Konference Kormorán velký a jeho vliv na ichtyofaunu v rybářských revírech

Véna S. - Profil | Po 27.2.2012 10:04:23

Lee-Haney >> Byla to jen reakce na tvůj příspěvek. Že myslivci, alespoň u nás, jsou ochotni střílet kormoše i za těch 150 Kč za zobák.

Výr - Profil | Ne 26.2.2012 15:29:10

RST >> no pokiaľ niekto uloví dvoch kormoránov a dostane za to 2x50+500 tak to nie je zlé....pokiaľ však uloví dvadsať a dostane 20x50+500 tak mu to nestojí za tú námahu....ono je to stále dookola o jednom ....buď chcem a urobím to čo treba alebo nechcem a ostane to tak ako to je.

"Nám bohužel nezbyde dál žádat o výjimky a pousit se domluvit s myslivci a nadávat a nadávat"....ja myslím že o tejto téme už tu bolo popísaného naozaj veľa a budem sa teda stále dookola opakovať....rybárom "zbyde" presne to čo si zaslúžia....vynútiť si totiž výnimku nie je problém POKIAĽ BY VAČŠINA NAOZAJ CHCELA.....pokiaľ to však naozaj chce povedzme 5% (možno menej) rybárov bude to takl ako doteraz.....ostanú len dookola tie isté VÝHOVORKY.

RST - Profil | Ne 26.2.2012 14:37:11

Výr >> 50 Kč je za kormorána ještě připlácíme patrony a pokud se nepeltu tak loni byla nejmenší částka za ně 500,-Kč - nemyslím že je to málo. Problém je v tom že se myslivcům nechce.
S tím celorepublikový řešením to tak snadné nebude bohužel, dokud se budou vyplácet produkčním rybářům peníze za škody způsobené chráněným živočichem tak s tím u nás nikdo nehne. Pro ně je lepší nechat si zaplatit škodu (a nejsou to malé částky) než hledat řešení a třeba požádat o zrušení hájení kormorána. Svazy jak ČRS tak i MRS v této otázce hrají až řekněme druhé housle, a na jejich názor se nikdo neptá. Měl sem drahý kolegu před pár lety debatu z jedním úředníkem z MŽP a z ní skutečnosti výše popsané jasně vyplinuly (oni totiž dobře vědí že díky svým počtům dávno přeskočil z hájeného živočicha mezi škodnou) .. Nám bohužel nezbyde dál žádat o výjimky a pousit se domluvit s myslivci a nadávat a nadávat......

Kormorán na se na severu vyskytuje hlavně u moře a tam je jim to šumák..... a pokud začne hnízdit na "sladké" vodě celkem urputně holikvidují např. nasvětlováním hnízd a nebo otravováním vajec. Jenže to je všechno bohužel málo

Výr - Profil | Ne 26.2.2012 13:45:55

RST >> kormorán je celoeurópsky problém a síce by bolo dobré ho celoeurópsky riešiť ale také riešenie príde keď my už na ryby chodiť nebudeme vládať....podľa mňa riešiť ho aspoň celorepublikovo je oveľa lepšie ako nič....to že dávate 50,-Kč za zobák je mizerne málo....samozrejme že sa potom dokopy nič nestrelí....problém je nezmyselná povinosť každej MO žiadať o odstrel zvlášť....pokiaľ sa nebude odstrel riešiť v rámci republiky a nebude aspoň trochu koordinovaný bude figa a nie výsledok.
Odvolávať sa na celoeurópske riešenie je očakávať že za nás niekto bude riešiť naše problémy.....a ja myslím že severské štáty pokiaľ samé kormorána nepociťujú ako problém určite nebudú robiť nič.

Výr - Profil | Ne 26.2.2012 13:37:18

Surf >> v našej MO je odsúhlasený príspevok 1,-EUR/člen ....takýto návrh prešiel na schôdzi úplne bez problémov....MO platí 5,-EUR/kormorán....

RST - Profil | Ne 26.2.2012 13:02:13

Surf >> U nás máme:
1. povolenou výjimku na odstřel kormorána.
2. platíme myslivcům 50Kč za zobák + příspěvek na patrony!!
3. pořád je bombardujeme aby stříleli

A co myslíš je tok něčemu??? NENÍ těch pár kousků co za zimu sestřelí je jako prd.
Kormorán je celoevropský problém a je třeba ho řešit "celoevropsky" v česku to nepůjde vždyť mnohé organizace ani o tu výjimku nepožádají!!!!!! Proč by to dělali vždyť je s tím jen práce - napřed žádost, potom jistá koordinace odrstřelu myslivců (to nemluvím o jejich přesvědčování aby stříleli, moc se jim do toho nechce) a nakonec to musíš všechno vykázat a ohlásit úřadům výsledek. A že kormorán žere ryby?? Tak ať žere rybníčky z rybou pro nás (výbor) nevyčistí a že v řekách nezbude nic pro členy je jim šumák, svedou to na Kormorána:-(((((((((

Surf - Profil | Ne 26.2.2012 0:05:53

Výr >> 900Výr - 25.2.2012 19:34:10 >> K té sumě 500Kč jsem přišel tak, že by to byla lepší částka, pouze v naší MO. Pro místní potřeby. Více peněz - větší možnosti. 500 členů - 500Kč. Je nás asi 900. Čistě teorie.

Pokud by nás bylo pouze cca 10 procent, kteří by částku 500Kč dali dobrovolně, tak by to stačilo. A ostatní nic. Ať z jakýchkoliv důvodů. To je jeden rybář z deseti.......... Přesně tak, jak píšeš níž. 35.000 členů - 35.000 kormoránů. Beru celou ČR. 500Kč rovná se 1 kormorán. Částka, za kterou by nám myslivci odstřelili 1 kormorána. Je jasné, že čím by více rybářů dalo nějakou částku, tím by suma byla nižší.

Každá MO - vybrat peníze - navázat spolupráci s myslivci. Jak jednoduché. Vybrané peníze by zůstaly na jednotlivých MO. Lepší kontrola, na co byly využity. Pokud by stačila 100Kč, tak vlastně nevím, o čem tady debatujeme. Částka je navýšena o "neplatiče". Důchodci, děti, mládež, atd......

Možná by byla cesta.......... Vystoupit na členské schůzi. Pochybuji, že se prosadí nějaká částka. Jak jde o placení...........A zase jsme skončili u toho, že nás MUSÍ být hodně.

Pořád jsme jen u teorie. Páni rybáři, nezdá se vám částka 100Kč na rok směšná!!!??? I pokud by se měla platit každý rok. Je pravděpodobné, že za rok přiletí jiní kormoráni.

Výr - Profil | So 25.2.2012 19:35:41

Surf >> ešte inak....keby si LEN KAŽDÝ DESIATY RYBÁR (!!!) "kúpil svoj zobák".....je to 21.000 zobákov len pre ČRS :-)))))

Výr - Profil | So 25.2.2012 19:34:10

Surf >> neviem akým výpočtom si sa dopracoval k sume 500Kč na člena.....vieš že len ČRS má 210.000 dospelých členov ?
Tak ak by každý dal 20,-CZK je to 4.200.000,-CZK -pri odstrele 10.000ks ostáva na jedného kormorána 420,-CZK.....to som nepočítal MRS
Čo sa týka brokov, času odlovu atď....všetko je veľmi jednoduché....

"Jenže peníze se asi nevyberou. ".....no a tam bude ten pes zakopaný :-)))))

JaČ - Profil | So 25.2.2012 18:52:38

Výr >> Ahoj. Tvé snahy něco rozhýbat si velice vážím a nejsem sám.
Stačit to bude. Ukáže to ostatním, že je i jiná cesta, než připojit se k mlčící většině a útrpně to snášet.

Surf - Profil | So 25.2.2012 18:06:46

Výr >> A zase jsme pořád u toho samého. Musí nás být HODNĚ, aby se vybralo HODNĚ peněz a potom se může odstřelit HODNĚ kormoránů. Pokud si myslivci budou účtovat 500-800Kč za kus, tak můj příspěvek bude stačit pouze na jednoho kormorána. To vůbec neřeší situaci s kormoránama. Pokud by se vybralo v naší MO např: 50.000Kč (což je 100Kč a 500 členů), tak s touto částkou by se dalo trošku něco dělat. Zátupci MO - nabídnout tyto peníze myslivcům. 500Kč na člena, by bylo lepší. Bohužel znám osobně případy, kdy kvůli 500Kč, rybáři přestupují z jedné MO do druhé MO.............. Od placení bych osvobodil např: důchodce, děti, mládež,.........Vychází mi, že bychom měli mluvit pouze o tom, jak vybrat co nejvíc peněz a nic jiného. Samořejmě, popsat jakým způsobem se s nimi bude nakládat.

Potom jsou další překážky, o kterých jsem četl. Železné broky, střílení ve dvojici, jak daleko střílet od obydlené oblasti, které hodiny, dny měsíce, povolit střílení.........Prostě nastavení podmínek. To by spíš mohl vysvětlit myslivec. Jenže peníze se asi nevyberou. Jak znám lidi (rybáře), tak budou raději mluvit, než platit. Ikdyž by to dělali hlavně pro sebe.

Výr - Profil | So 25.2.2012 8:25:18

JaČ >> JaČ - 25.2.2012 1:02:16 >> "Je jen jedna cesta a to je začít sami od sebe"....no ja som začal......
http://www.mrk.cz/diskuse.php?id=646185#

..len myslím že to nebude stačiť :-)

malamut - Profil | So 25.2.2012 8:23:39

Badimura >> ale to je snad montáž na tolstolobika :-))))))))

JaČ - Profil | So 25.2.2012 7:46:15

Bosanac >> Pokud to myslíš takhle, tak máš pravdu. Vedení je schopné.
No ale hospodářství je od slova hospodařit a dobře hospodařit není jen schopnost dobře spravovat svoje finance.
Tak nějak se mi z toho začíná vytrácet jakási etika. Dobrý hospodář myslí i na zadní vrátka a vidí do budoucna.
Jestliže jediná cesta svazového hospodaření vyúsťuje jen v jakýsi velice levný soukromák, kde se nažere ten, kdo dřív přijde...
Promiň , ale nemyslím, že tohle je trend, který by vyhovoval byť jen nadpoloviční většině rybářů.
Edit - jdu si ty černé mrchy prohlédnout zblízka. Ráno se mi zdálo, že jich trochu ubylo.

Salmo1 - Profil | So 25.2.2012 2:13:03

Bosanac >> Vedení schopné je pokud chce v tom souhlasím, stav je jaký je a důvod to pochopitelně má.Bohužel já se odstřelu bojím a obávám se aby nebyl nakonec kontraproduktivní.Odstřelem může vzniknout protipáka komplexního tlumení na hnízdištích a kormorán se nakonec nastěhuje na CHRO, která jsou převážně ve městech a je v nich největší kumulace ryb.Ve městech pochopitelně odstřel není možný.Zrovna v té Plzni nějakou zkušenost už mají.:-(

Bosanac - Profil | So 25.2.2012 1:57:07

JaČ >> V zasade jsme bezvyznamna mensina . Problem kormorana trapi max. 20% rybaru v CR . Tem 80% se nasadi kapr a duhak na jaro a je v zasade klid dokud se nevychytaji . Problem je ze se prubezne dosazuji . Posledni varka koncem zari , zacatkem rijna a je co "chytat" do konce sezony .
Tech co chytaji cudli a ostatni "plevel" neni moc a svaz v zasade kasle na reofilni ryby a jeji nasazovani . Cest vyjimkam .

PS : Vedeni je velmi schopne , nenech se mylit .

rover - Profil | So 25.2.2012 1:55:32

Salmo1 >> Jsi v obraze, jako málokdo, ...ale ani psané slovo u nás nemusí nic znamenat, mentalita národa je pokřivená, ...tuto napravit bude záležitost generací, pokud ovšem prozřeme ... ?

Salmo1 - Profil | So 25.2.2012 1:49:06

rover >> Protože rybář je blb a nedokáže argumentovat.Stojaté vody nejsou budovány pro rybáře, ale pro průmysl, pitnou vodu, protipovodňové opatření, rekreace, kumulace vody v krajině a dalších asi stopadésát důvodů.Rybáři pouze žádají nápravu a narovnání stavu a to je potřeba lidem říci nebo napsat.

rover - Profil | So 25.2.2012 1:40:29

Salmo1 >> Proč si to neuvědomí i kompetentní "škrabák", toť záhada ...
Velmi slušný zápis!

Salmo1 - Profil | So 25.2.2012 1:34:00

Kormorán se svezl na křídlech člověka.Jeho žravost je přirozená, početní stav jde ale na vrub člověka a člověk to musí řešit.Letí sem zimovat primárně na stojáky vybudované člověkem, po zamrznutí tohoto umělého žíru pak devastuje tekoucí vody.Není tu nic k nepochopení.

JaČ - Profil | So 25.2.2012 1:02:16

Výr >> Nikdo to za nás nevyřeší. Je to jen na nás a nebude to jednoduché.
Je jen jedna cesta a to je začít sami od sebe. Začít kdekoli. Jen je důležité být důslední a vytrvat. Pokud si budeme říkat, že jsme jen bezvýznamná menšina, tak nic nedokážme. ČRS a MRS sdružuje asi 350000 rybářů. To je určitě pětina voličů vČR.
Jak píšeš, vedení není zrovna schopné. To je taky naše vina.
Máme páky na to, aby se všechno změnilo. Jen chtít je využít.
Tou provizí jsem myslel odměnu myslivcům. Já těm lidem pořád věřím a nechápu, že jim musíš podstrčit plný hrant, aby dělali, co je pro ně potřebné. Ale asi to tak fakt bude.

Káceč - Profil | So 25.2.2012 0:54:03

rover >> já nepovažuji člověka za pána tvorstva. Člověk je součástí přírody jako každej jinej tvor. To, že člověk kurví přírodu z těch tvorů nejvíc, je věc jiná.

Ano, vina je jen a pouze na straně člověka.

rover - Profil | So 25.2.2012 0:47:12

Káceč >> Klobouk dolů kolego, ...představa o pánu tvorstva dostává, a světe div se, vlivem přirozeného působení "kormorána " vážné trhliny, ...vina je pouze a jen na naší straně :-(

JaČ - Profil | So 25.2.2012 0:40:46

arnošt >> Jo o tom právě mluvím

Výr - Profil | So 25.2.2012 0:39:02

JaČ >> túto vec mali dávno riešiť rybári...tí ale majú neschopné vedenie a tak nič nevyriešili....problém páli bezvýznamnú menšinu...ani tej sa príliš nechce niečo urobiť.... vtáčkari sa tešia....ich zvereni prosperujú.
O akej provízii píšeš celkom nerozumiem....ak máš na mysli to že je nesprávne poľovníkom niečo platiť.....nuž nič proti tomu ale zadarmo to zjavne robiť nechcú a nebudú...ak aj tak len tak nijako....
Bolo by fajn keby to vyriešil niekto za nás....ale to žiaľ nepôjde....myslím že sa nedočkáme.

Káceč - Profil | So 25.2.2012 0:33:47

Problém kormorána není problém kormorána. Ten dělá jen to, co dělá každej člen živočišné říše, včetně člověka. Chce se jen nažrat a mít potomstvo. Každej živočich se rychle chopí své šance. Tak to prostě v přírodě funguje. Pokud se má přírodě pomoci a i rybám, tak je třeba vyhubit asi 7 miliard lidí. To jediné by pomohlo. Střílením kormoránů si člověk sere do vlastního hnízda a ve sračkách se žít nedá.

arnošt - Profil | So 25.2.2012 0:33:39

JaČ >> Evidentně je ten,kdo může dát věci do chodu spokojený.Pokud vyčíslím škody,přimáznu něco na pivo a peníze vždy odkudsi přiletí,proč vzniklou situaci řešit k svému neprospěchu??? Jinak už by se ledy dávno pohnuly.

JaČ - Profil | So 25.2.2012 0:22:05

Výr >> Ano, to mi nedošlo a naprosto s Tebou souhlasím.
Jen mi furt připadá, že se tady mrskáme na suchu a naprosto zbytečně. Ten, kdo tuto věc měl dávno řešit se jen směje a žádný postih mu nehrozí, natož aby cítil nějakou zodpovědnost. A ještě se vyjednává o provizi, za kterou by se snad mohlo něco začít dít.
A to mi vadí

Výr - Profil | Pá 24.2.2012 23:58:59

JaČ >> ja si myslím že taká legislatíva, ktorá bez financií donúti niekoho zlikvidovať kormorány neexistuje....ani existovať nikdy nebude.
Myslím si (hoci to nemám vyskúšané) že čím menšia odmena sa bude vyplácať tým menej sa uloví a tým dlhšie bude problém trvať a v konečnom dôsledku tým nákladnješie to celé bude.
vysoká odmena by v tomto prípade bola nakoniec lacnejší variant. O cene skonzumovaných rýb -násad ani nehovoriac.

Badimura - Profil | Pá 24.2.2012 23:56:59

malamut >> okovám prut čtyřmi trojháky a vyrazím na ně doufám,že budu mít kliku