Diskuse k článku: Po nás potopa

Diskuse k článku Po nás potopa

Autor diskuse: Ivo - Profil , 23.3.2011

Arsi - Profil | Čt 24.3.2011 11:23:40

rover >> Je to problém celé společnosti aneb inteligence co se týče ochrana živ.prostředí ve kterém žijí.Zde se zakládá otázka,Jak to léčit a vyléčit?Zda-li je to možné?Ano.
Diagnoza je jasná.A lék?Nedělat to aneb chránit si to kolem nás.

Mrknato - Profil | Čt 24.3.2011 11:15:36

rover >> No, a když nešvar není, tak si ho vyrobím (velekapři), nebo si ho vymyslím či použiji k "sebebičování" nešvar někoho jiného.
Ale pozor, i svaz nemá daleko k sebebičování. Na schůzích se řeší kolik rybářů bylo přistiženo při lovu přes čáru, kolik si jich ponechalo malé ryby, ale už nikdo neřešil podnájen revírů (do r. 2010), vylhané důvody k povolení lovu24hod, neřešení podpory původním druhům. Karta se začíná obracet a místo peskování rybářů by mělo nastat peskování svazů, tak honem něco přihodit na váhy hříchů, aby se zase mluvilo jen o rybářích a ne svazech....

rover - Profil | Čt 24.3.2011 11:06:59

Mrknato >>
No myslím, že veřejně upozornit na nějaký trvalý nešvar, který škodí přírodě, potažmo nám, je chválihodné. Příčin neutěšeného stavu věci v tomto směru může být samozřejmě víc, pohled na věc jednoho, nemusí korespondovat s pohledem, resp. názorem druhého. Ze článku necítím nějakou "zaujatost", ...nicméně chápu tvou myšlenku a v podstatě s ní souhlasím :-)

Mrknato - Profil | Čt 24.3.2011 11:06:48

martin007 >> Tak to je, a tento binec by mělo sbírat a odvážet Povodí s.p. a ne rybáři. Problém je, že si to sami dávají do BP. Možná je to ještě nějaký pozůstatek po sdružených socialistických závazcích a údernících.

JKh - Profil | Čt 24.3.2011 11:04:16

Já bych zase rybáře moc neobhajoval....stačí ten bordel párkrát posbírat a člověk hned je v obraze, po kterém že to praseti uklízí....ono málo rekreantů a kempařů žere sterilizovanou kukuřici, atd....Lidi jsou prasata a jestli je to rybář, kempař, či kdokoliv jiný je jedno....Každopádně souhlasím s Cloudem o úklidu a inspiraci.....

Arsi - Profil | Čt 24.3.2011 11:02:04

Ivo - >> Dobrý článek k zamýšlení nás všech co drží udici.Dobrý článek k zamyšlení nás všech co žijem kolem vodních toků,jezer a rybníků.Je to opravdu nutné si ničit co nám bylo naděleno?
Určitě NE.Tak proč tato společnost to pořád dělá...

martin007 - Profil | Čt 24.3.2011 11:01:14

Mrknato >> Taky jsem párkrát přišel na místo kde na hromadě ležel ukrutnej bordel, první co mě napadlo že tu sedělo nějaký prase a ne rybář. To všechno do té doby než jsem jednou dorazil k vodě kde to bylo kolem břehu jako na skládce a vše evidentně náplava. Tak jsem se dal do zběru ale odpadu bylo tolik že jsem to musel nechat na jedné hromadě.Ten co přišel po mě mě musel proklínat protože před nim tam seděl RYBÁŘ DOBYTEK.

Mrknato - Profil | Čt 24.3.2011 10:57:17

rover >> Víš, já cítím z toho článku něco podobného, jako když Ivo psal, že ubývá velekaprů a vůbec si nepřipustil příčinu, že jeho soukmenovci učí rybáře lovit velekapra na bolelíz a že to zmáknou už i wostrý děti, následovala petlice. Vůbec bych se nedivil, při šíři záběru Iva, že už má nějakou další petlici o pořádku připravenou v šuplíku....

Jirka 24 - Profil | Čt 24.3.2011 10:56:03

vydra Lucky >> To je přesně to co jsem chtěl říct svým příspěvkem.

rover - Profil | Čt 24.3.2011 10:50:42

Mrknato >>
Také bych veškerou vinu neházel jen na rybáře, mnohdy v tomto směru pouze "trpí" za úplně jinou sortu lidí :-(

Mrknato - Profil | Čt 24.3.2011 10:45:40

rover >> Je to jak píšeš, takový binec by rybáři neudělali ani za 1000 let. Téměř 100% nepořádku u řek tvoří splachy po povodních a když už bibnec od lidí, tak je to binec od místních. Rybáři se na tom nepořádku podílí minimálně. Jiná může být situace na uzavřených vodách, ale zde je řeč o řece.

Mrknato - Profil | Čt 24.3.2011 10:38:44

retrívr >> Psal jsem o tom, že Ivo přehání, stejně jako s ochranou kapra pro lov jen někoho. S tou potopou to může být podobné.
Ta druhá část je řešením, jak to promile nepořádku (po rybářích) řešit....

vydra Lucky - Profil | Čt 24.3.2011 10:15:04

Ano velmi smutné povídání a ještě smutnější pohled, když člověk přijde k vodě a vidí to na vlastní oči. S postihy je to špatné. Je to ale už důsledek !!! Hledejme příčinu. To, že jsou lidi dobytek, teda někteří, je jistá věc. Ale dovolím si napsat i to, že některé věci se objevují jako důsledek nepromyšleného zakazování čehokoli, jakožto nejjednodušší řešení pro vrchnost. Ukazuje se, že hloupé. Třeba proč nesmyslný zákaz označování lovného místa ? Dej si tam tyč, Háčko a když jdeš domů vezmeš si to s sebou, koupil jsi to přece za peníze! Je zákaz - petka to řeší - kdyby něco není přece moje a pak ji tam klidně nechám ... logická filosofie. Stejně tak zákaz bivakování. Nemohu postavit svůj cirkus u vody? Použiju igelit na přístřešek a pak ... a tak tu žijeme. Asi by to chtělo více přemýšlet a ne jen něco prostě zakázat bez ohledu na důsledky. A tak bychom mohli probírat jedno po druhém. Ale proč se tím zabývat - něco jen zakázat a neřešit příčinu je tak jednoduché, ... že ?

retrívr - Profil | Čt 24.3.2011 10:12:22

rover >> Máš pravdu, je zbytečný.

retrívr - Profil | Čt 24.3.2011 10:11:14

Bezďa >> Idea dobrá, jen bych se bál té celkové realizace.

SOPTIK 52 - Profil | Čt 24.3.2011 10:07:56

rybomil >> tak plně souhlasím s tím co píšeš.Takhle to chodi.Bohužel!!Nejhorší je ten alibismus,těch ,co o tom vědí a dělají mrtvého brouka.Na co si budou mácht prsty,že?!Asi by to vše chtělo nějakou změnu,ale asi bude i důležité začít vštěpiovat ten vztah k přírodě už od mala.Když to to děcko nedostane doma,tak musí pomoci škola.Místo kolikrát pitomin, učit vnímat přírodu.Kurňa,vždyť v tom mají žít lidé snad ještě dost dlouho a tak místo kdy byla ta,či ona válka a kdo kdy vládnul,tak také učit toto.Vím,že se to nedá naučit lehce ale kdyby zůstala jen nějaká myšlenka,tak to bude jen dobře.

meteor - Profil | Čt 24.3.2011 10:06:13

Ivo - >> pěkně napsaný článek.

Bohužel, lidí chovajících se stylem "po nás potopa" je čím dál tím víc - a bohužel, netýká se to zdaleka jenom rybařiny... a to je na tom to nejsmutnější. Pokud si mohu vyzkoušet roli proroka :-) tak to vidím tak, že lidstvo brzy vymře na (zřejmě) neléčitelnou nemoc zvanou "lidé" :-(

rover - Profil | Čt 24.3.2011 9:56:53

Takto vypadá potůček, který napájí jednu významnou přírodní lokalitu :-( Chaty jsou asi 200 m daleko, přesto se místním rekreantům zřejmě "vyplatí" odpad do potůčku v lese odnosit, ...další komentář je zbytečný

rybomil - Profil | Čt 24.3.2011 9:54:03

Tohle co popisuje autor na vícero místech svazové vody mívám ve svém soukromém lese 300m od vody na úseku cca 400-500m zcela běžně každý rok i několikrát. A to podotýkám že voda není revír, ale rybník soukromé společnosti. No a pak skoro vše co chataři použijí a pak už nepotřebují, včetně odpadních zdících materiálů, popela, plastů apod.
Navíc mi každoročně obec posílá výzvu tohle uklidit, odstranit. Vyhmátnout někoho kdo tohle udělá je vzhledem k tomu, že žiju 150 km odtud náhoda, spíš zcela nemožné a místní bordeláři to moc dobře vědí.
Vím o místním, který navozil 3 traktorové vlečky odpadní střešní krytiny po celkové rekonstrukci střech zemědělské usedlosti k potoku na obecní pozemek. Obec místo aby to nahlásila a dala povinnost to
odstranit, ještě najmula soukromou firmu bratra tohohle bordeláře, co to stavebním strojem pěkně zahrnula a urovnala.
Ptáte se kdo to zaplatil ???, no přece z obecních , tedy všech nás daňových poplatníků! Tak to taky funguje.Když na to poukážete, starosta se vám vysměje, máte důkazy pane? nafotil jste ho u toho ?
Starosta vedlejší obce co je kámoš řekne, jo o tom jsem taky slyšel, víš co, nerejpej do toho, nemá to cenu, stejně nic nezměníš.

Cloud - Profil | Čt 24.3.2011 9:45:01

Bezďa >> To aby byl rybář potrestanej,tak ho musí někdo nejdřív chytit a usvědčit,že se toho dopustil on.
Je zbytečný předem vymýšlet postihy,když takové rybáře nikdo nechytne.