LRU Feeder 2016 - Veletov

Kategorie: Feeder
V posledním kole nejvyšší soutěže v lovu ryb udicí na feeder nám šlo o hodně. V týmech jsme ztráceli jen 2 body na první místo a po dvou druhých místech v letech 2013 a 2014 jsme konečně chtěli vyhrát.

Revír známe z loňského ročníku, kdy zde probíhalo také poslední kolo ligy (viz článek). Zkušenosti s revírem získané na závodech jsou vždy lepší, než posuzovat revír podle rekreačních lovů, kdy se ryby chovají zcela jinak. I proto se domlouváme s několika týmy, že se zde sejdeme týden předem na tréninku ve větším počtu, a tím napodobíme podmínky při závodě.

Nakonec se tohoto tréninku mohu z našeho týmu zúčastnit jen já, ale u vody se nás společně s ostatními týmy schází asi 10 a chvíli se mi zdá, že by to mohlo stačit. Když ale během rozbalování věcí vidím ulovit několik velkých cejnů (1 až 1,5 kg), trochu mne tento dobrý pocit přechází a říkám si, že toho dnes moc nezjistíme, protože nás je málo a bude to brát všem a hodně. Ale jakmile postupně začneme chytat všichni, už to není taková hitparáda.

Labe je ve Veletově široké asi 60 metrů a proudění často ovlivňují plavební komory pro výletní lodě.

Zkrátím to - nachytal jsem dost cejnů a k tomu i dost menších ryb, odhadem dohromady tak 25 kilo. Zdálo se, že cejnů se bude chytat více než loni, ale zatím jsem tohle chtěl ignorovat a počkat si na oficiální páteční trénink, kde nás bude chytat vedle sebe mnohem více. Mezi menšími rybami nepřevažovaly tak jako loni plotice, ale malí cejni kolem 15 - 30 cm - a bylo jich hodně. I v těchto menších rybách by se tento den dalo nachytat 10 kilo za 5 hodin, což se zde uprostřed závodního úseku loni při závodě zdaleka nechytalo. Naopak se potvrdilo, že nejvíc velkých cejnů a tím i nejvyšší váhy ulovených ryb budou na horním místech.

Mám týden na přemýšlení a přípravy.

Na místo se vracím v pátek odpoledne. Parťáci z týmu již asi půl hodiny trénují a vidím zdolávat menší rybky. Sedíme tentokrát úplně nejníže po proudu ze všech trénujících, přestože pod námi je ještě aspoň 15 míst. Část závodníků netrénovala a část chytala již dopoledne a teď už mají sbaleno a koukají, jak se daří ostatním. Každopádně zakrmena bude jen prostřední část závodní trati, což je asi lepší, než kdyby se krmilo jen někde na kraji.

Začínám také chytat a brzy mi berou menší cejni a plotice. Ryb chytáme dost a občas se ukáže i cejn kolem půl kila, větší však ne. Potřeboval jsem ukázat zblízka pár věcí Papinovi, aby si zítra více věřil a netápal, jestli některé rady správně pochopil, ale pořád si kolem nás sedají kamarádi na kus řeči a je mi líto je odhánět a vysvětlovat, že teď chci předvádět něco důležitého kolegovi (i protože to by nám pak koukali pod ruce ještě pozorněji). Takže si jen tak chytáme a to důležité si řekneme až večer při grilování.

Asi nejzásadnější zkušenost z tréninku byla ta, že v řece je více ryb než loni. Tipoval jsem, že se bude chytat o 1/3 více. Pomoci by tomu měly i o 2 metry větší rozestupy mezi lovnými místy, protože nás letos chytá menší počet. Taktika se bude velmi lišit podle toho, která místa vylosujeme. Horní část bude o cejnech, tedy hnojáci, hodně krmení, silnější návazce, selektovat větší ryby větši nástrahou atd. Střední sektor bude nejspravedlivější, tam se budou chytat menší ryby ze všech míst - pokud se v okolí nezačnou chytat cejni, tak pečlivě chytat jednu malou rybu za druhou. Na dolním sektoru podle mne bude také hlavně o malých rybách a jen prvních pár míst si šáhne na cejny, tak jako loni a i na tréninku.

Krmení mícháme již v pátek večer. Sice nám to někteří stále nevěří, ale recept je prostý - na kilo slaného cejna kilo slané řeky. Žádné další ingredience, žádné TTX, žádná melasa, žádné sirupy - prostě jen tyto 2 směsi a voda z řeky. Tohle nám opakovaně funguje na podobných revírech. Držím se zásady, že na lize nebudeme míchat nic, co jsme úspěšně nevyzkoušeli na menších závodech (udělali jsme jen jednu výjimku loni na Mušově, což v článku vysvětluji).

Spíme tentokrát u vody, takže je větší možnosti pokecat s ostatními a užít si pěkný večer u grilování.

Ráno při losování si přejeme z rozmezí 1 až 14 vysoké číslo a to se nám daří - dvanáct! Já jdu nahoru na C12, třetí místo od konce s cílem nachytat přes 30 kg cejnů. Radynek má B12, což je lepší konec jinak průměrného sektoru a mělo by stačit cca 7 kg v malých rybách. Papin má los nejhorší - jde na A12, kde není moc šance přechytat spodní půlku sektoru.

Při losování se dozvídáme, že se vše posunuje o hodinu, protože doprava "živé" se zpozdila a většina týmů by neměla na co chytat. Jakmile "červař" Petr s nástrahami přijíždí, tvoří se dlouhá fronta, v které jsem naštěstí mezi prvními. Bereme pro 3 lidi na 2 dny celkem: 0,25 litru velkých patentek, 1,5 kg malých patentek, 2 litry hnojáků, 1,5 litru kukel, 1,5 litru červů a 1,5 litru pinek. To je asi 1,25 litru na osobu a den, tedy půlka povoleného množství a to spíše jen pro klidné svědomí, protože alespoň v sektorech A a B by stačilo ještě mnohem méně.

U vody si rozbaluji 6 prutů - dva jemnější Prestony do 40 g, dvě Trabucca do 75 g a dva Mavery do 90 g. Zkouším si hloubku nahazováním olůvka do různých míst a brzy je mi jasné, že tady musím jít za půlku, protože blíž ke mně je sotva poloviční hloubka jak u druhé strany. Loni se chytalo ještě o kousek víc proti proudu v ohybu, letos jsme pod ním na rovince, ale za zatáčkou chvíli trvá, než se největší hloubka odlepí od vnějšího oblouku ohybu řeky. Řeka je zde široká 60 metrů a rozumná vzdálenost mi přijde mezi 40 a 50 metry. Kdyby předpovídali bezvětří, šel bych možná i na těch 50, ale jednak bude foukat a také z tréninku vím, že chvílemi to může chtít 60g krmítko, což už bych medium pruty těžko nějak rozumně přesně nahazoval. Volím tedy 45 metrů a trochu doufám, že soupeři v mém okolí tak daleko nahazovat nebudou.

V úvodních 10 minutách pro zakrmení se neostýchám a nahazuji asi 15 plných krmítek živých nástrah zazátkovaných vnadící směsí. Koukám kolem sebe a na forhontu Petr Štětina chytá asi tak podobně daleko jako já, pod ním Honza Tichý je blíž, možná na 35, pode mnou Marian Mokrýš také chytá blíž než já - takže zatím pohoda.

Směrem ode mne proti proudu už sedí jen 2 závodníci.

Začínáme chytat. První dvě nahození neúspěšně sekám menší záběry, třetí nahození už mám cejna kolem kila a pak už to jde dvě hodiny moc pěkně. Doleva se raději moc nekoukám, protože tam především Petr Štětina tahá rybu za rybou, možná dvakrát rychleji než já. Honza Tichý mi také dává na zadek a celé první 3 hodiny se mi zdá, že s nimi nedržím krok. Navíc se mi zespodu posunuje na mou vzdálenost Marian Mokrýš, který se trápí a ryby mu moc neberou. Tím mi bere výhodu největší vzdálenosti a rychle to cítím na záběrech. Měním hnojáky za patentky a snažím se chytat aspoň menší cejny - poslední hodinu mi najíždějí krásní skaláci přes půl kila kus.

Nebyl jsem se sebou spokojený. Foukal silnější vítr, než jsem čekal, a netrefoval jsem se dostatečně přesně. Pokud mi krmítko přistálo tam, kde jsem potřeboval, tak jsem měl vždy záběr. Jakmile mi ulétlo metr a více stranou, záběr přišel později a nebo vůbec.

Je konec a vidím se tak na 30 kg, Petra s Honzou odhaduji přes 40 kg, tam není co řešit - obzvlástě, když Petrovi chvíli na to naváží 47,2kg a Honzovi 45,6 kg. To nemám ani náhodou. Když vytahujeme můj vezírek z vody ve dvou, objevuje se ještě jiskřička naděje - ono to bude víc jak 30, možná i k 40ti. Vážíme ryby na dvě části, takže není hned jasné, kolik to dává dohromady. Nerozumím tomu, ale mám 46,1 kg. Jen o 1,1kg za forhontem, tak tomu bych nevěřil! Vpravo ode mne už jsou váhy sotva poloviční, takže dnes dvojka.

Radynek v sektoru B vychytal čtyřku za 10 kg - rozumně přešel v závěru kola na větší ryby, když pozoroval, že se začínají v jeho okolí chytat a že mu malé ryby nestačí.

Papin na špatném místě skončil dvanáctý s 5,7 kg - s tím se bohužel počítalo. Na tomto závodě snad ani 3 pěkné výsledky udělat nešly.

Za sobotu jsme v týmech na čtvrtém místě a jelikož naši hlavní soupeři z týmu Matrix Uničov mají za první den o tři body více, průběžně za celý ročník se dostáváme o bod na první místo! Teď ještě nepokazit neděli.

V neděli jdeme losovat ze středových čísel mezi 5 a 11. Chceme jedenáctku, ale vytahujeme osmičku - takže přesný střed sektoru. Matrix Uničov jde na výbornou třináctku (forhont už měli minulé kolo, takže lépe už to ani nešlo). Včera měli horší los jak my, tak teď mají šanci nám to vrátit. Sice máme bod náskok, ale zrovna zde je podle mne "hendikep" mezi čísly 8 a 13 více jak jeden bod.

Já jdu na A8, Radynek B8, Papin C8.

V mém sektoru A mělo včera prvních 6 od forhontu váhy mezi 12 a 18 kg a určitě v tom museli být velcí cejni, zbytek už jen 4-8 kg a možná jen v malých rybách. I tak to bylo mnohem více, než co se zde lovilo loni nebo co jsem očekával před závodem.

V přípravě zkouším prohazovat své místo a rozhoduji se pro vzdálenost 36 metrů. Nečekám, že to bude nějaký rychlostní závod, takže mne větší vzdálenost neomezuje. Vlevo nade mnou sedí Petr Funda, který včera vychytal dvojku s 16 kg na A2, vpravo po proudu mám mladého závodníka Filipa Vydru, který včera chytal rovněž v tomto sektoru na A4 a skončil šestý s 12 kg.

Začátek kola mi moc nevychází. První hodinu mám pár malých cejnů a plotiček, a to se přitom právě o tyhle ryby snažím. Pode mnou Filip chytá tyhle rybky lépe, ale cejni se zatím na dohled neobjevili. Nevypadá to, že by se zde mělo nachytat hodně přes 10 kg jako včera.

Takže chytám aspoň droboť, ale zároveň volím nástrahu a živou do krmení tak, abych měl šanci chytit velkého cejna, pokud se mi na krmeném místě zastaví. Na drobotinu by byly nejlepší a nejrychlejší 2-3 pinky, ale příliš jim nevadí ani půlka hnojáka s červem nebo patentky s červem. Volím pomalejší nastražování patentek, přestože se zdá, že tím nic nezískávám a chytám také jen malé ryby jako moji sousedí. Jenže oni se tam ti větší cejni v druhé půlce kola přece jen zamotali a myslím, že 4 střední kolem 3/4 kila a tak 3 kousky kolem 300 gramů jsem přece jen dostal. Žádné velké hejno, vždy jedna tahle větší a pak zase jen malé. K tomu nějakou větší plotici, jinak rybky dlaňové velikosti.

Je dobojováno a vůbec netuším, jak na tom jsem. Váha jde odspodu - na forhontu má Pavel Sičák přes 10 kg, to nemám ani náhodou, a pak další 7 a 8 kg - už to se mnou vypadá špatně. Až do tohoto kola jsem měl letos v 1. lize vždy přes 10 kg - tentokrát ale vím, že tolik nemám. Nakonec to ale není o moc méně - mám 8,6 kg a velkou radost z dvojky v sektoru.

Teď ještě jak jsou na tom parťáci. Tento den se ve všech sektorech chytalo o dost méně ryb než v sobotu, skoro o polovinu. Radynek hlásí z B trojku za 6,6 kg, což je také pěkné, ale v jeho sektoru Kuba Šabata má jedničku (mimochodem za neuvěřitelných 18 kg, což je podle mne nejsuverénnější vítězství sektoru nejen tohoto kola, ale i celého ročníku). Papin má sedmičku ze sektoru C a u něj Petr Přidal trojku. V mém sektoru A má Vláďa Hrabal sedmičku. Takže náš součet je 12 a Matrix Uničov má 11. Náš jeden bod náskoku je vymazán a o vítězi bude rozhodovat celková váha ryb za celý ročník! Pokud tedy nemáme někdě chybu.

Pár lidí už mi hlásí, že jsme vyhráli, ale budu tomu věřit, až vše uvidím na papíře. Výsledky jsou velmi rychle hotové, Radynek se ještě nestačil ani vrátit od vody - a povedlo se! Jsme mistři 1. ligy LRU feeder 2016! Opravdu jen o váhu, máme asi o 25 kg více. Třetí jsou pánové z Maver Feeder Team se ztrátou 18 bodů.

První tři za sezónu 2016 - druhé a třetí místo stojí na focení tradičně naopak.

K tomu v jednotlivcích jsem já první s 11 body (2+1+1+1+1+1+2+2) a Radynek třetí s 26 body - taky bomba. Mezi námi druhý Jakub Šabata s 23 body - můj dlouhodobě největší soupeř a největší hrozba v sektoru. Ale jinak se máme docela rádi :-)

Při vyhlášení výsledků nás ještě čeká překvapení, když si jdeme pro první místo i za tohle kolo. V té eufórii nás nenapadlo spočítat si to :-) Druhý je o bod Maver, třetí o další bod Matrix Uničov. V jednotlivcích vyhrál Jarda Kameník za 1+1, druhý jsem já 2+2, třetí David "Siky" Sigmund 1+3.

První ligu LRU Feeder máme pro rok 2016 za sebou. Kromě menšího počtu týmů byla oproti předchozím ročníkům jiná hlavně ve volbě revírů. Především v Šumperku a u Kladna to byly velmi jiné závody, než jaké se poslední roky v nejvyšší soutěži chytávaly - tedy rychlostní chytání menších ryb na krátkou vzdálenost. K tomu téměř stojatá Lužnice, kde se poslední 2 roky také chytá hlavně nakrátko, a "malé" Labe ve Veltově, kde to také skoro neteče. Celý ročník se dal odchytat s medium pruty nebo i měkčími. Tvrdé pruty, dříve potřebné na Mlékojedy, Mušov nebo Hracholusky, se letos ke slovu nedostaly. Změna to byla zajímavá a asi už i potřebná, ale zůstává tam taková divná pachuť z nuceného chytání, jaké mne při nezávodním lovu moc nebaví.

První tři týmy za kolo a prohodíme-li druhé a třetí místo tak i za ročník 2016.

Náš tým se všemi poháry.

Nakonec bych rád poděkoval vedení LRU Feeder a především předsedovi Petrovi Bromovskému, že se krásně podařily některé změny jak v pořádání, tak financování závodů.

Martin M. - 4.12.2016

Diskuse k miničlánku

Jozef K. - Profil | Út 27.12.2016 17:14:08

čabi >> vdaka

čabi - Profil | Út 27.12.2016 13:26:55

Jozef K. >> to bylo MiCR na Racickem kanále

Jozef K. - Profil | Út 27.12.2016 12:56:56

Super clanok.

Mimochodom co to bol za pretek, kdesa chytali velke ryby a bralo pruty do vody? V diskusii Feeder o tom bola debata, ale myslim, ze som nikde nepostrehol o aky pretek sa jednalo. Bol to tiez ligovy pretek? Nebude o tom clanok?

Ladináč - Profil | Po 5.12.2016 16:19:48

👍

Haty - Profil | Po 5.12.2016 13:33:27

Velká gratulace :-)

jurda66 - Profil | Po 5.12.2016 9:34:35

velká gratulace. Já dal ty fotky z Veletova na rajče. to sem moc nepomohl.