MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK - Stále na rybách
Otázky a diskuse Seznam Diskuse

Lov na živou či mrtvou rybku na pstruhovém revíru

Zdravím všechny, je-li na pstruhovém revíru (např. Tatrovice - 433 011) povolen lov na živou či mrtvou rybku (v tomto případě nad 15 cm), do kdy je tento lov povolen? Díky za odpovědi

Autor diskuse: marakan ®
Zařazeno do: dravci - RŘ, MO, svazy, 8.9.2009

Nemůžete zapisovat do této diskuse, protože nejste zaregistrován nebo přihlášen.

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 3 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

N mpmaik - ® Pá 11.9.2009 20:52:25
Mrknato >> Na 5 prutů to né ale proti 24 nic nemám , rád chytám v noci . Třeba v létě když si chceš zachytat tak v 35 stupních to není nic příjemného a když se setmí a ochladí má to něco do sebe . Samosek , ten nebudu komentovat , :-)))) Nechci se dohadovat :-))
N Mrknato - ® Pá 11.9.2009 20:48:17
mpmaik >> Ano, ale pokud argumentuješ tímto způsobem, pak jistě pochopíš a budeš souhlasit i s mojí argumentací, ve stejném smyslu, že je lepší za současných podmínek nezavádět lov 24h, na 5 prutů a samosekem.....
N mpmaik - ® Pá 11.9.2009 20:32:33
Mrknato >> To máš sice pravdu , ale myslím si že za dnešních podmínek bude lepší když daný revír zůstane jako P protože tím pádem budou do revíru nasazovat pouze pstruhy a siveny ( jako doteď ) a štiky a okouni tam budou pořád . Úlovky těchto ryb jsou pravidelné a moc nekolísají ani přes danou vyjímku .
N Mrknato - ® Pá 11.9.2009 20:19:49
mpmaik >> Já chápu, že téměř každý si pod pojmem MP revír představí standardní kaprohospodářství, které je všude, i tam, kde kapr skoro neroste. Ve variantě jezerního hospodaření se minimalizují velké býložravé ryby a předmětem hospodaření je hlavně štika, okoun, pstruh jezerní, siven i duhák, ryby, které vodu také čistí. Máš pravdu, že je to theorie, protože žádný takový revír neexistuje, i když vhodných vod by byl dostatek..... a proč neexistují? Byly by drahé. Stejně jako pstruhovky, které se proto "ředí" i v P hospodaření kaprem, kterého se na "pstruhovkách" uloví požehnané množství.... Slušné počty lovených salmoidů na MP, kde se "konzervovali" i jako generační ryby, jsou minulostí.
N mpmaik - ® Pá 11.9.2009 19:44:53
Mrknato >> Zřejmně ti uniká drobnost .... Nejsme ve Švédsku :-)))) Tady máme MP a P a o tom co by, kdy by, je bezpředmnětné hovořit . Kdy už se vrátíš do reality a začneš se bavit o tom co je možné v našich podmínkách a za stávající situace ????

Já jen napsal že je přehrada studená a dle mého pro MP revír tak jak je u nás tento pojem brán nevhodná. Když by se to převedlo na MP tak jak navrhuješ, jak by jsi tam hospodařil ty ? Ber to jako teorii , a vynech zákony a vyhlášky a řekni jaké ryby by jsi tam doporučil , v jakém množství a podobně.
N Mrknato - ® Pá 11.9.2009 19:01:57
mpmaik >> Zřejmě ti uniká pojem jezerní hospodaření, kde právě nízká teplota je výhodou, viz Švédská jezera. Jen ten kapr, amur, tolstolobec a sumec tam není......
N Mrknato - ® Pá 11.9.2009 18:59:46
jindraŠ >> Souhlasím, že do hlavy ryb. orgánu nikdo nevidí, nicméně, pokud změny v podmínkách, za kterých byl výkon RP povolen, není uživatelem proveden svévolně, jako např. změny rybolovných způsobů v revíru, lovné míry vybraných druhů ryb, vydávání povolenek jinou osobou, než uživatelem..... atd, ale např. rozhodnutím ryb. orgánu k zkvalitnění obsádky revíru, není to vina a prohřešek uživatele. Uváděný P stoják by šel jako část odejmout z Chodovského potoka a přičlenit k jinému MP revíru. Nic by nevzniklo a nic by se nerušilo, pokud někoho trápí ta vyjímka....
N jindraŠ - ® Čt 10.9.2009 15:40:50
Mrknato >> Ještě sem tady.Takže změna výměry ani zarybňovacího plánu není změna režimu z P na MP, nebo obráceně. U změny výměry jde "jen" o úpravu dekretu, zarybňováky,jak určitě víš, se mohou čas od času na žádost uživatele i měnit bez problémů.Změna režimu je problém. Chtěli jsme před časem změnit MP říčku na P.Prodloužit vlastně o tu MP pstruhovou část. Aby jsme nemuseli do výběrového řízení a hlavně to urychlili, tak se kousek té MP ponechal a P se prodloužila.Jelikož MP revír nezanikl, šlo jen o změnu výměr na dekretech, bylo to bez problémů.To je můj poznatek k níže probíranému.A už opravdu končím.
N mpmaik - ® Čt 10.9.2009 15:33:22
Mrknato >> No samozřejmně že dokážu ..... proč néé....
Ten kapr byl jen jako pro představu , vymaž si ho a dej tam jinou rybu ,ale výsledek na téhle přehradě bude pořád stejnej. Teplota vody v létě kolem 15 stupňů ( odhad, neměřil jsem) není ani pro ostatní ryby asi to optimální.
N Mrknato - ® Čt 10.9.2009 15:29:08
jindraŠ >> U nás mělo "malé vody" které se od stávajících revírů oddělovaly cca 35% MO, což se dotklo cca 40 "státních" MP revírů ÚS. V soupise revírů se měnila výměra, jestli i zarybňováky tak to nevím, ale bylo by to logické.
N kakr - ® Čt 10.9.2009 15:26:51
jindraŠ >>
Děláš dobře :-)))
N jindraŠ - ® Čt 10.9.2009 15:25:22
kakr >> Rád bych si jí i vyslechl :-)),ale je hezky,radši půjdu na ryby.
N jindraŠ - ® Čt 10.9.2009 15:23:13
Mrknato >> Jelikož RMV v okolí nemáme,tak dám na Tebe. Určitě s tím máš u Vás více zkušeností.
N Mrknato - ® Čt 10.9.2009 15:21:42
mpmaik >> Dokážeš si představit, že by se do nějakého MP revíru nevysazoval kapr? Ale vůbec. Ani trocha?
N mpmaik - ® Čt 10.9.2009 15:18:44
kakr >> Já chci tu o červený karkulce :-)))))
N mpmaik - ® Čt 10.9.2009 15:17:59
Knapík >> To je sice fakt , ale přece nechceš cpát do vody jako je Tatrovická přehrada kapry , cejny atd. ..... Tam nasadíš kapra 40cm a za 3 roky má 30 cm jak se tou zimou zdrcne :-))))
N kakr - ® Čt 10.9.2009 15:15:50
jindraŠ >>
Vydrž, ještě přijde pohádka o redistribucích:-)))
N Mrknato - ® Čt 10.9.2009 15:14:32
jindraŠ >> Ale no ták, nešlo o RMV, ale o ty "zbytkové" revíry, kterým se změnila výměra.....
N jindraŠ - ® Čt 10.9.2009 15:12:30
Mrknato >> Ale no tááák,RMV mají většinou jiného majitele než stát.Jinak jsi nezklamal:-))
N Mrknato - ® Čt 10.9.2009 15:07:39
jindraŠ >> No, je ale divné, že změny revírů vyčleněním RMV do samostatných revírů, kde se jejich uživatelem staly MO, neznamenalo výběrové řízení. Je možné to chápat i jako změnu hospodaření rozhodnutím orgánu.....
N Mrknato - ® Čt 10.9.2009 15:03:01
Jarda Š. >> Ono jde asi všechno, ale zákon říká jasně, co lze ze zakázaných způsobů lovu , hájení a měr ryb v oddůvodněných případech vyjímkou povolit. Lov na rybičku tam není, snad jen, lov vidličkou, rozsoškou, trhavinou, mámením, do ok, či do ruky........
N Knapík - ® Čt 10.9.2009 14:57:57
mpmaik >> ono už samo rozdělení vod na P a MP je dost o houně, těch ryb se nikdo neptal, jestli tam chtějí a patří, jen si to tak lidi nalinkovali a chtějí to mít po svým. On ten pstruh a siven je na pstruhovku taky hodně málo.....
N jindraŠ - ® Čt 10.9.2009 14:50:33
mpmaik >> Ono to má možná jednodušší vysvětlení.Změna z P na MP znamená změnu dekretu a tudíž výběrový řízení,což určitě uživatel nepotřebuje :-)

[ Nejnovější | << Novější | strana 1 ze 3 | Vybrat stránku | Starší >> | Konec ]

[ otázky | dravci | RŘ, MO, svazy ]

Co je nového - dravci + obecné

Začátek pstruhové sezóny:

Oznámení - dravci
Vložit oznámení

Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.

Kalendář akcí - dravci
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniZfish Přístřešek Classic Shelter ZFP

Za 3299
Pokud hledáte skutečně praktický, lehký a rychle postavitelný přístřešek nejen na kratší výpravy k vodě tak je pro vás model Classic Shelter ZFP od Zfish ideální volbou.


akce, rybareniDaiwa Prorex XR 3020PAE

Za 8208
S novými navijáky Prorex XR dokonale zvládnete každý souboj, protože tyto navijáky mají ty nejlepší technologie od našich japonských inženýrů. Díky technologii MagSealed je téměř kompletně zabráněno průniku vody a prachových částic do těla.


Doporučujeme e-shop
Rubrika E-shopy
Tropic Liberec - Nikdo vám nedá více...  Tropic Liberec - Nikdo vám nedá více... 

Moderní e-shop s více než 15 letou historií nabízí přes 80 000 produktů pro všechny rybolovné techniky. Profesionální poradenství a 100%...