MRK.cz - stále na rybách - ryby a rybaření

MRK - Stále na rybách

Ne, řekli diskutující v Hodoníně kanálu spojující Dunaj, Odru a Labe

Kategorie: Všeobecné

Ne, řekli diskutující v Hodoníně kanálu spojující Dunaj, Odru a Labe

Hodonín – Letos v dubnu se objevila zpráva o plánovaném překladišti u Hodonína. Do něj by se dostávalo zboží na velkých lodích po řece Moravě. Zároveň by tento dopravní uzel mohl sloužit jako nový přístav na vodní cestě spojující Dunaj, Odru a Labe. Právě o tomto průplavu, jehož prameny vyvěrají minimálně z devatenáctého století, ve čtvrtek večer debatovali účastníci diskuse s geografem a členem Unie pro řeku Moravu Jaroslavem Ungermanem.
Zdroj: http://hodoninsky.denik.cz/zpravy_region/ne-rekli-d​iskutujici-v-hodonine-kanalu-spojujici-dunaj-odru-a​-labe-20151127.html

 

yvana - ®, 28.11.2015

Diskuse k bleskovce

N Toufi - ® Ne 29.11.2015 23:33:36
Honza7 >> Po skandálu s realitami,, tzv krizi,,, kdy firmy a lidé přišli prakticky přes noc o peníze, se zredukovali v průmyslu zásoby na nutné minimum. Díky tomuto minimu peněz a reakčního času je nutné takové množství zboží přepravovat na silnicích.
Aby se zboží vrátilo na železnici, bylo by nutné tuto infrastrukturu mnohonásobně zefektivnit a zrychlit, globalizovat ji, podívat se na celou věc z celoevropského hlediska, vytvořit hlavní koridory, tak aby se náklad z Moskvy dostal za několik dní do Londýna
N Honza7 - ® Ne 29.11.2015 23:04:13
Toufi >> To co uvádíš je pravdou, ale lidé se taky rozhodují na základě času a peněz. Pokud by železnice fungovala tak jak má, ta doprava by měla být levnější i rychlejší. Odpadnou nutné přestávky řidičů a poplatky za ježdění po dálnici.
N Toufi - ® Ne 29.11.2015 22:22:28
Honza7 >> Kamiony na železnici v ČR jsou utopie, tunel na peníze, umělá zaměstnanost a velká blamáž na lidi. Železnice je pro obrovské náklady, ne pro zboží na kamionech. Vždyť tu naši republiku přejedete po dálnici za pár hodin, tak proč čekat hodiny ve frontě, až se naloží kamion na vlak a pak zase někde čekat, až ho z toho vlaku složí?
Stejné je to s tím kanálem, byla by to super zkratka ze středozemního moře do severního, jenže tady není Panama, kde se vezme tolik vody pro tankery a nákladní lodě? To se budou stavět další kaskády přehrad?
N Vilma - ® So 28.11.2015 20:36:47
dnes jsem se vrátil zrovna z Gabčíkova...jen reakce na diskusi...čistější vodu než Dunaj jsem neviděl!! a domácí si nemužou vynachválit Gabčíkovo a vubec celé sve vodní hospodářství...drží si vodu doma i když jsou roky sucha a ochrana proti povodním jakby smet!!!
N Willow - ® So 28.11.2015 17:04:00
Honza7 >> Počkáme,co nápíšou kluci ze Slovenska.On je na to dost rozdílný názor,Zelení to haní a obyčejný lid si to pochvaluje .Maďary to několikrát zachránilo od ničivých povodní.Apropo,kolik se projebalo peňez na protipovoďňová opatření,není to už víc než za ten kanál.Mohlo by to rozdělovat povodně na větší rozvodí a v době sucha nadržovat vodu.Ale to je jen teorie.
N Honza7 - ® So 28.11.2015 13:35:22
Willow >> Vodní dílo Gabčíkovo pokud se nepletu stojí, není ale tak velké jak se původně zamýšlelo.
N Willow - ® So 28.11.2015 13:26:54
Kdyby se nepostavilo Gabčíkovo na Dunaji,bylo by to lepší nebo horší.???
N Honza7 - ® So 28.11.2015 13:25:47
arnošt >> To máš pravdu. Ono je to vidět, když chceš vyhodnotit sliby pro které daný projekt vznikl s realitou.
N arnošt - ® So 28.11.2015 12:59:40
Honza7 >> To je jednoduché,řadový občan má pouze povinnost to financovat a pokud možno na to hned poté zapomenout... :-(
N Honza7 - ® So 28.11.2015 12:34:30
Klasická ukázka toho, proč ČR má pořád hodně daleko k západoevropským zemím. Stále je to pořád jak vyvádět peníze ze státního rozpočtu, bez toho jaké ekonomické výhody to přinese a jaký to může mít dopad na celý region.
Každým rokem teče do ČD obrovská částka, poněvadž se uvedenému podniku nedaří desetiletí fungovat s vyrovnaným rozpočtem. Převedením těžké automobilové dopravy na železnici je v porovnání se vznikem uvedené lodní dopravy nepatrným zlomkem částky. I v tomhle tom případě vznikne spousta pracovních míst. Jenže nad touto uvedenou variantou řešení dopravy nestojí takový obrovský balík peněz na kterém se dá napakovat. Proto není snaha vylepšit železniční síť a ulehčit automobilové dopravě.
Slušný balík peněz už bude stát jenom vyhodnocení daného projektu, tak proč neoprášit ten starý z archívu a znovu se napakovat. V případě, že by se tento projekt zrealizoval, tak by uvedená firma mohla chtít po státu další peníze za to že v letních měsících nemohla provozovat svou činnost díky nedostatku vody.
Jenom nechápu tu drzost těch lidí co stojí za uvedeným projektem, chtějí skoro polovinu ročního státního rozpočtu. A co dostane z toho řadový občan v ČR, který tento projekt vlastně financuje ze svých daní?
N retrívr - ® So 28.11.2015 12:27:43
Kdo ví, kde je pravda.Kdo to nezávazně posoudí?

[ Vstoupit do diskuse - 11 reakcí ]

Co je nového - všeobecné
Oznámení - obecné
Vložit oznámení

Na toto místo můžete sami vložit své oznámení ostatním čtenářům MRKu.

Kalendář akcí - obecné
Seznam závodů
Výsledky závodů
Všechny výsledky
Akční nabídky
Všechny slevy a akce
akce, rybareniSportcarp plovoucí boilies Reflex

Za 142 Kč s DPH.
Vysoce vzlínavé plovoucí boilies v reflexních barvách a nejúspěšnějších příchutích vyrobeno pod novou recepturou a zcela novou technologií.


akce, rybareniRon Thompson Prut EVP2 Carp + druhý Zdarma

Za 999 Kč s DPH.
Jedná se o lehké a cenově dostupné kvalitní kaprové pruty. Tyto pruty Vás překvapí svojí akcí při zdolávání a dlouhých náhozech. Prut má krásný tmavě zelený blank s čenými doplňky.


Doporučujeme cestovku
Rubrika Cestovky
lovtour.cz lovtour.cz

Rybářské expedice za tajmenem a ostatními druhy ryb Sibiře. Objevování nových destinací a návštěvy osvědčených míst.