Diskuse k článku: Feeder 70+

Diskuse k článku Feeder 70+

Autor diskuse: Martin Maťák - Profil , 1.11.2006

Bachy - Profil | Pá 3.11.2006 12:19:06

Fishky - Ale jo, vysvětlils to náhodou dobře. Myslíš jako to zpoždění než se swinger pohne z místa, ktere může nastat při vyšším zatížení, že? Máš pravdu, to mi přijde takové nejvíc diskutabilní. Zatím mám ale za to, že ten rozdíl u dobře sladěného lovu je zanedbatelný. Možná se pletu.

Šány - Profil | Pá 3.11.2006 12:03:35

Martin M,Fishky,Bachy
Zdravím všechny, téměř nepřispívám, pořád se jen učím i když jsem věkově jinde než vy ale nestydím se za to. Teď můj názor, začínám taky s feederem (jsem sváteční rybář a k vodě se jdu především odreagovat, jsem zvyklý rybu nechytnout), myslím, že by se měla vzít do úvahy ještě jedna a podle mě důležitá věc a to je síla vlasce. Myslím přece, že lépe "našponuji" 0,12 než 0,25? Tu malou praxí, kterou jsem zatím získal se přikláním k názoru, že citlivost špičky feederu je větší než zavěšené čihátko či swinger. Tolik můj názor. Jinak Martine M., článek je vynikající a mě dotlačí asi k tomu, že si asi koupím feeder heavy -:)

Martin M. - Profil | Pá 3.11.2006 11:57:37

Bachy> napinej vlasec ruznou silou a pres spickou na nej pust z male vysky polystirenovou kosticku. S feederem to poznas pri jakemkoliv napnuti, na polozenou s jinym nez predspickovym polycajtem vsak jen pri tom nejmensim, pokud vubec.

Bachy - Profil | Pá 3.11.2006 11:53:27

Martin M. - Omlouvám se že trošku odbočuji od tématu článku, ale ještě naposled. Chtěl bych si o víkendu něco ověřit v praxi, jaký sekatelný záběr na feedru považuješ u položené za špatně viditelný? Co takový záběr způsobí, o jaké "potažení" se pod vodou jedná? Popř. za jakých podmínek(vzdálenost...). Dík.

Fishky - Profil | Pá 3.11.2006 11:45:05

Bachy: nevím, jak se tomu z fyzikálního hlediska říká, ale zdá se mi, že u swingru proti tobě působí stejná "prasárna" jako třeba na brzdě navijáku, při stejnoměrném tahu se zpočátku cívka jakoby "zakousne" a drží ale posléze už volně prokluzuje (i když je na ni vyvíjen stejný tah jak na začátku tak posléze), u špičky feedru jsem tento efekt nikdy neshledával. /jsem Tě varoval, že to neumím vysvětlit takhle přes klávesnici :/

Bachy - Profil | Pá 3.11.2006 10:42:58

Fishky - No nevím. Já taky selduju vlasec, ale zatím mi to připadá tak, že když vypneš vlasec špičkou a pak stejnou silou vypneš vlasec kvalitním swingrem, tak i jemný záběr - potažení uvidíš stejně. Špička se jen o neznatelný zlomek dříve vrátí zpět, protože lehce pruží. On i ten swinger ten vlasec jakoby stále napíná. Mám za to, že k mírnému prověšení vlasce dochází stejně tak i u feedru a jestli swinger neukáže záběr (prut v ose), tak je špatně vyplý vlasec a neviděl bys ten záběr ani na nedostatečně naplém feedru. Aspoň mám zatím takový pocit. :o)

Fishky - Profil | Pá 3.11.2006 10:21:22

Bachy: nevím, ale zkus to a uvidíš. Ať jdáš swingr jak chceš, vždy uvidíš záběr dřív na vlasci - bude se propínat či padat, swingr v je v podstatě až "druhotná" dreakce - kdežto ta špička v podstatě ten vlasec napíná "jakoby stále", pracuje v tomto ohledu daleko lépe. Když chytám u závad a sedím u prutů, 50% záběrů seknu před signalizací swingrem, či hlásičem, sleduju vlasec.

Bachy - Profil | Pá 3.11.2006 9:48:52

Martin M. - Souhlasím, ale všechno je podle mne jen v tom položení prutu ve směru vlasce. Citlivost se podle mne ztrácí až vychýlením prutu z této osy. Jinač myslím, že by swinger neměl drhnout v kloubu. :o))
U toho zasekávání fakt nevidím problém.
Fishky - To já beru, ale jak říkám, bavím se o prutu v ose vlasce, tam už napínání jde přímo přes pípák. Když bych to bral čistě teoreticky, tak se vlasec oček skoro ani nedotkne. Nic netvrdím, jen se ptám, kde teda vidíš tu ztrátu citlivosti?

Fishky - Profil | Pá 3.11.2006 9:04:07

Bachy: swingr si v tomto ohledu s feedrem ani neškrtne. Dáš-li do strany 3Ibs prut se swingrem a budeš potahovat za vlasec, při jemnějších potazích ti bude i to "kopito" (třílibrák) poskakovat a swingr se ani nehne :) když pozoruješ třeba některé záběry v praxi, jak prut ve vidličkách poskakuje, silon se napíná a swingr se ani nepípne, nelze než v podstatě souhlasit s Martinem M.

Martin M. - Profil | Pá 3.11.2006 8:45:05

bachy> ztrata citlivosti je v ockach prutu. Urcite vis, jaky je rozdil citlivosti mezi predspickovym a meziockovym policajtem. Swinger je na tom jeste hur, protoze drhne raminko v kloubu.
to zasekavani s prutem dole a napnutym vlascem a tenkym navazcem fakt neumim a casto mi to ryba utrhla jiz pri zaberu.

Bachy - Profil | Pá 3.11.2006 8:11:33

Mirek Saf. - Způsob krmení jak ho tady popisuje MM - raketou - mi připadá jako nejlepší a nejpřesnější. Když se krmí v nízké vodě tak se myslím s poplašením ryb tak nějak počítat musí, ty ryby se vrátí a když tam toho je dost, nemusí se zase dokrmovat tak často. Jinak ten rozdíl s položenou vidím stejně, jde jen o rychlou reakci a sladění lovu.
Martin M. - Jak asi víš, mám na položenou takový svůj pohled :o), vyzkoušel jsem si lov kaprů s 0,10 kmenem na krátkou vzdálenost, někdy používám i na tři metry olova 80g, někdy lovím i metr od špičky prutu - kde se o nějaké průtažnosti vlasce nedá ani mluvit. Postavení prutu u položené beru jako výhodu oproti feedru. Určitě nezasekáváš jako bys čekal kosatku, nevím ale proč bys to měl hned utrhnout? Je to přeci o seštelování brzdy a vhodném provedení záseku - nebo ne?
Jinač možná se mýlím, ale mám za to, že při postavení prutu ve směru vlasce je i očkový policajt dostatečně citlivý. Vlasec vypínám vždycky ručně, dobré vypnutí je taky dost důležité.
Ještě bych se chtěl zeptat, proč myslíš, že swinger nemůže konkurovat v dané situaci špičce 3 oz? Pokud by byl tah na šnůru stejný, pak i detekce záběru, ne? Kde vidíš tu ztrátu citlivosti?

Martin M. - Profil | Čt 2.11.2006 18:41:02

Mirek Saf.> ad 1) chytam vetsinou v mistech, kde minimalne 50m ode mne nikdo jiny nechyta (d7, d5). Jde chytat uspesne i 10m od brehu, ale ryby najizdeji pozdeji do krmeni a jsou casto mensi. Na 1,5m hloubce jsem si take raketou ryby plasil, ale jako uvodni zakrmeni bych se ji pouzit nebal. Prave na ukazce na videu je takova hloubka.
ad 2) pouziti teleskopu s policajtem nezakazuji :-) Dokonce si myslim, ze za bezvetsi s predspickovym policajtem (kosticka polystirenu) je detekce zaberu radove lepsi nez na feeder. Jak chces ale s pletenkou zasekavat s prutem namirenym dopredu? To hned utrhnes i s mekkym feederovym prutem i s nebo matchkou (vyzkouseno). Tim, ze muzes mit feeder do strany, vyuzivas pri zaseku jeho nejlepsi pruzici polohu. Musel by jsi pouzit jako kmen monofil nebo jine dobre odpruzeni a nechytat na mensi vzdalenost jak 30m. Dale si myslim, ze s teleskopem nebudu moci pouzit 0.14 navazec. Take, jak pisu v clanku, pouzivam spicky i 3oz a nekdy jsou dost slusne na tu dalku ohnute, neco jak na rece. Pak jsou policajti k nicemu, jedine swinger a to uz opravdu citlivejsi nez feeder neni.

Mirek Saf. - Profil | Čt 2.11.2006 17:03:00

Martine. Jedna připomínka. Správně v článku poukazuješ na to, že ryby když jsou rušeny, se zdržují dále od břehu. Mne ale napadla jedna paraela, která vznikla na Závadě u Karviné. Před xx lety ( 15 -20 ) se tam parádní kapři lapali pár metru od břehu. Třeba na brko nebo lehké olůvko. Šlo to prakticky všem. Dnes to již nejde. Nastala éra dalekonosných. Nyní, když tam zajdeš, tak je to obloženo jak u Verdunu a každý to "mrskne" co nejdál.80-100g olovo + šrot. Kapři se samozřejmě stáhli a jsou za hranici "dostřelu". Vzhledem k plytké vodě ( je to rybník s cca 1.5m vody tak krmení raketou velice plaší) a přehazování celé "baterie" co cca 60 minut, to dopadá jak popisuješ. Nemáš z toho obavu? Nebo jsi si jistý, že kde to aplikuješ je sporadický rybářský tlak.
Pak mi, jak říkal Bachy nesedí to, proč při této metodě máš feeder prut, který není o moc jemnější( je-li vůbec) než teleskop ze sklolaminátu. Záběr cejna na policajtu je také vidět při použití pletenky. Nebo ne? Jde jen o rychlou reakci. Myslím ale, že na tebou popisované montáže se sekají sami. Takže jedinný rozdíl je v tom, že dědci používají "kotvy" 2/0 a více, nemají tak propracované krmení a nástrahy a nemají hlavně takovou přesnost vnadění a náhozů.

Martin M. - Profil | Čt 2.11.2006 16:35:29

PJ> zkouseli jsme s boyscoutem i jeho nejaky plny laminat 2,7m s dratenyma okama, mel snad kilo bez navijaku. Tech 40m se s tim hodit dalo.
Levak Bob> tahle metoda je spise na teplejsi vodu, tehdy to bylo tesne po rozmrznuti. Ohledne dopinani pletenky nevim co vice napsat, nesoustredim se na to pri lovu. Nahodim, necham klesnout, jemne dovinu, polozim prut a pak postupne pomalu dosponovavam kratkym otocenim klickou a pletenka se napina jen tahem ohnute spicky. Az se prestane narovnavat, tak to je nasponovane :-)

PJ - Profil | Čt 2.11.2006 16:17:29

MM: myslíš, že jde na házení rakety použít sumcový prut pod 3m nebo je potřeba delší klacek pro delší hody?

Levák Bob - Profil | Čt 2.11.2006 15:32:42

Profesionální.Přesný příklad toho jak má vypadat článek, po jehož přečtení se stačí jen zbalit a jít to vyzkoušet.
V podstatě podobně jsem chytal na srazu feederařů 8.4.2006 ( tuším ), ale neměl jsem doladěné detaily ( chytal jsem na takovou vzdálenost poprvé ).A byla z toho jen tato čudla ( fotil Rybář ) a spousty neproměněných jemných záběrů. Tak jsem se šel dívat na Martina a hodně se přiučil :-)).
Možná by neškodil jeden odstavec o dopínání pletenky při lovu na tuto vzdálenost ( myslím, že hodně lidí sice časem dokáže na tuto vzdálenost hodit přesně, ale pak si to o nějaký 1 - 2 m pokazí při pokládání prutu a potápění pletenky - v tomto případě používám klip a ten baitrunner jehož další využití už do článku nepatří a není nutné :-)).
MM- díky.

Azbest - Profil | Čt 2.11.2006 14:33:47

Vlastním Mosella Heavy 4,20 a jsem spokojen.Jen se k němu blbje sháněj špičky-má moc velkou díru(velká díra je prostě dycky problém:-))) a plastovej závit kotvy navijáku neutáhne povolování a jezdci se musí pomáhat rukou,jakmile to člověk víc utáhne.Jinak ale dobrej prut.

Martin M. - Profil | Čt 2.11.2006 14:06:17

sova> ne, feederovou gumu vubec nepouzivam. Pokud chytam s pletenkou, mam tam vzdy kus monofilu, ktery to odpruzuje. A uplne bez pletenky je pro mne guma zbytecna.
oliv> diky

oliv | Čt 2.11.2006 13:00:35

super clanok, konecne poriadny clanok o feedri, uz som myslel ze tu nikto nic nenapise. Super, skoda ze letna sezona skoncila teraz sa treba venovat dravcom

sova | Čt 2.11.2006 12:51:29

Moc pěkná rybka.Zařazuješ do sestavy feeder gumu nebo je dokážeš udržet trpělivým zdoláváním.Pokud se občas rozjedou tak je co dělat.