MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK - Stále na rybách
Otázky a diskuse Seznam Diskuse

Rozdíl mezi multiplikatorem a klasickym navijakem na privlac

Ahoj, chtěl bych se zeptat. Jaký je rozdíl mezi multiplikatorem vs klasicky naviják na přívlač.. Chod, nahazovací vlastnosti, funkčnost, nahazování a zdolávání? Děkuji za odpověd BomB

Autor diskuse: BomB ®
Zařazeno do: dravci - náčiní, doplňky, 9.2.2014

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 1 | Starší >> | Konec ]

N Siven Polní - ® Út 11.2.2014 19:25:47
statik >> Jasně. U nás na JM je to taky zakázaný... Díky moc :) Petrův...!
N statik - ® Út 11.2.2014 18:17:55
Siven Polní >> To záleží na individuálním posouzení,chytám s jednoháčkem bez protihrotu,na smáčka ideální volba,chodí jak živá rybka,další důvod je ten,že na P revírech severní Moravy je protihrot zakázaný a nemíním se někde dohadovat s RS o tom,že protihroty jsou špatně zamáčklé,tak mám klid,nevěřil bys mi,s jakým zájmem si ten systém prohlížel pán,který mi prováděl kontrolu a po 14 dnech to ne moc úspěšně zkoušel aplikovat v praxi,kdyby nedělal na mně u kontroly ramena ,byl bych mu i poradil,to je bohužel v lidech,tak ať na to přijde sám.
N Siven Polní - ® Út 11.2.2014 17:44:45
statik >>Díky moc! Podívám se na ni.To by byla odhozovka. A je to spíš žvejka? Chytáš pstruhy bez protihrotů?
N statik - ® Út 11.2.2014 17:19:42
Siven Polní >> Měl jsem toho víc,teďka používám DAIWA One & Half Dropshot 1,83 mtr .. 7 - 21 g ,má plnou špičku, u koncového očka má špička 0,9 mm,na pstruhy mi se osvědčil,mám zálusk na Shimano Scorpion,pouvažuju a uvidím .
N Siven Polní - ® Út 11.2.2014 16:37:03
statik >> Tak to jedeš pěkně dlouho! A jak máš měkké pruty na tu lehkou přívlač?
N statik - ® Út 11.2.2014 13:43:41
Palusko >> Před časem tady byla diskuze o multících,nevím jak dlouho se věnuješ baitu,já zhruba od sametové revoluce,nevím jestli je to hodně nebo málo ale trošku to s multíkem umím,chytám UL s multíkem a nástrahy mám do 5 gr.Nemám kameru,abych ti natočil , jak hážu se smáčkem 5cm Berkley + dva malinké bročky,ale těch 15-20 metrů mi stačí na to,abych obsáhl nástrahou rybí stanoviště,kde ryby jsou,váha určitě nebude víc jak 1,5gr.Možná tomu nebudeš věřit,ale všechny smekací navijáky jsem dal dopryč,pokud máš na výběr jen multík a chceš chytat,moc na výběr nemáš,když máš na výběr a nejsi zatvrzelý bait castař,láme tě to sáhnout spíše po smekáči,ono je to pohodlnější,nic se ti nezamotá i když i to je jen teorie,viděl jsem putliny na smekáči co byly nerozmotatelné,rychlost a převody u multíku neřeš,je jen na výběru daného modelu a mnohé svou rychlostí předčí smekací navijáky.Já za sebe říkám ZLATÝ MULTÍK.
N j.sladkay - ® Po 10.2.2014 18:06:12
Denny >> jj, ako hovoris.
N j.sladkay - ® Po 10.2.2014 18:04:50
Palusko >> ked si to precitas dole tak som mu poradil dobre. otazka o multakoch tu je. len si treba precitat
N Denny - ® Po 10.2.2014 17:32:06
j.sladkay >> Ja myslim,ze pro mnohe to byla nebo i je,tak trochu spis modni zalezitost,nekdy zvedavost a medialni masaz a mnozi se vraci zpet ke klasickemu smekaci.Ti,kteri poznaji jeho vyhody(i nevyhody),tak ho budou na urcity druh rybariny preferovat.Uz o tom bylo napsano tolik,ze to nema ani cenu rozebirat.Ja kdyz neco potrebuju najit o multikach,tak se koukam,kde co napsal Jarda(Piscicapus),protoze vim,ze on vi :-)))
N Palusko - ® Po 10.2.2014 17:31:08
j.sladkay >> A ty to chces takto radit zacinajucemu chalanovi, gratulujem. Nasledovat bude sumciarina na 8 gramovu vlepenku, ved to sa tiez da.
N Piscicapus - ® Po 10.2.2014 17:18:45
Denny >> zdravím tě Karle, zdravím i Jitku.

To video je veselé a vzpomněl jsem si na dětská léta, kdy jsem na Letenské pláni pouštěl draky.
A máš pravdu, MP je fakt na draka (fakt dobré video).

:-) :-)
N j.sladkay - ® Po 10.2.2014 17:09:11
Palusko >> nieco uz bolo spomenute.

ked si prisposobis nije problem ani nymfa. keby to bolo take nanic asi by sa,nenasli adepti co s,multakmi a mikromrdkami chytaju sutaze.
N Denny - ® Po 10.2.2014 17:08:28
Piscicapus >> Multik je na draka,Ahoj Jardo :-)
http://vimeo.com/4460263
N Piscicapus - ® Po 10.2.2014 16:33:28
j.sladkay >> toto bylo, je a bude jasné vždy a všude. Ale pozor, neplést si s vlastním chtěním.
No a to platí všeobecně.
N j.sladkay - ® Po 10.2.2014 16:22:11
Piscicapus >> ano, myslim ze je to jasne.
N Piscicapus - ® Po 10.2.2014 15:42:21
Tak co, už víte kdo ho má většího a kdo dočůrá výš a dál?
N Palusko - ® Po 10.2.2014 14:57:00
minatrix >> Ale to nic nemeni na tom ze na take mini nastrahy to nie je urcene, ved sa pozri ako tam cvici aerobik s tym prutom :) Na zarastenom brehu by to bolo este horsie. Ale ako da sa chytat so vsetkym takze komu je libo :) Ja som len chcel poukazat chalanovi ktory to este asi v ruke nemal na co je to najvhodnejsie ake su vyhody nevyhody.
N minatrix - ® Po 10.2.2014 14:47:37
Abyss >> ..máš pravdu :-) Jen jsem chtěl oponovat a zničit myšlenku, že multík je na malé nástrahy out ... :-)
N minatrix - ® Po 10.2.2014 14:46:04
Palusko >> ..na videu má 2,5g plandu. Ale má trošku "chytřejší" multík. Já si pořídil Scorpiona 51 a házel jsem 5g. Už to chce jen trénovat a sladit náčiní. Vysokorychlostní multíky jsou na žádost lovců bassů a jiných dravců. U nás by se daly uplatnit na lov bolenů například. Ale já jsem stále multíkový začátečník, jsou tady zkušenější borci...
N Abyss - ® Po 10.2.2014 14:45:28 - SKVĚLÝ ZÁPIS, DĚKUJI!
Palusko >> nahadzovanie je vecou cviku.....samozrejme má svoje temné stránky, ale je na každom či sa to naučí alebo ostane pri spine

Joj jedna foto pre teba, keď sme pri nymphach
N Abyss - ® Po 10.2.2014 14:42:43
minatrix >> juuj Tha nemôžeš na chlapca ísť hneď s cardiffom ;)

Myslím, že je totu zbytočná otázka, pome do témy "Privlac s multiplikatorom ".
N Palusko - ® Po 10.2.2014 14:39:39
minatrix >> Skus si tam zavesit 3g woblera alebo 1g nymfu a potom natoc video ako castujes :)
A co ked sa robia s takym prevodom? aj klasicke sa robia so vselijakymi prevodmi, nezachadzaj do krajnosti, lebo ked zajdes do krajnosti ake sa robia klasiky s prevodmi vzdy budu mat vecsi navin na otocenie klucky.
Ano ma buducnost, ja ich tiez pouzivam :) Ale na to na co sa hodia, inak to je trapenie.
N minatrix - ® Po 10.2.2014 14:33:47
Palusko >> " .. Ako bolo spominane je to len na tazsie nastrahy..."

..další blbost, je dle mého úsudku, ohledně navíjení. Multi se dělají i v převodu dokonce 9,0:1, mám např Zilliona a nepřijde mi, že bych měl nějaký problém ohledně jeho převodu. A nezapomínej, že i ta klička je kratší. Ale oproti smekáči si v proudu tolik nedřu s nástrahou.... .


...multík má a bude mít budoucnost... Jo a jsou hezčí, než smekáče :-)
N Palusko - ® Po 10.2.2014 14:27:50
minatrix >> neviem co je blbost a neviem ani co si chcel povedat tym videom :)
N minatrix - ® Po 10.2.2014 14:18:08
Palusko >> blbost... :-)


N Palusko - ® Po 10.2.2014 14:03:36
j.sladkay >> mas aj nieco k veci?
N sima.mrk - ® Po 10.2.2014 14:02:41
BomB - >> Odhazovací multík mám,ale připadá mi ,že je lepší klasika naviják na přívlač.
Někdo to vidí opačně,protože i multiplikator má všelijaké výhody
N j.sladkay - ® Po 10.2.2014 12:46:35
BomB - >> odporucam ti tuto otazku zavriet pretoze uz,existuje a vsetko na co potrebujes odpoved sa tam najde a,ak,nie pisat vies. duplicitnych otazok,su tu mraku tak to,nerobme viac neprehladne ako to je.dakujem.
N j.sladkay - ® Po 10.2.2014 12:40:07
Palusko >> tvoj prispevok je plny " mudrosti " ze jeden misi nato az oci vyvalovat... asi mas toho hodne odchytane.
N Palusko - ® Po 10.2.2014 12:12:49 - SKVĚLÝ ZÁPIS, DĚKUJI!
S multikom sa ovela zlozitejsie nahadzuje, chce to cvik, ale ked sa zvladne technika tak je to uz v pohode. Ako bolo spominane je to len na tazsie nastrahy, velmi velka vyhoda multiplikatora je v tom ze nekruti vlasec. Nevyhoda podla mna v problematickom navijani, jednak subjektivne sa prijemnejsie toci klucka na klasickom navijaku a jednak multik ma zvycajne pomale navijanie, kedze jednak cievka je ovela tensia a jednak mava aj nizsie prevodove pomery. A z toho vyplyva ze sa pouziva hlavne v silovom rybolove (sumce, more) alebo castingove MP, ku ktorym musis mat aj prut, na tazsie nastrahy typicky jerky, velke plandavky, woblery a jiggy.
N osprey - ® Po 10.2.2014 9:05:29 - SKVĚLÝ ZÁPIS, DĚKUJI!
Rozdíl? Jeden se chytá s očky dole, druhý nahoře.

Jinak MP - chod skvělý, nahazovací vlastnosti chabé u velmi lehkých nástrah, do 10 g je to trochu věda, dál je to čím dál lepší a lepší. Světový rekord do dálky je hozený multíkem. Funkčnost dokonalá (jen víc brzd, páč musíš brzdit cívku), životnost solidní, zdolávání celkem v pohodě, snad jen na dvanáctku vlasec to moc není.

Na co ses neptal a je to super, je ergonomie.

Ale i tak jsou lidi, co jim to nesedí. Já si s tím už roky hraju, ale nakonec stejně většinou skončím u smekáče.
N minatrix - ® Ne 9.2.2014 23:08:34
http://www.mrk.cz/diskuse.php?id=608282

...tady se můžeš optat na multíky, pruty atd. Zagoogluj, např na sousedním serveru najdeš super články od Pepy Čadka. Zde jedno reklamní video, které jsem našel na youtube a třeba ti něco řekne....


[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 1 | Starší >> | Konec ]

[ otázky | dravci | náčiní, doplňky ]

Oznámení - dravci
Vložit oznámení

Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.

Kalendář akcí - dravci
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniTriko DOC dětské

Za 250 Kč s DPH.
Dětské triko s krátkým rukávem a vtipným potiskem, kvalitní materiál 100% bavlna, různé barvy. Vel.4-10 let.


akce, rybareniZimní obuv Demar TROP 2 3805 zelená

Za 865 Kč s DPH.
Zimní obuv Demar TROP 2 je novým nástupcem oblíbeného starého modelu TROP. Obuv je ideálním řešením do podzimního a zimního počasí.


Doporučujeme cestovku
Rubrika Cestovky
CA Worldfishing CA Worldfishing

Specializujeme se na rybářské zájezdy do atraktivních destinací! Cestovní agentura World Fishing se zabývá zprostředkováním rybářských...