- Otázky a diskuse
- Seznam
- Diskuse
prut+naviják
- Zobrazit vybrané uživatele.načítám...
0x v oblíbených a 0x v ignorovaných.
Piscicapus - Profil | Čt 29.11.2007 20:21:31
svižná ratolest: nic si z toho mladíku nedělej. V životě se dějí horší věci. :-) :-)
DeProfundis - Profil | Čt 29.11.2007 18:44:38
svižná ratolest - Profil | Čt 29.11.2007 17:22:45
Rasto. - Profil | Čt 29.11.2007 15:47:40
Laci - Profil | Čt 29.11.2007 10:21:59
DeProfundis - Profil | Čt 29.11.2007 9:38:34
Laci - Profil | Čt 29.11.2007 7:19:54
Piscicapus - Profil | St 28.11.2007 15:28:33
Vážení kolegové, vzhledem k mé časové tísni si dovolím spojit dvě odpovědi v jednu.
Netušil jsem jaké reakce spustí má věta o uložení kladky překlápěče smekacího navijáku a určitě nemá smysl se opakovat.
To, že nebyl problém s kladkou uloženou na ložisku (mám na mysli valivé) bez prachovky ještě neznamená, že ložisko plnilo svou funkci na 100%. Dalo by se napsat, že po pěti letech provozu možná plnilo svou funkci na méně než 50%. Samozřejmě, byl-li naviják využíván minimálně, párkrát za sezónu, je má předešlá věta zbytečná. O poruchovosti/neporuchovosti té které části navijáku by se mohla vést debata další.
Hučení kladky na navijáku Catana FA mi nic neříká, což bude tím, že je mi značka Shimano naprosto ukradená. Možná by stálo za to vyzkoušet pravidelnou údržbu.
Prdění na to je jednou z možností jak tuto debatu ukončit. :-) :-) Samozřejmě každý má vlastní názor, proto existuje třeba i MRK
Určitě bych ale netvrdil, že se mi kladka nezadřela, když se stále otáčí, takže se vlastně nic neděje. V tomto případě se odvolávám na druhý odstavec tohoto příspěvku. Možná by stálo za to vyzkoušet kvalitu otáčení samotného ložiska, zda se otáčí plynule, lehce a bez sebemenších náznaků kousnutí se. Určitě tomu tak není, to jsem si naprosto jist. Proč? Protože už z výroby jsou běžná, BĚŽNÁ, ložiska nedokonale zbavena drobného znečištění při samotné výrobě. Zde většinou pomůže vyvaření ložiska v destilované vodě uloženého na roštu tak, aby bylo mimo usazeniny. Toto ale nejde praktikovat u všech typů ložisek, protože se ložisko musí zbavit prachovek. Omlouvám se za odbočení a berte tyto řádky za zpestření nudně dlouhého textu. :-) :-)
K tomu moři: chtěl bych vidět Ticu, která absolvovala po dvou hodinách denně minimálně celý týden pobyt u moře a jak, či nijak se projevilo působení mořské vody! Může se tu i argumentovat tím, jak je (nejen) Tica upravena i pro mořský rybolov. Za 1 500Kč to bude úprava jako řemen!!!
Díky za odkaz, ale pro mne nic neříkající a místy dle mého až zavádějící. K tomuto bodu se optám na jediné. Proč se kluzná uložení používají tam, kde valivá selhávají? Kde jsou problémy s mazáním a častý provoz za sucha? Asi to bude v použitých materiálech a jejich vlastnostech - od plastických hmot po kompozitní materiály.
Ještě že tak, ještě že na mne se Shimánem nechodíš, ani s tím od přítelkyně. :-) :-) Znovu musí opakovat, že nevím jak jsou na tom Shimána, protože mi je tato značka ukradená. V jakékoli cenové kategorii.
Pokud jsem jen náznakem kolegu Hatoriho mystifikoval, tak se nejednalo rozhodně o záměr, pouze jsem reagoval na… Však víme. :-) :-)
A máme tu poslední bod, kterým je černočerná vrstva, kterou má na svědomí tření pohybujících se součástí. Pozastavím se u, cituji: “ “mazlavé” konzistence, tak jak tomu bývá u valivých ložisek (směs maziva a kovu)”. V tomto případě se již jedná o mrtvé ložisko (valivé?), jehož nynějšímu stavu předcházelo zadření. Jak jsem na toto přišel? Jednoduše, přivedla mne na to směs maziva a kovu.
A mazlavá konzistence? Co třeba mikromletý grafitový prášek, využívající se na mazání. Ale kde je ona mazlavost? No? Prosím o polopatický výklad. Děkuji předem. :-) :-)
O vysoušení a přidírání se silonu stručně - chce to pravidelnou údržbu, občas vyčistit a třeba 2x týdně kápnout jemný olej.
Zbytek bych s prominutím nechal bez reakce. Vlastně ne, dloubnu si. :-) :-) Oním novým navijákem od kterého by se neměla čekat minimálně rok jakákoli údržba je jaké značky? Mohu hádat? Že by Shimano?
Ufff, a je tu veselé finále: jsem rád, máš-li takový názor (snad nejsi sám), když nenazýváš tuto debatu zaneřáděním této otázky a naše brebentění může pro někoho přinést trochu osvěty do problematiky problému problémů s uložením kladky… :-) :-)
DeProfundis - Profil | St 28.11.2007 7:27:32
Rozhodně bych naše příspěvky nenazýval zaneřáděním této otázky:) Naopak nějaké snad hodící se praktické zkušenosti, leč u nás poněkud rozmanité.
Laci - Profil | St 28.11.2007 6:56:18
Piscicapus - Profil | Út 27.11.2007 22:29:11
smradzjzd - Profil | Út 27.11.2007 22:26:09
Piscicapus - Profil | Út 27.11.2007 22:20:58
Tolik k upřesnění. :-) :-) A nesu velký podíl na zaneřádění této otázky! Kéž mi bude odpuštěno.
smradzjzd - Profil | Út 27.11.2007 22:17:30
Co říkáš na konstatování
Neudržovaný naviják se špatným kuličkovým ložiskem v kladce, může být horší než ten se silonovým futrem.
Může být, nebo upřesníš ?
Piscicapus - Profil | Út 27.11.2007 22:04:30
smradzjzd - Profil | Út 27.11.2007 21:58:13
Piscicapus - Profil | Út 27.11.2007 21:50:59
Máš v podstatě a téměř ve všech bodech pravdu.
Tvá domněnka o nepravděpodobnosti použití nejlepších ložisek v relativně nenáročném navijáku je ale naprosto mylná. Proč? Protože v některých mých miláčcích jsou použita kuličková ložiska firmy JESA ze Švýcarska. Jsou hodně kvalitní a důvod jejich použití je prostý. Dokonalý chod a vysoká životnost.
To je můj názor k běžnému ložisku v běžném nenáročném navijáku. :-) :-)
Piscicapus - Profil | Út 27.11.2007 21:39:39
Pokud mne paměť neklame, tak co jsem měl rozebrané své navijáky, tak některý měl kul. ložiska s prachovkami, některý nikoli. Píši samozřejmě o kladce.
Souhlasím a je jasné, že pouhým okem NEMUSÍŠ kvalitu prachovky poznat, poměrně často je ale vidět na samotné kuličky. Je to v místech, kde je prachovka blíže k ose ložiska. Převážně jsou takto postižena ložiska s možností demontáže prachovky. Účelem tohoto opatření může být třeba údržba ložiska.
Ještě nikdy se ti nezadřela kladka vinou poškození ložiska? Zajímavé a hlavně pozoruhodné. O to zajímavější, byl-li naviják vystaven mořské vodě. Malý dotaz: co znamená: …a to dostala na prdel třeba i na moři. Prosím o polopatický výklad.
Zkus si vyzkoušet plynulost chodu nového ložiska a ložiska delší dobu trápeného u vody (hlavně slané).
Tebou jmenované značky a typy navijáků osobně neznám a cena může hrát dosti podstatnou roli.
Nakousnutý problém kolegy s pachem z JZD je dle mého vyřešen.
Tvůj nesouhlas s mými názory respektuji. Jen dodám to, že kluzné ložisko není až tak náchylné na mechanické, ale i chemické nečistoty, tak jako ložisko valivé.
I dostanou se mezi kluzné plochy nečistoty, samozřejmě není-li ložisko patřičně ošetřeno, ale následky nejsou až tak drastické.
Jak jsem již napsal, náchylnost kluzných ložisek na nečistoty je o řád nižší než u valivých ložisek a nečistota, jež vyřadí kul. ložisko z provozu jim nečiní problém. Ale to se opakuji. :- :-
S navijáky značky Shimano na mne nechoď, tuto značku uznávám pouze jako velice drahou a za hodně peněz, hodně málo muziky!
To, že se nacházela pod silonovou vložkou černá vrstva otěru ještě nic neznamená. Maximálně to, že naviják nebyl udržován! Otázkou je, zda se jednalo skutečně o silonovou vložku? Vůbec jde o použité materiály. Dále píšeš o ukradení samomazných vlastností silonu. K tomuto jsi došel díky oné černé vrstvě? K otěru a vlastně tření dochází u všech pohyblivých součástí nejen v navijáku. Díky samomazným vlastnostem nedošlo k zadření kladky.
Přeskočím podivné zvuky navijáku Sukmano i jeho stav a ukončím tento příspěvek tím, že souhlasím bezezbytku s řádnou údržbou. Nejen ložisek, ale navijáků jako celku.
DeProfundis - Profil | Út 27.11.2007 21:36:30
smradzjzd - Profil | Út 27.11.2007 21:12:53
Dovolil bych si na základě běžné kvality rozdělit zapozdřená ložiska jen do třech kategorií a to dejme tomu na:
nejlepší
běžná
nejhorší
Pokud je takto rozdělím, je dost nepravděpodobné, že ty nejlepší se budou používat z hlediska přesnosti, spolehlivosti, odolnosti,.. atd. zrovna v relativně nenáročném navijáku.
Takže ty nejlepší navijáky budou mít běžná ložiska a ty ostatní budou mít ty nejhorší.
To je muj názor k běžnému ložisku :-))
DeProfundis - Profil | Út 27.11.2007 20:43:17
Ale s čímž teda souhlasit nemůžu, tak to je tvrzení: "Pokud je kladka vybavena například silonovým, či teflonovým pouzdrem, je výše popsaný problém de facto neproblémem, neb se jedná o samomazné materiály. " To mám věřit, že kluzné ložisko není náchylné na mechanické nečistoty? Nebo že se do něj nedostanou? Právě níže zmíněné Shimano jsem měl po roce vláčky rozdělané a pod silonovou vložkou byla černá vrstvička, které byly nějaké samomazné vlastnosti silonu naprosto ukradené. Byl to naviják kamarádky a ta mi ho dala právě proto, že se jí nezdál podivnej zvuk - jinak zbytek roláku byl kupodivu v docela dobrém stavu.
Důležitá je jedna věc, ať je ložisko kluzné nebo valivé a to je údržba (vyčištění/promazání).
Piscicapus - Profil | Út 27.11.2007 20:33:30
Proč myslíš, že jsou lepší zakrytovaná ložiska běžné kvality, než silonové pouzdro, když jsou prachovky netěsné a nečistotám nezabrání vniknutí.
Mitchell - Profil | Út 27.11.2007 20:15:16
smradzjzd - Profil | Út 27.11.2007 20:09:57
Potom ale nemohu souhlasit s tím, že je lepší silonové kluzné ložisko v kladce, než zakrytované ložisko běžné kvality :-))
Piscicapus - Profil | Út 27.11.2007 19:54:43
Ano, napsal jsem co jsem napsal a i zakrytované ložisko nemusí být z těch více kvalitních a může vystihovat “dost nepřesný” pojem “ložisko běžné kvality”.
Snad jsem tímto napravil nepřesnost, které jsem se dopustil.
Pokud ne, jsem pro smysluplnou diskuzi. :-) :-)
smradzjzd - Profil | Út 27.11.2007 19:34:16
Jen poznámečka
Pokud bys napsal hned nezakrytované ložisko, asi by se kolega ani neptal.
Pojem " ložisko běžné kvality" je totiž dost nepřesný.
Piscicapus - Profil | Út 27.11.2007 19:22:57
A nyní se dostáváme k jádru věci: co se stane s valivým ložiskem pokud je znečištěno mechanickými nečistotami? Dříve nebo později se zadře a v podstatě již nevykonává svou funkci. Dále se většinou stane to, že je kladka neschopna pohybu (v případě ložiska zalisovaného), nebo se z valivého ložiska stává kluzné ložisko nevalné kvality s minimálními samomaznými vlastnostmi.
Pokud je kladka vybavena například silonovým, či teflonovým pouzdrem, je výše popsaný problém de facto neproblémem, neb se jedná o samomazné materiály. Další výhodou je snazší údržba a většinou i tišší chod kladky.
Ale abych to zkrátil, pokud kuličkové ložisko, tak pouze s kvalitními prachovkami, jinak je třeba počítat s problémy, anebo obětovat jedno kuličkové ložisko z často neopodstatněného kvanta za vobyč futro.
Souhlasíš? Pokud ne, jsem pro smysluplnou diskuzi.
DeProfundis - Profil | Út 27.11.2007 18:16:48
Piscicapus - Profil | Út 27.11.2007 15:36:32
saxana - Profil | Út 27.11.2007 10:32:45
DeProfundis - Profil | Út 27.11.2007 10:14:32
DeProfundis - Profil | Út 27.11.2007 10:11:47
Laci - Profil | Út 27.11.2007 9:55:13
Hatori - Profil | Út 27.11.2007 9:20:45
Palky - Profil | Út 27.11.2007 9:05:43
Kde to žije - dravci
17:47Klub přátel přívlače a občasné jaterní destrukce aneb... 153670
17:34Lepší prut na těžší přívlač 709
17:03Fotky ryb pouze na přívlač 105112
12:34Pruty Hearty Rise 275
10:28Jaký máte názor na Westin Prut W3 StreetStick 2nd 7'1" 2,13m M 2-10g 2 díly, případně w2 0
9:51Privlac s multiplikatorom 30426
9:46Burza na přívlačové nástrahy 31402
6:32Úhoří sezona 2012 9293
StRare woblery - Rapala 13625
StVýroba woblerů 30068
ÚtKayakfishing a kajakorybaření 20462
NePoradna: Přívlač 3988
SoTak trochu jiná přívlač z propadu (Video) 2
. . . Naviják ke cataně 40 g 16
. . . Upgrade přívlačového prutu a navijáku na štiky, candáty, okouny... 30
Co je nového - dravci + obecné
11:33Bleskovka: Světové šampionáty v muškaření na jihočeských vodách - hájení revírů a pozvánka
ČtBleskovka: Černé stavby u novomlýnské nádrže mají lidé zbourat
PoBleskovka: V JAR proběhl 45. kongres C.I.P.S.
. . . Článek: Rybář Jarmil Koloušek a MRK.cz - ukázka z knihy Netipy + soutěž
. . . Článek: Polední ryby nejsou náhoda
. . . Recenze: Nabíjecí čelovka Fenix HM65R
. . . Miničlánek: Karas obecný - pomozte najít lokality
. . . Video: Měření hloubky ze břehu
. . . Miničlánek: Staré zapomenuté tůně, rybaření a život v nich
Akční nabídky
Kvalita která nezklame
Za 3.999 Kč
Cenově zajímavý naviják určený zejména milovníkům Baitrunnerů je vybaven celou řadou jedinečných technologií. Má A-RC cívku z hliníku kovaného za studena a tělo z materiálu XT-7. Naviják využijete nejen pro sladkovodní, ale také mořský rybolov.
Oznámení - dravci
Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.
Kalendář akcí - dravci
27.4.Trout Area Tour 2024 2.kolo -...
4.5.Přívlačový maraton o pohár...
8.5.Trout Area Tour 2024 3.kolo -...
18.5. Beskydský pstruh II-2024
18.5.Přívlačový maraton o pohár...
30.5.Těšetický sumec 60hod nonstop
1.6.Mana Trout Cup
1.6.Přívlačový maraton o pohár...
15.6.Přívlačový maraton o pohár...
12.10.10. ročník v lovu pstruhů a...
Doporučujeme cestovku
CA RYBOLOV NORSKO
Jsme cestovka zaměřená na rybolov v Norsku. Nabízíme velmi atraktivní lokality jako je SOROYA, BAKKAN WAHL, NORDKAPP,...