Malé vodní elektrárny aneb mlít či nemlít...

Kategorie: Všeobecné

Klimatické změny a využití vodních zdrojů mají významný dopad na životní prostředí, zejména na řeky a jejich obyvatele. Oteplování a nedostatek sněhu vedou k nižším hladinám vody v řekách. Malé vodní elektrárny (MVE), které odvádějí vodu z hlavního koryta do postranního kanálu pro výrobu energie, mohou způsobit vážné škody na ekosystémech řek. Tyto škody zahrnují snížení průtoku vody, což vede ke zmenšení prostoru pro ryby a jiné vodní organismy, a může vést k přehřívání vody nebo vysychání dna řeky. Politici diskutují, zda výroba energie z obnovitelných zdrojů má mít přednost před životem v řece.
(zkráceno)

Zdroj: https://www.rybsvaz.cz/beta/index.php/119-vseobecne/1522-male-vodni-elektrarny-aneb-mlit-ci-nemlit

MAXXSKATER, 28.3.2024

Diskuse k bleskovce

mirmen - Profil | Ne 14.4.2024 21:43:26

milanpindryc >> možná to je i o něčem jiném.
O společnosti, o Gaussově křivce ,zmanipulovatelnosti " voličů ".
Kdysi Platón psal " filozofové by měli stanovovat co je správné a co nikoli ".
Mně připadá, že to " správné " ( povrchní, pozlátko) stanovují pro část stáda jen populisté a prodavači větru.
Myšlení?
Laťka se snižuje.
Doufejme, že věda alespoň trochu eliminuje důsledky přemnožení lidstva.

milanpindryc - Profil | Ne 14.4.2024 21:24:48

mirmen >> protoze na te trisce se da vydelat o nicem jinym to neni...

mirmen - Profil | Ne 14.4.2024 21:08:00

milanpindryc >> atom nemusí být vždy výhodný, pokud přijde na Murphyho zákon číslo 1.
( Fukušima, náklady na vysídlení Pripjati a okolí + další náklady na sarkofág .. ).
Fúze daleko... a asi nebude z nejlevnějších.
U mobility by možná bohatě stačila kvalita osobních automobilů vyráběných okolo roku 2000.
Elektromobil poháněný fosilním palivem moc ekologický nebude.
Připadá mi, že politici namísto krvácející tepny ošetřují třísku v podkoží.
A svět nyní funguje na modle spotřeby , slovo hospodář je považováno za archaismus a možná i za nadávku ( mi tak často připadá ).

milanpindryc - Profil | Ne 14.4.2024 20:02:51

mirmen >> kdyby nekdo chtel resit ekologii tak budou vsude jaderky. Vse ostatni vychazi radove hur, dopady na prirodu, vcetne nesmyslne metriky CO2...

Navic kazdej normalni clovek kdy chce neco zlepsit tak zacne tam kde je to fakt spatny protoze za minimum nakldu se udela nejveci prinos. A ne resit euro6 vs euro7

mirmen - Profil | Ne 14.4.2024 19:06:34

Řízek 5,125 >> ukládání energie ... V některých zemích pracují na principu CARNOTOVY BATERIE, viz:

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Carnotovy_baterie

Finové údajně chtějí mít cca 90 GW úložiště už v roce 2028 viz.

https://www.osel.cz/

Jak jim to bude vycházet finančně - netuším.
Papír snese hodně.

Mně zaujal profesor Smil a kniha JAK SVĚT DOOPRAVDY FUNGUJE..

Úspora energií ( a snížení emisí ) je v našem klimatickém pásmu rychleji a levněji dosažitelná výměnou oken za vícevrstevná.
A mobilita?
Zbytečně lety prázdných letadel jen pro udržení nasmlouvaných kapacit na letištích?

sliver - Profil | Pá 12.4.2024 8:53:53

No, a teď si přečteme tohle. Strašlivé je, že článek s takto pravdivým úvodníkem lze pustit pouze na apríla, protože jindy by byl označen za fake news :(((

https://www.osel.cz/13415-green-deal-meni-kurs.html

Úvodník :
O selhání evropské energetické politiky si už štěbetají vrabci na střeše. Budování nových kapacit občasných zdrojů energie se stále nedaří, na potřebné upgrady přenosové soustavy jaksi nezbývají prostředky, a dokonce i v Německu strmě padají prodeje elektromobilů, a to navzdory tomu, že ke každému prodanému vozu je zdarma nabízena ebonitová tyč s liščím ohonem. Green Déle i německá Energievergeltung zkrátka stojí před kolapsem.

Řízek 5,125 - Profil | Út 2.4.2024 21:29:17

Zítra odpoledne pokračování, jsem vyčerpán strevlickou a hledáním Miloše Zemana, uxa ví:-)

sliver - Profil | Út 2.4.2024 10:07:00

Řízek 5,125 >> tady máš pro zajímavost článek o měření emisí dieselových motorů z německé laboratoře. Auta splňují EURO 6 a měřila to laboratoř, ne výrobce. Výsledek ? Vypouštěný vzduch z výfuku je čistší než nasávaný.

https://www.auto-motor-und-sport.de/tech-zukunft/dieselabgase-partikelmessungen-im-realbetrieb/

sliver - Profil | Út 2.4.2024 9:50:00

Řízek 5,125 >> tak klidně můžem pokračovat :-)
Mě se snažíš napasovat do role škarohlída a podívej se , cos napsal :-)

Úložiště el. energie je v takové kapacitě hodně velká pohádka, to víš.
Uhlí máme svoje, tak co jako. Je lepší vozit z Austrálie ?
Plynu berem víc než dřív a je furt ruský, akorát voňavější s mnohem dražší. navíc LNG je celkově strašlivě neekologický v celém procesu. Potrubní plyn nikdy nikdo nevypnul a nevypnul by ani teď, dyť ho dodávají furt i na ua. A odkud ho mají tvoji oblíbenci Rakušáci ?
Ropa nemlich to samé. A když by ji zdražili, tak pro celý svět, ne nám.
Palivo do JE nikdy nebyl problém a nikdo nikdy neřek, že by mohl být.
A auta ? Už EURO 6 je zdražilo tak, že průměr vozového parku u nás je cca 15 let. Kdyby platilo EURO 5, které už bylo v ohledu na emise dostačující, snížil by se věk parku na 5 až 6 let.
Tak kdo je tady škarohlíd ?

u x a - Profil | Po 1.4.2024 21:44:14

Řízek 5,125 >> ted díky UA se všechno min o 10 let šoupně spíš o 20...

Řízek 5,125 - Profil | Po 1.4.2024 21:20:55

u x a >> na zálohování pet flasek (a možná i plechovek-nevim přesně) se pracuje, a brzo to půjde na schválení -ovsem už ted se můžeme dočíst, proč to nejde, jak je to náročný, jak to u nás není potřeba, a já nevím co dalšího.
Bordel je všude neuvěřitelnej, ale by mi zajímalo, kdo ho vlastně dělá, na mrku sme všichni svatý:-)
Auta jak píšeš-za mě klidně.
Jinak ono je to obecný jev-u nás se hlavně mluví o tom, proč něco nejde, a ne o tom, jak to udělat aby to šlo..
Vláda aspoň pracuje na nový jaderce. Sice to bude trvat tak dalších dvacet let, ale důležity je ten první krok:-)