Krmné boilie - dává někdy smysl?

Ahoj, chtěl jsem se zeptat zkušenějších jestli podle Vás někdy dává smysl používat "krmné boilie" - tj. vědomé použití méně "nabitých" kuliček. V jakých případech to může být racionální? Jestli to správně chápu, dřív na trhu taková kategorie prakticky nebyla a roztrhl se s tim pytel až po úspěchu decathlonu a tak zavedení výrobci reagovali novými levnými krmnými řadami, aby jim neutíkal business. I když to pak podle mě moc nedává smysl, kdy na jednu stranu u top drahých řad tvrdí, jak jsou super nabušené a že právě to je potřeba na supr ryby. Na druhé straně u krmných teď píší, že jsou tam taky kvalitní suroviny a stáhnou a udrží ryby. Což ale nejde podle mě dohromady s tím, že jsou pak potřeba ty nejnabušenější, nejdražší koule, když dokáží ryby stáhnout a udržet (tzn. ryby to žerou) i ty "levné krmné".

Osobně by mi dávaly smysl třeba krmné koule teoreticky k tomu:

1) na rychlejší chytání: výživová hodnota by byla sice menší, ale koule by byly silně aromatické - velký objem levnějších koulí přitáhne do širší oblasti lovu díky vůni ryby, s tím, že v užší oblasti lovu tam bude i menší množství "kvalitnější" návnady, která by jim asi měla víc chutnat a být výživnější, která je tam pak udrží. Levné koule by tedy fungovaly spíš jako "lákací" něco jako zákrm směsí při plavačcce/feederu, s tím, že na místě je ale udrží a odloví živá nástraha jako červi (u kkaprařiny tedy analogicky "kvalitnější" koule).

2) na pomalejší chytání: krmné koule naopak dostateně výživné, ale bez dražších aromat (díky tomu levnější) - sice bude rybám trvat déle, než je najdou, ale pak je udrží na místě, když jej budou ryby spolehlivě žrát - nástraha v podobě kvalitnější kuličky bude pak takový vonavější "bonbónek" v rozkrmenné oblasti, který bude třeba trochu atraktivnější z hlediska vůně, lákacích složek..

Nevím, třeba jsem úplně mimo, ale přemýšlím nad tím a hodil by se pohled zkušenějších kolegů. Díky za názory.
50 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NSlavíček - Profil | Pá 4.8.2023 11:14:22

Andy’s Prime >> Trochu přemýšlej než napíšeš takový bludy .Proč asi firmy točí videa aby měli větší prodejnost zisk .A jediný co tím dokázali že tuhle zábavu celou zkurvili všude lidi jako sraček .Tak že pro obyčejného rybáře přínos nula .Ještě pamutuju dobu kdy nebyl internet jel jsem k vodě pár lidí mohl sis vybrat flek dnes každý ocas všude dává fotky propaguje firmy na některé vody už je pomalu pořadník .Zkrátka pěkný hnus

NDanda05 - Profil | Pá 4.8.2023 23:34:52

Andy’s Prime >> ještě napíšu jedno, píšeš ze jsem zaostaly a nezkušený a neumím chytat ryby, pritom me vubec neznáš.
Ale na rozdíl od tebe jsem rybář co chodí k vodě od mala s tátou a mám rád přírodu. Nemám problém zachytat cejny, nebo tlouště a zrovna tak si rád odpocinu u lovu většího kapra. Jsem rád i za kapra 50cm co borci jako ty považují za plevelnou rybu, a hlavně jsem rád sam u vody. Ono totiz tahle priblblá domba dostala k vodě i individua jako si ty, ze si myslí že když ma drahé koule a bivak Fox ze je rybář.. Ne neni.
Je to jak s vodákama, to ze si pujcis loď vožereš se a sjedeš řeku tak nejsi vodak. Ale to nemůžeš pochopit. Opravdu to ze jdeš a umíš chytis většího kapra z tebe nedělá rybáře.

NDanda05 - Profil | Čt 3.8.2023 23:19:33

Andy’s Prime >> tvl co to meleš, proc bych jezdil někam kde Ešpandr.. 😂 Jedu nekam kde jsem sám aspoň trochu a ne nějaký troubove z nikl teamu.. Taky kdo normální jede na ryby v teamu 😂😂😂 a když už to bude někdo vedle mě házet 130m, tak to hodím pod nohy.. A kluci od Nikla maji produkty unlimited.. Tak to si zabil 😂 normální koule jako dalších dvě stě koulečů u nas 😂 tvl kak dlouho chytas ryby?

N"kužel" - Profil | St 26.7.2023 10:24:50 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Asi bych to moc neřešil. Kapr je prase a sežere všechno. Dřiv jsem si s tim taky lamal hlavu. Dnes krmim Blažka, tedy teoreticky nenabušené koule a ryba se tam pravidelne vraci. Ono spis chce najit mista, kudy ryba jezdi, idealne kde ma co hledat - patentky, nitenky, slavky a pak je asi jedno, co mas pod háčkem. Ja to uz vubec neřešim. Našel jsem si pracně mista, kudy se potuluji a staci mi levny krmeni. Zkoušel jsem už krmit i dost drahyma koulema a ten vysledek byl totožný.

NSlavíček - Profil | So 17.2.2024 11:20:46

Johny_bream - >> Musíme si položit otázku co chceme ryby chytit nebo nakrmit ? Drahé výživné by dávalo smysl ve vodě kde není nic jako jezírka akvárium kde nic není ryba potřebuje nasypat žrádlo co dodá živiny. V podstatě když může kapr žrát roky partikl jako kukuřici pšenici řepku proč by nemohl žrát koule vyrobený s těchto složek !Navíc čím asi krmí ryby na sádkách kdyby tím co vypem do vody tak kapr bude nejdražší ryba na trhu

NE-FOX - Profil | Pá 4.8.2023 9:45:04

Nema cenu resit, vsichni vime proc toci videa vyrobci kouli jako treba zminovany Nikl. Z 99 procent neinvestuji penize do videi z duvodu osvety " sportu", ale z duvodu navyseni prodeje svych produktu a znacek ktere zastupuji, samozrejme aby vyvarili vic penez ...ale neberme mu jeho iluzi....

NRybkin - Profil | St 26.7.2023 19:51:03

Já byl vždycky příznivcem UK výrobků a kupoval jsem jen jejich bojlie, většinou 300 Kč + za kilo a ryby jsem tak nějak chytal. Ovšem loni jsem byl párkrát na rybách s kámošem kterej chytal na obyč český koule za 100 Kč kilo a záběru jsem měli vždycky tak nějak nastejno a tehdy jsem prozřel.
Když naházím do vody brambory ryby budou prostě žrát ty brambory

NDanda05 - Profil | Pá 4.8.2023 8:13:24

Andy’s Prime >> nesmíš tolik čumět na ty jejich reklamní videa 😂

Nlubic - Profil | Pá 28.7.2023 19:27:22 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Já věřím tomu, že je to hodně o důvěře v danou nástrahu a návnadu, pokud věříš Decathlonu, tak bude fungovat asi dost podobně jako jiné, určitě více důležitější bude správně fungující montáž (ne nutně složitá) a vhodný výběr místa.

Já to dělám tak, že do zásoby nakoupím levné koule, třeba 10kg kraba a jahody od TB Baits, nechám pořádně vysušit a vezmu jakékoliv krmné boilie a smíchám dohromady, jediné co dodržuji je, abych míchal masové a sladké zvlášť.

Do takto připravených krmných směsí pak přisypu kg ostrých koulí a chytám pak na dipované koule nebo třeba balancky podle situace + celou směs zaliju příslušným boostrem + nechám trošku odmočit.

Není to nutně ten nejlepší způsob, ale věřím v jeho funkčnost a zároveň neruinuje peněženku a nemám pocit, že jsem propadl marketingu na plné čáře. Krmení koulema za 400kg ve velkém mám už za sebou :D Bylo mi líto dát za prut s navijákem 20k za set, ale nechat 4k za krmení na víkend bylo OK.

NRastislaf - Profil | St 26.7.2023 10:49:48

Jak píše kužel, neřešit. Nachytáš i na dekáč, když to hodíš na správné místo. Osobně skoro nekupuji kilo nad 200 Kč a ryby chytám. Dávat za koule 500 Kč za 900g je hovadina. Kapr se ti bude vracet i za kukuřicí, takže bych nějaké výživové hodnoty prostě hodil za hlavu a soustředil se hlavně na výběr místa.

NRora9 - Profil | Pá 4.8.2023 7:57:38

Andy’s Prime >> Drogy jsou zákonem zakázané, neber je!!!

Ngalilea - Profil | Čt 10.8.2023 11:51:41

Myslím si, že vše je především "byznys". Pokud výrobce a prodejce sežene kupce na koule za 9 kilo, proč by to měnil? Rád vám bude tvrdit, že kapr má k dispozici pojízdnou výživovou laboratoř, a sežere jen to, co má nelepší a nejvyváženější výživové hodnoty...:-) Tedy ten největší určitě...A jelikož zákazník chce být klamán a doufat, že tentokrát to klapne a i on si nakonec pochová to své vysněné prasátko, dál a dál na tyhle reklamní triky naskakuje...Tedy alespoň do doby, než přijde "nějakej Dekáč", vyrobí koule v ceně stovku za kilo a světe div se, ono to chytá...A pak ti, co nám léta tvrdili že navoněná sója velké ryby nenachytá tak, jako jejich mega super top excelent nabušené koule, vyvalí prakticky to samé boilies jako onen dekáč a vybaví to legendou prakticky totožnou, jako byla ta u koulí za těch 9 kilo...Jak už tu někdo psal, kapr je zvědavé vodní prase a sežere co mu voní a zachutná, bez ohledu na to, jakou to má reklamu. Navíc koule je až to poslední, co ovlivňuje úspěšný lov. Mnohem důležitější je správná lokace, doba lovu a montáž...A pak samozřejmě trocha toho štěstí...Tak asi tak

Nbart.bm - Profil | Pá 4.8.2023 8:53:43

Andy’s Prime >> ty nevíš o čem píšeš. Horší je že tomu věříš.

NRobur - Profil | Čt 10.8.2023 13:04:35

vidím určitou mezeru v tom, že kdyby se místo koulí vyráběly krychlíky, tak položení nástrahy na konkrétní hranu krychle či kvádru dá rybařině dalších 9 netušených rozměrů :-)

NMartin M. - Profil | So 5.8.2023 0:53:01

Pvl >> "dobrý výrobek se chválí sám " - tohle v rybarine snad nikdy nefungovalo, spise rybari budou uspesne veci tajit, nebo jejich kvalitu ani nedokazou rozpoznat. Rybarina je do znacne miry zalozena na subjektivnich dojmech, ktere se nedaji zmerit nebo spocitat, spolehame na svoje pocity a vetsi jistota prijde az po dlouhe dobe a mozna teprve az kdyz nam tento pocit potvrdi vice ostatnich rybaru. To uz je dnes snazsi pro bezne rybare po 10 letech sledovani rybarskych videi rozklicovat, co je jen reklama, a co ma smysl zkusit, nez po 10 letech u vody poznat, jestli je nejaka kulicka lepsi nez jina.

Nagig - Profil | Ne 30.7.2023 21:33:05

Johny_bream - >> Ahoj z hlediska financí to má cenu určitě pro masivní krmení by se dalo říct že to je nutnost. Pokud se chystáš na týdenní rybičku tak na stažení a udržení supr plus pelety kukuřice pšenice Řepka a výsledky se dostaví pokud tam jsou ryby a mají chuť spolupracovat. No a na háček něco lepšího pěkně nabostrovaný kulky a výsledky by se měli dostavit. 😜👍

NA_dam - Profil | So 29.7.2023 18:35:06

Pindˇa >> A keby to Starobrno stálo 5kč 0,5l ako dekáč či TB?
Rybník by bol naliaty mesiac vkuse😂🤣

NMartin M. - Profil | So 29.7.2023 14:40:21

lubic >> ja bych mel takovy blby pocit, kdyz michas lacine a drahe, ze to bude jako kdyz pijes cely vecer plzen a pak si das starobrno, tak to do mne tezko leze, ale kdyz piju jen starobrno, tak to je ok :)

NMartin M. - Profil | St 26.7.2023 18:48:19 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Podle mne ta zmena byla jeste pred decatholnem, kdyz se zacaly masivne na zakrmovani pouzivat velke halibut pelety v cenach kolem 50kc/kg (tehdy).

Ale otazka - myslite, ze pred treba 20 lety kdybyste nastrazili 1 dobrou kulicku pod hacek, bez zakrmovani, jen tak nahodili na prumerne misto do vody, meli byste na to zaber? Dnes ano, ale tehdy? Treba ted levnejsi boilie funguje, protoze uz ryby po tech letech zakrmovani sezerou cokoliv, co smrdi tak nejak podobne. Kdysi se rikalo, ze zabery prijdou az tak 3ti den zakrmovani.

Jinak znackove granule pro psy se prodavaji za 50 - 100 kc/kg, a asi to uplne osizene nebude, koupis i za 30. Takze verim, ze za stovku se daji udelat rozumne koule.

NTITANOS1 - Profil | St 26.7.2023 11:06:23

Kamarat roky chytáva na tzv. krmne boilies od Mikbaits a kupuje si k tomu rozne boostre. Kaprov ma nachytanych mraky na takto upravene krmne boilies, ratam len ryby od 10 kg nahor. Ale je 200 dni do roka na rybach.

NDanda05 - Profil | So 17.2.2024 13:45:16

Slavíček >> je to tak, ale neříkej to před svědky Niklovovi, Lk, Mik..atd 😂 snad se zas nerozhori diskuze že kapr spolehlivě pozná drahé a tím podle některých, kvalitní koule 😂

NPvl - Profil | Pá 4.8.2023 23:44:12

Andy’s Prime >>Pá 4.8.2023 8:41:02 Jak psali chlapi níže . To jsi teda "nevychytal " Princip je stejný jako u všech reklam co se objevují v bedně atd. Myslíš ,že reklama která je např v televizi je zadarmo (prezentace ) a že to dělají jen proto aby zákazníka upozornili ,že je něco nového ? Všechno je jen kšeft nic víc nic méně . Nehledě k tomu ,že velká část výrobků ať už potravinářského rázu a nebo těch ostatních je ve většině případech "ojebaná" Vždy se prezentovalo "dobrý výrobek se chválí sám " nepotřeboval by reklamu (a nebo ne tak masivní) jako v dnešní době . Myslím si ,že uznáš sám ,že na tom něco bude :o§)

NDanda05 - Profil | Pá 4.8.2023 9:53:15

Andy’s Prime >> jak to myslíš, jako že na rozdíl ode mne se snaží neco dělat? Podle me reklamní videa nejsou nějaká zásluha. Navíc ja naopak chci aby se to cpalodo veřejnosti co nejméně. A sport to opravdu není 😂

Nbart.bm - Profil | Pá 4.8.2023 8:52:50

Andy’s Prime >> kolikrát se ti stalo že jsi přijel na revír kde z jedné strany sedí Trenér a z druhé třeba Scopex? Myslím že ani jednou ikdyž by sis to asi přál.

NPindˇa - Profil | So 29.7.2023 17:01:57

haas >> Ale fuj😁

Nhaas - Profil | So 29.7.2023 16:56:44

Pindˇa >> ja bych dal kofolu

NE-FOX - Profil | So 29.7.2023 14:55:43

Martin M. >> neni to OK, to radsi nepiju 🤣🤣🤣

Nbobco - Profil | Čt 27.7.2023 8:35:27

Myslím že drahšie gule sú hlavne na vytiahnutie peňazí z rybárov. Úprimne občas si kúpim kilo za cca 12€ pod hák a na pva ale výsledok je dosť rozpačitý. Naopak komerčné KŔMNE gule mi pochytali viac rýb hlavne Frenetic a TB

Nbart.bm - Profil | St 26.7.2023 20:40:39

Napíšu to takhle. To co kdysi v začátcích bylo považováno za TOP nástrahu, je dnes považováno za krmné koule. Co bylo kdysi TOP? Sojovka,gluten, ptáci zob nebo rybí moučka a když na to člověk měl tak kasein nebo kaseinát 😁 a jak to chytalo.

NSlavíček - Profil | So 17.2.2024 15:12:56

Danda05 >> Že některé složky pozná je pravda ale rozhodně ne jestli to má nějakou velkou nutriční hodnotu .

NBeerotzutz - Profil | So 17.2.2024 14:25:27

Danda05 >> No za tu dobu,co je MRK,,by už ten kapr mohl mít povědomi,co žrát a co ne.A že v tom musí mít teda kuwa zmatek😅

Nkluciuvody - Profil | So 10.2.2024 11:55:26

Petrův,
Podle mě dává smysl použít krmné boilie na delší vyýpravy při masivnějším krmení. V tomto případě by ti klasické "chytací" kuličky zničily rozpočet.
Ale není nutně pravda, že krmné koule jsou nekvalitní, můžeš je například zalít tekutou potravou, nebo smíchat v rozumném poměru s vyššími řadami boilie a vytvoříš zajímavou kombinaci.
Moje zkušenost: při týdenní výpravě na Seč jsem krmil hlavně boilie TB baits ( 79kč/kg) a kukuřicí... Vtip byl v tom, že jsem kukuřici namočil do CSl a TB zalil pořádnou dávkou belachanu. Ryby mi to spolehlivě drželo 7 dní a kluci co šli po mě si ještě 4 dny perfektně zachytali :)
Snad to trochu pomohlo
Ať berou !!!

Ndyckyryby - Profil | Pá 11.8.2023 14:06:37

Robur >> Ořezávám pravidelně do tvaru kostky. Je to tvar, na který není ryba tolik zvyklá a obelstí i ty největší matadory ( tak si to nějak představuju v hlavě) :)))))
Samozřejmě to beru s nadsázkou...Duležité je, dělat to tak, aby jsem tomu věřil a je to :D

NRobur - Profil | Čt 10.8.2023 15:00:13

Martin M. >> jasně že 6 :-D, jinak jsem někde četl, že někdo zase kuličku ořezává, aby ji odlišil od ostatních a přišla rybě zajímavá.

NAndy’s Prime - Profil | So 5.8.2023 9:37:44

Danda05 >>
Vůbec tebe neshazují,
Ja rybář jak všechny ostatní.
O výbavu vůbec nejde, osobně nemam žádné
Vybavení od Foxe,
Pro kaprařinu
Používám hodně pro camping a taškovíny Decathlon, Mivardi, NGT

Nešetřím na háčcích, vlasce, a bižuterie-Korda, Nash, Trabucco

Ja závodil v plavačce 5 let.
Tady jsem vyzkoušel všechny značky prutu Bolo, Match, děličku italské a francouzské výroby, háčky, bižu…. atd.
Tunu krmení namíchal za život, pokud máš nekvalitní krmeni, levné atd…. (staré, špatně uskladněné), špatně navlhčené, kombinace druhu a frakce tekuté složky, o proti konkurentu, tak rybky nebudou jist tvojí návnadu a půjdou vedle, kde má rybař čerstvé a voňavé.
Lovné místo-vždy musíš najít perspektivní místo, hranu atd…, pokud v pressingu rybaří koriguji strategii podle podmínek, krmí o kousek dál než konkurent(zaleží stoják, řeka),

V kaprařině bude to podobné

NPvl - Profil | So 5.8.2023 1:24:17

Martin M. >> Psal jsem o zboží vers reklama ne o rybařině Otočil jsem to úmyslně jiným směrem pro pochopení Jinak souhlas EDIT : co že nechrápeš :o§))

NKordis - Profil | Pá 4.8.2023 11:29:35

Slavíček >> naprostý souhlas. Je mi z toho hodně smutno.

Njarda85 - Profil | Pá 4.8.2023 9:58:30

Andy’s Prime >> Tož ty jsi teda úplně vedle 😂😂 asi jiném oddíl co. 😅

NRastislaf - Profil | Pá 4.8.2023 9:03:17

Andy’s Prime >> Sport je maximálně to doma naházet do auta a pak tu hromadu věcí dovézt trákařem na místo =D Já asi vím co si tím prvním zápisem chtěl říct, ale věř tomu, že když vedle tebe bude sedět Ešpi, tak tě přichytá s Dekáčem i kdybys měl legendární Jablonecký rychlík.

NDulf - Profil | Pá 4.8.2023 8:57:43

Andy’s Prime >> cus,😀Proc myslis,ze to točí?Muzes mi to prosim osvetlit.dik

Nkubah - Profil | Pá 4.8.2023 8:48:56

Andy’s Prime >> sport ?

Ahá...

Nkubah - Profil | So 29.7.2023 21:51:04

Pindˇa >> Starobrno - byl jsem v Brně na školení, mohlo pak večer být Starobrno z tanku - po jednom tom hnusu jsem si raději dával víno.

Nlubic - Profil | So 29.7.2023 19:37:20

pier >> není to 100% pravidlo, ale přijde mi to takhle lepší, rád chytám třeba krill řadu od Nikla, tak tam hodím kilo ostrých, zaleju boostrem a chytám, mám z toho pak dobrej pocit, je to situace od situace, hodně zkouším a experimentuju, taky mi přijde, že když dostatečně dopředu naboostruju to krmné boilie, tak do sebe natáhne esenci a pak voněj všechny koule stejně

Npier - Profil | So 29.7.2023 15:18:17

Když jsme u toho piva, včera jsem s kolegou trochu poseděl a lupnul asi 8 ksZubr grant, načeš jsme pak přešli do jiné knajpy a tam dali dvě Plzně které ovšem po tom zubru, čert ví proč, chutnaly vysloveně odporně...
...taky je to určitá analogie 😉

NBobo - Profil | So 29.7.2023 14:36:08

Ja mam take skusenosti ze ked krmim tymi lacnymi srotakmi na vode kde je tlak tak pochytam nejaku nasadu a po 2 dnoch uz ani tu. Ked lepsimi tak sa objavia aj krajsie kapre ale tak na 2 noc. Preto si robim krmne svoje kde viem co som dal a nechytal na tie 50:50 sojovo psenicne s vyssou davkou aromat a poslednu dobu hlavne sladidiel. Na velkej rieke kde tie lacne krmaky zere vsetko je to jedno co tam sypes ked sa to za pol dna rozpadne a zozere to biela ryba.

NDanda05 - Profil | Čt 27.7.2023 13:58:35

pier >> jo vím, a taky na Dekáč mám nejlepší ryby. Zkusil jsem už lecos, ale prostě kupovat koule dráž než třeba max 250kč/kg je prostě pitomost. Nejlpší v tomhle je Sebexfishing nebo jak se to jmenuje, ten to prodává za 980 kč/kg :)))) to je pacient :))

Npier - Profil | Čt 27.7.2023 11:29:52 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Danda05 >> Omyl, dekàč tam složení má-95%kuku Tuším😁
Osobně, pokud jedu strategii krmení ve velkém tak valím dekàč a halibutky ,mezi což buď na pva či kobrou mrsknu trochu v toho "zlata"( koule max do 250/kč) dipované, či Hardy v soli a to hlavně z důvodu trvanlivosti..
Kolega na ten dekàč většinou i chytá a jsme na tom úplně stejně...

NDanda05 - Profil | St 26.7.2023 22:48:33

Důležité je ze skoro u žádných kouli není složení, takže cena neznamená kvalitu.
Naprostá vetsina výrobců prodává koule za pětikilo, jen proto ze na tom kralovsky vydělá. Kecy o mouckach atd jsou jen pro mentosky 🙂

NGrasel - Profil | St 26.7.2023 19:17:57

No...asi tak... Na dolním Labi mám několik ryb okolo 20 a jednu přes (letos) na doma dělané, úplně jednoduché koule, v ceně asi tak 100Kč/Kg, na JM na svazovce na podobné hromadu ryb přes 10... Už asi nikdy nedám 400 za kilo :) Takže bych to spíš než na vymýšlení složitostí viděl tak, že by ses měl prvně zaměřit na výběr dobrého místa a pak stačí i jednodušší a levnější krmení/nástraha.

NDeawon - Profil | St 26.7.2023 18:50:59

Tak pro nekoho, kdo za vikend zakrmi nekolik kg kouli maji obycejne levne koule urcite smysl. Chtel bych videt nekoho, kdo pravidelne ve velkem krmi ostrymi od Nikla :)

Me nastesti bere spis feeder a hlavne privlac. Tam je prirovnani zda na spravnem miste nasadit relax nebo drahou gumu. Spravne misto a sikovne ruce tam to vyjde cca na stejno. Ale ve vazkach treba ten relax tolik neboli.