Diskuse k článku: Feeder 70+

Diskuse k článku Feeder 70+

Autor diskuse: Martin Maťák - Profil , 1.11.2006

Bachy - Profil | Pá 3.11.2006 14:20:29

karelc - Každému co jeho jest, ale třeba pro mne je vytuněná položená na stojáku vytuněnější než vytuněný feedr. :o)))
Více v Po, mějte se.

Martin M. - Profil | Pá 3.11.2006 14:10:58

Bachy> a co plane zabery? ja je na swingeru nepoznam a musim sekat vsechno, ale na spicce to jde velmi bezpecne odhalit a vybrat si nejlepsi zaber. Na spicce totiz vidis i drobne cukance behem jejiho ohybu.

karelc - Profil | Pá 3.11.2006 13:58:13

Bachy: jasně, každému, co jeho jest... Já jsem taky chytal na položenou dost hodně citlivě, ale není to ono, přišlo mi to jako tunit 120ku... Feeder si mě hned získal. I když teď už na něj chytám víceméně sporadicky...

Bachy - Profil | Pá 3.11.2006 13:52:05

karelc - Teďka to chci právě testovat, ono není test jako test. Feedrovým způsobem jsem chytal, viděl chytat a vím kam až se dá zajít u položené, trošku jsem se nad citlivostí zamýšlel. Jinak vždycky budu obhajovat položenou, feedr je super, ale ne pro mně.

karelc - Profil | Pá 3.11.2006 13:43:01

Fishky: sakra, to se mi právě na feederu líbilo, ta jednoduchost :-) Btw, loni v zimě jsem se z cejních mikro potahů na cca 50m skoro zbláznil :-))) Bez feederu a pletenky ani ťuk...

Fishky - Profil | Pá 3.11.2006 13:38:55

karelc: já to jednou zkusil, do feedru jsem se tak zamotal, ze sem utíkal od vody, zlatá bobkařina, na feeder musí mít člověk zlatý nervy, to já na rybách naopak hledám :)
Bachy: beru to s rezervou, neumím si představit, jak bere lopaťák "citlivě" na 70 metrů :) s jemným vlascem se nedomluvím, na to jsem pako, a když už se mi to pár krát povedlo, tak mě to ryba uflákla... hold jsem odsouzen k 035 a víc :(

komik - Profil | Pá 3.11.2006 13:32:25

Bachy: Každá metoda má svoje, i když to MM teď trošku popřel svým článkem. Mě se taky líbí chytat feeder + položená. Přijde mi to, sakra jak to říct, no prostě mě to tak baví a tečka.:-)))

karelc - Profil | Pá 3.11.2006 13:28:21

Bachy: vím, že obhajuješ klasickou položenou oproti feederu. Neodsuzuju to, jen mě zajímalo, jestli jsi zkusil chytat i na feeder a obě metody současně u vody porovnával.

komik - Profil | Pá 3.11.2006 13:26:59

Sla: a pohne s tím aspoň sumec. Já bych se bál, že si kapr udělá kýlu. :-)))

Šány - Profil | Pá 3.11.2006 13:26:42

Fishky : jasně, nebudu ti možnost vypnutí silného vlasce vymlouvat, věnuješ se těžší chytačce, máš to zmáknutý, (je jasné, že když je na konci sestavy těžká zátěž a krmítko, tak se vypnout dá i silný kmen) já jenom vím, že se mi to dřív moc nedařilo a měl jsem z toho vždycky mindrák. U toho feederu a na kratší vzdálenost je to samozřejmě jednodušší. Co se týče toho co vím o feederu tak proti zdejším "rafanům" tak možná hodně z teorie (zde články a books from Tychler) ale z tý praxe velmi málo, to proto že na ryby mám málo času.


Sla - Profil | Pá 3.11.2006 13:25:50

Bachy: 400 g olovo a na svingera dam 100g olovo a je to naple jako struna:))

Bachy - Profil | Pá 3.11.2006 13:23:16

Fishky - To myslíš vážně? :o))) Si to zkus. Hod do jednoho místa s kmenem třeba 0,16mm a vedle s 0,35mm. Ten rozdíl v průvěsu je obrovský. Proto vidíš záběr na vlasci dřív, není vypnutý. :o)

komik - Profil | Pá 3.11.2006 13:15:58

Bachy: souhlas, ale hmotnost špičky a tření v (řekněme dvou až třech) očkách je rozhodně menší.
šány: A co teprve taková osmačtyřicítka. Ty mám na něj zatím jen dvě, ale to je boj jak s nějakou osmdesátkou na pořádnym kapráku. ( Teda si to jen myslím, protože takovou rybu jsem ještě nechyt) :-))))))

Šány - Profil | Pá 3.11.2006 13:06:32

Bachy
souhlas, kmen 0,12 je skutečně hodně slabý vlas, sám na takový chytám vyjímečně , (vždy čekám velkou rybu-:)) a pokud, tak jde skutečně o sestavu kdy vlas je natažený jak struna.
Samozřejmě, ještě se musí říci, že já chytám na kratší vzdálenosti (protože moc nehodím -:) a to vypnutí je samozřejmě jiné než na 70 metrech.

komik
rozumím, taky mívám jeden tzv. na "těžko" ale přiznám se, že mě feeder skutečně okouzlil už jenom proto, že takový kapřík kolem 30ti je v rukách na tom tenkém proutku cítit jak kdybych na děličce tahal 60ku, kterou jsem ale nevytáhl ani nepamatuji. -:)


Fishky - Profil | Pá 3.11.2006 13:01:41

komik: jo, přesně tuhle věc mám na mysli :) dík za vysvětlení.
Šány: sice "fušuju" do diskuze k článku, ale o feedru vím míň než ty, chytám na 035 nebo silnější vlasce, a lovu cejnů či bílé ryby se nevěnuju vůbec. Ale mám za to, že kvalitní 035 dopneš stejně jako jemný vlasec.

Bachy - Profil | Pá 3.11.2006 12:59:51

komik - Na druhou stranu se i ta špička musí rozpohybovat ze statické polohy a tření je tam také - tou špičkou musí procházet šňůra která se chtě nechtě musí třít přinejmenším o jedno-dvě očka na špici.

komik - Profil | Pá 3.11.2006 12:52:15

Bachy: Myslím že by se to dalo vysvětlit. K rozpohybování nějakého tělesa potřebuješ vždy větší sílu, než k udržení jeho pohybu. To samé platí o tření. Když sečteš sílu která překoná tření vlasce a sílu potřebnou k překonání statické polohy svingeru a jeho tření v kloubu, musí být špička jasně citlivější. Bavíme se sice o velice malých veličinách, ale někdy mohou být rozhodující. PS: nemluvě o tom, že voda nikdy není úplně čistá a nějaká ta nečistota spolu s minerály a já nevím čím ještě je na vlasci a ten může přischnout k očkům. Samozřejmě je to nepatrný odpor, ale když vše sečteš.....

Bachy - Profil | Pá 3.11.2006 12:43:31

Šány - Určitě lépe našponuješ 0,12, ale zase tam působí další vlivy po záběru. Může docházet k nedostatečnému záseku.... Kmen 0,12mm je už dost choulostivý.

komik - Profil | Pá 3.11.2006 12:40:43

All: S tou docházkou jsem na tom podobně, jako šány. :-) Chytám převážně jedním prutem na položenou s pípákem a druhý prut mám picker. Při položené používám 40g olovo na vzdálenost cca 30m. Pokud chytám z vyššího břehu (1m) tak se mi opravdu stává, že na tom průvěsu vlasce vidím záběr a svinger se nepohne. S pickerem se to nestane, chytám tak do 10m, ale někdy to pošlu co hodím ( tak20-25m) a záběry se detekují stále viditelně na špičce. PS: Pořád se učím, ale takovéhle mám zkušenosti.

Bachy - Profil | Pá 3.11.2006 12:39:21

Martin M. - Věřím, ale mě jde spíš o to co se dá seknout. Mělo by tam dojít k potažení kmene aspoň o 1cm, nebo ne?