Hlubinná prívlač - mám pár otázek

1.) Aký je význam echolotu pri hlubinnej privlaci, mam na mysli či spúšťate tam kde vidíte ryby alebo vediete nastrahu v konštantnej hĺbke

2.) Je lepšie ťahať nástrahu pri dne alebo v stĺpci

3.) Vyhľadávate prekážky a zlomy alebo ťaháte wobler aj nad rovným dnom v akejkoľvek časti priehrady

4.) Ako sa dá dosiahnúť aby bola nástraha vedená kúsok nad dnom, používate napríklad montáž na obrázku?

5.) Kedy je lepšie ťahať nástrahu za člnom a kedy je zas lepšie nájsť echolotom vhodné miesto so zlomami, zakotviť sa a toto miesto dlhšie prechytávať

Dalej píšte akékoľvek skúsenosti o love dravcov z člna, či už idúceho alebo ukotveného a rôznymi technikami lovu z člna.
Autor diskuse: KryZek - Profil , 9.9.2010 dravci - techniky lovu

Velrybář - Profil | Pá 10.9.2010 10:08:10 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

Protože se chystám v roce 2011 do Švédska na jezero Lelang, mám teď toho spoustu přečteno, takže ti nabízím moje teoretické poznatky - dopředu přiznávám, je to jen moje teorie, praxe bude třeba jiná:

add 1) význam vidím v měření hloubky (blíží-li se mělčina, stahuješ udici, je-li tam jáma můžeš povolit), a dále hlavní přínos echolotu vidím v možnosti nalezení zlomů a jam, kde se chystám zastavit a promrskat to tam pořádně (pokud to hloubka dovolí), nalezení ryb je jenom zajímavost, ale prakticky nepoužitelná pro vlastní lov

add 2) obojí se dle literatury dělá, ale myslím, že čím hloubějí tím lépe zejména při teplém počasí, kdy se ryby stahují do hlubší chladnější vody

add 3) zvolím si nějakou strategii prolovení (to je cestu, jak pokrýt lodí co největší plochu), při trollingu v tomto schematu budu tahat nástrahu (dva pruty) i nad rovným dnem, ale objevím-li zlomy, jámy a pod., budu se místu věnovat déle (buď zastavit a normálně vláčet, nebo zkusím nějkou zig-zag dráhu), ideální je sehnat si batimetrickou mapu jezera i když má člověk i echolot

add 4) tu montáž taky vyzkouším, ale co si myslím bude hlavní metoda bude použití nořítka (paravanu). Na jeho význam jsem se tady na MRK ptal nedávno a už mi to je jasný - místo trojcestného obratlíku dám paravan, kterej sám tlačí celou montáž do hloubky,
viz: http://www.mrk.cz/diskuse.php?id=632128&kw=paravan
co se týká hmotnosti olova pod montáž, tak Zdeněk Hoffman v Rybářství píše rozmezí 50g - 150g

add 5) já to udělám tak, že když při trollingu dostanu záběr, tak dané místo následně prozkoumám ještě normálním vláčením, pokud to vzhledem k hloubce bude možné. Pro ten účel dám před celou trollingovou montáž s paravanem ještě jeden obratlík s karabinkou,
abych to celé mohl rychle sundat a dát tam přímo lanko na normální vláčku s "deep
runner" wobblerem...

Co se echolotu týká, budu si ho kupovat v zásadě pro průzkum profilu dna a měření hloubky, na nalezení ryb se nespoléhám (připadá mi to docela nepoužitelné). Budu kupovat echolot s duální sondou + držák na sondu + motocyklovou baterii.

Muskiehunter - Profil | Pá 10.9.2010 8:19:37

pepa-č >> :o))

pepa-č - Profil | Pá 10.9.2010 8:16:27

iwanhoe >> až tak.

iwanhoe - Profil | Pá 10.9.2010 7:15:26

pepa-č >> až tak, že to ani Tobě nikdo neprozradil ? .-)

pepa-č - Profil | Čt 9.9.2010 22:03:16

to je tajný

iwanhoe - Profil | Čt 9.9.2010 21:55:59

Denny >> Vím i o místě v Norsku kde takto nalapeš lososy atd jako kráwa, ale dle vyprávění bych tam zase nechtěl zažít když klekne motor člunu, tak jsem raději zbabělej a prd:-)

Denny - Profil | Čt 9.9.2010 17:41:17

iwanhoe >> Mas pravdu,ze dostat nastrahu treba do sedesati metru bez downrigeru je problem :-)

iwanhoe - Profil | Čt 9.9.2010 17:05:13

nejzajímavější hlubinná je klasický trolling za člunem s nástrahou "v klipse" ... to bych rád někdy testl - ale to je na moře a pořádný hloubky a rychlost = na lososy jako swiňa
http://www.bohemiafishing.cz/vratky-na-trolling/