LRU Feeder 2016 - Turyňský rybník

Kategorie: Feeder
Letošní třetí kolo nejvyšší feederové soutěže se konalo 2. a 3. července na revíru Kačák 4 - Turyňský rybník nedaleko Kladna. Pro náš tým Preston feeder team - MRK.cz je to zcela nová voda, kde jsme nikdo před tím nechytali. I z tohoto důvodu jsme se sem alespoň já s Radkem Černým (Radynek) vydali o týden dříve potrénovat. Třetí náš člen, Martin Brückner, měl pracovní povinnosti.

Po tomto jednodenním tréninku jsme byli již chytřejší - nachytali jsme mnoho cejnů, cejnků a perlínů a k tomu jednoho kapra. Ryb bylo opravdu hodně a různě velkých a podle toho jsme mohli začít přemýšlet, co vymyslet na příští víkend, kdy už se bude chytat "naostro". Počítal jsem si ke konci lovu ryby a měl jsem 28 kusů za 55 minut, ale jejich celkovou hmotnost bych odhadl do 2 kg. Radek za tuto dobu trochu jinou strategií nachytal jen asi 20 ryb, ale znatelně větších a jistě měly 3-4 kg. Hmotnost se ale těžko odhaduje, nejsme zvyklí na takto malé ryby.

Záběrů bylo až moc - mnoho ryb se motalo kolem krmítka a dělaly falešné záběry najížděním do vlasce. Čím déle se krmilo, tím více záběrů skončilo zásekem bez ryby.

Vycházelo nám, že to bude opět relativně rychlostní lov, ale oproti jarnímu Šumperku, kde se chytali plotičky a cejni bez snahy o nějakou selekci malých a velkých kusů, tady bude potřeba zkoušet zvednout si průměr lovených ryb, protože cejni byli od malinkých až do půl kila a skaláci také nebyli všichni jen malí. Zato perlíni byli všichni velcí, v průměru možná čtvrt kila, což zde jsou 3 malí cejni. Jednu chvíli jsem cíleně chytil asi 10 perlínů během 20 minut, což se dočasně zdálo jako vítězná taktika - ovšem jen než jsem své hejno vychytal a pak už jsem takto chytil jen jednoho. Každopádně bude v závodě potřeba perlíny zkoušet chytat.

Jediný záběr od kapra jsem proměnil a vytáhl kapříka kolem 40 cm, což je sice ryba odpovídající půl hodině chytání drobotě, ale nelze se na ni jakkoliv spoléhat - pouze být připraven ji zdolat, pokud náhodně zabere.

Po tréninku jsem odhadoval, že se bude chytat i přes 20 kg za 5 hodin, pokud se někomu bude dařit chytat cejny kolem půl kila a prokládat to velkými perlíny (což jsou dvě úplně jiné ryby, každá se musí chytat jinak). Vzdálenost od břehu jistě nebude přes 25 metrů, protože bude potřeba mít rychlost, a také pod vodou na dně není nic, kvůli čemu by se vyplatilo házet výrazněji dále. Naopak je možné, že se bude nahazovat třeba jen 10 metrů, kde se nám v tréninku dařilo některé chvíle chytat i větší cejny ve velkém počtu. Hloubka tam byla asi 1,3 metrů a na 25 metrech bylo jen asi o 20 cm hlouběji.

Zkoušeli jsme 3 různá krmení a vycházelo nám, že "zbabělé" krmení na malé ryby skutečně láká jen malé ryby a že dobrá návnada může zvětšit průměr lovených rybek. Tou správnou návnadou se zdál být Sensas 3000 Super Black Bremes - černé cejnové krmení, které se nám osvědčilo na velké cejny na závodech na Mušově. Tady sice nejsou tak velcí, ale bylo cítit, že cejnů nad čtvrt kila bylo znatelně více, než s málo sytým, jemným krmením.

Po týdnu se vracíme na místo činu na páteční trénink před závodní sobotou a nedělí, tentokrát již všichni tři. Rozhodl jsem se, že tentokrát v pátek nebudu v tréninku chytat a dohlédnu na Martina. Oproti minulému týdnu chceme zkusit krmit více selektivním krmením s přídavkem vařené řepky a kukuřice a malých peletek a zkusíme také úplně vynechat živé návnady v krmení, jestli uvidíme nějakou změnu.

Po úvodním zakrmení se však delší dobu nic neděje, jako bychom seděli u jiného revíru. Radek začíná po chvíli chytat rybky z "kontrolního" místa, které nakrmil klasickým krmením s červy, ale selektivní krmení s partiklem nefunguje. Pro mne to bylo zklamání, protože by to mohla být naše výhoda, pokud by fungovalo. Možná to zazdily peletky z rybích mouček, které někdy dokáží malé ryby úplně vyhnat - možná jsou zdejší cejni na tohle přece jen moc malí, nebo se zde moc nezakrmuje halibut peletami při lovu kaprů a cejni tuhle chuť neznají, kdo ví.

Po skoro dvou hodinách Martin zkouší místo rozkrmit červy, prodlužuje návazec a okamžitě začíná chytat malé cejny a cejnky ve velkém počtu. Tak aspoň něco, ale tiše je mi jasné, že na malé ryby nemá rychlost a že jeho a tím i naše šance je jen ve větších rybách. Klidně chytat cíleně malé ryby, ale takovým stylem, že se sem tam chytne i nějaká větší.

Martin Brückner v pátek na tréninku s malým cejnkem - sice rychlé a nenáročné chytání, ale s těmi rostla váha pomalu.

Po tréninku upravuji odhadovaný cílový úlovek na zítřek 15-20 kilo na jedničku v sektorech, přestože ti lepší dnes chytali možná tak polovinu a všeobecně byly cítit rozpačité pocity z aktivity ryb. Stále ale věřím, že tento styl neatraktivního chytání malých ryb se nedá trénovat naplno, k tomu se dá vybičovat až při závodě a i při něm si alespoň já musím neustále připomínat, abych "neusínal" a jel stále naplno.

Po lovu navazujeme všechny pruty na zítřek. Budeme připraveni pro lov na 2 vzdálenosti, takže bude potřeba více prutů než jindy. Já si jich chystám 7.

Původně jsme chtěli stanovat u vody, ale kvůli komplikovanému transportu věcí od auta na místo pro stany (asi jediné mínus tohoto revíru pro pořádání závodů) jsme se rozhodli pro chalupu u Berounky, která je celá naše. Večer mícháme krmení z již zmíněného černého cejna (plus nějaké minoritní doplňky, které podle mne neměly žádný efekt). Každý bude mít 8 litrů směsi a pár hrstí sladké kukuřice.

Tři hlavní složky našeho krmení.

Večer zakončujeme večeří a pár pivy ve vodácké hospůdce (spíše kiosku) přímo pod chalupou u řeky.

Ráno chystáme živé nástrahy - litr červů s pinkami a po čtvrt litru hnojáky, kukly a malé patentky. Velké patentky tentokrát nejsou žádná sláva - skutečně velkých jich tam moc není.

Po příjezdu k vodě odnášíme veškerou výbavu na místo losování, na které se moc těšíme, protože nás čeká krajní místo, neboli forhont. Jsou jen dvě možnosti, buď budeme mít 3x číslo jedna, tedy trojici A1, B1, C1, což by znamenalo mít vzdálenější forhont A1, nebo 3x číslo 14 (A14, B14, C14), což zahrnuje bližší forhont na C14. Logicky chceme C14, protože to budeme mít všichni tři o 140 metrů blíže k parkovišti a navíc jsme přesně tam včera trénovali. Kromě nás zbývá tohle kolo poslední forhont ještě pro tým Maver, který včera trénoval na A1. A co jsme si vylosovali? Ano, Márfy zafungoval a oba týmy máme to co jsme nechtěli - my A1, Maver C14. Náš forhont připadá na Radka Černého (super místo), na B1 jde Martin Brückner (průměrné místo) a já mám C1, což je papírově špatné místo. Na řece bych s tímto losem mezi 14 lidmi věděl, že prvních 5 zkraje nepřechytám, na stojaté vodě to nebývá tak výrazná nevýhoda, ale taky jak kde a jak kdy. No, aspoň že to nemám tak daleko, jen asi 250 metrů od místa losování.

Moje sobotní místo C1.

Pohled z C1 směrem na sektory B a A.

Po přípravě náčiní si klipuji 3 pruty na 15 metrů a 3 pruty na 27 metrů, plus výjimečně i jeden zakrmovací prut, protože ostatní chytací pruty jsou na 50ml krmítko moc jemné (pickery a light pruty). Na delší vzdálenost mám na navijácích pletenku.

Silný vítr a kontrola větví na topolech před bouřkou.

Chvíli před začátkem závodu se potvrzuje předpověď počasí a blíží se bouřka. Rozhodčí nám oznamuje, že se závod posune o půl hodiny. S rostoucí sílou větru sledujeme vysoké topoly za našimi zády, jestli z nich na nás nebudou padat větve. Naštěstí foukalo hlavně před deštěm, pak asi 20 minut hustě pršelo a po půl hodině skutečně mohl začít závod.

Bouřka těsně před sobotním závodem.

Zahajuji zakrmením na vzdálenější místo - asi 10 krmítek - 5 vyklepávám u hladiny, 5 nechávám dopadnout na dno. Na bližší místo to stejné.

Chytat začínám na vzdálenějším místě a snad po 15 sekundách vytahuji svou první rybu - střední cejn. Fajn, aspoň takto velcí kdyby brali. Postupně se prokousávám závodem a ladím chytání tak, abych především trefoval záběry, kterých je mnoho, ale pokusy sekat cokoliv nejsou dostatečně efektivní - je potřeba počkat si na takový záběr, po kterém končí zásek s rybou na prutu. Zasekávání naprázdno je největší žrout času při takto rychlém chytání, kdy je potřeba chytat 30 malých ryb za hodinu, nebo 15 větších. Při chytání na krátkou vzdálenost planý zásek tolik nemrzí, ale na 27 metrů už si dávám velký pozor, abych se neunáhlil a nenechal se vyprovokovat nějakým rychlým cuknutím nebo falešným záběrem. Na většinu nahození je špička stále v pohybu, ale osvědčilo se mi čekat na jeden konkrétní typ pohybu špičky, který dělaly o něco větší ryby a o něco větší byla i úspěšnost záseků. Přesto musím na ulovení jedné ryby nahazovat a zasekávat tak 3x a až ke konci se mi daří vše vyladit k poměru možná 1:1.

Stále střídám nástrahy a návazce a háčky a krmítka a množství živých nástrah v krmení a zkouší vnímat, co se rybám líbí více. Jednoznačně se rybám líbí mnoho živých nástrah včetně malých patentek a obzvláště, když se krmí trochu do sloupce s krmítkem z pletiva s málo umáčknutým krmením. To pak ryby na zakrmeném místě doslova šílí. Ale nejsem si jistý, jestli tohle je cesta - mnoho planých záběrů mi motá hlavu, co vlastně zasekávat. Během minuty po nahození mám tak 20 záběrů, než se dočkám toho pohybu, na který čekám. Velice rád bych si na takovém revíru vyzkoušel více variant, jak rybám dávkovat krmení - třeba jestli by nebylo lepší mnohem méně krmit, přilákat méně ryb, ale zasekávat hned první hezký záběr. Nebo nechat místo chvíli vychladnout a věnovat se zatím jinému místu. To byl i náš plán, ale v tom fofru mi nešlo efektivně držet dvě místa při životě. Bližší místo jsem sice několikrát dokrmoval, ale po 2 hodinách už jsem na to neměl elán a věnoval jsem se jen vzdálenějšímu místu, kde jsem sice neměl dobrý pocit, že bych chytal nějak "hezky", ale poměr malých a větších ryb byl lepší než jsem čekal a říkal jsem si, že tohle "špinavé" chytání by mělo stačit. Lepších cejnů "na podběrák" jsem měl asi polovinu z celkového počtu ryb.

Stále jsem se musel hecovat, abych chytal naplno, to mi vždy hodně pomáhá. Dávám si třeba cíle, že chytím X ryb za 30 minut a pokud se to povede, tak na další půlhodinu si zvednu metu. Dobře mne nakopla i informace zaslechnutá od konkurence, že na forhontu C14 výborně chytá Pavel Velebný.

Za posledních 15 minut jsem chytil 7 ryb, z toho 4 ve velikosti na podběrák. Jelikož jsem si stačil vynulovat stopky na začátku závodu, věděl jsem přesně, kolik času mi zbývá do konce kola - 40 sekund před koncem jsem naposledy nahazoval - 2 červy a prázdné krmítko. Jindy už bych to vzdal, ale tady je ještě šance. Věděl jsem, že není čas na nic jiného, než zaseknout první pohyb špičky, což se povedlo asi za 10 sekund po dopadu krmítka na dno, pak následovalo 27 metrů asi tak za 15 sekund a na podebrání jednoho z největších cejnů toho dne už nebyl čas - letěl ke mně vzduchem. Dobrých 300-400 gramů na light prutu s 0.12 návazcem, 5 sekund před hvizdem.

Měl jsem asi 70 ryb, počet nic moc, ale s velikostí jsem byl spokojen a hlavně kolem mne nikdo více nechytal. Bohužel jsme tohle kolo neměli žádného pomocníka, který by nám hlásil situaci v sektorech, navíc jsem seděl na C1 natočený zády ke zbytku svého sektoru a sotva jsem stíhal sledovat dva své nejbližší konkurenty. Klidně jsem mohl mít za 8, ale horší snad ne. O to větší překvapení bylo, když se s blížící vážící četou ke mně dostala informace, že zatím nejvíc má Pavel Velebný lehce přes 12 kilo a 7 kilo je zatím na slušný výsledek a jestli prý mám aspoň tolik. Já se cítil, že bych snad mohl mít nejen přes 7, ale možná i přes těch 12, ale jak jsem říkal, velmi špatně se to v těchto malých a přitom různě velkých rybách odhaduje.

Zvedám sak z vody a říkám si pro sebe, že 10 kg tam bude a že druhé místo beru. Váha ukazuje 12,5 kg a to stačí i na jedničku - možná o toho posledního cejna. Letos čtvrtá jednička v řadě za sebou - tentokrát těsně s velkým štěstím, které jsem na anti-forhontu potřeboval.

Radynek na forhontu A1.

Radek Černý na opačném konci z forhontu vychytal dvojku s 9,2 kg - tam to bylo hodně vyrovnané a mít o kilo méně, tak skončil až šestý. Martin Brückner bohužel donesl třináctku za asi 5 kg - můj včerejší trénink nepřinesl ovoce. Přesto jsme po prvním dnu v týmech na druhém místě.

Probíráme s parťáky, komu co nejlépe fungovalo. Všichni jsme válčili s proměňováním záběrů, to byl zde asi největší oříšek. Slušně fungovaly dlouhé návazce, ale bohužel hlavně na malé ryby. Na krátké návazce byl poměr větších ryb lepší, ale záseky hůře seděly. Někdo se zaměřoval na mnoho malých ryb kolem 100 gramů, někdo spíše na větší kolem čtvrt kila, někdo to mixoval. Já odhaduji, že jsem chytil tak 70 ryb, což je průměr 180 gramů na kus. Ze vzdálenosti 27 metrů bych si ani lov úplně malých ryb nemohl dovolit, ty bylo potřeba chytat rychleji na krátkou vzdálenost. To dobře zvládl Jakub Šabata, který také vychytal jedničku ve svém sektoru ale s daleko větší hmotností přes 16 kg - prý měl okolo 130 ryb, což je cca 125 gramů na kus. Chytal na poloviční vzdálenosti než já - tam si můžete dovolit zkoušet zasekávat méně jisté záběry a celkově chytáte ve větším tempu. Musíte na to být ale "vychytaní" (trénovaní) - tím nemyslím pouze rychlost, s jakou dostanete háček s nástrahou zpátky do vody, ale také se nezamotávat, neztrácet ryby při zdolávání a také v tom fofru nepřestávat přemýšlet, jak to celé ještě vylepšit.

Popravdě řeknu, že jsem byl rád, že jsem jej neměl v sektoru a pokud by se tak stalo, tak bych jej potřeboval mít u sebe na dohled, abych na něj dokázal zareagovat a začal také chytat malé ryby nakrátko. Plán B tomu odpovídal a pruty i místo u břehu jsem na to měl nachystané. U mne v sektoru ale na dohled nikdo takto nechytal a po půlce závodu jsem měl dojem, že chytám dobře a že není potřeba riskovat a zkoušet chytat úplně jinak. Bez pomocníka na břehu (špióna) se nedá rozumně dozvědět, že někdo 200 metrů od vás chytá jinak a lépe. Navíc jak už jsem řekl, velmi těžko se odhadovalo, jakou hmotnost má kdo ve vezírku - jestli moje jedna vetší rybka za dvě střední nebo tři malé, nebo jestli jsem odhadem úplně mimo. Navíc když si ryby ani nepočítám a každá je jinak velká a do toho ani nevíte, jestli ten někdo, koho sledujete podebírat rybu, zrovna chytil cejna nebo cejnka, což je při stejné délce také velký rozdíl.

Tak to máme dvě různé taktiky a mezi tím mnoho dalších strategií, o kterých vím, a ještě víc o kterých nevím, a s mnoha z nich se dal udělat slušný výsledek. Žádná jediná vítězná taktika nebyla.

Večer domícháváme krmení, abychom měli i na zítra každý 8 litrů, a dovazujeme nejosvědčenější háčky na návazce a stejně tak převazujeme všechny pruty na nejlepší montáže.

V neděli losují všechny týmy kromě nás a Maveru znovu z pytlíku, kde jsou forhonty, protože už jsme se na forhontech letos všichni vystřídali. A1 si vytahuje Honza Prepsl a nadává na oko, že musí jít tak daleko, a naopak nejblíže na C14 jde Vláďa Hrabal, což je letos v lize jeho druhý forhont.

My podle pravidel musíme mít něco mezi čísly 5 a 11 - vytahujeme si číslo 8 - na A8 jde Martin Brückner, na B8 Radek Černý a já na C8.

Martin Brückner na A8.

Opět si chystám 3 pruty na blízko na 15 metrů a 3 na větší vzdálenost, ale na poslední chvíli se rozhoduji oproti včerejšku ještě 3 metry přidat a klipuji tyto pruty na rovných 30 metrů. Pokud se mi bude dařit chytat jako včera nadprůměrně velké cejny, tak to na tuhle vzdálenost v pohodě budu stíhat a navíc trochu uteču ostatním dozadu, kde bych mohl mít výhodu takového malého "dálkového" forhontu. Bohužel kolega zleva se rozhoduje mne kopírovat (asi, myslím) a zakrmuje také dvě vzdálenosti - a to obě úplně stejně daleko a také stejné množství krmení jako já. No co už, mohl bych sice chytat ještě dál, ale raději se soustředím na sebe. Podle mne těch 30 metrů je tak hraniční vzdálenost, na kterou se dá rozumně přesně a rychle chytat a nemít přitom zlý pocit, že se mám bát zasekávat naprázdno, protože než to z té dálky stáhnu a znovu nahodím, tak to zabere moře času. Pokud v pohodě chytáte třeba jednu ryby co 3 minuty, ale pak máte slabších 20 minut, kdy jen zasekáváte do prázdna, tak se můžete přistihnout, že vás to právě kvůli té dlouhé vzdálenosti a tím spojenému zdržování s vytahováním z vody "přepne" na čekání mnohem jednoznačnějších záběrů, k čemuž byste na krátkou vzdálenost měli mnohem menší tendenci. Samozřejmě jak kdo a jak moc, ale podle mne to tak funguje. Velká vzdálenost a mnoho neúspěšných záseků vás nutí být pasivní. A už se těžko vracíte k původnímu zasekávání jemnějších záběrů.

Radynek na B8.

Ale k průběhu závodu. Tentokrát trvalo déle, než jsem se dostal do rytmu a začal chytat ryby podle svých představ. Druhá a třetí hodina byla výborná, tam jsem nachytal většinu ryb, čtvrtou hodinu už mi to sláblo a zkoušel jsem chytat i malé ryby, což se mi celkem dařilo, ale nedalo se odhadnout, jestli to je lepší než si počkat na slušnějšího cejna - zpětně hodnotím, že poslední 2 hodiny jsem měl chytat drobotinu, klidně i na těch 30 metrech, ale asi ještě lépe nakrátko. Ale to píšu až teď, když vím, že poslední hodinu jsem se v závodě velmi trápil - mnoho a mnoho záběrů, ale trefil jsem tak každý 5tý zásek a někdy ani to ne. Za posledních 15 minut jsem chytil pouze jednoho cejna kolem 300 gramů - a to ještě k tomu za ploutev a až na úplně poslední nahození. Tam to chtělo brzy zareagovat, nechat místo třeba 20 minut odpočinout bez dokrmování, mezitím chytat u břehu cokoliv, a pak se zase vrátit. Už jsem tam měl koncentrováno příliš mnoho ryb a nešlo se mezi přejezdy orientovat, co je a co není skutečný záběr.

Martin Maťák na C8.

Ze svého lovu jsem měl tentokrát nepříjemný pocit. Netušil jsem, jak chytali ostatní v mém sektoru, ale věděl jsem, že mám méně ryb jak včera a že jsem poslední hodinu chytal špatně, když ostatním kolem mne se celkem dařilo. Mohl jsem se jen utěšovat tím, že mám opět docela dost větších cejnů.

Tentokrát jsem uprostřed sektoru a než ke mně došla váha, nejvíce bylo kolem 8,5 kil. Mně se ciferník ustaluje na hodnotě 10,5 kg. Pokračujeme směrem k forhontu a začíná to být napínavé - poslední tři mají 8,6 kg ... 9,1 kg ... a forhont 10 kg. Tak to bylo zase o fous - protahuji sérii jedniček na 5 kusů za sebou!

Radynek hlásí trojku s 10 kg a Martin desítku za 6,5 kg. Jako tým jsme druzí a já v jednotlivcích první a Radynek čtvrtý.

Fotka z mobilu :-(

1. Martin Maťák - 1+1, 23.040 gramů
2. Jakub Šabata - 1+2, 27.080 gramů
3. Luboš Kuneš - 3+2, 20.990 gramů

V závodě se chytlo i pár kaprů kolem 2 kil a několik úhořů. Sám jsem jednoho kapra druhý den měl asi tak 2 sekundy na prutu, ale zasekával jsem již do jízdy a s 0.10 návazcem se zaklipovanou cívkou jsem neměl žádnou šanci. Nicméně podle mne se na kapry nedalo v taktice jakkoliv spoléhat. Čekal jsem, že se bude chytat více perlínů - já měl za oba dny možná tak 5 kusů, někdo jich měl třeba i 10 nebo 15, ale nevšiml jsem si, že by na ně někdo vyloženě vsadil. V tréninku se chvíli zdálo, že by to mohla být cesta, protože všichni byli mnohem větší než průměrní cejni a rychle s nimi rostla váha.

Většina ryb se zvedala z vody bez podběráku.

Ve výsledcích si nešlo nevšimnou velmi malých rozdílů mezi nejlepšími v sektorech. Ozývají se pak hlasy "kdyby mi ta jedna ryba nespadla před podběrákem" apod. To samozřejmě zamrzí, ale podle mne se to dá více ovlivnit tím, když celých 5 hodin chytáte opravdu, ale opravdu naplno - jakoby zbývaly poslední 3 minuty do konce a chyběla vám jedna ryba na vítězství. V tomhle má rezervy úplně každý. Sám s tím mám problémy a čím jsem starší, tím více podléhám pasivitě - najednou chytám jen tak ze setrvačnosti a přemýšlím, co budu dělat zítra. Chyba! Energeťák, kafe, pár facek nebo cokoliv dalšího na vás zabírá a kmitat!

Ještě takový dodatek, který bych si možná měl odpustit, ale nedá mi to - podle mne by vítězný úlovek na takovémto revíru měl být za 5 hodin aspoň 200 ryb a 25 kg.

Poslední kolo I. Ligy 2016 bude na Labi ve Veletově. Loni se nám zde dařilo, ale letos bude závod o měsíc dříve a místo 60 lidí po deseti v sektorech nás bude na stejném úseku 42 po 14 v sektorech. Loni bylo potřeba být co nejblíže k forhontům a letos jen se 3 sektory to bude ještě výraznější rozdíl. Z takového místa C1 může být klidně sedmička velmi dobré úmístění. Průběžně jsme druzí o dva body za prvním týmem Matrix Uničov, což je nic. Rozdáme si to fair play, ale bojím se, že los bude hrát větší roli než jaký bude mezi námi na tomto revíru skutečný rozdíl.

V jednotlivcích jsem průběžně se 7 body a luxusním náskokem dvanácti bodů první. Druhý je Kuba Šabata a o další bod zpět je třetí "náš" Radek Černý.

Za fotky patří poděkování: Strejček, Haty, Radynek.

Výsledky kola: www.rybsvaz.cz/pages_cz/rada/odd_sport_mladez/feeder/kalendar_2253_v1.xls
Průběžné výsledky ze tento rok: www.rybsvaz.cz/pages_cz/rada/odd_sport_mladez/feeder/kalendar_2253_v2.xls

Martin M. - 13.7.2016

Diskuse k miničlánku

Turňa - Profil | Čt 4.8.2016 11:54:21

Martin M. >> Tož jsi Martine okusil můj domovský revír. To je dobře.

TonyK - Profil | Čt 14.7.2016 8:30:54

JJanekk >> Ale je. "Na většinu nahození je špička stále v pohybu, ale osvědčilo se mi čekat na jeden konkrétní typ pohybu špičky, který dělaly o něco větší ryby..." :-)

Já bych ale vypíchnul jinou větu: "vítězný úlovek na takovémto revíru měl být za 5 hodin aspoň 200 ryb a 25 kg...."

Osobně jsem zvolil jinou taktiku nez Martin a zameril se na rychlostní lov malých ryb (nejenom malých, ale všech co připlavaly a to beze snahy o jakékoli selektování). V mém případě bylo provedení pouze průměrné, ale Čabi dokázal, že to jde.

Druhé kolo jsem seděl vedle Radynka a měl jsem příležitost porovnat moje rychlostní chytání drobotě se selektivním chytání větších ryb. Já jsem chytal bez jakýchkoli výpadků celých 5 hodin, Radynek měl sice větší ryby, ale v průběhu lovu měl několik mrtvých období a výsledek byl de-facto stejný.

JJanekk - Profil | Čt 14.7.2016 1:02:55

Martin M. >> ale jo, něco se najít dá, třeba žes háčky a návazce střídal :) ale jak bezpečně poznat tutovej záběr velké ryby tam popsáno není, to je fakt...

Martin M. - Profil | Čt 14.7.2016 0:50:11

JJanekk >> vetsinou neco ano, ale nekdy i nic. Zkus najit v tomto v clanku neco o haccich, navazcich, montazich, nejlepsi nastraze a jak poznat nejlepsi zaber :-)

JJanekk - Profil | Čt 14.7.2016 0:15:31

Martin M. - >> ahoj, měl by otázku - počítám, že tyhle články čtou všichni tvoji konkurenti z ligy - necháváš si nějaké tajnosti ohledně taktiky pro sebe?

čabi - Profil | St 13.7.2016 21:37:27

máš pravdu, že je potřeba se bičovat k výkonu. V sobotu jsem toho měl po třech hodinách plné zuby, byl jsem naprosto vyčerpaný, všechno mě bolelo, protože jsem toho v noci předtím moc nenaspal. Dal jsem si pasivních 15 minut, jednu tatranku na posílení a zase jsem jel. Když to bylo moc monotóní, změnil jsem uplně nástrahu nebo montáž, aby mě to zase aspon na chvíli bavilo .-D

Dušan_hp - Profil | St 13.7.2016 16:34:22

Martin M. - >> škoda, že jsem to nezjisti dřív, určitě bych se přišel podívat. Na Plavačkáře sem tam zajdu. Jinak po velké vodě, kdy většina cejnů utekla po nebo proti proudu potoku je to trochu lepší, ale stejně jsou jak Piraně a běžně mi skončí 15 cm cejnek na 20mm kouli :) Neznám druhou tak zamořenou vodu...

pH1 - Profil | St 13.7.2016 14:09:51

Sakra, to jsem měl vědět. Mohl jsem se něčemu přiučit. :(
Ale pomohlo mi to - toho 3tího jsem seděl naproti, a Vy jste to tam tak vyplašili, že jsem kromě klasických cejnů měl i 3 kapříky mezi 45 a 50 cm :D

Tiky Květák - Profil | St 13.7.2016 10:32:54

O te koncentraci to píses dobře. Chtěl sem se to již několikrát jít učit. ( myslím to rychlostní chytání ) a po hodině lovu už nejsem schopnej udržet frekvenci ani náhodou. . .. Potřeboval bych závody, kde se takhle chyta
A to si nejsem jistej , jestli to člověk kterej to nikdy nezazil vůbec muže vydržet