenašel ?

R.P. - Profil | Út 6.8.2013 21:49:30

Mrknato >> ty seš pořád stejnej magor

Mrknato - Profil | Út 6.8.2013 21:48:53

nofish >> Ale chytáš bezpečně na první našlápnutí...))) To o něčem svědčí a do toho vidím slušně......

Ten článek není mimo mísu.

fotojakes - Profil | Út 6.8.2013 21:48:33

Mrknato >> ty vůbec nevíš, která bije, chov kapra je u profíků po desetiletí konstantní a naopak se na mnoha rybnících upustilo od hnojení, průmyslová hnojiva používaná za minulé éry jsou dávno minulost a ty obsádky jsou téměř stejné. Jediné v čem je rozdíl, že větší podíl produkce se prodává do zahraničí, což je dle mého velmi pozitivní, protože je to jedno z mála odvětví, které je toho schopno. Druhá věc, která je jinak než dříve, že tu stejnou produkci zvládají rybáři v mnohem menších počtech zaměstnanců.

nofish - Profil | Út 6.8.2013 21:45:00

computerfish >> Ano ale rybářským sružením je myšleno rybářské sdružení české republiky, lenem jsou teda i svazy myslím, ale neřešil bych to. Na svazových revírech si pseudoekologové taky uritě něco najdou. Třeba to, že je tm málo vyder a kormoránů :-)

Mrknato - Profil | Út 6.8.2013 21:44:44

Sven >> Já jsem se v rybnících jako kluk koupal. Dnes už bych tam nevlezl. Rybníky opustili jak lidi, tak i spousta zvířectva a rostlin..... Máš pravdu, že se vesnice změnily na města a příroda na fabriky. Napsat to, je nemístné?