Diskuse k článku: Česká mentalita aneb Jiný kraj - jiný mrav

Autor diskuse: Ondřej Filip - Profil , 17.3.2008

Sagar - Profil | St 19.3.2008 13:33:05

Miraryb: dobrá, budu volat policii, ale osobně jsem přesvědčenej, že ty telefony by měly být k dispozici, od toho ta RS je, aby dodržovala pořádek, čau.

Robert(původní) - Profil | St 19.3.2008 13:14:38

Sakra, tolik sebemrskačství se na cizích webech nevidí. Nevím jak vypadá poslední situace po masivním nájezdu manuálně pracujících gastarbeiterů v Anglii, ale zrovna v etice rybaření na tom Češi nejsou ve srovnání s okolním světem špatně, to mi věřte.

Miraryb - Profil | St 19.3.2008 13:06:04

Sagar - a ty by jsi dal všanc své osobní telefoní číslo, aby Ti někdo volal třeba v 1 hod. v noci? Pokud by to byla profesionální RS, tak budiž a měli by mít služební telefony, ale jako dobrovolníci to neudělají. A jak jsem psal, sám do toho žádnej z dobrovolný RS nepůjde. Ale pokud se s nějakým problémem setkáš a nemůžeš to řešit sám, klidně můžeš zavolat poldy a ti by měli reagovat.

Cottus - Profil | St 19.3.2008 12:12:25

Stejně za to mohou komunisti.....
Historický vývoj po II.svět.válce nás bohužel posunul ještě více na východ , než ve skutečnosti jsme.
Neúcta k jakémukoliv vlastnictví je hybnou pákou této (a nejen rybářské) mentality.
Za více než 18 let stále většina rybářů neví - kdo je vlastníkem ryb v revíru....resp. na tekoucí vodě.
Na schůzích je pak mnohde mentorován odpor k čemukoliv soukromému.(Asi výchova pohrobků ..!?)

Sagar - Profil | St 19.3.2008 12:02:48

Miraryb: a už to někdo zkusil, to sem takhle hromadně dát čísla telefonů? Za zkoušku nic nedám, leda pár korun za zavolání a když pak nikdo nepřijede, tak se zmínit na schůzích.

hraji - Profil | St 19.3.2008 11:52:00

Víte ono na to, aby se jeden mohl stydět za své spoluobčany není třeba ani aby kradli. Mě stačila jedna scénka ze zájezdu do Norska. Na velmi odlehlém odpočivadle u dálnice seděla u stolu švédská rodina s dětmi a obědvala. V tom přijel náš autobus, naložený pány rybáři z Čech. Přestože na odpočivadle byly k dispozici tři naprosto dokonale čisté záchody provedené v nerezu, jeden z nich dokonce uzpůsobený pro invalidy, co udělali čeští páni tvorstva, jako dobytek si stoupli do řady kolem plotu (ten tam byl kvůli losům) a jali se močit. V bezprostřední blízkosti té rodiny. To zděšení v očích těch švédů bych vám přál vidět. Sbalili se s vypadli jak blesk. A musí si myslet, že jsme nekulturní hovada dodnes a že u nás asi neznáme záchody. A tragické je, že vedoucí zájezdu neměli zájem jakkoliv zasáhnout.

mirkac - Profil | St 19.3.2008 11:34:08

To pak znamená, že bude každý práskat na každého, že má jiný přízvuk, nezná ho, má divné vlasy, špatně se na něj podíval? To se Vám zdá v pořádku? Klidně budu volat RS nebo policii, když uvidím, že někdo dělá přestupek nebo bordel, ale takhle to je práskání.

Ge-MA - Profil | St 19.3.2008 11:12:59

souhlas s panem Slamackem

Pan Slamáček - Profil | St 19.3.2008 11:03:47

bowden> ja naopak toho anglana hodnotim kladne. je na SVE vode, uvidel cizaka, tak vola. prijede kontrola, zjisti ze je vse v poradku a chyta se dal. slusny clovek se neurazi. co by mne mohlo vadit, je ona cedulka, hazejici mne do jednoho pytle podle mista puvodu. ta mne muze i urazit.
zajimalo by mne co udelas kdyz u vody uvidis 2metrovyho chlapika jak si bere vse? budes nadavat na toho hajzla vecer v hospode, nebo nejak zakrocis? ja budu volat policii, nebo RS pokud budu znat cislo. jsem snad proto praskac? bych rekl ze nikoli. jen nechci, aby mi nekdo rozkradal nas spolecny "majetek"

Miraryb - Profil | St 19.3.2008 10:48:24

BOWDEN® - vidíš, taky z Tvého článku čpí zášť k východoevropanům a tak se nemůžeš divit anglánům, že po zkušenostech s našimi občany si dají někde cedulku, že pokud je něco podezřelé, ať zavolají na jisté tel. číslo. Nehledě na to, že něco takového by mělo fungovat i u nás a upozornění na někoho, kdo se neřídí zákony není jak uvádíš práskačství, ale povinnost!!!

Mr.Stick - Profil | St 19.3.2008 10:43:39

@BOWDEN®: A myslíš, že ta averze v UK je neoprávněná? Zdaleka nejde jen o ryby. Kamkoli přijede čech, obchodníci zbystří a hlídají své zboží, protože je obecně rozšířený fakt, že češi prostě kradou a to tak, že všechno a všude ... A pak už je celkem jedno, zda se čech hodí k východoevropské větvi, do společnosti ukrajinců, bělorusů atd. Souhlasím, že anglofonní země si tak trochu v současné době hrají na pupek světa, nicméně v postoji vůči čechům, jako zlodějům se shodují. A právem ... někteří jedinci, no a není jich zrovna málo, se prostě tak chovají. A pak když přijede slušný člověk někam, kde před ním byl kdejakej zmrd, musí se zákonitě stydět za to, že je čech.

Martin M. - Profil | St 19.3.2008 10:37:47

BOWDEN> "praskacstvi" ve forme zminen v clanku naopak hodnotim velmi pozitivne.

kopi - Profil | St 19.3.2008 10:36:38

V něčem má autor článku pravdu, hlad po mase je a někteří to s ním přehánějí. Bohužel jsem nikde v zahraničí rybařit nebyl, takže zas tak to srovnávat nemohu. Ale v čem mohu srovnávat je myslivost a chování "západních" spoluevropanů v našich lesích. Upřímně, občas se nestačím divit a větší dobytky jsem u nás nepoznal. To co si dovolí tady, na to si doma u nich (Němci, Holanďani, atd...) nedovolí ani pomyslet. Takže když se někde autor v článku ptá proč lidé z našich končin nedokáží respektovat zákony té které země, tak si již odpovídá sám, protože to samé analogicky platí i pro cizince u nás. Nejde to samozřejmě paušalizovat na všechny. I rybáři od nás se v cizině chovají slušně, ale černé ovce jsou v každém stádu a je jedno jestli v ČR nebo v Anglii. Rozdíl je v tom, že v cizině jsou postihy kapánek tvrdší a lidé si to pak rozmyslí.

BOWDEN® - Profil | St 19.3.2008 10:34:50

Miraryb
Tak jak je článek napsán svědčí pouze o tom, že pisatel nemá dost národní hrdosti a mě na něm vadí že mě strká mezi východoevropany, tedy mezi Litevce, Moldavce, Ukrajince Rusy a další.
Měl napsat pravdu a sice, že ten Brit byl hnusný práskač který práská za nic, že všichni Britové (stejná logika jako vůči nám) jsou sprostí a předem zaujatí práskači kteří licoměrně měří podle východoevropského přízvuku! Práskač a pisateli je práskačství zjevně sympatické vůbec nectí demokratickou presumpci neviny a předem považuje Čecha za svoloč a dokonce za jakéhosi východoevropana. Pisatel tak leze Britům do zadku, že s nimi, s namyšlenými západními hnusáky hraje tu ohavnou hru na nadřazenost občanů koloniálního Spojeného Království že? Oč se liší pisatelem zmíněný práskač od těch kdo nás východoevropany označli slovanskými podlidmi? A zajisté se našli tací kteří s nacizmem souhlasili a snažili se přidat k mocnějším.
Tak toto vše a mnohem víc čtu z článku ke kterému je tato diskuze. Víc národní hrdosti pánové, nemáme se zač stydět.
Kdokoli mě udá za nic a jsem "vyšetřován" tedy buzerován neprávem a jaksi předem či preventivně je pro mě sprostý práskač a systém který to umožní je ohavný.

Miraryb - Profil | St 19.3.2008 10:25:04

hraji - já osobně si za rok vezmu asi 10 cejnů na salát a 2 kapry, toť vše a když přijdu k vodě, tak jak mi to ukládá RŘ uklidím lovné místo, samozřejmě, pouze pokud tam chci chytat, protože jinak bych mohl denně lítat kolem rybníků a nic jiného nedělat, než uklízet odpadky, které tam v převážná míře zanechali STARŠÍ rybáři. A právě to je to, co jsem chtěl říci ne , že nás někdo vedl k zakládání černejch skládek, nebo rabování vod. Žel je dost rybářů, kteří do kroužků nechodili, prošli jednodenním školením a tam je pořádku a úctě k rybám nenaučili. A právě ti se chovají tak, jak jsem to popsal.

hraji - Profil | St 19.3.2008 10:06:04

Miraryb: mnoho slov jsi napsal, ale jaký je jejich obsah? Chceš říct, že vás vedli k tomu, abyste po sobě všude nechávali nepořádek, nebo vás učili brát všechno sotva to míry doroste, a teď to hlavní. Chceš mi říct, že jako dospělý chlap nemáš v sobě sílu si říct dost, já přece mám svoji vlastní vůli a své vlastní svědomí?
Promiň nepochopil jsem, co jsi svým příspěvkem chtěl říct.

Miraryb - Profil | St 19.3.2008 9:51:57

BOWDEN® - tím, že přiznám svoje chyby, ještě nikomu do zadku nelezu.

Sagar - to by ti moc nepomohlo, protože RS pokud nejsou alespoň dvá, ti nikam na ty, kteří dělají u vody bordel nepůjdou.

hraji - pravdu máš, ale jen částečně. To "všechno patří všem" přežívá v jedincích dodnes. U soukromého rybníku se podařilo jednomu soudruhovi postavit chatu. Do rybníku si udělal molo a dal si tam loďku, no a samozřejmě pytlačil. Když mu majitel řekl, aby molo a loďku odstranil, zlikvidoval pouze molo a o loďce prohlásil, že si jí tam nechá, ¨rybník, že je majitele, ale voda je všech. A buď si jistej, že to není jenom tenhle jedinej případ. Mohl bych Ti vyjmenovat desítky a desítky dalších. Já osobně jsem vyrůstal na vesnici a vím, že k přírodě jsme se vždy chovali lépe, jakli "měšťáci". Tím se samozřejmě nechci NIKOHO dotknout, ale i v rybářském kroužku jsem se o tom přesvěčoval, zrovna tak na táborech, které pro nás naši vedoucí z kroužku organizovali. Když se podíváš na moji kartu, zjistíš, že už taky nepatřím k mladíkům, ale opravdu musím zodpovědně prohlásit, že se k rybám chovají daleko lépe, než ti starší i když někdy se u vody napijou, dělají tam rambajs, ale po nich tam nic nezůstane, kdežto u starších jsem už několikrát použil větu pana Marvana "ty se chystáš spát, že si pod sebe steleš", protože třeba krabička od červů letěla do křoví a to nemluvím o igelitech a PET lahvích.

Mr.Stick - Profil | St 19.3.2008 9:49:01

@Sagar: Možná by to k něčemu být mohlo, osobně mám ale jen jedno, mrknu na net, jestli tam nemají i jiná.

mirtakco - Profil | St 19.3.2008 9:41:10

hraji, mirkac: Souhlas. Jen podotýkám, že dřív v mém okolí nebylo tolik bordelu po lese a kolem vody, nejezdilo se houfně autama do rezervace, děcka měly o 100% lepší vztah k přírodě než teď a v řece byly ryby. Hodně ryb. I přes "špinavou" vodu. Nebude to minulým režimem, co se tady teď děje:-)) Je to v lidech. Za co nedostane opička nabacáno, to bude opička dělat...:-))

mirkac - Profil | St 19.3.2008 8:30:27

hraji :Souhlas.Stejně tak vychovávali v době komunismu i mě, zrovna tak vychovávám já svoje děti v kapitalismu, když jdu na rybník, tak tam je RS i několikrát denně, je to starý pán vychovaný v socialismu, a docela má co dělat s usměrňováním mladých rybářů, co tam dělají bordel.To všechno není o režimu politickém, ale o režimu lidském.Vztah k přírodě a rybám, je otázkou vnitřní
filozofie, takové, kterou my sami do našich potomků vložíme.Pokud to tak budeme činit, nemusíme se stydět, ať jsme odkudkoli.