Po Odře až do Ostravy. Poláci křísí vodní cesty

Kategorie: Všeobecné

Splavnění celého úseku Odry z jihopolského Koźle do severomoravské metropole by vyšlo zhruba na deset miliard korun.
Ostrava by se mohla stát do roku 2030 přístavním městem. Počítají s tím plány na splavnění Odry, se kterými si hrají polští a čeští dopravní stratégové. Hybatelem jsou především Poláci, kteří v rámci nově přijaté strategie obnovení vnitrozemským vodních cest počítají s Odrou jako základní trasou.
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/po-odre-az-do-ostravy-polaci-krisi-vodni-cesty-1328594

Cerebro, 11.2.2017

Diskuse k bleskovce

Minimlok - Profil | St 15.2.2017 18:35:16

Nechodím jen na ryby ale jezdím i na vodu kanoe ATD.
A vím, že nad Ostravou to nebývá sjízdné někdy v horkých letních dnech místy ani pro kánojku takže by si museli fakt máknout a zapojit hlavy a samozřejmě zničit regulací koryto

Ficekmicek - Profil | St 15.2.2017 18:07:02

Je to lez jako vez . Oderske Meandry pochybuji ,ze by nechali zdevastovat, jelikoz se to nachazi po velke cast Odry a to jak na nasem uzemi tak i Polskem a nekde u Ratibore v Polsku je to dokonce zakazana vodni cesta i zakonem . Ikdyz lidi jsou prasata a dokazi kvuli par drobnym zdevastovat vsechno ..

Dr. Greenthumb - Profil | Po 13.2.2017 10:25:15

Utopie s cílem zničit už tak křehký ekosystém a zarazit poslední hřebík do rakve přírody tak zdevstovane těžkým průmyslem Ostravska. Smutné v době kdy se řeší ochrana sebemenšího organizmu v řekách a přírodě vymyslet toto hruzné dílo.

Vítek - Profil | Ne 12.2.2017 22:31:48

Má někdo zkušenost v proudech pod Landekem?

Honza7 - Profil | Ne 12.2.2017 21:47:50

Neustále se opakující myšlenka, jak zrealizovat tuto stavbu. Má základní chybu, kde brát vodu v letních měsících, protože na Odře dost často není dostatečný průtok. V mnoha případech je jedno o co jde, hlavně aby se zaplatilo za nesmyslné projekty.

Rožnovák - Profil | So 11.2.2017 22:53:18

masař00 >> v tomto případě jde především o nákladní dopravu, aspoň tak to bylo prezentováno v článcích v tisku k tomuto tématu. Našel jsem starý příspěvek k tomuto tématu a z článku vyplývá že iniciátorem vlastně byla naše strana a vedou k tomu hlavně dopravně ekonomické důvody.

masař00 - Profil | So 11.2.2017 22:17:26

Nejsem znalec dané problematiky, ale můj osobní názor je ten, že je to investice do budoucna. Je potřeba si uvědomit, že se nejedná jen o nákladní dopravu, ale i osobní a výletní(turismus). Za další bych dal příklad stavby kanálů v anglii , kde je kdysi budovali asi taky nákladně a jsou tam do dnes a slouží a sloužit budou dál.

Rožnovák - Profil | So 11.2.2017 21:59:30

Ekonomické tlaky na uvedení tohoto projektu jsou značné, průmyslu by to pomohlo a konvenční nákladní dopravě by se ulehčilo. Nicméně v době kdy i Labe mívá v létě problémy se splavností u některých plavidel je realizace tak nákladného podniku s tak vysokými cíly odvážná a projektanti to musí mít hodně dobře spočítané pokud nechtějí vyprojektovat průšvih EU rozměrů. Nehledě na to, co to udělá s ekologií řeky.

splávkař - Profil | So 11.2.2017 20:26:22

Zatímco svět řeší čím nahradí auta se spalovacími motory můžeme v té naší zemi pomalu pokukovat po klasické plachetnici.