Z jednodilu -> cesťak

Ahoj, chci se zeptat zda někdo zkusil udělat z jednodilneho prutu prut cestovní aby fungoval a zachoval si slušne vlastnosti.

Popřípadě prosím o rady jak na to.

Chtěl bych si z jednodilu st.croix udělat cestovní prut, dá se toho nějak docílil? Jak zpevnit spoje? Kde řezat atd diky za info.
Autor diskuse: rostamilk - Profil , 8.3.2022 dravci - domací dílna

kaprus - Profil | Čt 17.3.2022 6:39:22

pepa-č >> třeba si to chce zkusit a pak to zahodit🌚

pepa-č - Profil | Pá 11.3.2022 11:25:37

já bych to nedělal

smyslem a výhodou jednodílu je, že jednodílný.

pokud chceš cesťák, kup cesťák, je jich na trhu dost.
drbat se levou nohou přes záda za pravým uchem, asi to jde, ale lepší to udělat jinak a ve zbytku času se věnovat něčemu smysluplnějšímu.

minoq - Profil | Čt 10.3.2022 17:55:58

rostamilk - >> teleskop z toho bude nepoužiteľný, robil som podobne bič, každý diel bol inej dlžky, síce použitelné, no nevhodné k preprave a bolo to pracné, - zmerať vonkajší obvod, hrúbku steny, v vypočítať vnútorný priemer, nájsť dlžku v ktorej by to išlo do do seba, a tá neistota, či to bude správne rezané.
ak by si chcel kolíky, musíš zohnať vhodný material - plný, dutý? a musíš hlavne zvoliť správnu dlžku zapustenia do časti k rukoväti, a do časti smerom k vrchnému očku, inak ti bude praskať a lámať sa pôvodný prút, to poznajú tí, čo opravovali zlomený prút

P!F - Profil | Čt 10.3.2022 9:04:33

kaprus >> z catany? To by šlo, má potrebnú "elasticitu" 😆

kaprus - Profil | Čt 10.3.2022 8:33:59

P!F >> a co metr svinovací? To by bylo dělo 😂

Řízek 5,125 - Profil | Čt 10.3.2022 0:17:19

Jo, teleskop by z toho taky šel udělat :))

Řízek 5,125 - Profil | Čt 10.3.2022 0:12:19

P!F >> jako chvilku sem přemýšlel jestli sou to nitě ,
Ale pak mi došlo, ze to budou spíš nýty:))

Ano, asi by to šlo, něco jako instant fisherman:))

P!F - Profil | St 9.3.2022 23:29:46

Řízek 5,125 >> nebolo by riešenie za pomoci nitov vyrobiť cestovný prút oskúšanou metódou ako skladací meter?

yarda_1 - Profil | St 9.3.2022 19:11:11

Jak píšou kolegové, šel bych do nějakého Gamakatsu Akilas Travel, teď jsem si jich z důvodu cestování pořídil víc a jediný rozdíl oproti dvoudílu je možná drobně horší citlivost, ale třeba v akci nevidím rozdíl...

milanpindryc - Profil | St 9.3.2022 18:43:37

rostamilk - >>
moji dva favoriti co zvazuju ze pridam do arzenalu jako cestovni otloukanky na takovou tu normalni vlacku na vsechno krome pstruhu.

https://www.parys.cz/savage-gear-prut-sg4-fast-game-2-15-m-20-60-g-p166372/
https://www.angelplatz.de/gamakatsu-akilas-mobile-90h-10-45g-2-70m--ap1500

milanpindryc - Profil | St 9.3.2022 18:28:25 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

rostamilk - >> Cau, teoreticky to pude, viz Rizek. nejakej zlamanej prut jsem uz takhle spojoval a v pohode. Zvazoval jsem neco takovyho zkusit nejdriv s levnejsim blankem....ale nevim ted neni cas/chut

Nadruhou stranu mozna je lepsi volba koupit treba gamakatsu nebo nejakej Savage gear v trvelu.

Pruty vseobecne pri preprave trpi a nez top kvalitu a citlivost ocenis pri cestach odolnost.

xDanielS - Profil | St 9.3.2022 16:42:39

Mám cesťák od Gamakatsu a musím říct, že vůbec není marnej

Řízek 5,125 - Profil | St 9.3.2022 9:31:27

kaprus >> ale, klasické uskalí internetové diskuze.:-)
oba píšem o kolíku, jen to z toho není poznat:-)

kaprus - Profil | St 9.3.2022 9:21:10

Řízek 5,125 >> samozřejmě myslím kolíkovou.
Vícedílné myslíš jako i dvoudílné?😀
Proč by kolík byl nevhodný. Právě jenom tak vypadá třeba 4 díl jakž takž normálně. S převlečnou vypadá šílené. Nemyslím třeba ale musak.
Když se kolík dobře udělá je tam možná min materiálu jak u převlecné. Lze to odlehčit. Některé Blanky s převlečnou mají taky materiál navíc na obou dílech a ne málo. A Jestli řešíš geometrii oblouku, viděl sem různé šílenosti v různých cenových relacích s různými převážně převlecnymi spojkami. To tam bude dicky.
Ale všímám si že lepší cestaky mají právě kolíkové spojky. Prut pak nevypadá jako natažený věnec domácích klobasek😀

Řízek 5,125 - Profil | St 9.3.2022 8:38:31

kaprus >> no, když prostě jenom rozřízneš blank na pul, tak tam převlečnou spojku neuděláš, i kdyby si chtěl:-)
jedině udělat spojky vsuvné, které se na vícedílné pruty absolulně nehodí.
no, zde je jediné funkční řešení ten kolík.

kaprus - Profil | St 9.3.2022 8:20:11 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

rostamilk >> hoja. Byl tu jeden ,už přesně nevím a nechával si z jednodilů pacbay dělat dvoudily na boat. Dělal mu to tuším zelený a jeden sem držel v Ostravě v ruce. Nebylo to nijak zpěvné. Ale bylo to ještě bez omotů, s kterými se jistě počítalo, nebo možná ne. Byli to ty zelené Blanky a dělal to proto že to byly jak říkal úžasné rákosky. Ono ani na seriovkach nebývá vždy výztuha a když se kolík dá dost hluboko tak to drží. Taky záleží na jaké ryby , že.
Mrkni na YouTube na známá videa "jak se to dělá". Je tam video z nějaké známé fabriky, myslím že loomis, a tam udělají Blank z jednoho hadru bez výztuh a pak ho normálně rozpůlí a dají spojku. Byly to myslím mušáky, nějaká nízká řada asi.
Ono když jde do tuhého tak ta nit to stejně nepodrží. Na omot by byl dobrý kevlar.
Jeden takový prut mám . Hybrid. Spodní a horní díl je jiný a upravovány a drží to. Ale dával sem radši na horní díl kroužek.
Ale nejméně pracné je zavolat do Ostravy, zjistit kontakt a za pár stovek si to nechat udělat👍
Ono se to blbě lepí když máš na spodním dílů opačný kónus než bys potřeboval a nemáš holý Blank s dírou skrz kde bys prostrčil kolík spodkem ke spoji.

rostamilk - Profil | Út 8.3.2022 12:51:05

Řízek 5,125 >> dekuji moc za info, vážím si toho 👍

Řízek 5,125 - Profil | Út 8.3.2022 9:21:07 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

teoreticky si to představit umím, prakticky bych to dělat nechtěl.
jedině vlepenými kolíkovými spojkami, vyrobenými třeba z grafitových tyčí.
např
https://profimodel.cz/cs/tycky/215079-uhlikova-tycka-50mm-1m.html?

nebo třeba ze zbytků blanků...

řezat podle toho, jak chci mít díly prutu dlouhy, spojky zpevnit vývazy nitěmi, připadně i kovovými kroužky.
jako chytat s tím pujde, o tom žádná.
ale dále viz příspěvky níže.

Jarda Š. - Profil | Út 8.3.2022 7:47:56

rostamilk - >> To je špatný nápad. Rozdělením na víc dílů by sis zničil kvalitní prut. I kdyby to bylo provedeno profesionálně a byl pak použitelný, podstatné zhoršení vlastností vždycky budeš cítit. Blank jednodílu není stavěný na to, aby se dělil. Amatérsky, bez zkušeností a potřebného vybavení, bys těžko dosáhl potřebné kvality spojů.

aleš vavřina - Profil | Út 8.3.2022 6:54:27

Zdar Rosťo, to je vcelku pochopitelná myšlenka při dnešním tristním výběru na trhu, ... no o něco podobného jsem se pokusil u standardního dvoudílu co se po chvatném přibouchnutí kufru změnil na čtyřdílný polotovar. Po velkém úsilí výsledek mé představě neodpovídal, ba ani ji velmi vzdáleně nenaplnil.... příště raději raketu za komerční či profesionálně stavěný cesťák, než onen Sisyfofsko - Donquichotovský boj.