Chytání na řece s klasikou.

Slyšel jsem že se dá chytat s normálními pruty a policajty na řece. Je to vůbec možné a jak?
Autor diskuse: end - Profil , 4.4.2012 kaprařina - náčiní, doplňky

mates202 - Profil | Ne 8.4.2012 22:04:48

end - >>
Ahoj,
a proč by se nedalo = já chytám na klasickou položenou u nás na Labi = pruty dám vodorovně s hladinou, používám klasické vidličky, jeden koncový návazec 8 cm/průběžné krmítko 40 gr a více + policajta mezi očko a není problém = jen ti policajti jsou/dávám o něco těžší, než používám na stojáku.

Je jasné, že každá řeka má jinou rychlost toku, dna atd. a je potřeba se tomu přizpůsobit, ale když se dá na řece/ třeba Labi, které teče celkem rychle chytat s feederem, tak proč by to nemělo jít na klasickou položenou?.

Chosé 2 - Profil | Čt 5.4.2012 15:45:15

end - >> To víš že se dá a dobře zachytat. Jde o to jak to kdo vidí a co mu vyhovuje. Jakpak tam
chytali asi rybáři dejme tomu v 60 letech? Jestli chceš čekat na velké ryby, zvolíš boilies nebo pelety,hlásiče,šňůry,moderní sestavy atd...těch možností je spoustu.Vše připravíš a můžeš třeba
i spát.Rozdíl je v činorodosti. Při klasice to nemůžeš,napíchneš žížalu a kolik druhů ryb ji může vzít do tlamky...? Mám jmenovat...?Úhoř,sumec,parma,cejn,plotice,perlín,ka​pr,lín atd...pomalu
celou osádku dokonce i napíchnutá rybička ti může přinést nečekané překvapení.
S policajty i dneska se dá chytat na řece, jen se musí zvážit výběr místa, (na rozhraní proudu a tišiny),když se chceš kochat pohledem na visící policajty a jejich klepnutí do prutu.Nehledě na to,
že i ten 10 kg Kapr nebo Amur veme kukuřici třeba na teleskop. Chytání ryb na tekoucí vodě dle mého názoru není pouze věcí vybavení.

nofish - Profil | St 4.4.2012 21:23:13

end - >> Je to možné. Jak je to možné? Běž si to zkusit a uvidíš, přijdeš na to...... Člověk může být "blbý", ale musí si umět poradit.........

NICKLOTERS - Profil | Ne 8.4.2012 19:51:06

Já nevím co je na této diskusní otázce zvláštní.Chytalo se tak ode dávna..Kdo zažil doby kdy neexistovala boilí mánie,hlásiče,příposlechy,swingery a jiné novodobé vymoženosti tak zajisté si vzpomene že břehy našich řek a to jak malých tak i velkých rybáři lemovali...Ovšem styl rybolovu se nezměnil jen se posunul a to právě vybavením na tento říční rybolov....Já jsem chytal na klasiku léta na řekách různých velikostí ale vždy jsem si na té řece našel vhodné místo k samotnému rybolovu..Někde byl stav vody tak vysoký a voda táhla že to nešlo ale tím rybařina přece nekončila...Kdo je starší ročník tak na klasiku na řece určitě nezapomněl..Trochu si někdy říkám jestli to právě není škoda že se tento starý klasický rybolov téměř od řek vytratil..Potom když zavzpomínáte před mladým rybářem tak ten na vás kouká od kud jsi spadnul..Ale ůlovky na řekách klasikou jsou ještě dnes jen u těch co nezanevřeli nad starou donrou klasikou..

Anýzový dědek - Profil | Ne 8.4.2012 12:12:39

end - >> když to tu čtu, tak ti dám vyjimečně jednu radu.
Nehleď na ostatní, co mají za vybavení, ale chytej a zkoušej jak ti to půjde třeba jen s vrbovým prutem a splávkem po pradědovi.
Zeptat se co a jak můžeš, ale praktickou zkušenost ve svých rukách získáš jen praktickým zkoušením.

Netipa - poslední hrdina MRKu - Profil | Čt 5.4.2012 9:42:18

end - >> vzhledem k tomu, že je tato otázka zařazena do kaprařiny, tak ti musím říci, že to nejde. Pokud by to byl ozařazené jinam, tak by to šlo

visage - Profil | So 7.4.2012 23:16:24

end - >> tých čo tu pisali že sa to nedá neber vážne , oni tomu nerozumejú , ja chytávam na Dunaji a tam je prúd ozaj brutálny , udice surfové aspoň na 250 g , olova od 150g , pruty so špičkami smerom hore , policajta si mozeš dat predšpičkového , ja na to použivam drievko ,ktoré si nožom vo vrchnej časti narežem ako keby som ho chcel štiepať a do rezu dám silon vid foto a máš to na klasiku ( tých drievok si robím do zásoby asi 20 na 3 dni ,lebo sa stane že mi pri záseku spadne do vody a odpláva )

Martin Gergel - Profil | So 7.4.2012 18:46:06

Dá se to co by ne,nemusíš mít ani moc težkého policajta. Stačí vhodná pěna nebo kus molitanu vsazeného do jednoho z oček a je to. Za molitan pověsíš policajta a neni co řešit. Dost se mi to oplatilo při nočním lovu parem se svítícím policajtem. :) Jen si připrav dost molitanu protože při souboji většinou molitan odpadne :D

SOPTIK 52 - Profil | Čt 5.4.2012 11:09:20

end - >> proč by to nebylo možné,vždyť přeci vše vychází od té klasiky.Jen je potřeba zapojit mozek a nebát se nějaké nápady vyzkoušet.Počítat se sílou proudu a je dobré být obeznámen se znalostí místa.Sílu proudu pozná asi každý,odhad hloubky předpoví asi taky každý,kdo tu řeku navštěvuje.Joo,ta voda se jinak chová než nějaký stoják.Ale když je hezká řeka,tak ji žádnej stoják nenahradí.

Rybatorstr - Profil | St 4.4.2012 21:39:16 - SKVĚLÝ ZÁPIS!

end - >> No to si piš, že se to dá :-)) Já tak chodím chytat dost často. Jak psal níže Rex65 po proudu a dávám ještě špičku níž, těžšího poliše a jaké je to pěkné chytání. Zkus to a uvidíš sám jaká je to paráda. Ať se ti daří :-))

Rybatorstr - Profil | Út 4.9.2012 10:48:43

end - >> Je to možné a normálně to jde. Nic na tom není.

NICKLOTERS - Profil | Ne 8.4.2012 21:20:31

Jarda 7 >> Víš příteli já znám spousty mladejch kluků kteří na tu starou klasiku ryby chytat chodí právě i dnes a jde jim to skvěle....Ale jsou to kluci kteří se to naučili právě od těch starejch rybářů..A také moc dobře vědí že v tom pohodlnym hlubokym křesle to právě to správné ořechové na řece nic moc není....Je to o rybáři samotném a o jeho rybářském čuchu.Na řece totiž rybu musíš najít a to sám dobře víš....Proto je řeka tak rozmanitá a dá se naní improvizovat..Já mladý kluky právě nezatracuju a když je vidím právě chytat třeba na tu naší klasiku na řece a kde koli tak jsem rád...

NICKLOTERS - Profil | Ne 8.4.2012 20:41:45

Jarda 7 >> Já nevím jestli ten rybář co se ptá je mladej nebo starej..na profilu ročník narození není..Ale tohle je právě to o čem píši.Dnes pokud jedeš na řeku tak máš vše připraveno na tok řeky jaký jedeš zrovna navštívit..výbava TOP....Kdysi si také jel na řeku cíleně vybranou ale nebral si s sebou jen výbavu na těžko.Bral jsi s sebou také prut třeba ještě na houpačku a taky třeba na plavanou.když byla roční doba tak i na vláčku.Zkoušel jsi řeku a štěstí a jaká byla zrovna možnost.Střídal jsi rybolovnou techniku a taky návnadu a to vše na jedné výpravě na řeku.Dnes se rybář vyvalí u řeky v hlubokým pohodlným křesle, hlásičema, olovama aby vlasec řezal vodu a pokud to na těžko nebere tak tím tam ten den pro něj zkončil..Tak a v tom je rozdíl mezi klasikou a dněšním říčním rybolovem..Jo a abych nezapomněl bez patřičného velkého zakrmení je dnešní rybář v háji.....teda chtěl jsem říct on si to myslí....

Anýzový dědek - Profil | Ne 8.4.2012 13:11:33

ondra.soucek >> ono vybavení je mít hezké, ale ono samo ti ryby nenachytá. A pokud si neumíš uvázat háček a dát na něj kus rohliku a hlavně ty ryby najít, tak ti žádné extra supr vybavení nepomůže...o))

splavek - Profil | Ne 8.4.2012 11:42:31

end - >> Jak už se tady psalo,te to možné.Poté,co jsem koupil první feedr,tak jsem tuto cestu opustil,přece jenom je to jednoduší a člověk může bez bázně a hany chytat v silném proudu.Když jsi zmasírován,komercí,tak přece jenom budeš pochybovat,ale nenech se zmást a chytej tak.Mě se libí to foto z Dunaje,co je níže,když jsem to na dovolené ve Štůrovu a blízkém okolí viděl poprvé,tak mi to připadalo divné,ale jen do doby,než jsem viděl jak to funguje (stím předprutovým količkem),ten se zamlel,přišel zásek,zdolávání a ryba na břehu.Takže,když to tak funguje na Slovensku,tak nevidím důvod,proč by to nemohlo fungovat i u nás.Řekl bych že ten předprutový kolík,se směle může blížit účiností k feedru.

nofish - Profil | Ne 8.4.2012 10:21:47

packa >> Nežádoucí pozornost carp-teamů je třeba. Ono se jim pak třeba trošku rozsvítí......
Včera jsem byl svědkem super scény. Otec a syn. Desetiletý až dvanáctiletý kluk - všechno jako tatínek. Ale po tom co viděl jak se tahají ryby na feeder a jemu se svinger nehne, hlásič ani nepípne, najednou začal zjišťovat proč oni chytají tak a tak a že nic netahá. Je třeba lidem ukázat cestu, oni už jsou totiž totálně zblblí od prodejců všeho možného.....

mipa - Profil | Ne 8.4.2012 10:03:20

Nevidím jediný důvod, proč by se na řece nedalo úspěšně odchytat s "normálními" pruty .... Pravda, mnozí si to nedovedou představit, ale před 30.lety jsme žádné speciály v podobě feederů neměli a ryby se na břeh tahaly o 106 včetně těch "top" velikostí ! Chce to jen rozum do hrsti a u vody přemýšlet o aktuálních podmínkách na lovném místě ..... :-)))

TWIN 69 - Profil | Čt 5.4.2012 17:09:18

end - >> ahoj,nejlíp uděláš,když tuhle diskusi zamkneš a pojedeš radši k vodě.tam se naučíš rozhodně víc.
Ať se TI daří!

Brtek - Profil | Čt 5.4.2012 17:00:48

Chosé 2 >> Správně mladý se dneska bez pořádný výbavy ani neuprdnou!!CHce to hlavně chodit k vodě!!

Peši - Profil | Čt 5.4.2012 11:47:21

Člověk slyší asi různé věci...asi se to dá, ale pak je otázkou, jestli ty klasický policajti (myslíš asi ty na provázku) ti k něčemu budou, jesli tam bude proud...tak ti to toho moc neukážou:)

Brtek - Profil | Čt 5.4.2012 11:31:39

SOPTIK 52 >> kluci jsou zmagořený moderní kaprařinou plně s tebou suhlasím!!nic není nemožné!!!!!!!!!!!! :))

Venca888 - Profil | Čt 5.4.2012 9:41:14

nejde to. Proto se taky na řekách nikdy nechytalo - začalo se až s rozmachem feederu a swingerů...

Jarda 7 - Profil | Ne 8.4.2012 22:31:37

Pvl >> Netvrdím že se to týká všech,ale zrovna minulý týden se mi chlubil jeden známý že nakoupil dva metráky boilí 30,-kč kilo a razí na Moravu.To jsou ty případy kdy si někdo myslí že čím víc toho nasype tím víc nachytá.Je pravda že jsem viděl na jednom soukromém revíru,že přijela parta která vzala loď,a nasypala odhadem pět 40kg kbelíků kukuřice a začali chytat.Nenachytali,ale snížily se záběry na celém rybníku.Prostě je to jenom o lidech.

Jarda 7 - Profil | Ne 8.4.2012 22:10:42

Pvl >> Několikrát jsem viděl odborníky kteří to tam sypali jak o život,a pak si ten svůj zakrmený flek hlídali jak kvočna kuřata.Je to každého boj.Máš pravdu že o tomto způsobu lovu toho moc nevím,protože ho neprovozuji,ale několikrát jsem se stačil přesvědčit,že na vedlejším místě kolegové prokrmovali boilím a neviděl jsem rozdíl mezi našimi úlovky.

Jarda 7 - Profil | Ne 8.4.2012 21:34:45

NICKLOTERS >> Ano i já jich několik znám,a jsem rád že dokáží chytat normálním způsobem bez metráků boilí.Je to v tom jestli narazí na rybáře který je ochoten poradit a ukázat těm začínajícím jak na to.

MaTTeSeK18 - Profil | Ne 8.4.2012 21:34:29

Taky sem něco přidám se svých vlastních zkušeností ikdyž jsem mladý tak když jsem já začínal s rybařinou tak taky jsem chtěl chodit na řeku a stačili mi bohatě teleskopy o délce 3m a s gramáží do 100g a větší policajti a chytal jsem a hledal jsem ryby tak jak mě to naučili kamarádi od otce i otec samotný a chytali jsme jak v klidných usecích ale i ve velkých proudech ale taky se to dalo a zachytali jsme si dobře parmy kapry úhoře a když jsme chtěli jít na ostroretky tak jsme měli ještě staré težké 5m dlouhé teleskopy na splávek sice ruce boleli ale bavilo mě to.dnes už tak nechytám vlastním 3 feedery a na řeku už skoro vůbec nechodím.

Jarda 7 - Profil | Ne 8.4.2012 21:09:21

NICKLOTERS >> To jsou právě důsledky komerční masáže v časopisech a videích sponzorovaných výrobci.Pokud někdo začíná,tak dle rad v těchto časopisech zjistí,že pokud nemá danou výbavu v určité ceně s určitou značkou,není možné že by chytil rybu.Proto se mi líbí že, jsou ještě lidé kteří nepodlehli tlaku komerce a snaží se jít normálním stylem.

siri - Profil | Ne 8.4.2012 20:21:30

Kliiid, vsak kdyz pujdu treba zitra k vode, urco muzu nafotit i nejake rybare, kteri tak furt lovi - a uspesne... To jen tady ci v ryb. casakach se zda, ze uz ma/musi mit kazdy rybar extra hejblata na cokoli. ;) A neexistuje, aby zachytal s jednou sadou nadobicka skoro kdekoli...

Jarda 7 - Profil | Ne 8.4.2012 19:58:56

NICKLOTERS >> Takhle to tady v některých diskusích chodí.Někdo kdo začíná se zeptá,a v tom okamžiku se najde spousta odborníků kteří místo rady okomentují že je to otázka pod jejich úroveň,a snaží se s nadhledem parodovat odpověď.Škoda že si u toho nevzpomenou na vlastní začátky.

Anýzový dědek - Profil | Ne 8.4.2012 12:48:43

ondra.soucek >> co jiného...o))

siri - Profil | Ne 8.4.2012 12:24:11

visage >> Sveho casu jsme pouzivali 'predspicaky' delane z trosku silnejsi penovky na podrazky bot/pantofli - nejlip vykrojene do tvaru kolecka a nariznute obyc nozikem kousicek za polovinu. Rez bylo dobre provest lomeny, ne rovny, snizilo to riziko odpadnuti pri zaskeku na zanedbatelne minimum... Takhle jsi mohl mit velikost/vahu i tvar podle potreby, stalo to malo, skoro nic a jelikoz slo o bilou hmotu, byly dobre videt i za sera.

ALE3 - Profil | Ne 8.4.2012 10:07:55

Proč by to nebylo možný? Před 10 lety se tak chytalo ještě normálně... a dnes když jdu na řeku tak mam feeder a druhý na polycajta a je to úplně v pohodě

Looki - Profil | Čt 5.4.2012 15:02:04

zkousel jsem na rece chytat jak se pta autor tematu,ale bohuzel...normalni pruty jsem sehnal,ale ty NORMALNI policajty ani žbla!!at jsem se ptal na jakekoliv stanici PČR (i mestska policie) tak nikaj nič.Proste a jasne,normalni policajti unas nerostou.A jit na reku s nenormalnim policajtem neee,to by mi asi praskla šiška.

poky82 - Profil | Čt 5.4.2012 14:00:47

Nic není nemožné - toyóó´tááá

Unkas - Profil | Čt 5.4.2012 11:42:57

Možné to je. Jak? Na to přišli už Lovci mamutů. :-))

yvana - Profil | Čt 5.4.2012 9:36:11

No já nevím co je normál prut ale dávat jako zátěž policajta tak nevím jestli poznáš záběr od ryby:-)No policajt v téhle studené vodě se bude hodně cukat a jestli ta řeka proudí tak to bude bájo zachytání:-)DDDJinak u nás si můžeš nějakého policajta půjčit občas tady jezdí:-)

P.R.E.D.A.T.O.R - Profil | St 4.4.2012 23:29:43

určitě je to možné,jak bych tady asi jinak chytal,chce to ale umět hodně dobře vybrat místo,ale jestli to je na nějaký malý říčce tak to asi jen tak lehký nebude,nesmíš mít moc hrubej silon,čím hrubší tím víc ti ten silon bude tahat proud,taky to chce plochý olovo,a hledat místa jako jsou nějaký točáky,nebo tůně kde není takovej proud aby ti to stahovalo ten silon,nejlíp si sednout nad a házet ze šikma s proudem.

Calex - Profil | St 4.4.2012 21:35:53

end - >> Ano, je to možné. Jak? Švagr chytal na řece s normálním prutem a 5 minut po půlnoci přijeli lodí policajti a sebrali mu papíry. Takže slyšels dobře,dá se to. 8-)

MaTTeSeK18 - Profil | St 4.4.2012 21:25:00

end - >> Přesně tak dá se to naprosto souhlasím s Kolegou níže.:-)