Zaciatky muskarenia

28.03. som si bol vramci rodinnej prechadzky 1.x v zivote skusit zahadzat muskarskym naradim. Navod som si precital v knihe, skompletizoval vercajk a huraaa k vode. Skusal som to asi hodinu z brehu a podobalo sa to viac na snahu zamotat sa do snury ako na muskarenie. Povytahoval som vsetky konare, co boli vo vode pri brehu, vytrhal trsy travy za sebou, odpalil par Red Tagov a nasraty isiel domou. Ked ma niekto videl, musel sa uchechtat. Preto sa pytam na Vase zaciatky s muskarskym naradim pri vode, hlavne u samoukov, ako to prebiehalo pri prvych vychadzkach. Podelte sa o zazitky, dakujem.
Autor diskuse: maro - Profil , 31.3.2005 muškaření - příhody, kuriozity
72 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy. (Začít číst od prvního z nich.)

NRoyale with Cheese - Profil | Čt 7.4.2005 12:09:02

Staromilci, na II. casting weekendu budete mít jedinečnou šanci :-)!

NVláďa S. - Profil | Čt 7.4.2005 8:43:22

brach> Taky jsem vždy přelézal ohradníky jak v "Slunce, seno, .." a pohoda. Ale jednou ho kamarád podlézal, zvedl hlavu a pak už se jen chvilku cukal, než mu povolily ruce a zapích se hubou přímo do krtince. Vlastně měl štěstí, ten "krtinec" vedle byl o něco řidší :-) Od té doby už jsem opatrnější a vím, že není ohradník, jako ohradník.

NG.Moolis - Profil | St 6.4.2005 13:54:06

Inspirací mi byl rodinný výlet na Rajčianku v Poluvse v roce 1988. V roce 1989 na jaře na lehce nadstav Rakovnickém potoce vyzbrojen informacemi z Kurnocika a dvaceti mouchami. Prut Shakespeare Wonderod od Ježíška, naši se cukali nad cenou, no to ještě netušili, kolik tenhle koníček v budoucnu bude stát. Na prutě Zelená příšera, na ní socialistická plovoucí DT šňůra za 27 Kč s vlastnostmi intermediálního šmirglu oček. Neujímaná stála tuším 16 Kč.
Vlastnoručně umotaný mušky za i dnes normální cenu (háček získaný z ořezané zakoupené mouchy vyšel na 2.30-2.70 Kč). Pstruha jsem si domu přinesl - na suchýho Red Taga na 14 ce háčku.
Jakožto samouk jsem se o existenci dalších muškařů dozvídal jen z časopisu a knížek. První muškaře jsem viděl až o tři roky později na Otavě.
Bylo to hezký, když si vzpomenu na celodenní výlety vlakem na Kačák do Srbska. Teď bydlím kousek od něj už mě tam nic moc neláká.

NZN - Profil | St 6.4.2005 13:49:19

MD:
a pak ten krásnej, žlutej prut, opálil LOOP za velký prachy.-)

NMiloš_diakritický | St 6.4.2005 13:39:32

Pánové, ale ten prut byl na tehdejší pohnutou dobu extratřída !
žlutej jako kanárek, vyvázanej jako štípanák, mosazné hand-made sedlo, rukojet z gumových ruček od kola.....bombastická akce, AFTMA neurčitelná, nicméně - nezničitelný, v praxi se to mnohokrát ukázalo.....

Nmedvěd - Profil | St 6.4.2005 13:23:07

Brach:to někdo šikovnej kradl tyčky na druhé straně a uměl to vypnout

NZN - Profil | St 6.4.2005 13:21:47

brach:
soudruzi asi udělali chybu a pustili málo voltů. Odrbávalo se všechno..-)

Nbrach - Profil | St 6.4.2005 13:07:24

Copak - lobotomie elektrickým šokem? Řekl bych, že asi ne, protože jsem se jednou na ohradník vyčural a přesto mám děti (moje?)...

NMiloš_diakritický | St 6.4.2005 9:23:38

brach:
jo, a když jsem se plížil kolem ohrady ve vysoké trávě a demontoval příslušný materiál tak jsem zvedl moc vysoko hlavu .....

Nbrach - Profil | St 6.4.2005 8:34:54

To si móc dobře pamatuji - tenkrát kvůli muškařům musel být sníženej chov hovězího dobytka:-)

NMiloš_diakritický | Út 5.4.2005 23:59:38

RWC:
jo, hochu, prut z broušeného plno-laminátového ohradníku na krávy jsme měli v Horažďovicích jen dva - můj dá se říci první "dobrovolný" poskytovatel ojetých mušek z místní organizace a já, byl zářivě žlutý a vážil asi půl kila.

NRoyale with Cheese - Profil | Út 5.4.2005 20:28:20

Já byl začátečník už ve věku kosmických materiálů laminátu, fiberglassu a hliníku. Měl jsem prut Druchema Wonderod ( měl stejnej název, stejnou kontrukci, hmotnost a akci jako moje hole na běžky), naviják byl hliníkový kolečko za 15 korun , k tomu zcela nefunkční neplovoucí-nepotápivou muškařskou šňůru Fishtec # 7 s trvalou tvarovou pamětí od jednoho ..... ( tady musím dávat bacha, aby se mnou nebyl taky započat Proces) za 700,- ( ekvivalent několika tisíc současných Kč,-). Chytal jsem na mouchu "Mandák Speciál", později "Yellow Vova".
Ale já nemám právo popisovat dřevní doby prutů vyráběných z kravských ohradníků, much s peří andulek, broďáků o osm čísel větších nazouvaných přes kecky. Takové lidi znám jen dva....

NRoyal Wulff - Profil | Út 5.4.2005 18:05:50

Prvy rok mojej oficialnej rybacky zacal v znameni privlace. Ale uz v priebehu prvej sezony som si vyskusal pozicany muskarsky prut ( bol to nejaky Tokoz, laminat s kovovou spojkou na snuru asi 7, bohuzial na navijaku mal snuru 4 ). Po polhodine svihania som si pripadal ako kanadsky drevorubac po sichte a zacal som nim mavat obojruc. ( Bolo to zaciatkom osemdesiatych rokov minuleho storocia :-) ). Nastastie som ale par pstruzkov chytil, hned pri prvej prilezitosti som kupil to najlepsie co sa dalo na socialistickom trhu zohnat ( Shakespeare Sigma ) a uz to bolo. V tych casoch sme nepoznali nic ine ako suchu muchu, ale ryb bolo vsade dost a teda aj ulovkov. Postupom casu pribudalo skusenosti aj kvalitneho nacinia, ale bohuzial ubudalo ryb, takze vysledok bol v priebehu rokov zhruba rovnaky. Dobrych dvadsat rokov uz len muskarim a v duchu dakujem tomu kamaratovi, ktory mi vtedy tu hroznu zostavu pozical.

NZN - Profil | Út 5.4.2005 17:48:21

maro :
jasná věc. Všechno má své kouzlo a jak vidíš, aspoň je na co vzpomínat.-)

Nmaro - Profil | Út 5.4.2005 16:47:22

ZN> Ale ja sa tesim aj na ten prvy ........... :-))

NPike | Po 4.4.2005 13:54:49

Muskarsky prut jsem mel poprve v ruce na 1.mrkosrazu ve Vlasaticich. Po navratu nasledovala navsteva prodejny Zeman a nakup prutu, navijak poskytl LBM a lov jsem zahajil v Troji pod lavkou. Po 3 hodinach jsem zazracne udolal 3 oukleje. Pak nasledovala Berounka a podoustve v Radotine, prvni dochazka na pstruhovou Kocabu a prvni vazani musek jeste tehoz roku

NZN - Profil | Po 4.4.2005 13:47:36

maro:
druhý rok je vždycky lepší, uvidíš.-)

Nmaro - Profil | Po 4.4.2005 13:43:51

Cez vikend som bol druhy krat skusit mucharit, uz pod dohladom mierne skuseneho kamosa. No ... posunul som sa o riadny kusisko dopredu, dokonca som aj par krat slusne nahodil. Bolo takmer bezvetrie, takze som sa ani velmi nezamotaval do snury. Bola to kraaasaaa!!! :-))

NDalibor - Profil | Po 4.4.2005 12:57:31

lax >No to je vždy problém,ne všechno se dá ohmatat jen tak :-)

Nlax - Profil | Po 4.4.2005 12:55:19

Dalibor: díky. Je trochu dražší než jsem si vytýčil. Navíc ho mají jen v 9' takže taky není šance ho vzít do ruky. Minulý týden jsem tam byl.

NFishGuarD - Profil | Po 4.4.2005 11:48:14

Zacatky? nejdriv musim nastinit jak jsem na tom s rybarinou byl pred muskarinou samotnou. Jako dite sem chodival na Rozkos kterou mam hned za barakem a jen parkrat za rok na reku. Tece tady schodou okolnosti taky hned za barakem Upa. Muskareni me vsak uz od pocatku prislo strasne zajimavy a byl sem si stale jistejsi ze je to ten styl kterym chci na stale oblibenejsi rece chytat. Po petilete pauze v rybarine sem se opet vratil s klasickym prutem 2.10m, navijakem a splavkem na reku. Stacilo vsak navstivit rybarsky obchod kde sem poprve pred rokem drzel muskarsky prut v ruce a kouknout po internetu a uz sem mel v hlave brouka 8). Hlavou mi problesklo par cisel a uz sem objednaval prut navijak a sadu asi 15 musek s tim ze zbytek dokoupim nez mi to dorazi. Muskarska snura se chvily valela doma ale pak mi vse prislo a to svete div se ve stejny den 8). Schodou okolnosti byl nadhernej den nekdy v kvetnu 2004 tak sem vyrazil k vode. Volba padla na Upu nekde mezi splavem u objektu mistnich zahradkaru a splavem ve Zlici. Vybaven starymy boty a kratysy abych se mohl brodit, asi 15 muskamy a povinou rybarskou vybavou spolu s vlascem na navazce. Tot vse 8). Nebudu to dale protahovat. Po asi 30min stravenych na brehu provlikanim snury skrz 10 ocek vyberem te prave musky(pouzil sem pouze jednu nechtel sem prijit hned z kraje o vic) a navazovanim sem stal v rece. Co nasledovalo muzu dvema slovy popsat jako neuveritelne trapeni. Pokusy o nahozeni pri "kratke nebo odhazovane nymfe" koncili vzdy nekde pred mima nohama. Naprosto jsem nedovedl pochopit jak je mozne hazet na vzdalenost vetsi jak 5m. Po asi tak pul hodince rozmotavani a zbesilemu mavani prutem vsemi moznymi rychlostmi sem zjistil ze prut vlaste pruzi a ze jednou tu musku opravdu vystrelil kupredu peknych par metru. Princip mi byl tedy uz celkem jasny a cekalo me vyladit jeste trosek techniku hodu aby sebou snura tak zbesile neplacala o vodu. Kvuli tomu sem presel na klidnejsi vodu nad proudy u kterych sem se trapil doposud. Navazal sem mokrou breznovku a zkousel hazet dal. Nejdriv sem se divil jak je mozny ze ta mokra breznovka neplave kdyz ma kridilka a vubec vypada jako naka mura ktera by mela pristat na hladine. Prilis mi to nevadilo protoze vsechny ryby z okoli meho snazeni uz museli bejt pekne daleko a docela sem pochyboval jesi se sem jeste nekdy vrati 8). Stalo se vsak neco naprosto neuveritelnyho. I ja nezkuseny sem zahledl v miste nejcastejsiho placnuti me snury jakysi podvodni vir a zablesk zluteho tela ryby. S myslenkou ze kdyz ta mura neplave tak mu to tam hodim a uvidime. Hod to byl asi tak na 6 - 7m. Nebyl nejhorsi ale o poloze musky sem samozrejme nemel poneti. Najednou opet pstruhovo sebrani ma muska dal putuje k tomu mistu a znova. Zase vir zablesk a ja nevim jak a sekam. Prut ohnuty jak luk a ja ani nevedel kolik ten Stroft 0.12mm vydrzi protoze sem na tak slaby vlasec nikdy nechytal. Vytahl sem nadherne zbarveneho potocaka ktereho sem ani nemeril a jen se na nej podival a pustil okamzite zpet. Ted bych ho ve svych vzpominkach tipoval tak 32 - 35cm. Byl sem z toho uplne mimo. Uz sem ani nechytal a sel domu naprosto spokojen. Mokry kratasy cvachtajici boty vsechno jedno 8). Sem za toho pstruha strasne rad protoze kdo vi kdy bych se zas k vode dostal s muskarskym vybavenim po tak otresnem zazitku jako byl ten prvni pokus. Takhle sem sel hned jak to bylo mozny a utvrdil sem se v tom ze muskarina je opravdu presne ten zpusob chytani kterej sem hledal. Je neuveritelny co clovek za tak kratkou dobu jakou je pul roku nazbyra zkusenosti a to bych rek ze vlastne nevim nic 8). Proto se klanim pred opravdovymi muskari a uprime jim dekuji. Dekuji jim za to ze sem se na ne mohl divat pri I. a II. lize ktera se tu u nas na Upe odehrala a ze sem si moh uzdibnout trochu z tech jejich zkusenosti a dovednosti. Za to sem ji tam behal po brehu a maril ryby 8). Z mych zacatku to budou Vašek Kumprecht ktery me nasmeroval tim spravnym smerem a usetril me spousty omylu a zbytecneho mrhani casu v mich zacatcich. Dale Pavel Machan ktereho sem mel tu cest potkat jen jednou pri ceste na Vychodocesky prebor v muskareni kam oba tyto panove smerovali a ja s nimi jako rozhodci. Bohuzel sem nemel prilis casu jako rozhodci sledovat pana Machane v akci 8). Zapusobil na me jako opravdova osobnost ceskeho muskareni a kdo si muze prat vic nez se setkat s mistrem sveta. Dale sem si diky tomu s chuti precetl snad vsechny clanky na internetu ktere byli publikovany z pera tohoto pana a informace(myslim predevsim delky navazcu vzory musek atd.. je toho opravdu spousta) z techto clanku povazuju pro sebe za zakladni a vzdy z nich pri svych uvahach vychazim 8). Uz se mi doma valy povolenka tak co nevidet zase vyrazim. Preji Vam spoustu krasnych zazitku a peknych ryb v teto sezone. Jo a zacatecnikum podobne zacatky 8).

NDalibor - Profil | Po 4.4.2005 8:56:06

Nlax - Profil | Po 4.4.2005 7:23:31

Dalibor: dík, vím o něm, ale je jen 2,1 a jak jsem psal hledám 2,40 (8').

Morsy das: díky, IMX jsem tam nikde neviděl v # 3, 8'

NBranko | Ne 3.4.2005 20:12:29

Ja som muchárinu skúsil prvý raz ako cca 14ročný na dolnom Váhu.Bol som pod vplyvom zážitku z premietania rybačky J.Krónera na Agrokomplexe v Nitre; tak som schmatol otcov štvordielny laminát 1,9m-značka nečitateľná- na koniec som pripol nejakými obručami obyčajný škripec za 25 Kčs.Na škripci bola namotaná (samozrejme BEZ BACKINGU) paralelka bez udania AFTMA -tuším zo ZNAK-u, ako nadväzec stará dobrá 25-ka a ako návnada Biela mora zo súpravy "Sada mušek bolenová"-tuším tiež od ZNAK-u.Pršalo jak pred koncom sveta, ale bol som odhodlaný.Voda ma skoro zobrala, bola kalná jaxvina, ale nepoddal som sa.Výsledok-zistil som, že brehule lietajú aj v daždi a útočia nna rozšvihanú muchu, že háčiky na tých muškách boli dosť krehké a podmierečným boleňom nevadí kalná voda-chytil som jedného cca dvadsiatnika a týždeň som sa vytešoval.
a ešte som zistil, že tie šnúry nevydržia dvadsať rokov-nedávno som sa pokúšal použiť tú pamätníčku ako backing a trhala sa a trhala. Ale tú sadu mušiek ešte mám...

NRoyale with Cheese - Profil | Pá 1.4.2005 16:59:38

Nikdy nedrž a nezvedej mušák za špičku. Rozumíš, nikdy!!!

NMarcel - Profil | Pá 1.4.2005 16:53:22

Maro: no právě se to profláklo :-o To víš, značková fajfka za nemalý peníz...tak v ní budu trénovat a vázat :-)

Nmaro - Profil | Pá 1.4.2005 16:41:10

Inak pekne zazitky, dakujem za odpovede vsetkym. Tesim sa uz na druhu lekciu hadzania, dufam ze uz s dozorom ...

Nmaro - Profil | Pá 1.4.2005 16:39:46

Marcel> Tiez Ta tak "pochvalili" doma za ten lak na odeve ako mna? :-)) Viazanie ide, vsetkym sa to paci, mna to bavi, len co na to rybky ... zatial to nema kto nafotit.
pikoš> Vies, z Kosic sa mi az tak velmi nechce trepat do Zapadnej Europy na jeden veekend ...

NDalibor - Profil | Pá 1.4.2005 15:46:14

lax :http://www.hobby-g.cz/ (3 kový Snowbee Zirkon 3 díly 2,1m)

Nmorsy das - Profil | Pá 1.4.2005 15:25:59

lax/pozri sem do akcii: http://shop.fly-fishing.cz/ na gloomisa imx slate, boli aj blanky za dobru cenu...

Nlax - Profil | Pá 1.4.2005 14:36:28

Koukám, že začátky jsou všude velmi podobné. Já se dlouho odhodlával vzít mušák do ruky a zkusit to, ikdyž jsem ho s sebou tahal spolu s vláčákem. Den D nastal jednoho červnového dne na Kamenici, kdy se ještě smělo chytat mezi soutěskami. Tekla dost velká voda. Nějak jsem nevěděl co s tím a tak jsem tam dal mokrou Zulu vel. cca 10 z produkce VD Znak před r. 1989. Návazec někde 15. Házel jsem to po proudu vybaven znalostmi z knih pánů Šimka, Říhy a Kurnocika. Nějak se mi povedlo nepověsit mouchu na větev hned prvním pokusem. Pak samozřejmě mnohokrát. Krom toho se mi omotala okolo nohou volná šňůra. Taky dobrá komedie. Ten den se mi povedli chytit tři lipani ± 35 cm a několik okolo 30. Dodnes nechápu, jak se jim ty obrovské můry mohly líbit. Je pravda, že cca 10 let před tím, jsem si na rybářském táboře mohl zkusit mouchu s klukama z co dělali RT. Jinak jsem bohužel samouk.

NShakespeare - Profil | Pá 1.4.2005 14:26:12

To je ON, nas hazeci supr rybnik.

NShakespeare - Profil | Pá 1.4.2005 14:20:41

S temi zacatky jsem to mel zhruba jako vy, zacinal jsem ale se suchou mouchou, nebot to bylo neco kolem roku 91-92 a to se mokrilo jen s breznovkama a muj tehdy jednodenni pokus o mokrou byl co se tyce zaberu velkej krach, takze pro me nic nez sucha neexistovalo. Ja uz mam neco odhazeno, ale poslednich par roku jsem vzdycky nekoho u nas na chalupe na zahrade ucil hazet a jako koncovka, aby se to nesekalo do travy se osvedcil malej kousek sirky - realisticky nahradilo mouchu pri hazeni a dokonce jsme si i odelali malej bazenek ze stareho vedra, jako terc. A jeste chci potvrdit to co psal myslim LZ, jakmile prestanete myslet na hazeni a zacnete myslet na ryby, je to to prave. Nic me nevybicovalo k tak supr presnejm a narocnejm hodum, jako sbirajici a nevyplasitelny stado tloustu, nebo lipanu. Na mokrou podle mne zase plati pravidlo, ze clovek musi chytit rybu, a pak uz tomu veri, ja zacinal s mokrou na MPcku a tam to nebyla vubec zadna sranda - dockat se zaberu.

Nraduch | Pá 1.4.2005 13:17:06

maro:stejný příběh na louce,ale na rady zkušených jen háček s bavlnkou.A při druhém hodu jsem zjistil,že brýle nejsou jen na vidění krásných ryb ve vodě.Počítám ještě dva roky a budu dělat piercieng na objednávku bez umrtvení na jakoukoliv část těla děvčata mají přednost :-))

NMiloš_diakritický | Pá 1.4.2005 13:15:10

Iax:
napiš maila Moolisovi, ten jí má....

Nlax - Profil | Pá 1.4.2005 13:11:45

M_D: Když tu zmiňuješ penálovky, já od lońska sháním #3 někde okolo 7'6''-8' a jediné co jsem našel byl Vision 3-zone (měl jsem ho v ruce jen bez šňůry), Scierra HM2 (snad ho zkusím v brzké době) oba třídílné a ještě jsem našel Reďase RS3 4díl, ale ten vůbec nemám možnost vyzkoušet. Nemáš nějaký tip na podobný vícedílný proutek, klidně i tu penálovku 5dílů a kde to zkusit? Jsem z Liberce.

NMiloš_diakritický | Pá 1.4.2005 12:02:34

Shakespeare:
neboj, hned jak si nechám taky postavit Penálovku, tak tam zase vyrazíme..

NShakespeare - Profil | Pá 1.4.2005 11:35:23

Milos> myslim, ze je to primo z toho dne, kdy tvuj Thomas radil na Strele, ne ? Byl to prima vejlet, chytani prvnich lonskych jarnich paprsku slunicka....

NMichal | Pá 1.4.2005 10:38:46

Já jsem mušák vzal poprvé do ruky ve dvanácti letech a byl to závodní mušák v rybolovné technice. Pavel Kulhánek, co ten kroužek vedl, muškařil docela dost, stejně tak jeho otec Vl. Kulhánek. Ten se tam občas stavil a vykládal nám o muškaření a tak mě to chytlo. Taky mě pak naučil vázat mouchy, za což jsem mu dodnes vděčnej. Takže s házením u mě problém nebyl, to jsem uměl z RT. Ale na co chytat, to už byla větší záhada. To jsem byl takovej samouk, taky s kamarádem z RT, který začal o rok později, no zkoušeli jsme, co se dalo. Většinou jsem chytal nasucho,a to i když ryby nesbírali, ale většinou jsem nějaký čudly chytit. Když jsem tam pak jednou dal mokrou, tak jsem v podstatě ani neveděl, jak poznám záběr. Najednou se šňůra rozletěla proti vodě a já stál jak pitomec, reakce žádná. Jeden starší kamarád muškař, co byl se mnou a stál za mnou, zkonstatoval, že to byl lipan tak 40 čísel, viděl ho polarama. No, a tak jsem byl zase o něco chytřejší :-) No, tak takhle nějak jsem začínal já.

NMiloš_diakritický | Pá 1.4.2005 10:05:31

G.Moolis:
Přesně, když jsem byl na Střele naposledy a trnul tam hrůzou při máchání se svým ex Thomasem 270 cm, tak jsem si na tebe a tvojí Penálovku vzpomněl....:-)))
Medvěd:
já tam měl na prutě dva lipany cca 45 +....

Nmedvěd - Profil | Pá 1.4.2005 9:49:01

Moolis:ale jo ,ten čas prostě letí.mě to připadá jako nedávno.

NG.Moolis - Profil | Pá 1.4.2005 9:47:09

medvěd: Nepravda. Loni už jsem pstruhovku neměl. A ten prut je 2/3. Nepodceňuju ho, mám na něm lajnu ATMA 3, takže ho beru jako trojku.
Miloš D.: na malý toky velmi přesný a bezproblémový házení. Měl jsem problémy se zásekama většich nymf do rybích tlamiček. Letos už jsem na něj pár potůčmenů kolem třiceti vytáhl. Nejsou to zrovna óbrbestie, ale bavím se.

Nmedvěd - Profil | Pá 1.4.2005 9:45:49

Miloš:byly tam nádherní lipani,krásně vysocí a vybarvení.te to blízko trasy,kterou jezdím často.Asi se tam letos taky zastavím

NMiloš_diakritický | Pá 1.4.2005 9:40:21

medvěd:
s tím klackem jsem házel, znám ho....Střela je taky paráda, sice nevím jak dnes, ale betálně jsem si tam zachytal....

Nmedvěd - Profil | Pá 1.4.2005 9:36:18

Miloš:loni jsem byl s Moolisem na Střele a on vytáhl penál a z něj prut.Měl tuším pětidílnou dvojku.Na potoky typu Střela ve Žluticích paráda

NMiloš_diakritický | Pá 1.4.2005 9:29:17

medvěd:
no to zcela jistě jo ! Doba penálových fly rodů váhové kategorie nula nula prd je nevratně tady....kapraři už nakupují nové klacky na K70-tky a muškaři brousí blanky do průměru pletací jehlice....

Nmedvěd - Profil | Pá 1.4.2005 9:09:11

Miloš:jednou jsem se bavil na Nežárce a braly mi tam Ostruchy.To je divadlo.

NMiloš_diakritický | Pá 1.4.2005 9:03:48

medvěd:
není nad ten pocit z ohnutého prutu při záběru big oukleje....

Nmedvěd - Profil | Pá 1.4.2005 9:01:32

macek.není zač:Jáměl tusmůlu,nebo možná štěstí,že kluci ,kteří mne zasvěcovali do tajů muškaření ,chytali většinou hitlera(oranžový bobeš alajája).Nějak mne to nezaujalo a sahám k tomuto způsobu lovu opravdu výjimečně.Te´d uvažuju o dvojkovém proutku,neboť moje trojka už mi nepřipadá zase tak jemná.

Nmedvěd - Profil | Pá 1.4.2005 8:12:59

Levit:já tušil,že je v tom něco-možná i nadpozemského

Nmacek | Pá 1.4.2005 0:02:25

začal jsem chytat loni v létě, poprvé s jouzou. jouza mi navázal nymfu a řekl mi kam to mám hodit. neviděl jsem prakticky žádné záběry, ale pár ryb se oběsilo. pak jsme se jali zkoušet suchou mouchu. házel jsem to tam opravdu pod psa, mockrát jsem zamotal návazec do šňůry, k mému překvapení jsem ale žádnou mušku neuprásknul. i tak jsem ale vždycky nějaké ryby nachytal.. takhle to bylo asi 10 vycházek, kdy jsem s tím prutem zápasil jak se smrtí. pak jednou přijel medvěd a poprvé jsem viděl jak se pokládá lipanovka zlehka na hladinu. tak jsem to zkoušel podle něj, a koncem sezony už to docela šlo (aspoň v*l*k a krtek to říkali).

asi o tom ani nevíš, ale díky, medvěde! :-)

Nnumi - Profil | Čt 31.3.2005 22:53:10

Já jsem stále začátečník, ale spíš se štěstím ryby nachytám. Co obdivuju, je vázání mušek. To co tady občas vidím mi připadá nad moje možnosti. V krámě některé vzory ani nevidím. To co jsem zkusil nedopadlo nejlíp. Mám se co učit.

NLEVIT - Profil | Čt 31.3.2005 22:51:42

medvěd: Nepřeháněj...vděčím za to tajemné síle čchi-kungu :-)

Nmedvěd - Profil | Čt 31.3.2005 21:35:59

Levit.Tobě se to kecá,zatím jsem nikoho neviděl házet tak pěkně jako Tebe

NLEVIT - Profil | Čt 31.3.2005 21:16:25

Rozhodujícím momentem, kdy jsem začal vážně uvažovat o muškaření, pro mě byla návštěva u Zemana, tehdy ještě ve Slezské, kam jsem si šel pořídit pouzdro na feederový prut. Nějak se mi tam mezi těmi kolečky a veselými proutky zalíbilo, titulní stránečky nějakého časopisu s pěkným tajmenem taky zapůsobila...a dílo "zkázy" dokonal místní uknákaný prodavač, který měl ten den evidentně dobrou náladu a hezky si se mnou povídal, a především poutavě odpřednášel, jak pěkná ta muškařina může být... Co se házení týče, tak mi hodně pomohl čtyřdílný seriál o házení ze starého Kajmana. Nejvíc mi ale pomohl právě zmíněný prodavač, který sice řečmi z toho házení udělal náramnou vědu a vrcholnou technickou disciplýnu:-), přičemž do toho tak nějak zvláštně mával prázdnýma rukama...A to ve mně naštěstí zůstalo, takže když jsem za dva měsíce stál zabrozen v zátoce s čerstvě zakoupeným nářadím, především díky němu jsem od začátku jakž takž házel...Jsem mu za to upřímně vděčný.Když tak nad tím přemýšlím, asi to musel být osud, protože nikdy potom jsem už Ivoše tak milého nezažil :-)

NPCT - Profil | Čt 31.3.2005 21:05:33

ja sem mel stesti a byl jsme zaskoleny zkusenym muskarem takze prvni lov se celkem podaril .. urcite je vyhodny zacit na nakym mistecku bez stromu bez travy skratka bez cehokoliv na cem budou vase mouchy koncit ...jinak hodne zdaru pri dalsi vychazce

NAbe | Čt 31.3.2005 17:09:53

Mě to čeká letos, až se vyčistí Svitava, cajk mám, zkušenosti nulové, přečetl jsem sice něco v knihách, rady od kolegy jsem dostal, ale asi se taky na prví vycházce oběsím, nebo vyčistím úsek řeky od nepořádku.....hihi.

NZN - Profil | Čt 31.3.2005 14:08:32

Začal jsem házet na trávě a do bazénu. Když jsem myslel, že už můžu chytat ryby, tak jsem u vody zjistil, že moc ne. Mušky byly všude po větvích jen ne ve vodě. Omezil jsem pouze na jednu mušku, bylo to lepší. Pak jsem přizval zkušeného kamaráda, který mi spoustu věcí vysvětlil. Prvním roztažením šňůry jsem ho chytil za ucho. No, a pak se to začalo lepšit. Bylo to i tím, že člověk přestává myslet na házení a začíná myslet na ryby.

Nthymallus | Čt 31.3.2005 13:48:02

kdyz jsem zacinal, tak mi nejvic pomohlo hazeni na zahrade. Myslim, ze hodinka a pul na trave da mnohem vic, nez pulden u vody.Doporucuji kazdymu, kdo zacina...dobry je, dat si nekolik metru od sebe nejaky terc a pokouset se na nej co nejlip hazet. Chytrym poznamkam od rodiny, ci sousedu se ale pravdepodobne nevyhnete :)

NKoťón - Profil | Čt 31.3.2005 11:17:34

Byl jsem na tom asi podovně jako každý. Úplně jsem začínal na planině za domem. Sousedi s toho měly docela dobrý kino. Můj první kontakt z vodou přišel vlastně na Poličce, kam mě vytáhl Aleš p.t.d. za což su mu dodnes vděčný. Joj, to byl čelní náraz. Ještě, že mě Aleš a Kuba trošku pomohli, protože být tam sám se svoji 5kou tak by to asi moc dobře nedopadlo. Nakonec jsem si ještě pěkně zachytal. Vůbec když si vzpomínám na svoji první návštěvu řeky, kde jsem se pokoušel házet (pouze ze břehu) tak se musím pousmát. Mám strom kde jsem zodpověďně zavěsil alespoň deset mušek a totálně zničil ujímaný návazec. No pokouším se muškařit rok a od té doby se to asi zlepšilo. Chce to prostě chodit na ryby, házet a nedělat s toho vědu.

Nmedvěd - Profil | Čt 31.3.2005 10:43:44

Z toho házení bych vědu nedělal.Stejně každej háže jinak tak jako každej hraje jinak údery v tenise,střelbu v basketu,ve fotbale a pod.Strašně moc dají ty úplné začátky s někým kdo umí házet.pak následuje období kdy každej háže jak umí a teprve po delší době se objeví snaha házet líp a dál

NIceman - Profil | Čt 31.3.2005 10:38:46

Nej problém samouka je ten, že si v házení většinou zafixuje nějaké chyby. I když se pak pod dohledem znalého muškaře snaží lecos napravit tak už se jich úplně nezbaví. Prostě pozor na držení prutu, zaklánění špičky a ostatní nešvary.

Npikoš | Čt 31.3.2005 10:33:45

maro: A co takhle II. casting víkend?

NMarcel - Profil | Čt 31.3.2005 10:21:11

Já začal s muškařinou v roce 2004 a poprvé jsem taky byl trochu nasraný (taky samouk). Po třech hodinách jsem zjistil, že se třema ba dokonce ani se dvěma muchama to nepůjde. Upravil jsem celý návazec začal znovu. Pomalu jsem se do toho dostával a přišli i první záběry. Podotýkám, že jsem chytal převážně na sucho, protože záběry jsem na mokrou vůbec nepoznal... Jak říkáš, první den byl na mě pohled asi jako na postiženého ;-) Docela jsem z toho měl strach, ale snad to zvládám (alespoň podle úlovků ano). Muchy jsem celkem pravidelně "upráskával" a kupodivu velmi málo jich skončilo na stromě nebo v keřích. Uvidíme letos.
Maro: a jak se ti daří vázní? Sem se ti smál s tím trikem, a lakem jem si polil tepláky :-o

NVláďa S. - Profil | Čt 31.3.2005 9:27:43

Jako úžasnou výhodu krátké nymfy vidím, že s ní může začít i začátečník. Převalovat šňůru se naučí poměrně rychle a ani se nemotá :-) Ale pak začít sušit, začít tahat ve vzduchu těžké strýmry, pořídit si po žvýkačce rychlý prut, který neskryje chyby házení, ... to vše znamenalo, že jsem měl kolem krku občas utaženou smyčku a háček v zádech :-) Naposledy o víkendu, když se vyhákla ouklej u hladiny, tak mušky vystřelily z vody a měl jsem je jak trnovou korunku :-)

Nsteve - Profil | Čt 31.3.2005 9:07:45

Zacinal jsem take sam. Na prvni vychazce jsem uplne zoufalym zpusobem povedlo nachytat asi 8 malych duhacku. Chytal jsem se suchou mouchou (spis jako indikator) s mokrou rudoritkou na privesu. Duhacci mu brali tu mokrou ve sloupci nad cca 2,5 metrouvou hloubkou, vicemene zazrak :). Mam vyhodu ze pstruhova Ohre mi tece prakticky za barakem a je dost velka na to abych nemotal snury v krovich, bohate stacilo jak se mi motala snura a navazce do sebe.
Dlouho jsem nemohl najit nikoho od koho bych se neco naucil a tak jsem se ptal rybaru, ktere jsem na Ohri potkal. Clovek sice na spoustu veci prijde sam, ale trva to podstatne dele nez kdyz mu to nekdo ukaze.
Docela zajimava skola hazeni bylo pak zimni chytani na zarostlych MP potocich a rickach, kdy clovek musi opravdu premyslet kam se snurou vejde.

Nsteve - Profil | Čt 31.3.2005 9:07:29

Zacinal jsem take sam. Na prvni vychazce jsem uplne zoufalym zpusobem povedlo nachytat asi 8 malych duhacku. Chytal jsem se suchou mouchou (spis jako indikator) s mokrou rudoritkou na privesu. Duhacci mu brali tu mokrou ve sloupci nad cca 2,5 metrouvou hloubkou, vicemene zazrak :). Mam vyhodu ze pstruhova Ohre mi tece prakticky za barakem a je dost velka na to abych nemotal snury v krovich, bohate stacilo jak se mi motala snura a navazce do sebe.
Dlouho jsem nemohl najit nikoho od koho bych se neco naucil a tak jsem se ptal rybaru, ktere jsem na Ohri potkal. Clovek sice na spoustu veci prijde sam, ale trva to podstatne dele nez kdyz mu to nekdo ukaze.
Docela zajimava skola hazeni bylo pak zimni chytani na zarostlych MP potocich a rickach, kdy clovek musi opravdu premyslet kam se snurou vejde.

Nsteve - Profil | Čt 31.3.2005 9:06:46

Zacinal jsem take sam. Na prvni vychazce jsem uplne zoufalym zpusobem povedlo nachytat asi 8 malych duhacku. Chytal jsem se suchou mouchou (spis jako indikator) s mokrou rudoritkou na privesu. Duhacci mu brali tu mokrou ve sloupci nad cca 2,5 metrouvou hloubkou, vicemene zazrak :). Mam vyhodu ze pstruhova Ohre mi tece prakticky za barakem a je dost velka na to abych nemotal snury v krovich, bohate stacilo jak se mi motala snura a navazce do sebe.
Dlouho jsem nemohl najit nikoho od koho bych se neco naucil a tak jsem se ptal rybaru, ktere jsem na Ohri potkal. Clovek sice na spoustu veci prijde sam, ale trva to podstatne dele nez kdyz mu to nekdo ukaze.
Docela zajimava skola hazeni bylo pak zimni chytani na zarostlych MP potocich a rickach, kdy clovek musi opravdu premyslet kam se snurou vejde.

Nsteve - Profil | Čt 31.3.2005 9:06:17

Zacinal jsem take sam. Na prvni vychazce jsem uplne zoufalym zpusobem povedlo nachytat asi 8 malych duhacku. Chytal jsem se suchou mouchou (spis jako indikator) s mokrou rudoritkou na privesu. Duhacci mu brali tu mokrou ve sloupci nad cca 2,5 metrouvou hloubkou, vicemene zazrak :). Mam vyhodu ze pstruhova Ohre mi tece prakticky za barakem a je dost velka na to abych nemotal snury v krovich, bohate stacilo jak se mi motala snura a navazce do sebe.
Dlouho jsem nemohl najit nikoho od koho bych se neco naucil a tak jsem se ptal rybaru, ktere jsem na Ohri potkal. Clovek sice na spoustu veci prijde sam, ale trva to podstatne dele nez kdyz mu to nekdo ukaze.
Docela zajimava skola hazeni bylo pak zimni chytani na zarostlych MP potocich a rickach, kdy clovek musi opravdu premyslet kam se snurou vejde.

NDalibor - Profil | Čt 31.3.2005 7:44:59

No já začal o něco "chytřeji" zabrodil jsem a házel nad vodou, takže jsem nic neškubal.Nicméně jsem několikrát chytil sebe a několik much jsem upráskl.Ale neodradilo mne to.Když jsem si myslel ,že mi to už jde, vyrazil jsem mezi lidi.A tu jsem visel na větvi ,tu na mostě ,tu v trávě ,hold se třema goldama se blbě házelo a navíc se mi to furt zamotávalo,takže jsem pomalu polovinu času trávil rozmotáváním návazců,než mi došlo ,že bude lepší to zkoušet jen s jednou mouchou :-)

Ndrda - Profil | Čt 31.3.2005 7:31:02

Jsem rozhodnutý se této rybolovné technice dříve nebo později začít věnovat. Zatím ten okamžik nenastal, ale až jednou přijde, počítám s tím, že si budu v začátcích počínat stejně jako ty :-)))

NIceman - Profil | Čt 31.3.2005 7:29:40

Měl jsem štěstí, že hned na první vycházce jsem chytnul rybu. No asi se chytla sama :o)). Jinak k házení - začal jsem házet na zahradě, nejdřív s vymotanými 5 - 6 metry jen plané hody. Postupně jsem přidával metry a zapojil i druhou ruku.
Protože jsem hlavně chytal na mokrou tak mě nějaké posazení mouchy na hladinu nevzrušovalo. Zlom nastal na podzim, kdy jsem začínal sušit kůli lipanům. Najednou jsem začal mít problémy s házením přesně na rybu, s posazením mouchy. Takže jsem se vlastně učil znovu. Považuji se stále za začátečníka, naučit se fakt dobře házet není otázka pár dní, někdo se to nanaučí za celý život :-))