Diskuse k článku: Kaprařina bez předsudků

Diskuse k článku Kaprařina bez předsudků

Autor diskuse: J.Dufek - Profil , 28.3.2011

NPavljuščenko - Profil | Čt 31.3.2011 16:43:21 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Pěkný článek, Jardo a zejména pravdivý . Dnešní doba je dobou tzv. rychlokvašek . Rychle člun, echo, motor a hajdy na patnáctky. Málokdo si toho koníčka umí vychutnávat po malých porcích.

Nmartin007 - Profil | St 30.3.2011 15:34:11

Takže co ? Takže nic!!! Ať žije megakapr.

Nkalaban - Profil | St 30.3.2011 12:54:54

Osobně si myslím, že tento článek tu chyběl a je stejně skvostný a přínosný, jak ten od Leona(ten s těma "krávama") v časopise KAPR! Doporučuji ještě sepsání článku na téma focení ryb s "předpažením"! Pak se konečně dočkáme doslova svaté trojice od všech těch výrobců a testerů boilie.....:o)))

Nšmudla - Profil | St 30.3.2011 12:24:30

Článek mi hluboce promulivl do duše. Proto čekám od kaprařských firem, že začnou konečně podporovat čudlařinu a vyrábět bojlíz pro lov trofejních plotic a hrouzků a mikrobojlíz na oukleje.
Lov této "plevele" je pole neorané a nikde žádná reklama.
Takže když bez předsudků tak bych rád viděl kaprařský tým který se soustředí na lov na krátkou vzdálenost - chytat kapry 6-8kg do 10-15metrů od prutů bez zavážení, bez echolotů, bez x kg naházených kuliček, jak dobře zkombinovat zakrmení šrotem kukuřicí řepkou s peletami a kuličkama (čili jak si za daný peníze za krmení více zachytat, víc nakrmit ryby všech druhů a velikostí.
Za sebe můžu říct že mne sice možnost chytnout megarybu těší, ale jen asi jako výhra ve sportce, honit se za mamonem a kg nechám profesionálům kteří jsou za to placeni nebo na tom pěkně vydělávají.

NJarda 2004 - Profil | St 30.3.2011 9:50:28

TAV >> Naprosto souhlasím.

NTAV - Profil | Út 29.3.2011 23:37:02

Jarda 2004 >> Podle mě ten článek nic zásadního nepřináší. Spíš je to jen takové prázdné gesto. Touha po velkých rybách je zcela normální a právě ta žene většinu rybářů vpřed. Ano, samozřejmě by to nemělo být za každou cenu, nebo třeba pod tlakem nějaké firmy. Specimen hunting je ale velmi zajímavý a osobitý životní styl, jen ho někteří u nás velmi špatně pochopili.

Každý má nastavené jiné hranice, někteří se snaží zlomit hranici 10 kg, jiní 15, 20, 30 nebo třeba 40 kg. Každý rozumný člověk si je nastaví sám podle možnosti vod na kterýc rybaří a nepotřebuje k tomu fotky v časopisech. Poučovat někoho, že by měl nejdřív chytat menší ryby a na jakých revírech by měl chyatat, potažmo dokonce jen v ČR, je nesmysl. Každý rybář je jiný, tenhle článek vypadá jen jako jedna z frází, která se momentálně nosí. Pro jinou cílovou skupinu bude někde jiná fráze, nejspíš s fotem minimáln 20 kg kapra.

NJJanekk - Profil | Út 29.3.2011 23:31:15 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Mě se článek líbí a moc nechápu kritiku na hlavu autora. To, že má na sobě takovou a takovou kšiltovku jsem si všiml až po přečtení předešlé diskuze. Hlavní myšlenkou je podle mě toto: "učte se, nečekejte velké úspěchy hned na začátku, radujte se i z menších kaprů, lovte doma, na francouzská nebo jiná jezera máte času dost". Pokud v tom někdo vidí podbízivou reklamu, tak je to jeho věc a může si protestně koupit boilies jiné značky.
Obsah článku má jistej filosofickej přesah, platící i pro jiné techniky, od plavačky přes feeder po muškařinu a to se mi líbí. Dávám za jedna.

NArsi - Profil | Út 29.3.2011 23:28:43

cudinek >> Nesouhlasím s názorem aby začínající rybář přeskočil pasáž nezdarů pro lov ryb boilesovou techikou.Člověk sám dobře ví,že nejlíp se poučí z vlastních chyb jak v životě tak i při lovu ryb.Proč vlastně?Jak se říká"kdo nezažije-neuvěří"Dobře si pamatuji,když jsem míchal první směs a uválel první těsto.Bylo takové jaké bylo.Vždy jsem se ho snažil vylepšit a přemýšlel jak na to.Tady jsem byl pořád sám sebou a né firmy s logem xyz které autorovi svítí na prsou.Dle mne už je to trapný styl který platil v devadesátých letech...

NMKCkaras - Profil | Út 29.3.2011 22:10:36

Super článek, okamžite se vyprdnu na rohlíky, žížaly a kukuřici, a vsadím na ozkoušené bambule od renomované firmy JetFish.

NTomajo - Profil | Út 29.3.2011 21:07:36

Super. Články od J. Dufka jsem si vždy s chutí přečetl, jen škoda že jich poslední dobou nebylo.

NFishky - Profil | Út 29.3.2011 19:38:17

Kaprařinu může každý brát jinak. Jeden ji může brát jako možný způsob obživy, druhý jako bezva koníček, třetí jako kombinaci. Je na každém, jak na to bude pohlížet. Pokud někdo chytá velké kapry, chytá je logicky na revíru, kde velcí kapři jsou. Pokud někdo chytá velké kapry pravidelně - chytá je na revíru, kde logicky jsou a je jich tam navíc velké množství a pokud jich tam je vskutku velké množství, pak opravdu nezáleží na tom, jakou máte nástrahu. Tohle je vskutku mnohem méně podstatné, než skutečnost, zda na té konkrétní vodě dovedete najít perspektivní místo a dovedete využít jeho potenciál. Pakliže toto svedete, pak přechytáte kolegu vedle, ikdyby měl světové koule a máchal je na místě, které je svým potenciálem mizerné. Mnozí si svůj výsledek lovu stanoví ještě před tím, než nahodí a opravdu nezáleží, zda či co v tu chvíli mají pod háčkem a už vůbec ne jaké je to značky. Ano, jsou chvíle, kdy značka hraje roli - na závodech. Tam každý má své místo a tím je předurčeno, že jediným způsobem, jak ovlivnit jejich průběh a výsledek je z jedné poloviny "umění a znalosti", z druhé právě ta kvalita krmení. Jedno bez druhého nemá smysl a výsledek neudělá. Pokud začátečník chce "zachytat", pak by měl začít od začátku. Projít si vícero rybolovných technik, nebýt zapšklým zarytým fanatikem, co preferuje jen boilies. Boilies není zázrak ani spása, je to možnost. Zda a jak ji kdo využije je jen a jen na každém z nás.

Nmig21 - Profil | Út 29.3.2011 19:02:03

Moc dobře napsané,chválím dávám také 1

NJ.Dufek - Profil | Út 29.3.2011 18:42:50

JiříkS >> Ano je.

NJarda 2004 - Profil | Út 29.3.2011 18:32:13

Mne by jen zajímalo kdo jako kluk netoužil po rekordní rybě a nejen jako kluk to trvá snad věčně u někoho víc u někoho míň. A když už je zde spousta názorů na JT a jeho reklamu tak jen málokdy se v jeho reklamách setkáme z kaprem průměrných velikostí potažmo od jeho testerů kteří poté vyplodí duchaplný článek o tom jak se to má dělat ale v podání tak obecném a strohém že to snad vědí kluci v rybářském kroužku. Ta touha po velkých rybách je pro mladé to co je pohání podle toho, co vidí právě na stránkách onoho kaprařského božstva. Je to přesně proti rétorice reklamy velkých firem, které plodí kila boilies každou hodinu a v podstatě se na jejich stránkách vždy setkáme jen z rybami které se v tomto článku objevují jen jako možnost. Je to tlach a jiná forma reklamy nic víc. Až se budou testeři prsit v časopisech s desítkami nebo osmičkami tak to potom dá nějaký smysl. Jestliže však zůstanou obrázky mega pupíků v reklamách tak jen těžko budou mladí volit cestu v článku uvedenou spíš budou hledat okliku jak toho dosáhnout co nejdříve a vyrovnat se těm super lovcům.

Nluka.skar - Profil | Út 29.3.2011 18:03:51

dávám za 1 a chválím tě Dufíno , jsi můj oblíbenec ;-)

NFreefish - Profil | Út 29.3.2011 17:51:21

J.Dufek >> Pěkný článek autor mě opět nezklamal.Dávám za 1

Ncapr cib - Profil | Út 29.3.2011 17:44:25

Netipa - poslední hrdina MRKu >> jo v tom máš pravdu akorát si zapomněl pokud nechytneš stav se na soukromáku tam je chyt nafot tak at to není poznat kde si ho chyt a napišem super článek i tak to de sám sem dělal několik takových fotek jako že z labe a nebili

NPvl - Profil | Út 29.3.2011 17:26:25

kuBITCHek >> Jj Já si myslím , že to Jarda napsal dost jasně . A vystížně !!

NkuBITCHek - Profil | Út 29.3.2011 17:24:16

Pvl >> to máš pravdu.....je toho všude plno, taky jsem jednu dobu blbnul, ale při tom prozření se musím někde vykecat a snažit se ostatní osvítit :-)))

NPvl - Profil | Út 29.3.2011 17:19:13

kuBITCHek >> :o§))) Jenže většina to tak chce ! Když mu řekneš nebo někdo řekne že je to blbost tak tě je schopen poslat ..do řiti ( samo ,že ne všichni ) Musejí si natlouci aby pochopili . V jejich letech jsme asi nebyli jiní . Jenže.. taková je doba