Lake Trophy 2015

Zprostředkováváme vám on-line přenos z jednoho z největších a nejprestižnějších evropských závodů v lovu dravců z lodi – Lake Trophy 2015. Závod proběhne ve dnech 24.-26.9.2015 na jihočeském Lipně a zúčastní se ho 100 závodníků rozdělených do 50 týmů. A to včetně mnoha profesionálních týmů, které přilákalo i prize money 18 000 Euro. Mezi týmy převládají ty z Německa a Rakouska. Vlastně se tak jedná o jakési "otevřené mistrovství Německa a Rakouska" konané na našem území. České barvy tu bude hájit náš tým Kajman rybářský časopis (Radek Filip, Martin Štěpka). Vloni jsme skončili na 6. místě s tím, že jsme po prvním dnu se slušným náskokem vedli. Dále bude s českou vlajkou na prsou chytat vloni 11. Apartmán Vanessa (Miroslaw Szaniawski, Arnold Kasper) a 17. Rybářství (David Chalupka, Václav Fikar). V závodě se týmu každý den započítává největší candát, štika a okoun. Součet centimetrů těchto ryb v obou dnech určí vítěze závodu. Nejedná se tedy o žádný závod v lovu velkého množství pididravců UL přívlačí. Ten, kdo je nejuniverzálnější a dokáže chytit všechny ryby v obou závodních dnech, dosahuje obvykle velmi dobrého výsledku. Často i vítězství. Děkujeme všem, kdo nám budou držet palce.
Seznam týmů: http://www.lake-trophy.com/teams-2015/
Autor diskuse: Raf - Profil , 22.9.2015 dravci - závodní sektor
11 nových příspěvků od Vaší poslední návštěvy.

NRaf - Profil | Ne 27.9.2015 11:29:56

Později přidáme další fotky včetně úlovků ostatních týmů. Ještě před tím chci ale využít pozornosti, kterou Lipno momentálně dostalo k vyjádření JASNÉHO NESOUHLASU se snížením minimální míry nástražní rybičky na 15 cm, které tu bude platit od příštího roku. Se všemi přítomnými jsme se shodli na tom, že toto opatření zřejmě vyvolané masařskou lobby tuto vodu, která se začala po zavedení minimální míry 20 cm v minulých letech vracet do kondice, zničí. Situaci nezachrání ani obávaní lipenští „hajní“, kteří tu odvádí skvělou práci a ve svém volném čase rozprášili v minulých letech nejednu českou a cizojazyčnou pytláckou bandu. Neexistuje přesnější průzkum dravčí obsádkou Lipna než je Lake Trophy. Všichni přítomní a mnozí další jsou za jedno v tom, že zde dravci v posledních letech opravdu začali přirůstat a jsou v mnohem lepší kondici. Statistiky závodu to dokládají. Prosím nenechme dravce na našem moři vyvraždit. Pokud můžete někde zabojovat za to, aby se 20cm rybička vrátila, udělejte to. "Pouhých" 5 cm se nezdá jako mnoho, ale je to rozdíl mezi životem a candátí smrtí. Podobné opatření navíc navrhuji zavést i na mnoho dalších našich revírech (ne všech).

Nlipenak - Profil | St 30.9.2015 14:54:49

chlapci jen si přijedte zavláčet do lesíka , tady to bere nejvíc když je plnej stav ))

Nlerak - Profil | Ne 27.9.2015 23:16:33

Martin M. >> a finanční nároky na jeden úlovek nekalkuluji. Nástražní rybičku živou ani mrtvou už jsem nenapíchl na háček víc jak 20 let - lovím výhradně na nástrahy umělé. Finance za šidítka ? Nejdříve stovky,pak tisícovky, raději nedomyslet. Na druhou stranu jsem za tu dobu nechal žít možná stovky, možná tisíce hrouzků, plotiček, okounků, ouklejí, karásků....
A už nebudu tuhle skvěle založenou a následně i dokončenou reportáž zasí...t subjektivními pocity a výlevy.
Kajmanům moc gratuluji - super výsledek !

NRaf - Profil | So 26.9.2015 21:14:16

Vsem moc dekujeme za podporu a pomoc. Jsme treti! Vyhral vcera vedouci tym Angelwelt. Fotky a dalsi informace budou pozdeji. Jdeme slavit. Kompletni vysledky na www.lake-trophy.com

NBeliluk - Profil | Pá 25.9.2015 12:51:28

Český černý kůň v červené barvě začal svojí strategií lovem štiky (tak jako další posádka z apartmánu Vanessa). Dva okouni a štika před polednem dávali naději, před pár minutami mise splněna 52 cm dlouhým candátem. Kolegové - ostatně tak, jak je vidět na snímku jsou stále v dobré náladě a všichni jim přejeme ještě větší rybu....stačí přeci tak málo....necelých pět hodin ještě v akci...
Jen tak dál....

NBeliluk - Profil | Čt 24.9.2015 23:36:33

BEZ CENZURY
Zatímco české posádky spořádaně ulehly k spánku, někteří zahraniční účastníci prostě a jednoduše pitný režim a čerstvý český lipenský vzduch nezvládli. Někteří se ještě před půlnocí ožrali jako ............
Dále bez komentáře, protože už klasik říká přej a bude ti přáno.....

NRaf - Profil | Po 28.9.2015 13:31:58

Ještě pár fotek od chlapíků z Active Anglers.

NBeliluk - Profil | Pá 25.9.2015 22:55:28

BEZ CENZURY / NOČNÍ SHOW
Konečně je to tady - skandální odhalení!!! Do redakce nám poslal unikátní fotografii František Hajzl z dnešního večerního tréninku lídrů obou závodních týmu - Radka Filipa a Davida Chalupky. František okomentoval fotku slovy: "Závod se rozhodne až zítra, oba jdou po bedně jako divá zvěř!"
S ohledem na možné právní kroky obou závodních týmů nebudeme slova F.H. komentovat. Udělejte si obrázek sami.....

NBeliluk - Profil | Pá 25.9.2015 21:36:27

Tak první den ukázal náročnost závodu, více jak polovina startovního pole chytila všechny tři povinné ryby. Obě české posádky se drží v první 25 (Kajman 21, Rybářství 25) a stále je to na bednu. Nejvíce odskočila posádka na prvním místě, které se podařilo ulovit největší bodovanou rybu závodu - štiku o délce 96 cm. Takže přeji klukům dobré sny a hlavně zítra opět úlovek všech tří povinných ryb. Dobrá práce kluci a držte se....jak daleko je na bednu můžete posoudit sami....

NBeliluk - Profil | Pá 25.9.2015 6:45:50

BEZ CENZURY.
Naší redakci se podařilo získat zásadní informace ze stravovacích návyků českých posádek. Zatímco Kajmani využili tradiční hotelové snídaňové nabídky - viz foto, kterou doplnili o plechovkové tak Rybářství snídalo ve stylu "KAVO" - kaviár a vodka. Oba týmy se po ránu těší dobré kondici a těší se i na závody.
Dnes ráno jsem udělal malou anketu v ulicích Českého Krumlova a zeptal se na jednu otázku - "Komu na závodech Lake trophy nejvíce fandíte?"
1. Bezdomovec Karel - "Chci Chalupku"
2. Petr, zaměstnanec Lesů ČR - "Štěpka, tu mám nejraději"
3. Luděk a Karel, žáci zvláštní školy - "My máme Filipa."
4. větnamec Honza - "Aťek, jedině Atěk".
5. Anička Nováková - "Našim".
Krásné dobré ráno všem a těšte se na další detailní zprávy "bez cenzury".

NBeliluk - Profil | Čt 24.9.2015 22:01:43

Posádka časopisu Rybářství už patří k "veteránům závodu." Není proto divu, že se z tábora Rybářství ozývala slova jako - pohoda, strategie, úspěch, výzva. Do redakce jsme získali fotografii, která tyto hlasy částečné popírá. Fotografie jednoznačně potvrzuje, že se kapitánovi týmu Davidu Chalupkovi třesou ruce. Zatím, ale nevíme, zda z průběhu závodu a nebo je to standardní reakce na jeho pobyt na Kamčatce, kde ještě minulý týden úspěšně lovil ryby. Třes tak může být způsoben i nedostatkem vody, pardon vodky.
Odborníci nevylučují, že tento třes můžeme mít na výsledky závodu i pozitivní dopad....

NRaf - Profil | St 23.9.2015 16:07:22

Bylo také třeba zredukovat nástrahy do dvou velkých tašek. Kdyby mi nepomáhal syn, tak by se mi to asi nepovedlo. Stejně raději vezu velkou papírovou bednu s šidítkama navíc :-)

NRaf - Profil | St 23.9.2015 16:05:10

Vyzvednul jsem dresy. Díky Filipovi Činčerovi (Polyp) za krásný návrh a pomalu můžeme vyrazit do boje.

NBig Mike - Profil | St 14.10.2015 19:00:15

Odrážíme od břehu, zabírám a zjišťuji, že jedno veslo je v rukou delší než to druhé a to druhé se v havlince nebo jak se tomu říká zadírá. To bych musel mít 130kg čisté svalové hmoty, 54 přes biceps a 150 přes záda abych to utáhl, kor když jedeme přímo proti vlnám, dno bez podlážek se pod nárazy vln vlní jak roleta a přes špičku stříká voda dovnitř. V hlavě prázdno, ještě matně chytám myšlenku, že lepší to vzdát než se prát s vodou nadarmo, svěsím a jsme na břehu. Kamarád odnáší cajk do auta, já jdu hledat postavičku aby mi vrátila OP, žmoulám 100,- jako "otravné" a nikde nikdo. Volám panu č. 1 aby zavolal postavičce. Prý zavolá, postavička se objevuje, vše rovnáme a my odjíždíme k průlivu hráze. Vítr sílí, mlha se trhá. 2h. házení nic, už jen tak pro formu do D. Vltavice obházet ze břehu mola - 2 okounci do 30cm, při odjezdu vzrůšo s náklaďákem co přivezl prázdné maga kontejnery a nakládal plné. Šachy jak u nás na nádraží, to vše 1m za mým zaparkovaným autem u budovy VZS, jednu chvíli jsem i rychle uskočil, bouchl kufrem a zjistil, že jsem ještě v kufru neusadil Shoguna 270cm a dveře kufru ho vzaly přes silnější spodní část - vydržel! Jinak bych se už šel opít a pak utopit! Odjezd s tikem očního víčka, na 2. oku ječné zrno, okouknutí příjezdových cest za Frymburkem před Lipnem co je těch pár loděnic, jestli by šla shodit loďka z káry, uklidnění psycha a lážo plážo pře Kájov, okolo Červeňáku ( kde stejně jednou skončím ) domů! Překonání trojboje Kajmana odsunuto na neurčito!

Nevíte kdo by případně pronajal na Lipně loďku, ať nevozím svojí, ale malou?!:)

NBig Mike - Profil | St 14.10.2015 18:39:29

Příjezd na místo před 8:00, po cestě plné deště najednou v Č v P. přestalo - dobré znamení!!! Pozoruji vodu, funí proti nám, celkem hodně, viditelnost dobrá, voda jde dolů, na břehu v polo pískubahně dodávka WW a velký stan - přístřešek, okolo se bimcá týpek. Já volám v 7:50 na tu loďku, že jsme na místě, kamarád odchází na pokec s týpkem u vody. Telefon vyzvání, pak ospalý hlas, představuji se, a co že chci?! Tak říkám, že jsme domluveni na půjčení loďky - mumlání, že jsme přijeli nějak brzy, že je ještě v posteli, musí tedy vzbudit kolegu a ten přijde.
Mezitím kamarád šprechtí s týpkem, prý candáti jdou, jsou tak na 3m směrem k hrázi, spadl sumec... Dál radši neposlouchám, prudké ochlazení a 3°C je na sumce počasí tak "akorát":) "Helmut" nás chce rozhodit ještě na břehu.) Z budovy vychází postavička, domlouváme se na půjčení loďky, máme si vybrat, buď stabilnější hliníkovku nebo menší laminátku - obě na břehu plné vody, bez podlážek, voda se vyleje. Beru hliníkovku, kamarád jí pěchuje vybavením, já jdu pro vesla. Fasuji, nechávám v zástavě OP, postavička odchází... Chci nandat vesla do uložení v lodi, nepasují, do laminátky ano. Vítr se stupňuje, přímo proti, začíná se valit mlha, s bachratou laminátkou se mi na vodu moc nechce, zejména kamarád se na lodi necítí moc extra. Mám pro něho vestu, já mám plovací oblek, ale přeci jen, rovné dno hliníkovky je jistější! Jdu hledat postavičku do budovy - nacházím. Prý jiná vesla nemají, vyléváme vody z laminátky, uvnitř palvou rybičky, tak 8 ks, ani jedna nemá přes 15cm, je mi jasné, že "Helmuti" mají z laminátky bazének. Také že jeden vybíhá a snaží se zachránit co jde - na pěst! No nic - přenášíme bagáž tedy do laminátky a jsa "flegmatik" od narození, začínám překvapivě zuřit! Mlha houstne! Když už suneme loď k příboji, objeví se postavička s vesly do hliníkovky - prý je dali jinam. Přenášíme cajk z laminátky do hliníkovky, jdu se na souši naposledy vyčůlat, vidím rudě a zvažuji, že v louži co je mi v cestě sebou fláknu na břicho a budu řvát, kopat, bouchat pěstičkama do vody a uklidňovat se. Mám zbytek rozumu, zvládám to a se! Nastupujeme do loďě, vlny šumí, mají čepice, vodou se táhne bílá pěna a já tuším, že to možná nedáme! Ale zvládl jsem na L. jiné počasí, tohle přeci dáme!

NRaf - Profil | St 30.9.2015 9:14:12

Fotky od chlapíků z CT Baits. Nebyli bychom na české svazovce, aby se nechytil alespoň nějaký kapr...

NRaf - Profil | Út 29.9.2015 9:30:33

Pár důkazů, že závod byl ve znamení chyť a pusť.

NRaf - Profil | Ne 27.9.2015 10:54:56

Jinak už jsem dorazil domů a užívám si rodiny. Někteří závodníci ale pojedou domů až večer. Někteří si možná zajdou na ryby, jiní na houby. Ty totiž, jak nám přišla ukázat do zázemí závodu Miluše Steinerová, rostou fest.

NRaf - Profil | So 26.9.2015 17:59:47

Byl to další skvělý den na Lipně. Jsme spokojeni s tím, co jsme nachytali. Zbytek už byl o trošce štěstí. Jak víte, povedl se na Lipno nadprůměrný candát 61 cm, štika 64 cm a 27cm okoun, u kterého byla rezerva, ale zlepšit se ho nepovedlo. Za dnešek jsme tedy měli 152 cm bodovaných ryb a celkem 286 cm, což je o 8 cm více než loňský vítěz. Podle odhadu dnes nachytalo 3 dravce 5-10 týmů, ale organizátoři vše drží v tajnosti. Vyhlášení bude cca ve 20 hodin. Potom dáme hned vědět. Víme, že vítězství z toho nebude, ale od druhého místa to bude zřejmě těsné. Nechme se překvapit :-)

NRaf - Profil | Pá 25.9.2015 22:28:37

Díky všem kdo drží palce a také těm, kdo přidávali průběžné výsledky. My jsme si užili krásný den na Lipně. Okouna se nám povedlo podle očekávání ulovit poměrně rychle. Se štikou jsme se trochu trápili, ale chytili jsme ji po nějakých dvou hodinách na zvláštní kombinovanou nástrahu. Bylo to 15 minut před tím než jsme podle plánu potřebovali přejet na lov candátů. Při lovu céček pak selhala dvě "tutová" místa za sebou, kde jsme lovili zejména vertikálem a dropshotem. Nervozita stoupala. V polovině závodu ale Martin opět zaskóroval a chytil klasickou přívlačí na 7,5 cm gumu candáta 52 cm. Měli jsme velikou radost a obrovský nášlap. Zbývaly nám totiž luxusní 4,5 hodiny na zvětšení štiky. To se nám ale nepovedlo. Důvodem bylo i to, že jsme se rozhodli šetřit si nějaká výborná štiková místa na zítřek. Možná to byla chyba, možná se ale zítra potvrdí, že na Lake Trophy je důležité udržet výkonnost po oba dny a zítra to bude určitě mnohem těžší. Chytilo se každopádně mimořádně hodně ryb. Obvykle na této soutěži chytilo v jednom dnu všechny tři dravce tak 7 týmů. Letos se to povedlo 29 týmům... Navíc se na Lake Trophy poprvé stalo to, že tým (Angelwelt) který chytil velkou rybu, potvrdil i dalšími slušnými dravci. Velký respekt k jejich výkonu. Samotné ulovení tří druhů dravců tak zřejmě zítra stačit nebude. Od druhého místa je to ale skutečně mimořádně těsné. Na bednu nám chybí pouze 17 cm a zítra se o ní chceme poprat :-)

NPedro1 - Profil | Pá 25.9.2015 12:43:59

Tak to cinklo.Candát 52 cm!

Super.

NRaf - Profil | Pá 25.9.2015 6:28:20

Závod mimo jiné chytá i Martin Höretseder - u nás známý jako „lovec lipenského krokodýla“. Je to mimochodem velmi veselý a otevřený chlapík. Včera nám sám od sebe sdělil informace o svých úlovcích a taktice, které by mnoho rybářů nepustilo ani na smrtelné posteli :-)

NRaf - Profil | Pá 25.9.2015 6:25:14

Opět všem děkujeme za podporu. Na Lipně je chladné ráno. V 8 hodin ráno startuje závod. Asi nejzajímavější rybu loňského závodu chytil Wolfgang Leitner - 92cm candáta. Rybu, o které se myslelo, že na Lipně snad už ani není. Z hlediska závodu to ale o ničem nerozhodlo. Wolfgangův tým nakonec skončil na 13. místě.

NBeliluk - Profil | Čt 24.9.2015 23:38:33

Všem přeji krásnou dobrou noc a těším se zejména na zítřejší start našich žraloků - posádky Kajman a Rybářství.
Good Luck, přátelé

NCarpkiller - Profil | Čt 24.9.2015 23:03:22

Taktéž držím palce českým teamům, je to naše Lipno, tak jim ukažte kdo je tady pánem;-)
Závidím vám možnost vlastního výběru místa a stěhování;-)
Good luck

NBeliluk - Profil | Čt 24.9.2015 21:23:50

České posádky spolupracovaly nejenom v rámci výměny informací, ale dohodly se i na realizaci společného pitného režimu. Zatímco naši západní sousedé tahali těžké půllitry najednou, naše posádky se v rámci pitného režimu střídaly a šetřily tak důležité síly na zítra. Výtečný spisovatel, fotograf a rybář Vašek Fikar (první zprava) se snažil na poslední chvíli zjišťovat informace o stavu rybí populace prostřednictvím přítele na telefonu. Ti nepřející a ti co stáli blíže a vše slyšeli naopak tvrdí, že se jednalo o přítelkyni na telefonu a o rybí populaci nešlo ani náhodou....

NRaf - Profil | Čt 24.9.2015 17:46:42

Byl tady dotaz na to, kolik používáme prutů. S kolegou Martinem Štěpkou máme každý připraveno 5 prutů. Všechno v délce 180 - 225 cm. Já mám jeden 12g proutek na gumy, jeden 5-25g prut na dropshot, 20g prut na střední woblery, popy, plandavky a rotačky. K tomu 30g prut na vertikál a na závěr cca 60g prut na větší woblery a gumy, se kterým jsme schopen odchytat i jerky, na které by se hodil šesté prut.

NRaf - Profil | Čt 24.9.2015 17:40:49

Samozřejmě se sešla tradiční silná flotila zahraničních závodníků. Někteří z nich strávili na Lipně mnohem více času než my. Mají to kousek. Jsou ale i tací, co jsou na jihočeském moři letos poprvé.

Nmartcv - Profil | St 23.9.2015 3:34:40

Raf - >> Držím palce a budu sledovat....:-)
natrénováno máš, tak se toho neboj....:-)

NBig Mike - Profil | St 14.10.2015 18:18:45

Jak začít? Asi Lake T. abychom se trošku drželi tématu. Loni jsem na Lipně vůbec nebyl, kamarád co má na Jestřábí chatu chytil za celý rok 1 ca, takže jasný signál, že je lepší se držet Lužnice a udělal jsem dobře, byť to bylo spíš o štikách než o candátech. Letos Lužnice vypuštěná, uvažoval jsem, že bych někam na 2-3 dny vyrazil, byla to Morava, řeka Morava. Krom bár bolínků propadák. A najednou Lerak, že probíhá Lake T., tak jsem začal sledovat reporty a začaly mě svědit prsty - vesla a mých tradičních skoro 10 km lipenských s pramičkou 280cm značky Bass jsem už dlouho nedal:)
Po 3. místě Kajmana jsem se rozhodl, že nanečisto je prubnu během jednoho půldne trumfnout.)
Jen že s pramičkou 280cm se nemůžete vydat do ohraničeného loviště LT!
Tak jsem obvolával penziony, jestli někdo lepší pramku půjčí! Většina už zavřela krám, ale na Hůrce jsem zabodoval! Fungujete? Ano! Loďku pronajmete? Ano! Za rozumnou cenu? Ano - 300,- na den. Jedu s kamarádem, to bude za hubičku! Nebude problém v 8:00 ráno, někdo vstává v 11? Nebude! OK, beru, v středu jsme tam!
Osvěžil jsem si na svých mapách tajná místa a dnes ráno jsme vyrazili, byť byla předpověď hodně špatná! U nás lilo, na Lipně se to mělo vybírat, předpověď větru tak max. 3m/s, proč to nedat!?

Nhraji - Profil | So 3.10.2015 9:04:35

doktor multiplikator >> j.sladkay - 2.10.2015 22:10:17 >> vidíš, máš svůj názor, nikdo ti jej nebere. Ty se domníváš, že jen tvůj názor je ten jediný správný. Alespoň to tak prezentuješ. Ani to ti nikdo nebere. Závodníci si myslí, že jejich názor je správný a připouštějí, že mohou být i jiné názory. Tak kdo je ve výsledku lepší?

Nj.sladkay - Profil | Pá 2.10.2015 22:10:17

FRANK71 >> je to uplne jedno. zavodit v love ryb je obycajna prasarna, tych 40 pleskacov a pleskacikov co kazdi vytiahnete za pretek to asi vidi inak. odvazit a vykydnut do vody ako hnoj po styroch hodinach v sietke. neberem ani vlackarske ani mucharske preteky este aj kaprari to maju lepsie a na maratanoch sa ryby zdokumentuje a maze do vody. feeder a plavacka je humus najvacsi

ale hlavne ze sa krmivko preda:))

NOrion24 - Profil | Pá 2.10.2015 21:18:43

Martin M. >> neviem ci robim dobre ze reagujem...ale skusim

ako zavodnika LRU....ma aj takyto zavod toho typu laka...ale...samozrejme par veci sa ma "dotklo"...:-)

- kalendar je plny zavodov ineho typu, pretekari maju toho proste dost, plus asi sa tam dostat neni bohvie co(viac sponzorske teami..ako nejaka klasifikacia)
- vseobecne sa tvrdi ze lovime male ryby...ale to je aj vyberom reviru, lovime co musime...ako vecsina pretekarov...prisposobenie typu a zarybneniu reviru
- LRU je aj o presnosti hodu a vedeni nastrahy a to na stojaku moc neni....
- 30-100bodov v GPS a obiehanie flekov "startegicky"(od kamosov a podobne)....hm...to s umenim lovu ma co spolocne?...LRU a CIPS preteky maju sonar zakazany....kazdemu je jasne prečo...bolo by to zaujimavejsie...ak by ich vypustili na vodu bez moznosti treningu....rad by som sa nato pozrel :-))))))
- bodovanie...z kazdej ryby jedna najvecsia...super...ale casto to je jedina ryba...nahodna....ak by bolo z kazdeho druhu ryby aspon po dva kusky....nepoviem.....pretekari LRU nemaju radi "faktor nahody"....
- takých pretekov z lodi je mraky...neni to jedina sanca

nikoho som sa nechcel dotknut..proste nazor z druhej strany, nic nespochybnujem..do nicoho nerypem :-)
chlapcom samozrejme gratulujem....viem ze akykolvek vysledok v sutazi nie je lahky...a je dolezite pre to niečo urobit a nepride sam, inak super diskusia...pekne spravy z preteku

NRytíř - Profil | St 30.9.2015 13:21:16

Miláno BRH >> jo.Tyhle potvory to berou poctivě a nesklepnou se:-)

Nminatrix - Profil | Út 29.9.2015 18:37:51

čolkař,zloch >> nerad bych radil, ale ráže 0,22mm Long Rifle neexistuje. Jen pro pořádek. Zamíchal jsi dvě metrické jednotky do sebe :-)

NRaf - Profil | Út 29.9.2015 8:13:02

Fotky ryb vítězného týmu.

NMartin M. - Profil | Po 28.9.2015 10:20:49

Willow >> ja na Lipne nikdy nechytal, neznam mistni problematiku a v lovu dravcu se necitim byt jakymkoliv "patronem", ktery by tohle mohl zastitovat.

NRaf - Profil | Ne 27.9.2015 17:42:50

Krásné fotky na Lake Trophy pořídil i Vašek Fikar. Tady je několik z nich. Začínáme úlovky.

NMiláno BRH - Profil | Ne 27.9.2015 17:40:44

dokud nebude krome rybicky 20cm i jasne dana pokuta na miste coz je bezny jev na zahranicnich revirech tak to stejne budou hladovci porusovat.Chce to do RŘ jasne sepsat sazebnik a bude jasno.Ono napr.takova pokuticka 5000Kc za rybicku na prute se sebevedomim hodne zaclouma.

Nlerak - Profil | Ne 27.9.2015 15:26:35

Scanix >> na loňské jihočeské konferenci ČRS jsem vystoupil v diskusi s tím, aby 20 cm nástražní rybička byla pro další léta na revíru Lipno ponechána (v reakci na snahy některých diskutujících, kteří dokonce žádali naprosté zrušení této míry) a případně citlivě rozšířena i na revíry další. Jako jeden z argumentů jsem uvedl např. neskutečnou škálu umělých nástrah na trhu, které dravci berou stejně ochotně jako nástrahu přirozenou. Jak to po roce dopadlo je zřejmé...Zatím jsem nerezignoval, ale vést diskusi s těmi, jimž candátí filátko posunulo hodnoty trochu jinam, není (a nebude) vůbec jednoduché.
BTW : ryby jím a občas si z našich revírů nějakou odnesu...

Npoldeci - Profil | Ne 27.9.2015 12:49:58

Miláno BRH >> máte to boj na dlho,tak možno na tri generácie minimálne lebo nejde o nástražnú rybku ale mentalitu chytajúcich rybárov a tú neodčaruje ani hery poter zo dňa na deň

NMiláno BRH - Profil | Ne 27.9.2015 11:17:37

s tou pomoci posadek vzajemne je to tezke.Bylo by super vytvorit hodne pocetnou ceskou flotilu.Snad se to do pristiho rocniku zlepsi.Na druhou stranu aspon jste nebyli tolik pod tlakem?!Kazdopadne idealni stav by byl delat ze strany organizatora on-line do ktereho by mela kazda posadka nahled a mohla by tak lepe reagovat na situaci.Info embargo by bylo dobre pro zpestreni dat az treba druhe kolo odpoledne.

Nmvincik - Profil | Ne 27.9.2015 10:33:34

Raf >> Díky za reakci. V tom případě je o to cennější vaše umístění. By si člověk ani nedokázal představit, že tam někdo měl ještě lepší servis jak vy. Ale naprosto věřím tomu co jsi napsal. Moc si nedokážu představit, že by mezi sebou takhle spolupracovali i soutěžící Češi, myšleno v nějakém širším spektru...

NRaf - Profil | Ne 27.9.2015 2:31:56

Naše veliká radost z třetího místa. Před závodem jsme doufali ještě v lepší umístění. Vzhledem k průběhu závodu, ale maximální spokojenost. Snad se nám povedlo potvrdit, že Češi umí chytat dravce z lodi a hlavně nás to moc bavilo...

NRaf - Profil | So 26.9.2015 20:39:15

Vyhlasovani zacalo. Zatim mame cenu za nejvetsiho candata zavodu! Moje cecko 61 cm stacilo. A jeste nejsme u konce.

NMiláno BRH - Profil | So 26.9.2015 13:32:23

vidim to na 3,5h a pak sin slavy:)

NRaf - Profil | So 26.9.2015 12:47:48

Krome nas ma zatim zrejme jenom jeden tym 3 ryby. Vcerejsi vedouci tym zatim nic.

Nminatrix - Profil | So 26.9.2015 8:31:39

Kajmani stika 59!!!

NMiláno BRH - Profil | Pá 25.9.2015 23:00:48

chce to udrzet vykonost oba dva dny a bude to dobre!S tou stikou jednoznacne dobra strategie!!!Tou bych hned zitra zahajil.Okoun vam to nevyhraje toho bych nechal na zaver.Proste bud a nebo!

NBeliluk - Profil | Pá 25.9.2015 12:55:25

Další česká posádka - Rybářství také bojuje statečně. Na rozdíl od Kajmanů začala lovem candáta. Výsledkem byl pěkný kontakt s rybou, ale bohužel zůstalo pouze u ukousnutého ocásku, Pak přišel ještě jeden úder, ale na háčku pouze šupina. Dalším cílem byl okoun, který se podařil splnit brzy. Před hodinou ukousla štika Davidu Chalupkovi nástrahu i přes silné lanko. Když se daří, tak se daří:) Stále je čas, více než čtyři hodiny - držíme pěsti Davide a Václave!!! Kdo neskáče, není Čech....

NPedro1 - Profil | Pá 25.9.2015 10:41:26

Tak super,tým Kajman štika 52 cm!!!

NMiláno BRH - Profil | Pá 25.9.2015 9:33:57

jojo už dostal instrukce od obhájce titulu z Labské trefy, aby kašlal na okouny a šel po štice!!! :)

NPedro1 - Profil | Pá 25.9.2015 9:29:32

Kajman tým hlásí okouna 30 cm!

Už by se na ty okouny mohli vykašlat a chytnout taky něco jinýho:-)

NBeliluk - Profil | Čt 24.9.2015 21:34:26

Ani druhý český černý kůň v červeném nikoho nenechával na pochybách, že ti kluci vědí o čem mluví. Na otázku zahraničního reportéra - jak vidí zítřejší závod, odpověděl skromně závodník Martin Štěpka:" Nebojím se ničeho, mám to v oku."

NBeliluk - Profil | Čt 24.9.2015 21:31:42

Výbornou taktikou zahájil závod fikaný Vašek Fikar - první naběračka zleva (a to jsme se všichni domnívali, že na takové věci musí mít člověk FILIPA), který se díval přímo do talíře loňským vítězům z Rumunska. Těším se, jak zhodnotí nabité zkušenosti při zítřejším závodě.....

NRaf - Profil | Čt 24.9.2015 21:20:33

Klíčové rozhodnutí všech týmů bude zítra spočívat v tom, jestli se brzy ráno vydají chytat jako první štiku nebo candáta. Místa, kde se loví tito dravci jsou totiž většinou na Lipně typově úplně jiná. Dravci jsou po ránu samozřejmě aktivnější a musíte se tak rozhodnout, jestli chcete využít ranní aktivity štiky nebo candáta s tím že víte, že na druhém dravci se můžete v pozdějších hodinách snáze zaseknout (samozřejmě se můžete zaseknout už na tom prvním). Většina týmů, se kterými jsme mluvili, bude začínat candátem. My volíme agresivnější strategii a pojedeme na štiku. S tím že okoun by neměl být problém a candáti se nám v tréninku i v pozdějších denních hodinách dařili. Samozřejmě máme v hlavě i vzpomínku na minulý rok, kdy jsme právě candáta druhý den nechytili a přitom stačil miniaturní candát na druhé místo a o něco větší na vítězství. Snad se vše vydaří.

NBeliluk - Profil | Čt 24.9.2015 21:18:58

V 18:00 proběhlo oficiální zahájení lake trophy 2015. Všechny překvapila agresívní barva dresů našeho černého koně v červeném. Zatímco se naši sousedé z germánského a rakouského království halili do dresů tmavých barev, naši čeští černí koně ukázali, že se na Lipně cítí jako v jihočeské býčí aréně. Jejich červená barva působila na ostatní závodníky agresivně a sebevědomě a tak to má být....Držme jim palce, protože nejenom "modrá je dobrá" jak zpívá klasik. Co zazpívá náš černý kůň v červeném zítra teprve uvidíme.... P.S. Zleva Martin, zprava Radek

NRaf - Profil | Čt 24.9.2015 21:09:40

Ještě možná krátce k navigaci po Lipně. Stejně jako na ostatních velkých vodních plochách je GPS navigace minimálně stejně důležitá jako echolot. Na některá místa najíždíme bez pohledu na aktuální hloubku, protože místo známe buď z minulosti nebo ze starých map. Echolot sledujeme až při lovu a reagujeme na situci pod lodí. V navigaci tak mám zadáno asi 300 bodů. Zítra jich samozřejmě stihneme prochytat sotva 10%. Snad vsadíme na ta správná.

NRaf - Profil | Čt 24.9.2015 21:02:43

Na Lipně proběhlo slavnostní zahájení Lake Trophy a oficiální focení týmů. Na třetí fotce vidíte, jak to přes den vypadalo v naší kanceláři. Na zítřek už se moc těšíme. Ráno v 8 hodin jdeme na to. Chceme se poprat o bednu, ale hlavně si závod užít.

Nminatrix - Profil | Čt 24.9.2015 19:26:50

Raf >> držím palce a až budu vstávat do práce, čekám minimálně tři smsky od vody. ;-)

NMB - Profil | Čt 24.9.2015 18:49:34

Raf >> GL

NOndřej Macků-Maca - Profil | Čt 24.9.2015 18:33:42

Raf >> Radku, hodne stesti do zavodu. Az se jednou naucim chytat dravce, tak se taky zucastnim, tohle je hodne zajimavej format zavodu.

NRaf - Profil | Čt 24.9.2015 17:36:44

Proběhla i družba s klukama z Rybářství, kteří se zaměřovali hlavně na lov candátů. Těch se ale ani u dalších týmů dnes moc nechytilo. Zatím to vypadá, že dravci moc nejdou.

NRaf - Profil | Čt 24.9.2015 17:33:44

Jinak tady vidíte důkaz, že naše loď má opravdu silný motor. Ráno táhla do vody dokonce traktor :-)

NBeliluk - Profil | Čt 24.9.2015 16:39:42

Tak a je to - foťák, notes a propiska sbaleny a já vyrážím do jámy "lovecké", abych mohl společně s kolegy přestřihnout pomyslnou startovní pásku mezinárodních závodů. Takže v 18:00 můžeme považovat mezinárodní závody na Lipně za zahájené.....
P.S. Kdo neskáče není Čech a co Vy?

NFlip - Profil | Čt 24.9.2015 9:30:14

minatrix >> tak to už tam na tom Lipně budeme s Havlasem vlastně celebrity tři. Akorát ode mne a Vašíka se případný návštěvník na Šalupě dozví,co jsme kdy dobrého sežrali a vychlastali:-)))

NRaf - Profil | Čt 24.9.2015 7:21:45

Lake Trophy tradičně přidával šťávu i americký tým. Letos se ale na poslední chvíli odhlásil.

NRaf - Profil | Čt 24.9.2015 7:21:16

Mnoho zahraničních týmů používá při lovu techniky, o kterých se u nás zatím jen tuší.

NMiláno BRH - Profil | Čt 24.9.2015 7:20:33

medový Jack....dobrá volba!!!S tím to bere vždycky :)

NRaf - Profil | Čt 24.9.2015 7:15:53

Všem moc děkujeme za podporu. Večer jsem si v supermarketu doplnil zásoby (zejména jídlo do lodi a pitný režim se musí také dodržovat). Potom jsem si dal dobrou večeři a zašel v Českém Krumlově na pivo s kamarádem Radkem Matoušem, u kterého jsem i přespal. Ráno jsem to odtud měl na Lipno nějakých 20 km. Jeden z prvních pohledů na moře se mi naskytl tradičně v Černé v Pošumaví. Nenápadné vlnky se pohupují na hladině. Zatím se jeví vše v pořádku.

Nminatrix - Profil | St 23.9.2015 16:03:18

lipenak >> Ahoj, je vostře nabito? Pěkně to tam hlídejte. Lipno si to zaslouží. I díky této soutěži si třebas pár pánů uvědomí, že bez dravců další ročník nebude ;-)

Nminatrix - Profil | St 23.9.2015 15:38:10

Raf >> ještě jednou díky, že jsem ti mohl opět dělat sparring partnera na LT.

..stejně si myslím, že jste to měli opět dát na legendárním Bismarcku :-)

NRaf - Profil | St 23.9.2015 13:57:08

Začínám pomalu ládovat věci do auta. Při závodech v lovu dravců z lodě je důležité použití dvou motorů. Spalovacího na rychlejší přesuny. Elektromotoru na drobné přibližování. Motor se na Lipně bohužel ale nesmí používat, když je nástraha ve vodě, slouží tak jenom k přesunům. Raději bereme vše dvakrát, proto to samé veze parťák Martin Štěpka. Pro jistotu beru i plovoucí overal, kdyby se hodně zvedl vítr a následně vlny, čímž je Lipno pověstné. Samozřejmě nesmí chybět holínky na nalejzání do lodě a dostatečná zásoba benzínu.

NRaf - Profil | St 23.9.2015 10:39:56

: vydrák >> Říkám jen to, že z toho co jsem viděl, se snaží s rybami manipulovat šetrně. Tohle dělají, protože nevědí, že je to špatné (pokud to špatné je). Nechodí na Mrk, kde je názor na to trochu vyhrocenější než ve zbytku světa, kde mají s pouštěním dravců více zkušeností než my. Je otázkou, jestli je lepší jednou chytit okouna za čelist nebo ho vzít zespoda, třikrát si ho nechat vyskočit, vyválet v písku nebo lodi a pak sežrat nebo pustit? Já osobně okouny za hubu nedržím.

Nperch2 - Profil | St 23.9.2015 9:30:11

Držím palce! ;)

NRaf - Profil | St 23.9.2015 9:16:20

Nminatrix - Profil | St 23.9.2015 9:12:35

Illex Lake Trophy 2013 na Youtube.com

Nhraji - Profil | St 23.9.2015 8:45:33

Raf >> je to každopádně zajímavý formát závodu a hodnocení. Jako přívlačář amatér to ale hodnotím kladně. Jako závodník plavačkář to hodnotím taky kladně.
Držím palce.

NMilan 66 - Profil | St 23.9.2015 8:45:01

Raf - >> Také držím palec!!! A těším se na reportáž!!