MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK - Stále na rybách
Otázky a diskuse Seznam Diskuse

shimano stradic 3000s GTM-RC

zdravím vás pánové ,chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s tímto navijákem . jde vám tak ztuha jak mě ? mám ho druhou sezonu bez problému ale když si zatočím kolegovím exážem (exage 2500 zadní brzda) tak ten jde krásně lehko . že by to bylo převodem ? používám n a feeder , plavaná . děkuji za vaše odpovědi .

Autor diskuse: kečemot ®
Zařazeno do: feeder - náčiní, doplňky, 24.2.2015

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 3 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

N str66 - ® Po 26.10.2015 7:10:27
jees mám Super GTM s převodem rychlejším (jako Stradic) i se standardním a žádný rozdíl v obtížnosti při navíjení jsem nezpozorova


pokud pracuješ jako kovář, nebo pouliční ohýbač dopravního značení...tak věz že rozdíl nepocítíš, my chirurgové, houslisté a šťastní majitelé karpálních tunelů ten propastnej rozdíl mezi hladkým a tuhým chodem navijáku prostě cítíme
N jees - ® Ne 25.10.2015 11:37:12
mám Super GTM s převodem rychlejším (jako Stradic) i se standardním a žádný rozdíl v obtížnosti při navíjení jsem nezpozoroval, ani u krmítek, ani u voblerů. Navíc, pokud člověk u vláčky s nástrahou trochu pracuje, přitahuje nástrahu v podstatě jen prutem..
Pokud se týká kliček, na Technium jsem dal dvojkličku protože jsem tak zvyklý z těch GTM a tam je navíc madlo zbytečně masivní (ten mám vel.2500) a měl jsem někdy pocit že se mi s originální jednoduchou kličkou s tím velkým madlem netočí až tak dobře, že je v poměru k velikosti navijáku moc velké.
Nejspíš to budou jen pocity, ale když neberou a člověk jen tak sedí/stojí u vody, řeší i zbytečnosti
N juric - ® Pá 23.10.2015 22:19:50
Gregor >> přesně tenhle kousek mám 5 let a spokojenost jasný že ho mám na feederu
N Valeri2003 - ® Út 20.10.2015 17:21:24
Urcite je to o vkusu i vyzkouseni,me se nikdy nelibil vzhledove a s dvojklickou jsem se proste nezzila..tak asi proto uprednostnuji Exage,ktery mam a nemuzu rict pul slova ;)
N str66 - ® Út 20.10.2015 13:02:48

pod to se ti podepíšu karlosi, jinak kdo nechce cekat na ježíška tak u Paryse se dá pořídit za skvělejch 2299,- !!

http://www.parys.cz/akcni-kategorie-shimano-navijak​-stradic-gtm-2500-rc.php?_ShopSearch%5BSearchType%5​D=0&PaggingValues=2:20:3;
N str66 - ® Út 20.10.2015 12:56:17

Valeri2003 věc vkusu, Exage jsem měl taky v ruce a navíjení lomenou kličkou mi přišlo extrémně nekomfortní, proto jsem od koupi navijáku upustil i když se mi vzhledově líbil.
N kkkarlos - ® Út 20.10.2015 12:54:02
str66 >> Já to řešil stejně, s tou dvojitou klikou nešlo vláčet. Hodil jsem na něj obyčejnou a jsem nad míru spokojen. Mám jej čtvrtou sezónu a nemůžu si ho vynachválit. Příští rok jdu zase do Stradica (toho nového) a tenhle si nechám na plavanou, nebo feder..
N Valeri2003 - ® Út 20.10.2015 12:39:12
zkus vyměnit tu kličku a nebo to hodit servisákovi na kontrolu, vyčištění, promazání..každopádně..Exage je Exage :)
N str66 - ® Út 20.10.2015 11:59:56
vycházím z toho co vidím u vody, třeba to byla náhoda, ale pokud si prohlídnu vláčák někoho z kolegu tak se tam stradic castokrát objevuje
N černásmrt - ® Út 20.10.2015 11:44:57
str66 >> Já ti teda jevím ale Stradic je primárně plavačkový naviják a že by byl nějak hojně používán vláčkaři mi nepřijde, rychlej převod k tomu není moc vhodnej.
N str66 - ® Út 20.10.2015 10:48:51

Není náhoda že je Stradic hojne využíván vláčkaři. Ať už kvuli povedenému designu nebo chodu. Jediná vada na kráse je jeho dvojklika, která neumožňuje plynulý chod bez větší námahy při otáčení kličkou. Když jsem jej poprvé testoval na řece ( wobler cca 7cm ) tažení nástrahy mělo takový odpor, že jsem byl po ukoncení lovu rozhodnutý naviják reklamovat kvuli problému s převody, mazáním nebo bůhvíčím. Zkusil jsem tedy hledat a narazil jsem na tuhle diskusi, kde tuhý chod popisuje několik kolegů. Napadlo mě jediné řešení, zkusit prohodit kličky s podobným průměrem . A podařilo se. Shodou okolností jsem měl volný Shimano Catana 2500 RB u kterého jsem prohodil kličky a výsledek předčil moje očekávání. Tuhost při vláčení poklesla o cca 40% ! Po této zkušenosti mohu jen doporučit výměnu kličky, stojí to za to :)

N nekut - ® Čt 24.9.2015 19:29:45
Vždy, když přijde na bojovky, tak mne svrbí prsty. Občas jsem zavedl řeč s majiteli těchto navi, za účelem zjištění jak používají nastavení. Různě. Mám už takový návyk na tuhle brzdu, že mám s ostatními systémy problémy. Zásadní výhody jsou dvě. Na první podívání vidím zdali jsem nezapomněl po zdolání těžší ryby nebo nahození s těžší zátěží na větší dálku odbrzdit. Další výhodou je dorazové nastavení normálního zdolávacího režimu, a to je u mne levá krajní. To nastavuji jako jediné seřízení, které vyžaduje pozornost. Někdo má tuhle polohu jako střed. Nevím, levý doraz mi připadá jednodušší.No, každý to může vidět jinak.
N šubrt - ® Čt 24.9.2015 14:48:40
Díky za uklidnění. Teď už jen namotat vlasec a šup s ním na boloňku nebo matchku :)
N hraji - ® Čt 24.9.2015 14:36:33
šubrt >> nevím, zda to tak je správně, ale všechny moje navijáky Stradic to tak mají (6 kusů).
N Kejml - ® Čt 24.9.2015 14:35:01
šubrt >> Je to tak správně.
N šubrt - ® Čt 24.9.2015 14:12:53
Měl bych dotaz na místní majitele Stradiců 4000rc. Dnes přišel a při manipulaci (povolení nebo utažení) bojovky musím vyvinout trochu větší sílu, abych jí dostal z nulový polohy, pak už to jde dobře. Prostě při přechodu přes nulovou polohu je třeba vyvinout trochu větší sílu a pak už mimo to jde dobře. Je to tak správně? Trochu mi to překvapilo při porovnání s Exage. Díky za reakce.
N FilipVydra - ® Út 3.3.2015 12:25:04
Máš pravdu, jeto tím vysokým převodem. Ten naviják je určen předně pro plavačku, ale když máš dost síly tak na tom feederu není problém.
N Pellets - ® Pá 27.2.2015 9:52:18
xDanielS >> byl jsem jen hodinku před setměním na pouze jednom místě ,kde to navíc neznám.
Pěkný počasí,zahlédl jsem ledňáčka a nakonec cejnek,paráda:-)
N xDanielS - ® Čt 26.2.2015 21:10:14
Pellets >> A?
N Pellets - ® Čt 26.2.2015 20:51:13
nekut >> díky za radu :-) s tou zbytečností datlování jsem vyhodnotil stejně zbytečně,jako čtení nicků kolem dokola a šel jsem na ryby :-)
N nekut - ® Čt 26.2.2015 20:03:50
Pellets >> Se divím, že ti co s tebou tady ještě diskutují se na to nevykašlou. Poradím ti. Čti si pořád dokola nick - Jarda Š . Jednak něco pochopíš a čtením neustále dokola a dokola nebudeš mít čas na další, řekl bych zbytečné a nepřínosné ťukání do klávesnice.
N Pellets - ® Čt 26.2.2015 14:00:01
Ano vážení,rychlej převod neznamená automaticky slabej naviják.
N xDanielS - ® Čt 26.2.2015 13:42:13
MartenBear >> já ani nechci... nepotřebuju mít při stahování krmelce pocit, že tam mám 40tku kapra......
N MartenBear - ® Čt 26.2.2015 13:40:18
Pellets >> Co bych měl pochopit? Já rychlý naviják na feederu nepotřebuji...
N Pellets - ® Čt 26.2.2015 13:39:07
MartenBear >> zkus rychlej a silnej navi,pochopíš.
Nebyl tedy ten tvůj pekelnej navi spíš drahej,než kvalitní ? Nebo na něj v Čajně dali špatnou nálepku a je ,,skvělej" jenom na chytání s brčkem:-)
N Pellets - ® Čt 26.2.2015 13:37:27
RK >> děláš v tom gulášek.Já o kvalitě,ty o cenové politice:-(
N MartenBear - ® Čt 26.2.2015 13:37:20
Z vlastní zkušenosti musím poznamenat, že mít na heavy feederu slabý a rychlý naviják (třeba i hodně kvalitní) je peklo. To je prostě neodiskutovatelný fakt. Zase na plavačku či lehkou vláčku se rychlý a třeba i slabší naviják hodí lépe. Každý si musí rozhodnout o nejvhodnějším náčiní pro své účely sám.
N Pellets - ® Čt 26.2.2015 13:33:28
Palusko >>ty tomu dáváš:-)))
Na MRKu teď přece frčí báchorka o ,,špatných" rychlejších převodech.
To ví přece každý,kdo točí jednou týdně 5 g splávek,nebo 20g krmítko:-) >:- Říkali to na přece na MRKu a v obchodě,jeden navi na splávek,druhý na feeder,třetí na... a hned má doma každej kvalitu...jen ten krmelec je nějak těžkej:-)))))
N xDanielS - ® Čt 26.2.2015 13:27:48
Palusko >> 20% je opravdu hodně. Stačí si vzít do ruky AERO 4000 ve verzích feeder a spin. Rozdíl v navíjení je brutální.
N Palusko - ® Čt 26.2.2015 13:17:26
Jarda Š. >> ALE, pomer 6 voci pomeru 5 znaci len o 20% narast toho namahania co je relativne zanedbatelne :) koniec koncov podla mna u dobreho navijaku to nehra ziadnu ulohu, rychlejsi pomer jednoducho dokaze o 20% rychlejsie navijat. Co sa tyka subjektivneho dojmu lovca, tiez by nemal nejak dramaticky zaznamenat rozdiel v tych pomeroch, to ze ide nieco tuhsie je sposobene (aj) niecim inym ako som uz pisal (presnejsie sukolia, loziska atd)
N gobek - ® Čt 26.2.2015 12:28:32
RK >> naprostý souhlas
N RK - ® Čt 26.2.2015 12:11:32
Jarda Š. >> A proto se nepoužívají na tahání těžkejch krmelců....
N RK - ® Čt 26.2.2015 12:10:41 - SKVĚLÝ ZÁPIS, DĚKUJI!
Pellets >> Tak to určitě. Nejsem tak bohatej, abych si mohl kupovat levné věci. Ale plno z nás je tak ,,bohatejch" , že si nemůže dovolit kupovat drahé věci.......,který mu udělaj v důsledku úsporu.
Kupříkladu já. Koupim si na odhoz v plavačce drahej prut. Ten , když se nevožeru a nešlápnu na něj, tak mi vydrží neurekom. Naviják exage.mám 5.rok a šlape jak hodinky. Na nějakou údržbu kašlu a beru to tak, že jak pípne, že se mu něco nelíbí, tak jde do koše a koupím novej.
Zase nevěřím, že dražší naviják by mi přežil dva v tomto konkrétním případě.
U prutů to beru úplně jinak. Respektive u prutů, na které mám specifické nároky.Třeba na feeder nemám nároky žádné. Nahodit na krátkou až střední vzdálenost a vytáhnout rybu. Tady je jedno, jestli stojí 2500,-Kč , nebo 5000,-Kč . Od Matchky očekávám ale mnohem víc. Tady se holt musí investovat a hlavně je to investice dlouhodobá.
N Jarda Š. - ® Čt 26.2.2015 11:58:04
Pellets >> To máš pravdu a Stradicy rozhodně patří ke kvalitním navijákům, ale vždy platí fyzikální zákony, podle kterých, čím je převod rychlejší, tím víc je namáhán a rychleji se opotřebovává.
N Pellets - ® Čt 26.2.2015 11:28:19
RK >> kvalitní naviják s rychlým převodem strčí do kapsy každý šmejd naviják s pomalým převodem.
Existují dva druhy navijáků,kvalita a šmejd. Pozná se to při častém a intenzivním používání.

N RK - ® Čt 26.2.2015 10:37:56
Palusko >> Nechápu, v čem nemám pravdu, ale to nevadí.
Stradic s rychlým převodem a mělkou cívkou je plavačkový navi.
Jestli ho někdo používá na něco jiného, nebo má na jiném velký průměr cívky, nebo má dlouhou kličku, je roztomilé, ale o tom jsem nic nepsal.
N Pe-pig - ® Čt 26.2.2015 10:23:46
Palusko >> Přesně, tohle jsi mi vzal z úst. No když jsem tady reagoval někdy ze začátku na zkušenosti s tímto navi, musím se opravit - mám předobrzdu...tedy byl jsem trochu jinde, ale princip délky kličky a převodového poměru platí bez ohledu na umístění brzdy, tedy věřím tomu

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 3 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

[ otázky | feeder | náčiní, doplňky ]

Co je nového - feeder + obecné
Oznámení - feeder
Vložit oznámení

Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.

Kalendář akcí - feeder
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniDELPHIN - Jedinečné akce!

Ty nejzajímavější výrobky velice oblíbené značky DELPHIN za nejnižší ceny doplňujeme navíc o praktické dárky ZDARMA - JEN U NÁS!


akce, rybareniMondial F Supermix Feeder černý 2,5kg

Za 126 Kč s DPH.
Ideální krmení do studené vody !!


Doporučujeme cestovku
Rubrika Cestovky
CA Worldfishing CA Worldfishing

Specializujeme se na rybářské zájezdy do atraktivních destinací! Cestovní agentura World Fishing se zabývá zprostředkováním rybářských...